Mijne staan ook in de nacht op stal, overdag op het land. Heb een kleine bak word swinters ook als paddock gebruikt, grote rijbak die altijd goed is. longeerbak. etc.
mirror666
Geplaatst: 06-10-10 20:32
IvysToeter schreef:
ik vind het ook wel prettig dat mijn pony's 's nachts op stal staan. geeft mij toch weer het 'controle' idee op wondjes etc.
maar ik kom in principe elke dag dus dat is hetzelfde idee toch?
Dat je ponys op stal staan zegt idd niks over meer controle op wondjes dat moet jij als baas zijnde zelf doen. Mijn stalhouder gaat echt niet ff elk paard tjekken onder zijn deken of die niet toevallig een wondje heb hoor.
mwa, ik ga in principe elke dag. en controleer dan eigenlijk niet eens op wondjes? soms zie ik bij toeval een plekje, bekijk ik dat wat beter, maar verder.. eigenlijk niet
ik bedoel ook bij wijze van. haha neem het niet te letterlijk. ik ga eigenlijk ook bijna iedere dag. alleen vandaag dan niet. meestal 1 (soms 2x) per week ga ik niet. maar dan is mijn moeder wel op stal, dus die doet dan mijn pony's.
Nouvel
Geplaatst: 06-10-10 20:40
Ik ga ook elke dag, moet buiten het buiten en binnen zetten en voeren alles zelf doen (buiten zetten en voeren doe ik als de staleigenaar er niet is of weinig tijd heeft).
Ik controleer niet specifiek op wondjes, maar op wit zie je wel vrij snel of er iets zit...
ja idd, jouw spook is daar wel duidelijk in.. Dids in wintervacht zie ik grote plekken wel (hap uit vacht) maar dan mag 't al niet nat zijn ofzo. anders heb ik regelmatig dat ik met poetsen een korst tegenkom die al loskomt
dagje overslaan doe ik nu ook regelmatig en vooral nu met die hoofdpijn..
Nouvel
Geplaatst: 06-10-10 20:45
ik moet wel elke dag, moet zelf uitmesten, voer klaar zetten en hooi nat maken...
sterkte met je hoofdpijn...
IvysToeter
Geplaatst: 06-10-10 20:46
Nouvel schreef:
Ik controleer niet specifiek op wondjes, maar op wit zie je wel vrij snel of er iets zit...
hihi ik heb gelukkig ook 3 witte. dat scheelt inderdaad. al is het bij Rafiki & ivy op het moment lastig te zien met die berenvacht.