Hier ook flink aan het balen. Beiden eens heel lang weekend. Zonnig, paarden met ijzers....gillende en gierende wind. Gewoon niet te doen. Ik ben behoorlijk bikkelhard maar nu in open polders mennen daar bedank ik voor. Vanmorgen de honden uitgelaten, de paarden op een nieuwe weide gezet en de waterbak daar met de hakbijl open gehakt haha. Daarna paddock en stallen gedaan. Ondanks skibroek, wanten, das om de nek en muts op was ik na uur voor houtkachel en bak koffie nog koud. Laat staan dat je die tijd buiten zomaar zit met rij wind ..... gelukkig lopen de paarden dus heerlijk op de weides dus die vermaken zich wel hoewel ze duidelijk aangeven zelf zeer graag op stap te willen gaan. Toch nu effe niet
Hier ook de pony's vrij, mij te koud met die wind, ondanks goed doorwerk pak. (offshore / visserij) Plus dat ml niet tegen de kou kan (hartpatient). Eigenlijk is het inspannen te koud, kunnen amper uit de wind staan, maar rijden het erf af en zijn in het bos. waar het nu erg druk is met vakantiegangers. Mag ook de waterbak met bijl open maken. En pony's krijgen extra hooi om hun kacheltje aan te houden, en kunnen wel op een luw plekje staan, en tegen de bosrand in het zonnetje.
Wij hebben vanmorgen een klein romdje gemend, even beweging geven. Ik heb dinsdag een indoor crosstraining dus ze moet wel iets doen. Verder is het idd vies koud en blijf ook ik liever binnen.