[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:39

WONDEREN BESTAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben net de paarden aan het voeren en loop wat rond op het erf. Uiteraard stiekem toch nog aan het kijken of ik Saskia ergens zie. Ineens hoor ik een kat miauwen. Ik denk nog wat raar, die grijze kater die hier al een tijdje loopt is toch door iemand meegenomen. Dus ik ga toch eens kijken.
En jawel, daar loopt Saskia. Het kostte nog wel wat moeite om haar te vangen, maar ze is terug!!!!!!!!!!!!!!
En ze heeft helemaal geen wonden of wondjes. Ik snap er niets van, waar was die enorme hoeveelheid bloed dan van?? Maar goed, is ook niet belangrijk meer. Nu maar flink kattenknuffelen (en dus flink aan de allergiepillen ;-) )

ZOOOOOOOOOOOOO BLIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 19:10

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 19:33

Wat fijn Tine *\o/* *\o/* <3

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 19:50

*\o/* toppie en nu die andere nog aan de praat krijgen _/-\o_of eet hij alweer?

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:55

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Hoera en niezen maar Tine. En Timon drinkt weer *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:22

Timon eet en drinkt weer. Vandaag Timon ook wat beter kunnen bekijken. Ook bij hem nauwelijks wonden te vinden. Waar dan al dat bloed vandaan komt.. geen idee. Of er is nog een ander dier gesneuveld

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:28

Wat super fijn dat alles zo met een sisser is afgelopen Tine! Heeft de hond niet toch ergens een haal gehad van de katten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:34

Die heeft wel wat plekjes op haar neus. Masr ik heloof nooit dat dat zoveel bloed geeft. Nu is de neus wel goed doorbloed maar toch

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 00:24

*\o/* *\o/* *\o/* wat ontzettend fijn Tine! Raar van het bloed, misschien mond van Lika??
En goed gevoel met de proeven dat is het belangrijkste.

Lekker uit eten en daarna naar film Moonlight geweest, prachtige film.
Cathey vandaag (gisteren ;-) ) gelongeerd die ging compleet los *\%/* :)) iets met voorjaar of zoiets denk ik haha.

Citaat:
VHU nu jij dus nog verkeersmak het denken ze is verkeersmak als je erop zit helpt goed hoor.

Klopt. Meeste van mijn paarden krijg ik wel redelijk tot goed verkeersmak hoor dus zal wel goedkomen. Het is bij ons wel heel erg krap met aan de ene kant dijk waar je vanaf rolt het prikkeldraad in zeg maar en andere kant de vaart. Dat is zo'n 1 km ongeveer, dat is het lastigste stuk en soms zijn mensen gewoon gestoord hoe hard ze rijden... daarna kom je op breed fietspad met berm.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:34

Zo..super Tine Saskia weer thuis..en Timon weer eten !! *\o/*
Gem heeft bomproof paard !! Inova is top ! *\o/* <3
Belker ook een superbraaf bomproof paard, heerlijk *\o/*
Vhu...moet nog oefenen, maar gaat ook de goede kant op..haha *\o/*

verder... :z :O moet ik bijkomen van een wedstrijdweekeind..honden hebben supergoed gelopen !! onwijs trots op ze _/-\o_ *\%/*

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:10

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Saskia weer terug en ATimon ook weer goe herstellende *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Goh Gem wat een braaf paard <3

Grasdiesel is een paard/pony :=

Ben zaterdag met Milla op buiterit geweest, zoals we altijd doen.........hebben we door het water gegallopeerd........hij is zo idolaat en gek van water dat ik alleen maar voorbenen zag........vond ik toch een beetje spannend hoor :+
Sinds gisteren staat hij ook maar met zijn voorbenen in de drinkbak.........zo lekker natte voeten halen }:0

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:17

Raar beest joh die Milla :') Cathey staat juist precies op dat ene stukje in de paddock waar het droog is en daar blijft ze dan de hele dag staan }:0

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:49

:= Ja sinds hij weet dat hij het water in kan......heb ik mijn handjes vol om hem aan de praat te houden.....moet gewoon oppassen dat hij niet gaat liggen erin :oo

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:00

Hahaha. Ber vindt dat ook geweldig :+

Nou heb denk ik goede afspraken gemaakt met de onderwijsinstelling. Project teruggebracht van 3 naar 2 dagen, dan is het in principe goed te doen met de B&B :). En nu de uitdaging aan mij mijzelf ook aan die tijden en afspraken te houden O:) . Ik heb er onwijs veel zin in maar daar moet ik dus mee oppassen want ik loop altijd veel te hard van stapel ^) :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:48

Gefeliciteerd VHU en hou jezelf goed in de gaten
Dingetje, zie het zo gebeuren hahaha
Biancacoo heerlijk hondenweekend gehad <3

Vandaag een groep 1 gedraaid. Leuke groep hoor, maar zo onzelfstandig. Geen een kon zijn billen afvegen en je raadt het al, ze moesten bijna allemaal vandaag op school.... :r :r :r :r :r
Verder konden ze zichzelf niet uit- en aankleden, oftewel ik hield heel weinig tijd over voor de gymles. Het lijkt wel alsof ouders denken dat juf/school het ze allemaal wel leert. :?

Morgen ga ik meekijken bij mijn duopartner van groep 6/7 en heb ik nog een hele lijst om samen met haar te bespreken. Heb zoveel vragen ;-)

Zoonlief heeft vandaag springles gehad, even weer omschakelen na al die dressuur van de afgelopen tijd.

Nou, ik ga nog even bankhangen.

Fijne avond

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:22

Vhu van harte met je baan,leuk hoor
Tine heeft een oppasklas gehad,hoeveel had je er?
Dingetje heeft een watrtpaardje
Biancacoo heeft een hondenweekend gehad,leuk
Ik heb vandaag weer eens dressuurles gehad,back to basic...pffffviel niet mee,koets opde trailer laten staan,morgenmaar weer een keertje trainen,en voor sun extra training in de trailer,gaat redelijk 2 km met schot eruit en aan 2 lijnen vast

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:28

Waren er 26. Niet handig als je die steeds alleen moet laten omdat je billen moet vegen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:05

Tine... %) van alle luchtjes in de peuter wc.....balen..26 kids... :x
Ht, fijn dat het trailer rijden ietsje beter gaat zo met het schot eruit....en dressuurles.. ~~}> goed bezig !!
Vhu, succes !! +:)+
Tine ook succes vandaag.. +:)+

Ja, was een leuk gezellig weekeind..zoonlief mooie medaille gescoord..en als team hadden we een mooie 2e plaats <3 knappe snuiten !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:30

Zag er op de foto's heerlijk uit Biancacoo +:)+
En Tine kampioen billen vegen :oo dacht dat kinderen dat moesten kunnen voordat ze überhaupt naar de basisschool gaan of is dat iets ouderwets van mij?
Sun aan de studie op de trailer... gaat dat beter zo? Ollie moest ik juist helemaal opsluiten, dan ging het goed kreeg ze maar iets ruimte werd ze echt heel vervelend. En dan gewoon bij lange rit twee uur achter elkaar bokken / slaan tegen de klep / het schot }:)

Vanochtend mijn eerste lessen gedaan. Ging hartstikke lekker. Zo'n leuk onderwerp, namelijk taalontwikkeling en het belang van VVE (vroeg- en voorschoolse educatie). Heerlijk :D Zag wel allemaal afgepeigerde en gestresste collega's dus ben gewaarschuwd...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:53

Kampioen billenvegen haha, nou heb liever een andere titel. Bah. Ik vind ook dat ze dat moeten kunnen als ze naar de basisschool komen, maar ja, wie ben ik.

Vanmorgen meegekeken met duojuf, maar geloof dat ik alleen maar onzekerder ben geworden. Maar goed, ik heb aangegeven dat ik het in het begin echt niet op deze manier kan, ik ken de kinderen en hun niveau's nog niet, dus kan nu nog niet op 6 niveaus (3 per groep) inspringen. Ze moeten maar even geduld met me hebben. Ken de methodes ook niet, dus vind het reuze spannend. En ik wil als perfectionist natuurlijk alles gelijk goed doen, maar dat gaat dus gewoon niet. Ze moeten maar blij zijn als de gewone lessen voorlopig gedaan worden.

Zometeen uitmesten en dan maar lessen voorbereiden (kan deels vanuit huis, dus dat scheelt morgenochtend weer tijd en gestress).

Ze hebben geen eigen voorleesboek in de klas, en ik vind dat heel belangrijk en ook leuk, dus neem 5 boeken van zoonlief mee, mogen ze kiezen uit welk boek ik iedere dag een stukje ga voorlezen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:55

Dat ze dat niet hebben zeg dat is toch ook wat :oo doe je goed Tine, denk dat dat al een hele enorme verbetering is in het hele onderwijs op die school. Voorlezen is zo ontzettend belangrijk.
Hoe is het met je kattenkinderen?

Heerlijk met Cathey getut, had haar ingevlochten en ze zag er zoooooo mooi uit :* helaas geen fototoestel bij me.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:06

Ben inmiddels al op heel wat scholen geweest, in diverse groepen, maar ik geloof dat er maar 2 groepen bijzaten met een voorleesboek. Ik ben benieuwd wat ze gaan kiezen. Vanavond al flink wat dingen ontdekt over de mogelijkheden van bepaald programma. Geeft weer wat vertrouwen ;-)

Met de katten gaat het super. Timon krijgt ook geen pijnstillers meer. Volgens mij willen ze alweer naar buiten ;-). Maar ze moeten even geduld hebben. We hebben 2 poorten besteld. Die moeten gemaakt en daarna nog door manlief in de grond gezet. Zo kunnen de honden niet meer bij het slaapkamerraam komen, mocht ik ooit weer eens vergeten het dicht te doen. Maar als het moet kan de gemeente er wel langs met een auto door de poorten open te doen.

Nou, ik ga nog heel even bankhangen, dan honden uitlaten en hopelijk goed slapen, want morgen begint het dan echt voor mijn gevoel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:10

Succes morgen Tine! Gaat helemaal goedkomen :j +:)+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:32

Succes Tine.

Ik heb vandaag de WIA aan raag gedaan. Laten we concluderen dat het medisch rapport heftig was. Ik ben nu qua energie ook leeg. Heb hoofdpijn, ben verkouden. Maar even rustig aan doen deze week. Vrijdag uitwaaien op het paard met stalgenootje. Hopelijk geeft dat rust en energie.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 09:40

Belker... :(:) hoop dat je energie en rust vind met je paardje.... lekker uitwaaien.. _/-\o_