[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:42

Nou niet zo negatief VHU je hebt met ollie heel leuk buiten gement. Verschillende leuke foto's kwamen er langs. En Hero doet het ook heel leuk voor de wagen.
Jammer dat je dat nu niet doorzet.

Ff ego post. Krijg net bericht uit Duitsland dat "onze " anni ook de marathon heeft gewonnen vandaag. En 1 balletje voorsprong heeft morgen. Spannend.
Ben benieuwd naar de Nederlanders!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:56

Klopt buiten vindt ze het leuk, in de ring vindt ze er niets aan. Als ik ooit iets van wedstrijden zou willen gaan rijden zal ze toch een fatsoenlijke dressuurproef moeten kunnen of in redelijk tempo door hindernissen of door de pionnen, nou dat lukt echt niet hoor. Mendurance vind ik een te kleine sport en alles is hopeloos qua vervoer (te ver weg en we hebben geen mentrailer).
Met Hero weer overnieuw beginnen, zoals ik al een aantal keer heb gedaan met alles wat ik tot nu toe heb gehad de afgelopen 5 jaar heb ik gewoon geen zin meer in. Hero doet het prima, bij mijn instructeur. Ik vind het niet leuk om weer van voren af aan te beginnen. Heb er ook geen geduld meer voor. Vind het eng als hij ook maar wat doet, waardeloos is dat. Heb geen zin om me daar ook weer overheen te gaan zetten, heb ik met Snuitje toen gehad en met Bente, de pijp is op. Vind er gewoon helemaal niets aan. Weer elke keer zo'n rondje van 30 minuten weer alles opnieuw. Weer verkeersmak maken. Weer voor het eerst naar wedstrijd. Vind het helemaal niet leuk, ben er helemaal klaar mee.
Ook omdat ik natuurlijk baal dat het allemaal weer opnieuw moet.
Het is de ... Simba, Alwin, Snuitje, Rizanta, Bente, Ollie ... 7e pony in amper 5 jaar tijd waar ik dan weer opnieuw mee begin.
Vraag me af wie dat hier allemaal ook heeft gedaan de afgelopen jaren, elke keer weer opnieuw beginnen en maar weer afwachten wat het wordt.
Dat is gewoon echt niet leuk.

Ik merk dat het gewoon leeg is wat dat aangaat.
Wie weet komt het nog, ooit, het tuig heb ik niet verkocht.

Maar voorlopig niet.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:05

VHU ik herken het wel een beetje. Ik men nog steeds graag maar steeds opnieuw beginnen is niet fijn hier sinds 2008, Sonja (eerder ook voor de wagen gehad en in 2008 met pensioen en aan het eind van het jaar overleden), Nando (verkocht wegens opeten van Jimmy), Jimmy (in 2009 ingeslapen), Wieneke (ook ingeslapen dit jaar), Chicko, Billy en Candy. Vorig jaar gestart met die van mijn ouders dat werkte niet dus daar ben ik mee gestopt. Wieneke en Billy was een mooi 2-span, Candy en Billy zijn zoekende. Chicko is een hangaap in tweespan en een paardje met mega gebruiksaanwijzing enkelspan. Nu al 19 weken niet gemend en voorlopig zit het er ook nog niet in, maar ik mis het niet zo erg als ik verwacht had. Bij lekker weer denk ik wel eens lekker nu een rondje mennen, maar de echte lol ben ik ook even kwijt (met name sinds de dood van Wieneke). Ik hoop dat dat weer komt als ik weer mag beginnen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:06

Sorry moest het ff kwijt Y;( Voor de rest gaat het wel goed hoor :+
Supergaaf van Anni!
Dank je Sonjim.

Door de coaching ivm mijn burnout komen bepaalde dingen boven drijven en ook dat ik de laatste paar jaar enorm door heb zitten zetten om dingen voor elkaar te krijgen. En gewoon kwijt ben geraakt er plezier in te hebben en me af te vragen of ik er plezier in heb. Ik ben gaan mennen omdat mijn benen te slecht waren om te kunnen rijden. En daar zal ik zeker weer last van gaan krijgen. Maar er zijn meer alternatieven om leuk met paarden om te gaan.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 21-06-14 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:14

Dat mag ook VHU, herkenbaar is het voor mij wel en als ik even tel zijn het er bij mij ook 7 die van mijn ouders niet meegeteld.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:19

Dat zijn er ook veel Sonjim....

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:34

Steeds opnieuw beginnen als je het al wat spannend vindt eist een hoop energie. Ik snap dat je daar niet zo'n zin meer in hebt. Moet zeggen dat het bij mij nu wel enigszins weer begint te kriebelen. Staat nog een leuke jonge hengst, maar dan moet de hengstenhouder er ook zin in hebben om me te helpen, alleen gaat dat absoluut niet lukken, durf ik ook niet. Is wel al helemaal beleerd voor de wagen, vorig jaar Abop gedaan, maar was toen te druk helaas. Misschien wel leuk om mee aan de slag te gaan....

Mooi balkenrek Janouk, ik heb toevallig donderdag een paar balken gekocht, maar denk dat mijn vader nu ook zoiets gaat maken!! Ik was bij een hindernisman, die had wat balken op de verkeerde maat gezaagd, die waren wat goedkoper, dus maar eens gekeken. Lagen er ook nog wat B kwaliteit balken, niet helemaal mooi recht, scheurtje erin, maar prima voor mijn doeleinden. Waren geverfd, 3 meter en 10 cm dik voor 10 euro per stuk. Er was niet veel keuze meer in kleur. :+ Mijn pa heeft er 5 opgehaald en heb nu een zwarte, een grijze, twee groenen en een roze, hihi, wat een combi..

@ Maisie, ik heb 3 cavaletti's staan, maar woon wel helemaal in het Noorden, hihi. Zaten bij een set springspullen die ik jaren terug heb gekocht. Ik gebruik ze nooit..

Tea en Jeskim staan nu toch samen in de wei. Pa had het gisteravond maar geprobeerd, hij is er een half uur bij gebleven. Was wel even rennen, maar toch al snel rustig. Was wel even pissig dat hij dat niet in overleg met mij had gedaan, maar ze staan nu toch mooi tevreden in één wei.
Het is Tea helemaal wel prima, ze was wat onrustig en druk in bak toen Jeskim nog verderop in de wei stond, maar vandaag was het net een slak met dikke stront. Dan is een beetje druk wel lekkerder rijden, hihi.. Een mens moet wat te klagen hebben }:0 . Maar voor mijn doen een grote sprong, ik heb een galopje ingezet met Tea. Had verteld van de bokkesprong aan de longe laatst. Ik ben een beetje benauwd en slecht in balans en Tea vindt de galop heel moeilijk, maar het voelde goed, dus maar gedaan en ze sprong netjes aan, geen gek gespring o.i.d. Paar passen gedaan op de volte en toen weer terug.
Klinkt een beetje suf, maar voor mij een overwinning!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:41

VHU jij bent denk ik ook het type om iets te bedenken en het gelijk te doen.
Ik weet nog dat Rizanta nog maar net weg was en toen was bente er al. Bente die ook nog maar net beleerd was.(volgens mij) En nog wel een tuiger. Je had hier ook een doorgewinterd menpaard kunnen kopen dan was alles anders gegaan.
Het zijn ook de pony's en paarden op jou weg geweest.

Je hebt niet de makkelijkste weg gekozen. Imo was je altijd zoekende en heb je het nu met ollie in de endurance pas gevonden.

Maar je moet doen wat je hart je ingeeft.

Vind het alleen erg jammer dat je het nu allemaal zo negatief ziet. Dat is niet eerlijk imo.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:20

Klopt Baudyh hoor, het is de combi van de paarden en hoe ik zelf ben uiteraard.

Ik heb wel plezier gehad met het mennen maar vooral bij het mennen. Vind de mensen leuk en gezellig. Wil(de) er daarom ook graag bijhoren en aan meedoen. Ik had zoiets van dat is nu een leuk sport, dat kan ik goed doen ook met een wat beroerder lichaam. En dat denk ik nog steeds, dat dat zou kunnen.

Het vervelende is ook dat elke keer als ik weer opnieuw begin, de film van al die andere pony's/paarden weer aan me voorbij trekt en dan vooral de momenten dat het niet goed ging.

Ik vind het zelf ook ontzettend jammer dat ik Ollie niet aan de praat heb gekregen vwb dressuren, was dat echt met haar van plan. En in combi met endurance is trainen voor de wagen erg handig met mijn verrotte lijf. Maar als je pony na een jaar nog 80/90% vd tijd stug en met oren achter in haar nek haar rondjes totaal ongeinspireerd loopt vergaat de lol je echt hoor.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 21-06-14 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:27

Bij mij is het meer dat de goeie als ze echt lekker lopen ziek worden en dan dood gaan, ik merk dat ik die angst nu dus ook heb bij de 3 waar ik nu nog mee bezig ben. Dit jaar was Billy kreupel toen ik niet meer mennen mocht. Vandaar ook nu alle drie volledig op rust, tot ik weer start met ze. Dan hebben ze een half jaar vrij gehad.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:36

Heb jij dat ook Sonjim? Ik heb elke endurance wedstrijd nachtmerries gehad dat Ollie dood zou gaan heel beangstigend. Dacht dat het aan mijn burn out lag.... :o

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:44

Nee bij mij is het langzaam een soort bijgeloof aan het worden als ze goed lopen gaan ze dood. Voor Billy en Candy speelt mee dat beiden ouders Wieneke en hun vader met 8 jaar gestorven zijn, Billy is nu 6 Candy 5 ik ben blij als ze 9 zijn denk ik. Wieneke heeft in de 5 jaar dat ik haar gehad heb 3 keer kantje boord gestaan derde keer was helaas scheepsrecht. Ik heb nu wel besloten dat als deze wat overkomt er zoals ik er nu in sta geen nieuwe meer komt. Dan stop ik met de pony's. Maar voorlopig heb ik er nog 3 staan. Nu eerst maar eens aankijken hoe de combi baby en pony's bevalt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:47

Combi gaat vast goedkomen Sonjim hoor :(:)
maar verder heftig hoor ....

Vwb het 'zoeken', dat klopt Baudyh. Endurance is echt mijn sport, was het voor het mennen en had advies / zeg maar 'bevel' gekregen het niet meer te doen ivm mijn knieen/benen. Dus dacht dat het niet meer kon. Met Bente toch weer geprobeerd, die was daar ook best heel leuk in, alleen kwam ik er elke keer gesloopt af, met Ollie gaat het heel goed as you know. Daar ben ik erg blij mee.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 06:51

:(:) Sonjim heftig, het is dan lastig om weg te blijven van bijgeloof

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 08:45

Sonjim en VHU: even een dikke knuf voor jullie :(:) Ik ben het ook wel een beetje met Baudy eens. Bente was (maar ja achteraf gezien is dat makkelijk zeggen he?) denk ik toch te snel gekocht en waarschijnlijk niet het juiste paard.
Het is jammer dat je stopt met mennen, maar goed, dat is een keuze die je zelf moet maken. Het is hobby, dus je moet doen wat je prettig vindt, niet meer en niet minder.

Ik merk zelf dat ik nu heel raar in het mengebeuren sta. Waarschijnlijk een stukje zelfbescherming, omdat ik er toch sterk rekening mee hou dat Rembrand nooit meer voor de wagen komt. En ik weet ook niet of ik nog weer dapper genoeg ben om opnieuw te beginnen. Maar goed, dat zullen we straks met Samoerai wel gaan merken. Met Amerigo mennen is iets heel anders. Maar ook daar betrap ik me op angst. Een tijdje terug had hij een been over een streng. Op dat moment bleef ik super kalm en was niet bang, maar ik merk nu dat ik het niet fijn meer vindt om te galoperen. Als ik bij zoonlief op de bok zit, zit ik ook heel onrustig. Bij zijn laatste wedstrijd is manlief er bij de vaardigheid op geklommen, omdat ik niet eer durfde. :o

Nou, we gaan het spul maar weer eens naar huis halen en ze aan het werk zetten. De zon schijnt, ik hoop dat dat zo blijft.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:20

Goedemorgen {:}

Bente was geen juiste keus, klopt helemaal hoor. Ik was toen zo verdrietig over Rizanta het enige wat ik wilde was zsm weer een paard in de stal. En ik vond haar een prachtig paard, dus why not. Ze was beleerd en ik had goede instructie enz, mijn man had toen vooral zoiets van doe dat nou maar, komt dan wel weer goed.
Niet dus.

Bij mij werkt het net als bij jou Tine. Angst komt soms pas maanden later. Bij Hero merkte ik dat ik echt de kriebels krijg. Dat is vreselijk balen wat dat ligt echt niet aan hem. Ja dat is totaal niet handig bij het beleren van een jong dier natuurlijk. Dan kan ik er beter afblijven, doet niemand goed. En Ollie alleen maar chagarijnig in die bak, word je echt niet blij van.

Iedereen fijne zondag :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:25

Angst bij het mennen is inderdaad geen fijne combi met een jong paard, daar heb ik met mennen geen last van wel met rijden, vandaar dat ik niet meer rij. Je kunt me echt op het braafste paard zetten dan nogben ik bang, met mennen kan het niet hard en gek genoeg, hoewel dat tijdens de zwangerschap wel anders was.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:08

Hier vanmorgen heel vroeg naar het Amsterdamse Bos met Haflinger en Fjord onder het zadel. Zalig als het zo rustig.
De haflinger wilde alleen het riviertje niet oversteken zonder koets :hug blijkbaar is met koets betrouwbaarder.

En nee hoor, ik ga er niet in. Laat die Fjord maar alleen gaan :wave: _O-
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater[/img]

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:18

Wow, mijn marathoninstructeur heeft de CAI3* enkelspan ponys in Dillenburg gewonnen. En degene waar hij al een tijdje bij woont en samen mee traint is 4e geworden bij enkelspan paarden. Toppers!!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:55

Ja heel knap van ze Tine.
Heel jammer " ons " paardje is net 2 E geworden. Kon 1 balletje rijden in de vaardigheid. Dat deed hij ook. Maar zijn concurrent ook. Niks aan de hand zou je zeggen. Maar hij had 3.41 tijdsoverschrijding. Dat was net te veel.
Met 0.35 strafpunten verschil 2e. Jammer maar helaas.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:03

Nou, maar 2e is toch ook een geweldige prestatie _/-\o_ _/-\o_

Vanavond even niet met Rembrand gereden, ben zo moe. Dus zo naar bed en hopelijk lukt het morgen wel weer 2x (het hoeft maar 1x hoor, maar voor Rembrand is 2x fijner)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:05

Toch allemaal super prestaties! Gaaf hoor.
Wat leuk zo'n stroompje in het Amsterdamse bos, dat verwacht je toch niet :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 00:10

@vhu: dapper besluit, is toch orima, geeft je voor nu rust, er is maar weinig definitief in het leven en verder is het niet alleen kijken wat iets oplevert, maar ook wat iets kost!

@baudyh: hey wat goed *\o/*

Wat heerlijk zio in het water met de paardjes.

Hier zelf kreupel -O- , hoop dat het snel wat beter gaat, morgen even kijken of ik kan "koetsen" ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 07:22

Goedemorgen

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 07:42

Goedemorgen, vandaag een dagje welness center met nichtje en vriendin. Lekker sauna, massages en lekker lunchen. En geen paarden haha