[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:05

Ik ga zometeen eens kijken :) Wil dan ergens deze week of volgende week m'n tuig helemaal uit elkaar halen en schoonmaken, en dan netjes gaan bijhouden.
Arm stuk leer heeft 4 jaar vakantie gehad en moet nu aan de slag :P
Hoop bij de action ook een steeksleutelsetje te vinden en een afdekzeil :P

En vanavond met vriendlief brainstormen over de te realiseren opberg-mogelijkheid op de sulky. Ik moet iets hebben waar ik spulletjes in kwijt kan :D

@tine; ik vind je onwijs stoer! Gaaf, super hartstikke geweldig! Topwijf! :D
En zulke acties werken het beste gewoon een ''ach dat doe ik'' Toppie!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:09

Tine komt op www.mensportnienoord.nl te staan. Hij is niet heel snel met foto's er op zetten, maar dit is onze vaste fotograaf.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:42

ben er ook weer een beetje. Nog niet beter maar het ergste is voorbij. Koorts is bijna weg.

Gisteren is ons nieuwe paard gekomen. Kon helaas niet mee ophalen. Stond voor ons ook helemaal aan de andere kant van het land. Maar goed ze is er.
Ze heet Zirola. Een grote 1.71m donker bruine merrie. Heeft M dressuur gelopen maar raakte geblesseerd en is nu fokmerrie. Met dat doel hebben wij haar ook gekocht.
Het is een merrie met een heel mooi papier. Ze is een Cabochon x Crack C. Nu drachtig van een duitse hengst genaamd San Amour.
Ze lijkt tot nu toe heel lief. Maar ja afwachten maar.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:42

Citaat:
@tine; ik vind je onwijs stoer! Gaaf, super hartstikke geweldig! Topwijf!
En zulke acties werken het beste gewoon een ''ach dat doe ik'' Toppie!

Dank je :o
Tja, jij doet ook steeds van die stoere dingen, dan moet ik ook maar gewoon, vind ik van mezelf.

Maar ben wel blij dat ik het vanmorgen deed en niet nu, want nu rijden de tractoren weer af en aan met drijfmest over dat verharde deel, wat ze ook nog eens uitrijden over perceel naast het maaipad waar ik reed. :D

Hee Baudy, balen dat je nog niet helemaal opgeknapt bent :(:) Hopelijk kun je 11 mei wel weer meedoen.

Edit: hier weer oostenwind, ik zie weer zand verdwijnen |( |(

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:02

aks,aan de poetsdoekjes,erg handig zijn ze(alleen liggen ze op stal A en ponys staan op stal B) O:) bij de oxer kan je iets kopen om je rommel in op te bergen voor onderweg oid,bij dealer van de oxer. :list:
zag dat er een nieuw paard was aangekomen,leuke afstamming en drachtig,wanneer komt het veulen?
en paard van 180cm.....zoooo dat is groot,ik hou het maar bij 125cm,denk dat we er wel onderdoor passen
ik heb afdeling uitmesten gehad, net onderhande genomen door fysio en heb nog een grote baal kuil liggen die plak voor plak door een klein deurtje moet....... :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:32

baudy dan ben je al lekker lang onderweg. Ben benieuwd naar foto's van de merrie.

Gisteren de 1e wedstrijd gehad qua organisatie. Heb nu 20 april een wedstrijd te organiseren en dan 9 mei een dressuur en vaardigheidswedstrijd. we gaan dus gewoon door

Vandaag hebben de pony's vrij. De pony's zijn ontzettend veranderd op de nieuwe stal, in positieve zin. Staan lekker buiten dus ga ook niet heen. Morgen weer dressuur trainen ivm zaterdag. Tweespan staat op een laag pitje, instructeur wordt geopereerd en is er een aantal weken uit

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:51

Afbeelding

Daar is ze!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:14

http://www.ruitersport.com/zware-halsterband.html
Weet iemand waar ik zo iets voor de pony's kan halen????

Ik heb ze nu nooit vast staan, maar de bedoeling is dat ik ze straks weer alleen ga optuigen, en dan wil ik graag zo'n band om de hals hebben, maar kan ze nergens vinden. Alleen in paardenmaat

Baudy wat een leuke kop zit daar op. Ik neem zaterdag de peesbeschermers mee hoor.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:18

@ tall, miss boerenbond/welcoop?

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:25

Jeetje wat gaan jullie snel :)
Zo even alles bijlezen...

Yeeey, Sanne heeft weer voor de sulky gelopen :)
Sanne is een 3 jarige shetlander die we vorige jaar hebben beleerd, een paar keer gereden en daarna weer de wei op.. Gisteren weer voor het eerst opgepakt.

Wat was ik/ben ik trots op me meisje!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:45

Tallechie: ik heb bij de Agradi een koeienband gekocht. Vind het ideaal. Maar welkoop ofzo zal dat ook best hebben. Hij zit bij Amerigo wel wat losser dan bij de paarden, maar hij is altijd blijven staan. Eventueel wat extra gaten in maken.

Baudy: wat een lief hoofd <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:24

Hallo dan, hier net thuis na heeeeele lange dag (was al om 5.45 op). Zie mooie foto's, mooie filmpjes, mooie wagens, mooie hoofden *D en goede tips over doekjes (ben zelf nog steeds zo blij met mijn zilco tuig :+ ). En wat is Sanne klein, lijkt wel een veulentje ^) en reus van PSM 8-) (gaan jullie trouwen met jullie wagen?) Tallechie ik kreeg ook een foutmelding op de link die je gaf van facebook (wilde hem natuurlijk 'liken' maar lukte dus niet)

Ollie vanochtend los gehad in de bak, kon ze lekker uitspringen en net dus ook nog even. Is ze er in ieder geval goed uitgeweest. Vandaag onmogelijk tijd voor ook maar iets.

Nu maar eens kijken wat ik voor het eten kan verzinnen.... geen idee wat ik beschikbaar heb in de (koel)kast eigenlijk :o

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:40

VanHuisUit schreef:
En wat is Sanne klein, lijkt wel een veulentje ^)

Sanne is echt 3jr :) Het is wel een mini (huh nouja dat hoorde ze te zijn, ze al flink en groeit nog steeds) Ze was vorig najaar 85 cm, maar ik zou het nu niet weten.
Dit is ze aan de hand aan het werk, lekker geconcentreerd
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/p206x206/525417_10200944262673894_1245718387_n.jpg
Alleen dr hoofdje
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/299179_10201106161841272_1397753076_n.jpg

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:55

Vhu, pfoeh lange dag... Ja wij trouwen met onze eigen wagen versierd met bloemen :)

Vriendlief wil heel graag trouwen met onze eigen spullen...

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:58

Goedeavond.

@ tallechie wij hebben ook z'n zwarte halsband. Eventueel kun je met een hete spijker er extra gaten bij prikken.

Moeders is vandaag met las Vegas naar les geweest en donderdag doen we nog even de proef oefenen. Cupido hebben we ook vandaag op de foto gezet om te verkopen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:00

PSM ik ben ook getrouwd met 'eigen' wagen.
Ik reed destijds al paar jaar een haflinger. De eigenaar heeft ons gereden met zijn kar. Zijn vrouw had vroeger een bloemenwinkel en zij heeft hele mooie bloemstukken gemaakt voor op de kar. De haflinger was versierd met bloemen en er gingen 12 paarden mee van de rijvereniging. De daggasten gingen met de bus, was maar klein stukje. Van ouderlijk huis naar trouwlocatie. Daarna zijn we met de (eigen) auto naar de kerk gegaan, dat was te ver om met paard en wagen te doen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:06

Wij gaan foto's maken met en zonder paard en paardlief brengt ons naar t gemeentehuis :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:40

Leuk PSM :) Paardje bij de trouwdag betrekken :)

@vhu; lange dag :=

@tallechie; fijn dat ponies het zo goed doen

Baudyh een mooi mooi paard als nieuwe aanwinst!

@happytime; dat ding wat horseshopinternational verkoopt lijkt mij een grote rammelzak :o Ik vind 't lelijk, onpractisch dat het van plastic met klitteband is :=

Vandaag zeiltje gekocht om wagen onder te stoppen. Set extra steeksleutels gekocht. 2 fietslampjes, waarvan ik er met mijn stomme hoofd 1 gesloopt heb al _O- en de leerpoetsdoekjes uiteraard! :)

En ik ben moe, want ik heb gefietst, met mijn versnellingsloze fiets en het stormde zowat...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:02

Afbeelding
Tadaa :D Ingepakt! :D

hoes die ervoor is gemaakt kost 62 euro.
En de hoes die ik nu heb kostte er 10 en wat strotouwtjes :D

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:03

Werkt prima!
Wij hebben ook een dik zeil er overheen, veel goedkoper en vaak ook beter dan die dure. Die passen vaak net niet....

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:08

Over onze vierwieler ligt ook een simpel zeil!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:09

@ aks, er moet nog een strik omheen :)

dootjuhhh

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:24

Ik zag een heel stoere Tine *\o/* , groot paard en en mini'tje <3 , ingepakt wagentje en een heel mooie merrie, door wie gedekt idd?

Hier heeft dochterlief eens een paar kegeltjes gereden en ook romeo is aan het werk geweest.
Paard en hond hadden hier vandaag een steekje los, geloof ik }:0 .
Zo even dekens verwisselen en hooi geven en verder niet veel meer vanavond, ben echt niet fit, maar geen tijd om uit te zieken :o

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:27

Aks, goed bezig, idd wat bicci zegt, strik...cadoooo.
Ik hoor depressie van de weerman....dacht dat die alleen in mijn hoofd zat...ik ga.maar eens proberen om dat met positiviteit te verjagen, maar dat moet ik eerst zien te vinden...
Hoe word je een open en aardig persoon......? Tip's welkom.

Psm , zo gaaf je eigen paard erbij op je bruiloft !
Tine stoer een stukje naar buiten gegaan met thabor
Lanouska, druk met pony's.
Vhu lange dag.
Avaluna, druk bezig, leuk dat je dochter pionnen gereden heeft !
Mooie fokmerrie, met super afstamming !
Wie ik vergeten ben, xorry..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:33

@biancao: het wordt gewoo tijd voor lente en ik mag verder niet hopen dat die opmerking met jouzelf te maken heeft, want jij bent hier altijd zo attent, steekt iedereen altijd een hart onder de riem en altijd een aardig woord voor ons allemaal :j :(:) :(:) :(:) . Soms is het gewoon allemaal te veel en komt alles tegelijk :(:) :(:) :(:)