Goedemorgen,
Hier ook even een teken van leven na een zwaar en heftig SGWM-weekend in Vrouwenpolder en mijn debuut direct in de klasse 3
Vrijdag bij vertrek zag ik er al enorm tegenop daar het nog behoorlijk geregend had. Bij aankomst waaide het écht behoorlijk en de vrachtwagens moesten met een trekker het land op gesleept worden... Ik dacht werkelijk waar ben ik aan begonnen

. Maar goed we hadden A gezegd dus B moesten we maar gaan beleven.
Na een kort nachtje op zaterdag de dressuur. Bij het losrijden liep Bruutje écht lekker alleen in de ring was met al die (tegen)wind toch de pijp een beetje leeg en vond ik het oprecht lastig om mijn zweep en leidsels al goed vast te houden en Brutus goed voorwaarts te rijden. Brutus sprong op de diagonaal uitgestrekte draf in galop daar hij niet tegen de wind in kwam

...

. Dus wat waar ik wat voorsprong mee op had moeten bouwen was dat niet helemaal gelukt en reed ik 60 strafpunten in de dressuur. De vaardigheid was ook best lastig (ivm dat dit een districtskampioenschap was) en met die wind was het al een kunst dat de ballen bleven liggen

... De schade bleef beperkt tot 2 balletjes en binnen de tijd (en dat was voor Brutus al knap daar hij netjes omhoog galoppeerd en niet heel veel meters naar voren maakt

). Na dag 1 stond ik op een 4e plaats (klasse 2 & 3 bij elkaar ) .
Zondag het wegtraject en de hindernissen. Het wegtraject liep goed... en daarna de hindernissen in. Die waren écht lastig en technisch gebouwd. Ik dacht ik ga lekker rijden en hopen dat we alle poorten nemen want dat was al een kunst op zich voor mij

. Maar goed we hebben alles goed en veilig uit gereden..niet met de snelste tijden maar goed ik ben super tevreden... want ondanks het feit dat we nog wel 2 plaatsten gezakt zijn in het klassement heb ik 146 strafpunten gereden wat inhoudt dat ik toch 1 wp heb gereden en dus officieel klasse 3 ben met Brutus

... want wat een doorgewinterd geweld rijdt daar zeg en er zijn toch best wat vervelende ongelukken gebeurd met omgevallen rijtuigen en gewonde paarden, paarden met been over de strengen die al bokkend en steigerend voor de wagen het veld door gingen

en als je dan je traject inmoet, dan raak je écht van slag daar je dan niet met je eigen wedstrijd bezig bent

en ook zijn er best wat deelnemers geëlimineerd dus wat ben ik blij dat ik weer heelhuids terug ben met mijn toppertje en wat heeft hij het goed gedaan
Sommigen hebben ze al gezien op FB
Voetjes van de vloer

:
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]