[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 07:26

PrinsjeH schreef:
@janouk: wat loopt ze prachtig over d'r rug... mooie foto!!! <3
En hoe was haar uitslag (van Anky en Salinero bedoel ik)???

Edward Gal was 1, Anky was 2 en Patrick van der Meer was 3.

Prinsje H ; mocht je toch nog een keer naar de Koninklijke Stallen willen, moet je me maar PB-en. Misschien kunnen wij iets proberen te regelen.
Trouwens de zondag voor Prinsjesdag is een echte aanrader om s morgens vroeg voor het paleis te gaan staan in Den Haag op het NOordeinde; dan is de Generale repetitie en komen allle paarden langs. Altijd plek en alle tijd om alles goed te zien. Het is wel niet in Gala, maar wel heel indrukwekkend.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 07:42

Goedemorgen.

Slechts 5 uurtjes geslapen, dus niet helemaal fit hier.

Frensie: weer gewerkt tijdens het slapen of geslapen tijdens het werk :D
Prinsje: fijn dat bulten al minder zijn (dan lijken me het geen dazenbulten, die blijven wel even dik)
SL: in de krant. Leuk
Jenkins: druk met scriptie

Tot later

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 07:49

goedemorgen snelle kletsters,

Hier zoals gewoonlijk druk druk druk, nog bezig met sorteren van bruiloft foto's, gisteren heel de dag weggeweest ivm benefiet.
Daar heb ik wel niet zoveel foto's van maar deze moet ook nog sorteren. Dus ach, ben weer van de straat zeg maar.

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 07:55

@Frensie: weer slapend :Z rijk geworden :$ En over die bulten, ik denk toch dat het een soort allergische reactie is op iets
@Janouk: wow, die Anky met Salinero blijft top combinatie enneh… je hebt pb-the ;-)
@Tine: kort geslapen :(:) De dazenbulten zitten er nog, maar die eieren die erop (of ernaast) lagen, die zijn gelukkig aan het wegtrekken, nu 'gewone' bulten, maar geen eierdoosje meer op z'n buik :D
@BI: weer van de straat vandaag :D

Ik denk dat paardmans maar aan longeerlijn gaat werken vandaag, heeft weer 2 dagen met hoofd omhoog gelopen, dus moet weer laag bijgezet worden voor rugspier

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:15

veel plezier margreet bij paardje, gaat het al wat beter?
duikt hier verder in de verzameling fotootjes

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:39

oef SL dat is al snel dat je weer naar het kouwe kikkerlandje terugkunt (reken daar Belgie ook gewoon even bij ;) )
@jenkins, druk met scriptie, succes!
Biancailona druk met fotos sorteren
Frensie slaapt tijdens het werk :P haha

Ik ga hier de boel opruimen en boodschappen doen.. Moet vanmiddag even terug naar een winkel. 2 dingen gekocht, allebei kapot.. grrrr...

En vanavond naar stal. Hopelijk is het droog en kan ik dan even rijden. Gisteren ging het best wel grappig. Heb 8jes gereden in galop :D ene ronde bij de A andere bij de C en op de diagonaal zegmaar terug naar draf en omspringen naar de andere galop. Was zwaar voor hem gok ik, maar hij ging er wel lekkerder van lopen :)
(en verder alleen maar gestapt zowat.. Draven kost m'n rug teveel..)

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:28

palousaboy.. Eef is een echte shet, echter zonder papiertjes... Vond het ook weer super gezellig en heb weer veel geleerd.. Op naar volgend jaar! Al nieuwe projectjes voor op de bank ?? ;-)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:17

Goedemorgen...
Mooie foto's van tallechie, !! dat gaat erg goed zo te zien, super hoor.
veel geleerd de laatste tijd tallechie ! blijft een mooi peerd !
mick ook gaaf
janouk een moooooooi plaatje.
diddle met zijn zadel. super !!!! jaloers hier hoor.... <3
vhu... :(:) wat gaat de tijd snel he ?! jaar is zo om....
SL aan de inpak...
aks boodschapjes doen..
BI foto's zoeken..
Tine moe...
Jenkins scriptie...succes..
verder...kan ik het niet meer bijhouden hoor..
zag nog winstpunten en prijzen, van harte allemaal !!! :evaw:

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:30

Goedemorgen,

Hier ook even een teken van leven na een zwaar en heftig SGWM-weekend in Vrouwenpolder en mijn debuut direct in de klasse 3 :o

Vrijdag bij vertrek zag ik er al enorm tegenop daar het nog behoorlijk geregend had. Bij aankomst waaide het écht behoorlijk en de vrachtwagens moesten met een trekker het land op gesleept worden... Ik dacht werkelijk waar ben ik aan begonnen :o . Maar goed we hadden A gezegd dus B moesten we maar gaan beleven.

Na een kort nachtje op zaterdag de dressuur. Bij het losrijden liep Bruutje écht lekker alleen in de ring was met al die (tegen)wind toch de pijp een beetje leeg en vond ik het oprecht lastig om mijn zweep en leidsels al goed vast te houden en Brutus goed voorwaarts te rijden. Brutus sprong op de diagonaal uitgestrekte draf in galop daar hij niet tegen de wind in kwam :7 ... ;) . Dus wat waar ik wat voorsprong mee op had moeten bouwen was dat niet helemaal gelukt en reed ik 60 strafpunten in de dressuur. De vaardigheid was ook best lastig (ivm dat dit een districtskampioenschap was) en met die wind was het al een kunst dat de ballen bleven liggen _/-\o_ ... De schade bleef beperkt tot 2 balletjes en binnen de tijd (en dat was voor Brutus al knap daar hij netjes omhoog galoppeerd en niet heel veel meters naar voren maakt ;) ). Na dag 1 stond ik op een 4e plaats (klasse 2 & 3 bij elkaar ) .
Zondag het wegtraject en de hindernissen. Het wegtraject liep goed... en daarna de hindernissen in. Die waren écht lastig en technisch gebouwd. Ik dacht ik ga lekker rijden en hopen dat we alle poorten nemen want dat was al een kunst op zich voor mij _/-\o_ . Maar goed we hebben alles goed en veilig uit gereden..niet met de snelste tijden maar goed ik ben super tevreden... want ondanks het feit dat we nog wel 2 plaatsten gezakt zijn in het klassement heb ik 146 strafpunten gereden wat inhoudt dat ik toch 1 wp heb gereden en dus officieel klasse 3 ben met Brutus *\o/* ... want wat een doorgewinterd geweld rijdt daar zeg en er zijn toch best wat vervelende ongelukken gebeurd met omgevallen rijtuigen en gewonde paarden, paarden met been over de strengen die al bokkend en steigerend voor de wagen het veld door gingen :oo en als je dan je traject inmoet, dan raak je écht van slag daar je dan niet met je eigen wedstrijd bezig bent :+ en ook zijn er best wat deelnemers geëlimineerd dus wat ben ik blij dat ik weer heelhuids terug ben met mijn toppertje en wat heeft hij het goed gedaan <3

Sommigen hebben ze al gezien op FB ;)

Voetjes van de vloer :):) :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:34

Wij vinden jullie super!!! Top ervaring en jullie hebben je mooi gehandhaafd in al dat geweld!

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:37

gave pica's :j

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:38

Ollie1 schreef:
Goedemorgen,

Hier ook even een teken van leven na een zwaar en heftig SGWM-weekend in Vrouwenpolder en mijn debuut direct in de klasse 3 :o

Vrijdag bij vertrek zag ik er al enorm tegenop daar het nog behoorlijk geregend had. Bij aankomst waaide het écht behoorlijk en de vrachtwagens moesten met een trekker het land op gesleept worden... Ik dacht werkelijk waar ben ik aan begonnen :o . Maar goed we hadden A gezegd dus B moesten we maar gaan beleven.

Na een kort nachtje op zaterdag de dressuur. Bij het losrijden liep Bruutje écht lekker alleen in de ring was met al die (tegen)wind toch de pijp een beetje leeg en vond ik het oprecht lastig om mijn zweep en leidsels al goed vast te houden en Brutus goed voorwaarts te rijden. Brutus sprong op de diagonaal uitgestrekte draf in galop daar hij niet tegen de wind in kwam :7 ... ;) . Dus wat waar ik wat voorsprong mee op had moeten bouwen was dat niet helemaal gelukt en reed ik 60 strafpunten in de dressuur. De vaardigheid was ook best lastig (ivm dat dit een districtskampioenschap was) en met die wind was het al een kunst dat de ballen bleven liggen _/-\o_ ... De schade bleef beperkt tot 2 balletjes en binnen de tijd (en dat was voor Brutus al knap daar hij netjes omhoog galoppeerd en niet heel veel meters naar voren maakt ;) ). Na dag 1 stond ik op een 4e plaats (klasse 2 & 3 bij elkaar ) .
Zondag het wegtraject en de hindernissen. Het wegtraject liep goed... en daarna de hindernissen in. Die waren écht lastig en technisch gebouwd. Ik dacht ik ga lekker rijden en hopen dat we alle poorten nemen want dat was al een kunst op zich voor mij _/-\o_ . Maar goed we hebben alles goed en veilig uit gereden..niet met de snelste tijden maar goed ik ben super tevreden... want ondanks het feit dat we nog wel 2 plaatsten gezakt zijn in het klassement heb ik 146 strafpunten gereden wat inhoudt dat ik toch 1 wp heb gereden en dus officieel klasse 3 ben met Brutus *\o/* ... want wat een doorgewinterd geweld rijdt daar zeg en er zijn toch best wat vervelende ongelukken gebeurd met omgevallen rijtuigen en gewonde paarden, paarden met been over de strengen die al bokkend en steigerend voor de wagen het veld door gingen :oo en als je dan je traject inmoet, dan raak je écht van slag daar je dan niet met je eigen wedstrijd bezig bent :+ en ook zijn er best wat deelnemers geëlimineerd dus wat ben ik blij dat ik weer heelhuids terug ben met mijn toppertje en wat heeft hij het goed gedaan <3

Sommigen hebben ze al gezien op FB ;)

Voetjes van de vloer :):) :
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wauw olga wat super werd je nu nog geinterviewd of niet? Heb je nog filmpjes?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:39

Erg gaaf Ollie!!! En meteen een winstpunt te pakken *\o/*

Hier regent het weer, what's new...
Vanochtend was het gelukkig nog droog, dus eerst mest uit de wei gehaald en daarna mijn dazenval opgebouwd. Stalletje uitgemest en besloten dat Gwin nog wel een vrije dag verdient na de training van zaterdag. Dus niet gelongeerd. Net met de hondjes gewandeld, het regent gelukkig niet hard dus in het bos merk je er weinig van.
Nu maar eens met een stofdoek door het huis rennen :x

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:48

wow Ollie, wat een resultaat en supergave plaatjes... die vliegende brutus voor de wagen is echt 8-) 8-) 8-)
enneh... by the way... waar ben jij gebleven... er zit een klein mensje op die kar :D

klasse 3 met WP, echt heel ruig :))

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:24

Whiee, ik vind je stoer ollie!
En je gave shirt aan!

Net pas terug van boodschappen. Ik voel me helemaal niet fit.. Slaap intussen echt al ruim een maand beroerd. En da's niks voor mij :')
En nou is het ook nog eens zo goor benauwd...
Nou ik ga m'n boodschappen opruimen, en de afwas doen, en opruimen, en en en *AAAAAAAAAAHR*

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:21

Ja olga is op de kar bijna onherkenbaar. Brutus heeft het echt top gedaan. Het was heel zwaar !!!!

Ga zo eens kijken hoe het met robijntje is en mn kampioentje even aan de longeerlijn laten lopen om te kijken
hoe het is met de spierpijn.

Daarna nog een rondje met Ferro denk ik want die was beledigd dat ie niet mee mocht !!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:30

Even egopost.

Vanmorgen heerlijk gelest met Amerigo. Wat liep hij toch weer goed <3 Denk dat dat komt omdat "bijrijder" (of is het de hoofdrijder hahaha) steeds meer met hem gaat werken. Daarna heeft instructrice eerst op Thabor gereden en daarna ikzelf nog. Ging weer heel fijn. Tenslotte Rembrand nog voor de kar geknoopt.

Morgenochtend les met Rembrand en daarna ohz met Thabor. Als hij (Thabor) zo fijn blijft gaan, ga ik een ander menbitje (grotere maat) voor hem kopen, een paar keer longeren met mentuig op en dan met hulptroepen hem ook maar weer eens inspannen.

Nu snel douchen en naar de fysio. Helaas geen middagslaap, maar kon gelukkig wel bij fysio terecht. Is dringend nodig. Vorige week helemaal niet geweest omdat ik geen auto had. Merk dat echt enorm zeg.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:12

yeh..tallechie in de waterbak,wauw echt goed van jullie *\o/*
ollie met een vliegende brutus
maisie ook weer top gereden,hoe gaat robin,word ze al beleerd?
sl: weer bijna thuis, tjeetje het leek zo"n lange tijd dat je weg was, maar valt best mee
aks: wel handig die groene beugelriemen.....weet je altijd waar je stijgbeugels zijn :j
en dan die nare dazen,hier gelukkig weinig last van
NK af en toe ff langs gereden,maar geen geduld gehad om kaarten te gaan halen en op de tribune te gaan zitten(alleen 2 halsters gescoord,waarvan 1 geruild moest worden,dus weer verplicht rondje strodorp _O- )
en verder Y;( vergeten

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:16

mijn groene beugelriemen... Nja.. :P Ik zag ze toevallig, en vond het wel een hippe stunt :P
VHU heeft het halsterhoofdstel wat erbij past :P

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:29

vandaag weer even bij los-knollos geweest...
even gelongeerd....

eerste dag benefiet zit erop, was heel gezellig en volgens de deelnemers voor herhaling vatbaar...
:D

nu dagje kalmaan doen, en dan op naar benefiet dag 2,
die zit zo vol, heb net 3de jury-lid moeten regelen..
komt ring bij dus...

maar, komt helemaal goed.
hebben het onder controle :D

ik weet al wel, dat de opbrengst heeeeel veen WSPA en Brooke beesjes gaat helpen :D :D :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:39

Mooi Bicci! Een hoop geregel/organisatie, maar voor hele goed doelen
.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:41

dat zeer zeker :))

allemaal schiet gebedje doen naar boven voor weer zulk mooi weer :D
dan word het echt een top-benefiet weer... :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:42

Ollie goed gedaan op wedstrijd,gefeliciteerd.

Lanouska ik heb jullie gisteren gezien op de brug en later bij de prijsuitreiking.Ik had gevrijwilligd bij hindernis 6.Maar dan niet bij de hindernis maar voor bij het paadje waar je naar de hindernis ging.Maar toen jullie aan de beurt waren was ik al afgelost.
Mooie wedstrijd altijd hellendoorn,hopelijk kan ik volgend jaar zelf meedoen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:15

Maisie _/-\o_ Ollie _/-\o_ Bicci _/-\o_ Lanouska _/-\o_ niemand vergeten toch hoop ik Y;(
Wat hebben we toch een topperstopic :D

Ben erg druk met m'n werk ivm plotseling ernstig zieke collega ( ;( ziet er niet goed uit, echt zorgelijk vind het heel erg...) dus reageer even verder niet, moet nog bergen e-mail beantwoorden en nog scripties lezen. Omdat ik vanochtend al aan zag komen dat het een heftige week gaat worden dacht ik ik ga in ieder geval vandaag genieten van 't peerdenspul (figuurlijk dus maar even oogkleppen op) en dan stort ik me daarna wel weer in het werk :7

Dus echt heel fijn gedressuurd met Bente, heb er nu haast spijt van dat ik LI met haar ben gestart want schouder voor/binnenwaarts en contra begint echt al vorm te krijgen, wat is het toch een geweldig paard.

Daarna Rattan ingespannen en die zette ook echt zijn beste hoefje voor, hij liep zo heerlijk ontspannen, zonder gebrom, lekker swingend met zijn rug, billen en staart, bijna onherkenbaar. Vraag me ernstig af wanneer hij weer eens tegen de draad in gaat en hoe ernstig dat zal zijn want bij hem (net als bij Snuitmans) weet je het maar nooit := maar voor nu genoten dus.

En nu duik ik in de mail :evaw:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:08

Net even gebeld met de KNHS maar op basis van mijn vroegere wedstrijdresultaten zou ik versneld mogen doorstromen t/m de MI. Dus ik zou de volgende wedstrijd L2 mogen starten en daarna M1. Vanaf M1 moeten we de gewone promotie-regeling volgen. Nou moeten we maar eens over nadenken dan :)

@Tallechie wat een super foto's en wat ziet Veale er goed uit, jij zit er ook zo fijn achter nu, inderdaad wat een verschil met vorig jaar.
@Tine zou toch erg mooi zijn als jullie Thabor toch weer gaan inspannen, hij liep toch zo prachtig toen voor jullie landbouwmachines, vond dat echt schitterende plaatjes
@PrinsjeH wat heerlijk de foto's in het bos! Grenst jullie stal aan de Pannenhoef dan?

**dwingt zichzelf weer richting e-mails & scripties**