[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:32

ja daar ben ik het ook met je eens, dat kan ik ook echt niet, ik probeer elke dag wat met hem te doen, mijn pony heeft gewoon veel energie en heb echt het idee als hij gewerkt heeft dat hij voldaan is. Natuurlijk krijgt hij wel is een dagje vrij of meer, of hij mag lekker ravotten zoals donderdag.. gisteren ook maar 10 minuutjes gelongeerd, maar toch even zijn benen gestrekt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 15:01

Vanochtend voor het eerst Alwyn aan de fiets. Klein stukje maar hoor. Maar hij was erg braaf. Ook nog stukje in draf geprobeerd....toen werd hij wel erg enthousiast :+ remmen van de fiets werkten ook niet zo goed }> dus daarna rest maar in een vlotte stap gedaan.
Mijn ponys kunnen altijd naar buiten en nu de rust in het groepje weer is teruggekeerd staan de boxdeuren gewoon weer open naar de paddock. Is toch wel lekker, want ze kunnen toch lekker heen en weer sjouwen. Als het heel erg regent staan ze echt binnen, beetje tuttig naar buiten te staren ;) Nadat Alwyn was gearriveerd was het even onduidelijk hoe de verhoudingen lagen, dat wil zeggen Sim had het idee dat Alwyn enorm verdedigd moest worden, dus Freddy kreeg continue #) omdat Sim -:(- werd als hij maar naar Alwyn keek. Nu is het gelukkig beter, het hele spul staat weer gezellig naast elkaar. Af en toe een duw of een knauw (tje) en dat is het wel.

Nu is het dus lekker weer....maar goed straks komt de Sint visite...dan maar hopen dat het morgen aardig weer is.

Napie, nog gefeliciteerd, jij hebt wel een super jaar zeg!

Susanne

Re: [HK] "in een rijtuigie.puntjepuntjepuntje"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:54

Hahaha ik dacht al waarom zegt iedereen nou steeds Piet... maar n-iet wordt dus veranderd :') _O-

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:01

Net heerlijk een ritje gemaakt door het diemerbos (alleen maar gedraafd op het steen en hoeven zagen er nog oke uit :)) Maar niet elke keer doen :P.. Ik werd opgehaald door iemand met een 2 span shetjes en voegde me daar bij, een keer is hij geschrokken van geluid achter zich.. maar was een spurtje meer niet :D.. ben trots :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:03

Nu snap ik wat je bedoelt met piet, begreep hem al niet :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:06

fietsband plakken = Z.agen

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:20

leuk die woorden die veranderen haha.

Ik heb nog een rondje gedaan met ferro. Het was gelukkig droog nu. Wel nog even mijn kar afgespoeld toen ik terug was. Robijn heeft zicht even mogen uitleven op de wei. Hij zag er ook erg lief uit. (lees nat en blubber)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:39

L_Rivaldo schreef:
Net heerlijk een ritje gemaakt door het diemerbos (alleen maar gedraafd op het steen en hoeven plakband plakken er nog oke uit :)) Maar Piet elke keer doen :P.. Ik werd opgehaald door iemand met een 2 span shetjes en voegde me daar bij, een keer is hij geschrokken van geluid achter zich.. maar was een spurtje meer Piet :D.. ben trots :D

Je mag trots zijn op hem!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:52

VanHuisUit schreef:
Napie, nog gefeliciteerd, jij hebt wel een super jaar zeg!

Als ik er zo bij nadenk ben ik dit jaar inderdaad op elke wedstrijd nog in de prijzen gevallen. Meestal 1 of 2 alleen met de shetlandmendag in Voorst geloof ik 4e of 5e (dat was samengesteld, zijn we niet zo goed meer in)
Eigenlijk hebben ze sowieso eigenlijk altijd 1e of 2e of 3e gereden. Alleen in het samengesteld niet maar dat was meestal door diskwalifikatie door fouten van mij (ik heb last van wedstrijdstress en dan vergeet ik de hindernissen)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 20:42

zo wat een verhalen van iedereen weer :)
vind het eigenlijk een beetje irritant dat al die woorden veranderen maar ook wel grappig :P
nou de pony's hebben lekker heel de middag los in de paddock kunnen ravotten, alleen leek het meer op een waterbak :Y) ik had eerst die kleine erin gezet, die rent keihard naar die superdiepe plas door om er lekker mee te spelen, dus een waterbak in de toekomst zal geen probleem opleveren :o
daarna die andere muppets er lekker bijgezet, en die waren echt blij om weer eens de benen te strekken! ze gingen helemaal uit hun pannetje ik kan daar zo van genieten als ze zo lekker spelen.
voor misty is de masseuse weer langs geweest dus ze is weer lekker los, daarna heb ik haar ook nog even gelongeerd, (lees ik werd door de bak heen gesleurd zo hard en gek deed ze haha)

nou vandaag het nieuwe tuig opgehaald, vertelde die man dat hij er nog 2 had liggen in shetmaat, dus wij 2 kennisjes van ons bellen die ook 2span shet rijden, en die wilden het toch ook wel er graag hebben, uiteindelijk zijn we dus met 3 paar tuig naar huis gegaan, ook gaat die man waarschijnlijk een wagen voor ons laten maken, die helemaal aan al onze eissen gaat voldoen, echt leuk zaken doen is dat!
eenmaal thuis heb ik het tuig in mekaar gezet en ik ben er echt dolgelukkig mee, het is echt heel erg mooi! en echt voor een super prijs, morgen ga ik het pasmaken bij de pony's en er mee rijden, dan zal ik ook even foto's maken :),, daarna zal ik het wel meteen schoon moeten maken, en invetten, maar ach dan wordt het lekker soepel :7

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 20:46

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:05

vandaag kon ik mijn lamoen ophalen,bleek die niet in de winkel te staan, dat was balen...
maar ik kon ze vertrouwen, ze waren hem nog aan het ombouwen.
ik ben maar naar stal gegaan om uit te mesten,en best wel balen als de besten!
maar wat gebeurde er toen??? kwam een wagen aan met mijn omgebouwde lamoen!
een mooi model heeft die nu gekregen.als sunrise er morgen tussen past, is dat een hele zegen.
eindelijk weer met de kar kunnen rijden,nu komen de goede tijden..
dank u sinter klaasje (en sun is weer het haasje ha ha )

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:08

nice :P

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:20

Haha marianne je onderschrift is ook leuk geworden !!!!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:25

haha ja inderdaad :P nu zie ik het pas :Y)

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:40

Jeetje dat filmpje is echt erg.. Wat zal dat beessie een pijn in z'n rug hebben, en de ruiter maar boos dat ie niet wil springen..
Laat hem maar niet in mijn buurt komen! ~~}>

Marrianne, zat inderdaad al naar je onderschrift te kijken.. :) Ben wel heel benieuwd naar je tuig!
Happytime veel plezier morgen met rijden!

Wie gaan er donderdag ook naar Hippisch Hengelo?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:41

ja echt heel erg , ik dacht eerst dat het een grapje was! dat ze zo iemand niet de ring uitsturen...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:55

@ marianne gaan jullie weer naar de instructie week ?? Ik wil eigenlijk weer wel.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:56

ja ik wil heel graag, ik zit nu alleen wel weer op school. dus de grote vraag is of ik het kan combineren!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:29

Hellow,

Filmpje kan ik helaas niet openen, andere keer even!
Bij die instructieweek wat doe je dan allemaal?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:47

je hebt 2 keer per dag les, en elke avond wordt je bezig gehouden met clinics en lezingen! Heel erg leuk en gezellig!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:02

Is dit ook voor beginners :).. ben wel van plan in april koetsiersbewijs te halen, maar snap dat je een bepaald nivo moet hebben per groep. Kost het veel ? :P

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:08

450 duro volgens mij, je wordt in een groep ingedeelt en dan wordt er gekeken of het niveau een beetje gelijk is dat wel maar niet echt, beginner, gevordert

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 10:07

net aangekleed met moeite, kon echt niet wakker worden, krijg ik een smsje dat ze niet komen (de meisjes die elke week lessen),, het weer is er natuurlijk ook niet naar.. ga nu toch maar naar stal en mijn dingen alvast doen, en misschien wil er wel weer iemand mee op de kar :D

450 is wel wat centjes , maar je krijgt veel les enzo.
Even kijken of k kan en het geld heb :)

Koetsiersbewijs, vakantie met mn vriend, paardenvierdaagse enzo kost bij elkaar denk ik al veel voor me dus of dit er nog bij kan :P..

Maisie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 10:50

ja is erg leerzaam. De basis is dressuur maar je krijgt ook vaardigheidles en longeren. En s'avonds nog leerzame clinics.