[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

greendragon

Re: [AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:27

Gisteravond weer naar les geweest.
Weer een mooie mijlpaal bereikt; eerste keer galop! *\o/*

Het was gister ook nog erg warm, dus shetje was echt bezweet. Ik heb haar keel, borst, buik geschoren een paar weken geleden, maar nu twijfel ik of ik haar niet nog iets meer of helemaal moet scheren.

Ik heb nu wekelijks les en probeer in het weekend een buitenrit te maken van een uur. Tussendoor aan de dubbele lijnen/longe, maar dan zweet ze niet zo.

Hoe ziet jullie trainingsschema er op het moment uit?

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:33

Afhankelijk van het weer, tijd en hoe mijn lijf is met Dev - 2 keer serieus 25 min mennen, 1 x grondwerk/longeren (ik doe niet aan bijzetten) en als het kan 1 x met beide Heren samen buiten ritje.

Met Elvis doe ik 1 x grondwerk/longeren ±20 min, 1 a 2 keertje wandelen of fietsen, met hem doe ik nog niet veel, zo af en toe tuig ik hem op en gaat we beetje oefenen met slepen en of sturen.

Maar ik heb geen specifiek doel met ze,enkel gewoon in beweging houden om zo soepel en goed te houden. Dus kan ook zo maar lekker werk vrij geven

Ik heb bij Elvis en smalle jacht patroon geschoren want hij heeft echt mega vacht.
Afbeelding

Dev zit normaal in zijn velletje dus die niet.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:31

Wat leuk greendragon, en hoe ging de galop?

Jullie hebben mooie schema's. Voor mij is dat helaas onmogelijk. Ik probeer 1x per week te mennen. Het zij les of anders thuis een ronde op de weg. Dat laatste is nu even geleden omdat mijn kar bij de maker stond, maar hij is terug en vrijdag gaan instructeur en ik hem samen even passen en alles op maat maken voor Veroon. Dan mag ik daarna (als het nu hopelijk goed past) de kar in kerst-style gaan pimpen want zaterdag mogen we meedoen aan de santa-ride. Dat wordt onze laatste gekke uitspatting voor dit jaar. Hopelijk volgend jaar meer van dat, want het gaat lichamelijk hard achteruit met mij helaas.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:18

Hier scheren we niet. Ze staan nooit op stal maar soms zetten we ze nu na inspanning uurtje op stal en anders uurtje zweetdeken op. Dan zijn ze wel afgekoeld en gaan ze weer gewoon paddock/inloopstallen op. Nat is niet erg maar warm nat wel

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:28

Super goed greendragon!

Mvermeulen wat een knappie <3

Muronia fijn dat je instructeur morgen komt! Wel foto's maken hè zaterdag! Wel zuur dat het met jou zo achteruit gaat.. :(:)

Hier druk met de mencursus/koetsiersbewijs, maandag was een medecursist hier en hebben we mijn gupje ingespannen, het gupje heeft inmiddels bedacht dat ze onderweg om wil draaien, tot nu toe hebben we het kunnen voorkomen (groom naar voor). Dus ik heb besloten stap terug, zonder koets, in de lange lijnen en het daar oplossen zodat het niet escaleert. De eerste keer (eergisteren) zijn we een aantal keer in een weiland naast de weg beland (ik heb geen bak) omdat ze zijwaarts weg wilde, ik heb haar enkel voorwaarts gestuurd tot ze weer voorwaarts ging. Natuurlijk wat spanning gecreëerd daardoor, gister dus gelijk weer een stukje op pad en het belangrijkste was voor mij weer ontspanning terug - dat is gelukt, ze heeft slechts één keer geprobeerd zijwaarts weg te lopen/om te draaien, daarna kon ik alles met mijn stem oplossen en bleef ze voorwaarts. Mijn koets moet sowieso voor service dus dit blijven we voorlopig maar doen tot het voorwaarts blijven goed bevestigd is. De kleine aap :+

Volgende week zondag examen := maar komt vast goed!!

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:37

Hier loopt de mini minimaal 3 x per week. In de zomer is dat meer mennen dan wat anders maar als het echt koud is meer longeren. Doet hij minder dan wordt hij echt vervelend tegen de merries en tegen ons.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:20

Ik heb nooit trainingsschema's.
Vrijdag les op de vereniging, maandag met een vriendin naar de vereniging en verder net wanneer ik tijd heb en het weer redelijk is.

Meestal lopen ze s winters 1x per week voor de wagen, en dan nog 1 of 2x een ander werkje.

Deedee mag voor in een tandem, voor een Welshje, marathon les lopen morgen met iemand anders aan het stuur. Dus Roxs mag voor het eerst alleen mee naar les.

Sheeca was al even in stap voor de wagen kreupel, eerder al op de kliniek geweest. Maar dinsdag eindelijk gevonden wat het is. Blessure aan de aanhechting van de tussenpees rechts achter. Dat terwijl we er eigenlijk van overtuigd waren dat het links voor uit haar schouder kwam. Maar daar zijn we dus voorlopig wel even zoet mee.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:44

Die van mij geven elkaar elke avond een halfuurtje beweging. Verder probeer ik ze minimaal 1 keer per week in te spannen om de winter. Ik werk 40 uren en heb geen bak. Dus ik rij vrijdagavond in de les in een binnenbak en verder soms nog een rit in het weekend overdag. Zomerdag kan ik ook s avonds nog wat doen. Verder heb ik nu wat verzorgkinderen die af en toe aan de hand even over sprongetjes enzo prutsen met ze. :D

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:28

Ik lees bij jullie dus ook wel een vergelijkbaar programma! Fijn om te lezen, dan hoef ik me ook niet 'schuldig' te voelen als ze maar 1 of 2 keer in de week voor de sulky staat en uiteindelijk maar 3 keer per week aan het werk is. Het is echt wel stuk lastiger met de korte dagen. En dan heb ik ook nog een pony minder om te trainen, gelukkig.

mvermeulen1 schreef:
Ik heb bij Elvis en smalle jacht patroon geschoren want hij heeft echt mega vacht.

Knappe pony! bijzonder kleurtje manen...

Muronia schreef:
Wat leuk greendragon, en hoe ging de galop?

Nou best heel soepel eigenlijk. :D Het galop commando zat er al goed op vanuit de DLL. Ze zat zo in de galop en dat voelde nog best gecontroleerd zo op een sulkietje. Kon het ook zo meerdere keren herhalen. Dus mijn galop-vrees(je) is helemaal verdwenen. Shetje vond het zelf ook best wel leuk, volgens mij. Ze deed er in ieder geval niet moeilijk over.

Ilsiie schreef:
Super goed greendragon!

Ja heel blij mee!
Oef, omdraaien is niet grappig. Succes met je examen!

Dennis schreef:
Sheeca was al even in stap voor de wagen kreupel, eerder al op de kliniek geweest. Maar dinsdag eindelijk gevonden wat het is. Blessure aan de aanhechting van de tussenpees rechts achter. Dat terwijl we er eigenlijk van overtuigd waren dat het links voor uit haar schouder kwam. Maar daar zijn we dus voorlopig wel even zoet mee.

ohjee, dat valt dan toch even tegen. Wel fijn dat je een duidelijke diagnose hebt. Je was er wel op tijd bij dan, als het zo onduidelijk was. Hoop op een vlot herstel, maar ja, dat kan wel even duren.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:12

Hier proberen we in de winter minimaal 2x per week wat activiteiten te bieden maar dat lukt ook niet altijd. Tot nu toe fijn weer op zich dus zeer laat van de weide af en eigenlijk nog steeds wekelijks minimaal 1 dag weidegang voor paar uur. Wekelijks 1x mennen en 1 a 2x onder het zadel weg of soms 2x mennen. Nu ik zonder mijn man 2span kan mennen en we gewoon ijzers eronder hebben is het wel veel makkelijker om ze beweging te geven merken we. Vorig jaar stond de oudate regelmatig een week stil in de winter. Ben nu dagelijks bezig met mijten bestrijding op natuurlijke wijze dus aandacht hebben ze wel zat.