[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:29

Daarom hebben we ook een hek om ons erf. Dat houdt de katten niet tegen natuurlijk. Maar de honden blijven in ieder geval op eigen terrein. Pup is heel anders. Ze is gewoon heel fel op katten, maar dat hebben meer rassen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:51

Hier ook een die niet vertrouwd is met katten en andere kleine dieren...pups gaat wel goed.
Fijn dat timon goed gaat !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:50

Nou, daar ben ik weer. Heb heel veel te vertellen, maar zal eerst proberen op dingen te reageren, voorzover ik kan terugscrollen dan.

Dingetje erg druk dus weinig aan het mennen. Heel herkenbaar helaas. Maar wel lekker aan het rijden dus. Jeetje, in je gezicht gebeten door je pony. Wat zul je een pijn hebben gehad!
Ips heeft de paardjes weer laten behandelen en was lekker aan het koken.
Hier moet ook iedereen met cap op op de kar. Ik vind het zelf zelfs erg raar om zonder cap erop of erachter te zitten. Voelt niet vertrouwd.
Marga wat gaaf dat je je gasten zo kunt verwennen.
VHU is het weer zat. Wie niet... wat een prutweer. Vanmorgen was hier flink natte sneeuw en sindsdien regen, regen en regen. Hondenuitlaat en huishoudhulp geregeld.
Hihi butsmuts
Bianca kan nog steeds trainen denk ik met dit weer?
Gem houdt van uitdagingen, prachtig paard hoor

Voor de vakantie was ik door een school benaderd voor langer invalwerk. Afgelopen dinsdagmorgen had ik daar een gesprek. Ik zou in eerste instantie de woensdag en vrijdag doen, maar tijdens gesprek kwam naar voren dat de donderdag eigenlijk ook wel heel wenselijk was. Oftewel ik ben dan de meest aanwezige juf voor die groep. Heb aangegeven dat ik echt geen ervaring heb met een aantal dingen, dus dat ik daar wel echt hulp bij nodig heb. Ik blijf het wel spannend vinden, meerdere methodes die ik helemaal niet ken, leerlingvolgsysteem enz enz. Maar goed, het kan ook een heel zinvolle en leerzame tijd worden. Dus gisteren gelijk aan de slag. Heb nog wel paar data dat ik niet kan, omdat daar andere dingen gepland staan. Eigenlijk zou ik dus vandaag "vrij" zijn, maar ze konden niemand vinden, dus vanmiddag ook nog gewerkt. Morgen kan ik echt niet, moet naar osteopaat en laatste keer was ook al uitgesteld, dus moet er echt dringend heen.

Mijn bus staat bij garage, paar dingen werken niet goed. Helaas is hij nog niet klaar, dus nu beetje stress daarover voor morgen en overmorgen, want de leenauto kan en mag niets trekken.

Timon vanmiddag weer opgehaald. Hij was nooit echt maatjes met Saskia, maar hij is nu in de doos gekropen waar zij altijd in lag te slapen. Hij is ook heel stijf, maar ja, zal wel bont en blauw zijn.

Kreeg gisteren nog paar complimenten over hoe ik voor de groep bezig was, had ik wel even nodig. Het is een heel luidruchtige groep 6/7 met 26 kinderen met daarbij paar pddnos en aanverwante zaken. Dus aan het eind van de ochtend even paar heel duidelijke afspraken met ze gemaakt (en die gisteravond uitgewerkt en geplastificeerd, zodat ik dat kan ophangen) en zowaar vandaag begon de dag al heel anders.
Ga dinsdag meekijken bij de vaste juf. Wil kijken hoe zij bepaalde dingen oplost en wat nu precies de regels zijn, want is allemaal erg onduidelijk. Kan ook handleidingen en antwoordboeken slecht vinden, is nogal een rommeltje. En wat vragen stellen over het rooster. Want het is in mijn ogen onmogelijk om om 13.15 te beginnen met een spreekbeurt in de ene groep en tegelijk in de andere groep een geschiedenisles te doen. Zo staan er nog wel meer rare dingen in het rooster. Onmogelijk om dat uit te voeren lijkt me.

Nou, ik ga eten koken en bankhangen. Hopelijk vroeg naar bed, want ik was vannacht pas om 1 uur op bed.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:24

Tine, ik vind het ontzettend stoer hoe jij het doet voor de klas. Weet uit mijn onderwijs-familie hoemmoeilijk dat is. En sterkte met de kat, al mis ik geloof ik een stukje van het verhaal.

Ding, oei stoute pown! Pas geleden had Miepert mijn hele hand te pakken toen ik een emmertje slobber leeg schudde en ze vond dat ze niet kon wachten. Dat heeft ze geweten _-:(

Ips heeft weer soepele paardjes!

Marga, ik en cap worden nooit vrienden. Dit is de derde cap in een paar jaar. Is de minst vreselijke, maar blijft niks. Heb nog meer met BP's (maar doe ik ook alleen aan in de marathon (training) .

Vandaag gelangeteugeld / met de dubbellonge gewerkt in de les. Vrees dat ik daar te onhandig voor ben

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:16

Sorry, helemaal vergeten.
Nou, gisteren dus heel drukke dag op school gehad, veel nieuwe indrukken, heel veel dingen die ik moet gaan regelen/uitzoeken/doorlezen. Daarna met 2 ponys naar les om aansluitend nog naar Hapkidoles te gaan met zoonlief. 's Avonds dus nog bezig geweest met dingen uitwerken voor school (plattegrond van de klas oa, want die was er niet). Ik wilde op tijd naar bed, omdat ik compleet gesloopt was. Dus ik dacht ik ga de paarden voeren, ik neem de honden gelijk mee. Maar ik was helemaal vergeten het raam van de kattenkamer dicht te doen. Terwijl ik dus de hooinetten stond te vullen hoor ik ineens een vreselijk geluid, dus ik ren gillend eropaf. Toen zag ik pas dat ik het raam vergeten was dicht te doen. Toen ik binnenkwam zag ik dat Timon nog leefde, dus snel het raam dicht en geprobeerd te kijken wat er met hem mis was, maar ja, hij is altijd al los in de handjes en tandjes, nu nog meer. Eerst kon ik hem niet te pakken krijgen, maar later was hij uit een hoek, zodat ik hem snel in reismand kon zetten. Toen naar buiten om de honden naar binnen te doen, zodat ik nog naar Saskia kon zoeken. Nergens te vinden. Gezien de hoeveelheid bloed (en de soort bloedspatten) denk ik niet dat ze het heeft overleefd, maar ik kan haar nergens vinden, dus blijf stiekem toch ook nog een beetje hoop houden. Maar katten die doodgaan verstoppen zichzelf. Naast ons huis (tussen ons erf en de buren) zit achter ons hek een enorme houtwal/ struikgebied, dus daar valt ook niet echt in te zoeken. Vandaag bij daglicht ook nog meerdere keren gezocht, maar niets gevonden. Maar goed, toen dierenarts gebeld en met Timon erheen (tja, en wat doe je dan met je kind , ook nog zoiets). Timon liet zich uiteraard niet behandelen, had wel duidelijk pijn aan zijn poten, maar we konden er niet bij in de buurt komen. Zo op het oog heeft hij geen echte wonden. Maar ik was bang voor inwendige bloedingen, dus gevraagd of hij de nacht kon blijven. Dat als er toch iets was, hij gelijk geholpen zou kunnen worden. Vanmorgen gebeld en het ging goed met hem, hij at goed. Heb hem vanmiddag na school gelijk opgehaald. En hij zit er nu maar zielig bij. Hij zal vast bont en blauw zijn en veel pijn, dus zal zo gaan zoeken naar arnicadruppels en dat over zijn voer doen.

Nou, ik moet zoonlief naar bed brengen, maar zijn jullie toch even op de hoogte.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:22

Het was dus een gevecht tussen twee katten? Of is Saskia een hond?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:34

Sorry, ik ben echt warhoofd. Lika is een hond, Akita, die katten doodbijt. Wij hadden nog 2 katten (eerder veel meer, sommige dood door Lika, sommige door ouderdom), Saskia, een lapjes en Timon een cremekleurig geval met blauwe ogen.
Lika is dus de kattenkamer ingelopen, waar Saskia en Timon al braaf op mij zaten te wachten en heeft daar, gezien al het bloed een slachtpartij gehouden. Dus ik stond vannacht ook nog te dweilen, want wilde niet dat zoonlief dat zou zien. Ook niet goed voor de vloer natuurlijk om dat te laten liggen.

Vanmorgen niets tegen zoonlief gezegd, hij stond nl pas om 7.15 op en ik moest om 7.30 van huis. Wilde hem niet overstuur alleen achterlaten. Dus pas uit school gezegd. Wat een trieste dag.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:27

Wat een drama joh....

Zaterdag ga ik een tweewielertje ophalen. Vriendin Loes heeft me gevraagd de oliebol te beleren. Het beestje is al redelijk op leeftijd en moet meer in beweging blijven dan hij nu doet. Behalve materiaal gaan we er geen kosten aan maken. Doet hij het, dan doet hij het. Wordt het niks, dan blijft hij alleen aai-, wandel- en poetspony. En rijpony aan een touwtje :+ . Toch weer een leuk projectje ernaast.

_Dingetje_

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 08:20

Pfieuwwwww jeetje wat heftig Tine, hopelijk is Saskia ook gauw boven water zodat ze de zorg kan krijgen die ze nodig heeft. Zie hier wel eens dat de katten ruzie hebben met de schuurkatten van de buren en met bijtwonden, dat ze dan toch behoorlijke absessen krijgen.......Gelukkig Timon weer een beetje beter.

Goed bezig Gem en wat heb je een gave miepert <3

Nou mijn grasdiesel hoe vrienden hem tegenwoordig noemen, wilde mijn Spanjaard wegjagen bij zijn bak, maar die Spanjaard had het al aan zien komen dus was gauw vertrokken, vandaar dat hij in mijn gezicht hing |( was zo overstuur, dacht dat er een hap uit mijn gezicht was, dus was helemaal niet meer in staat om de grasdiesel een felicitatie te geven, alleen denk ik dat ik uit alle paniek wel met de emmer op zijn kop heb staan meppen _-:( :=

Gelukkig gaat het wel goed hoor, zit nog wel een dikke dot in mijn wang.......kneuzing, maar sta er versteld van hoe goed het geneest. Twee weken geleden zag ik eruit of ik een tennisbal had opgegeten en en bont en blauw......maar nu alleen nog een verdikking en alles mooi geheeld.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:06

Nou vond dat wel heftig hoor Dingetje een bijt in je gezicht van een pony :oo :(:) gelukkig dat het goed heelt....

Citaat:
Zie hier wel eens dat de katten ruzie hebben met de schuurkatten van de buren en met bijtwonden, dat ze dan toch behoorlijke absessen krijgen
klopt... onze Buzz is toen zo gegrepen door een buurtkat en heeft nog steeds verdikkingen bij zijn keel. Is ondertussen 2 maanden geleden....
Hoop toch nog ergens Tine dat Saskia straks ergens tevoorschijn kruipt (bij de buren of zoiets).... ;( :(:)

Leuk zo'n projectje Gem :j

Vandaag weer fijn op Cathey kunnen rijden. Ze was zich weer eens enorm groot en stoer aan het maken aan de longe (ze is dan zo ubergaaf maar ook nogal imponerend.... maar kan daar steeds beter mee omgaan) , want op het weiland liepen opeens de schapen (van Natuurmonumenten die de grond dus gaan beheren... blijft zo belachelijk want onze stalbaas is ook schapenboer en die moet die grond dus inleveren, gevalletje schiet mij maar lek...). Maar goed, daar lopen dus nooit schapen en nu lopen er wel 100 of zoiets. Ben er toch gewoon opgestapt en direct draven, heel gericht rijden en ze liep als een zonnetje {:} Dus best trots op mezelf :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:16

Jemig dingetje :(:) een beet in je gezicht. Heftig. Ik snapp dat je hem met een op zijn kop heb geslagen _-:(

Na het overlijden van mijn instructeur vorig jaar ben ik deze week bij nieuwe instructrice begonnen. Dubbel gevoel. En janouk loopt nu zo fijn al een paar dagen. Super aanleuning en impuls. Echt een kadootje.

Brave Cathey met de 100 schapen *D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:01

Janouk, ik kan me voorstellen dat dat heel dubbel is. Wat fijn dat Janouk zo goed loopt. Shaken nog steeds weg/onder controle?
VHU heeft een schaapmak paard :+
Nog steeds geen Saskia, dus met 2 koude nachten.... |(

Vanmorgen weer mishandeld bij de osteopaat. Was echt hoognodig. En al die stress van afgelopen dagen helpt natuurlijk ook niet. Vanmiddag gelukkig bus weer op kunnen halen bij garage en nog naar les met Sam en zoonlief. Wow, ze gingen echt super vandaag. Als ze dit morgen ook doen.........

Update over Timon. Hij at en dronk niet. Behalve wat vocht likken van onze vingers kreeg hij niets binnen. Dus net naar de dierenarts geweest om pijnstillers te halen. Gelukkig liet hij het toe om dit in zijn bek te spuiten. Het ging eigenlijk zo makkelijk dat ik ook nog maar 3 pipetten met water naar binnen heb gespoten. Dit ga ik nu maar ieder half uur doen, hopelijk pakt hij het dan weer zelf op en kan ik naar bed.

Morgen heel vroeg op, moet ook nog wassen en vlechten, vind ik toch het mooiste om de dag zelf te doen. Bij gewone wedstrijd doe ik het heel soms wel van tevoren, maar ja, met kampioenschappen wil ik het toch wel graag netjes ;-)

Fijne avond/fijn weekend allemaal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:17

Heel veel succes morgen Tine! En sterkte met het kattenkind :(:)

Zo heftig Janouk voor jullie allemaal die haar gekend hebben pfff .... maar erg fijn dat Janouk het zo goed doet _/-\o_ heeriljk! Heb je ook weer een wedstrijd op de agenda staan?

Ja hahaha Cathey schaapmak }:0 . Gekke beest staat tegenover een heel hok met schapen maar goed als die dingen opeens in de wei staan :oo :))
Ik moet / wil mezelf leren niet te veel onder de indruk te raken van haar geblaas en gedans, want eigenlijk doet ze niets, ze bokt niet, springt niet in de lucht, ze danst alleen maar ... en zij moet leren dat ze me kan vertrouwen en ik (hoop) nooit iets te vragen wat ze niet aan zou kunnen....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:33

Duim duim tine dat Saskia snel tevoorschijn komt. Ik hoop dat Timon snel opknapt. Bij de DA heb je speciaal turbo voer (pate) waar alles inzit, en je niet zoveel van hoeft te geven. Het is zo fijn, dat je het met wat water gemengd met een spuitje naar binnen kan spuiten. Katten kunnen niet goed tegen te weinig eten. Vorig jaar een kat verloren nadat hij jiet meer wilde eten na een operatie in zijn mond.

Vhu, janouk en ik gaan eerst weer lekker rijden en leren. Ik wil dit jaar nog wel working equitation starten, maar of ik ook dressuur ga starten weet ik nog niet.
Ik kan Janouk nu zelf helpen tegen shaken met craniosacraal. Het gaat veel dagen goed. Alleen heeft ze slechte dagen als het hard waait en motregent. Echte regen heeft ze geen last van, maar motregen geeft shake reactie.

Net anton ook behndeld cranio sacraal. Hij heeft snel teveel spierspanning in zijn bekkenregio. Met eenvoudige handoplegging ontspant hij daar heel snel en schacht meteen uit. Haha mega ontspannen. Echte man he.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 21:31

Oef Tine sterkte met Timon en dat Saskia weer terug komt, en morgen succes gewenst voor Patrick.
Janouk heeft gouden handjes.
VHU ja schapen hier ook geen gebrek aan, maar als ze achter een hek opeens gaan staan zijn ze mega eng.
Dingetje wat is een grasdiesel? fijn dat je nog heel bent maar wel blauw. Paarden beten zijn pijnlijk ooit in mijn rug gebeten was er ook echt niet blij mee.
Gem een projectje, hoop dat het lukt en pony het leuk vind.
Hier vandaag een nieuw stalen ros opgehaald fietste lekker.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:12

Zo dingetje heftig een hap in je gezicht,auw.
Janouk ontspant mannen _/-\o_
Tine succes morgen en sterkte met kat
Gem goed bezig met miepje
Vanavond was het ponymeten op de manege,heb de meneer heel lief gevraagd of hij de dames thuis(2 km verop) wil meten...wilde hij doen..jane toch kleiner dan ik dacht 1.19cm en julia 1.15cm,pfff leuk 3 maten want sun is 125cm.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:43

Miepje is officieel bomproof. Was een rondje gaan wandelen en op de terugweg, 100 meter van de manege, stond er een tankwagen die met zo'n dikke plastic slang het riool leeg zoog door een put. Motor aan, pomp op vol vermogen en twee oranje geklede mannen met hogedrukreinigers. Ik had 3 of 4 meter ruimte tussen de tankwagen en een aflopende berm naar de greppel vol water. Geen contact met de mannen te krijgen. Eén snurkje, maar geen pas taktmatig uit het ritme :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:56

Wauw cool paard gem,en jij je broek vol _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 06:58

wow _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 08:06

happytime schreef:
Wauw cool paard gem,en jij je broek vol _O-

Ik heb beeld hahaha ;)

Aardig van meneer meter dat hij de damesthuis ook gemeten heeft. Jos is echt een geschikte kerel.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 08:59

Gaaf Gem.. Fijn gevoel.

Tine, succes vandaag.
Wat heftig met de katten, ik hoop dat het goed gaat met ze.

Ik gad ook een uber cool paard. Ze waren met een grote kraan de grond aan het afschrapen en ze gaat er gewoon bij staan kijken. Niks onder de indruk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:06

Echt super knap van jullie paarden Gem en Belker 8-)
Cathey is overigens bij het al het materieel van mijn stalbaas totaal niet onder de indruk. Kruipt zowat in de tractor zeg maar of als de mestput wordt geleegd zo'n vrachtwagencombi met ding erop... kan er altijd gewoon langs.... Maar als ik erop zou zitten en dan eentje tegenkomen op de weg wat Gem zo vertelt ... geen idee ^)
Denk dat ik ff andere kant op zou gaan :P
Afbeelding

1.19 en 1.25 dat gaat nog wel denk ik HT maar 1.15 en 1.25 da's wel een eind verschil. Weet niet of je je SNuitje nog herinnert, die liep wel met zijn 1.15 in het span bij instructeur die pony's waren tussen de 1.25 en 1.30.... dus 't kan wel ...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:33

Weer op terug weg. Wij vonden het een nette proef. Jury's vonden het minder. 60, 81 en 9e van 10

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:34

Super paard Gem weet je ook weer, zit je zelf nog rustiger de volgende keer.
Belker ook een braaf paard.
VHU nu jij dus nog verkeersmak het denken ze is verkeersmak als je erop zit helpt goed hoor.
Bij aankoop maflinger is mij verteld je kan hem aan de trein vastbinden (hebben hier geen trein) maar hier aan denken als ik weer de melkauto of een super giertank tegen kom helpt, doet geen stap verkeerd, maar een ligfiets dan staat hij stokstil en is het verstandig er even af te gaan en te laten zien dat dit ook niet eng is.
Tine het is en blijft jury sport, als je maar een goed gevoel hebt.
Hoe gaat het met de katten?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:42

Kat enkelvoud. kreeg net bericht van bijrijdster dat hij zelf aan het drinken was . Dat gaat dus gelukkig beter