[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:53

Kijk .................... *\o/* *\o/* *\o/*

Net van mijn zoon alvast voor mijn verjaardag gekregen:

zelfgemaakte cavaletti in de stalkleuren: bordeaux rood, wit en GOUD.
haha past mooi bij de gouden springschoenen.

Afbeelding

Ze staan nog te drogen, maar straks ga ik ze meteen inwijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:17

Ga helemaal mee met Baudyh's opmerkingen Tine.... heel veel sterkte met de revalidatie, en die hele planning dat is ook zo anders allemaal ... :(:) ik las laatst op het endurance forum ook iets overeen in Nederland nieuwe therapie zo begreep ik, zal het even voor je kopieeren en aan je pb'en. Je kunt alleen in het EF als je lid bent, dus kan je geen link geven. Weet nou niet of dat hetzelfde is als wat jij zegt. Zo'n peesblessure is zoiets sluipends, ze lopen er soms helemaal niet kreupel op tot een moment het knap zegt en het dan echt helemaal mis is. Het hoeft ook niet door training te komen, kan ook langzamerhand ontstaan door bijv iets wat in het land mis is gegaan of bij wijze van als ze de trailer lomp opgaan of iets ergens ontlasten dat het ergens anders overbelast.... je doet als eigenaar altijd alles voor je dieren naar je beste vermogen en als je dat allemaal hebt gedaan dan kun je niet meer, hoe frustrerend het soms ook is :(:) :(:) :(:)

Gave palen *\o/* Moos gaat vooruit in het kwadraat *\o/* Biancacoo even langs *\o/* Avaluna kipje gekild door hond -O- nou die hond moet voortaan dan aan de lijn hoor, het is niet anders denk ik dan, ook al staat het opa-paardje bij jullie (eerder juist omdat die bij jullie staat). Onze Mies was ook helemaal into de kippen, heeft nooit een kip te grazen genomen maar wel een keer een eend en een duif (is echt drama als ze dat middenin het stadspark doen :o wat een veren...) maar die kon echt niet los. Wiske vindt de vogels ook zeer interessant maar die luistert gelukkig goed (is natuurlijk altijd onder toezicht). Maar ... als ze alleen zou rondstruinen.... ik weet het niet hoor...

Citaat:
Onze Mechelse herder is bang van der.
:+ onze Wiske is hier bang van een soort pitbull -chihuahua, dier is echt pocket formaat maar is zo agressief... ze durft er niet langs of heen als ze ze in de verte spot.

Nou onze verwarming moet het nu weer doen, ik ben benieuwd. Denk wel dat zo onderhand alle onderdelen zijn vervangen }:0

Vanochtend burn-out coaching gehad, was weer nuttig, en daarna maar even zitten tekenen, dat helpt erg bij het weer opladen.

Zo even naar de pony's. Heb bontjes gekocht voor aan het halster van Ber, want die loopt regelmatig met zo'n zonneklep aan halster omdat neus verbrandt, alleen dan zul je zien dat ze dan weer plekjes krijgt van het halster. Nu doe ik het halster af en toe dagje af, als het bewolkt is maar ja, kan moeilijk heen en weer gaan rennen als dan de zon weer doorbreekt. Heb nog stille hoop dat ze er toch wat aan kan wennen. Hero heeft ook wat last van zijn neus maar die smeer ik eens in de zoveel tijd goed in met sudocreme en sunblock, dat blijft redelijk netjes.

@Avaluna ik vind schimmeltjes ook altijd erg mooi vooral met van die mooie arabieren hoofdjes (diep in ons hart zijn we toch pennys hahaha).

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:30

VanHuisUit schreef:
onze Wiske is hier bang van een soort pitbull -chihuahua, dier is echt pocket formaat maar is zo agressief... ze durft er niet langs of heen als ze ze in de verte spot.

.

Cesar Millan zegt altijd: It's all in the energy :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:54

@Janouk: wow <3 *\o/* en wat een top-zoon heb je toch :j .

@VHU: hahaha, ik lees zelfs weer Penny, hahaha, heb Penny kind in huis.

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:15

Tine niet schuldig voelen een peesblessure is helaas zo gebeurt, als ze dan ook nog niet kreupel zijn dan verwacht je het helemaal niet. Ik denk dat je optie die je gekozen hebt de beste is voor rembrandt mijn ervaring met opstallen van een weidepaard zijn echt niet positief en dan had mijn wieneke een peesblessure wat volgens de artsen alleen met strikte rust zou genezen, toen ze niet meer at en alleen maar stond te jumpen hebben we ook bij haar de keuze gemaakt wel op de wei en dan maar langer herstellen. Uiteindelijk is zij helemaal hersteld.

ava balen van de kip en helaas zal hondlief dan toch aangelijd moeten of zo.

janouk mooie springpalen, ik wil ook zo'n zoon wie weet over een aantal jaren....

VHU is Ber ook van jou ik heb het helemaal gemist geloof ik. Mooi paardje. Dat verbranden heb ik hier ook met Candy en Chicko helaas slopen beiden alles wat je aan hun hoofd hangt, dus dan toch maar een beetje verbranden. Sunblock kan ik wel eens proberen. Mijne hebben het overigens alleen als het gras sochtend nat is en dan de zon schijnt.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:53

Nou de hoefsmid is geweest. 5 kwartier te laat... maar goed Viantha had een zoolzweer. Hopelijk gaat ze nu weer beter lopen.
Vanavond ted en diantha en salonka verhuizen. Morgen komt er een auto rally langs hun wei. Daar worden ze niet blij van. Dus we doen ze vanavond in de veulen wei en de veulens morgen een dagje binnen helaas.

Bianca leuk dat je er even was. Ja health4horses zou zeker wat zijn voor rembrand. Maar die zit niet vlak naast jou. Die zit in Hollandseveld.

Mooie balken janouk!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:08

baudyh..dat is hier 1 dorpje verderop..haha..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:41

Met dank aan Jibberjabber van bokt. (zijn ieniemienie oortjes zijn nu wel verstopt, hij lijkt nu normale oren te hebben hahah)

Afbeelding

Hollandsche veld is een aardig stukje verderop. Ik zal het met fysio en da bespreken.

Net weer 20 min gestapt. Het is wel raar hoor. Paard wil heel graag meer doen, is niet kreupel, geen dik been. Zo lastig als je aan de buitenkant niets merkt.

Nu even liggen, ben kapot, maar heb straks nog vergadering. Pfff

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:43

Heerlijk die topografie :+

Gedoetje met 't peerdenspul Baudyh.

Ahhhh Amerigo met een hoedje op :+
Erg moeilijk Tine, lijkt me dat.

Ber is bij ons terecht gekomen omdat ik een weidemaatje zocht voor Hero / Ollie, is afgestaan om allerlei redenen, het was anders in ieder geval einde oefening Ber geweest.
Om zeker te weten dat ze geen pijn heeft gaan we binnenkort naar Steffi vd Laarse. Ze lijkt, zeker nu ze steeds rustiger wordt, pijnvrij.
Het is een vreselijk lief dier.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:54

Hollandscheveld, ik snap dat je er een stuk voor moet rijden, ik hoor wel allemaal goede dingen over ze...en :+ het is tenminste niet aan de andere kant van NL....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:50

http://www.revitavet.nl

voor iedereen en Tine ik mail je ook nog het verhaal uit het forum. En via de website kun je ook op de facebookpagina.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:29

Bedankt vhu!

Enige nadeel hier in vergelijking met dat verhaal. Ik kan zelf totaal geen verbetering zien, want totaal geen vocht in het been en niet kreupel.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:40

Ha ha Bianca jouw dorp lag in mijn hoofd ergens anders. Heb ff gegoogled en weet het nu. Hi hi. Inderdaad bij de seawalker in de buurt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:19

Wow, zie net op fb dat mijn marathoninstructeur in Dillenburg de dressuur heeft gewonnen. Topper!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:57

tine10 schreef:
Wow, zie net op fb dat mijn marathoninstructeur in Dillenburg de dressuur heeft gewonnen. Topper!!

Ja goed he.

Ons fokproduct anni staat met Phillip Faisst ook eerste in de dressuur. Als enige onder de 40 strafpunten.
Eerste Nederlander is van der broek op de 4e plek.
Vind het nu toch weer jammer dat ik niet ben gaan kijken. Maar ja 350 km enkele reis was me toch te ver.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 23:09

Gezellige avondwedstrijd bij de Beemsterruiters:
4 winstpunten in de ZZ vaardigheid (Janouk had echt geen zin vandaag: kwam precies 1 seconden binnen de tijd binnen, maar wel foutloos 2 x)
en 1 winstpunt in de ZZ dressuur: met een 8 voor het kaarsrecht binnenkomen in verzamelde draf en een 2 voor de uitgestrekte draf.

Maar mooi toch wel 5 winstpunten op 1 avond voor Goldy Shoes en Paul. :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 09:03

Wow, goed zo *\o/* *\o/* *\o/*

Leuke oortjes voor A <3 .

Laat eigenaresse nou al een stroomband hebben ;) , dus dat wordt opvoeden }> .
Trouwens voor het eerst dat we zo lang een logeetje hadden, erg vreemd dat hij nou weg is.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:00

Afbeelding

Zo en nu netjes opgeruimd tegen de wand van de schuilstal

tata decoratief

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:57

Janouk: wat staat dat mooi die balken. Ik zou ze niet gaan gebruiken, zou zonde zijn ;) Gefeliciteerd met je punten.
Ava: dat is dan een meevaller dat eigenaresse al band heeft. Maar betekent dan ook wsl dat ze er mee bekend was?
Baudy: ik snap dat je het jammer vindt dat je er niet bij bent, maar pfff 700 km.... dat is toch wel echt te ver

Vanmorgen weer heerlijk gestapt met Rembrand. Zoonlief was mee op zijn skelter. Daarna heeft zoonlief beide ponys weer gereden. Vooral Samoerai ging heel erg goed, ondanks de stromende regen die precies over kwam. Zoonlief is nu naar een verjaardagsfeestje. Eens zien of hij straks nog puf heeft om nog een keer met Rembrand mee te gaan

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:12

Fijn TIne. Rembrandt lijkt me dan ook wel weer zo'n paard die als hij snapt dat het stappen nu eenmaal 'zijn opdracht is', daar het beste van gaat maken :j

Hier vandaag poets- en tut-dag. Vlechten, staarten pluizen enzo. Wat een heerlijk weer is het trouwens zeg {:}

Netjes Janouk _/-\o_ *D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:22

Tine wat balen van rembrand. Hoop dat hij er weer bovenop komt! Bizar dat ze dan niets
laten merken terwijl ze toch pijn moeten hebben. En zoon goed bezig met de pony's!

Janouk gefeliciteerd! en gaaf die balken!

Ik wil heel graag cavaletties maar geen idee waar je die een beetje voor een redelijke prijs
kan krijgen.

Hier was het een beetje wei opruim dag. wat jacobskruid verwijderd en poep geschept. Op de
achterste wei gisteren de poepplekken gemaaid dan ziet het er gelijk al een stuk netter uit.

Nu ff eten en dan nog een rondje tandem!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:23

Hmmm, hier geen heerlijk weer. Hele dag bewolkt en vanmorgen ook nog even flinke regenbui -O-

Rembrand vindt het zo wel goed, zolang hij maar niet aan de hand hoeft te stappen, dat vindt hij niets. Ik laat hem meestal zelf kiezen welke route we doen. We hebben 3 opties. Bij kruispunt, links, rechts of rechtdoor. Helaas kunnen we geen blokje doen, maar moeten we weer omdraaien, maar goed, zolang hij dit accepteert ben ik allang blij.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:27

tine: stromende regen????? tjeetje hier weer warm en mijn groententuin snakt naar een echte bui regen(wat hier laatst is gevallen verdampte al voordat het de grond raakte)
janouk: netjes zo die balken aan de stalmuur
Ips: hoe was je menkamp? foto"s ......
Ava: wil niet elke avond kip eten, dus moet de stroomband om de logeer-hond :j
was weer goed gescoord door janouk en dennis!
hier een vrije dag, veel te druk met alles gehad,even mijn lijf terug-fluiten anders gaat dat niet goed komen.maar wel moeilijk als er zoveel werk te doen is in en om de stal....
gisterenavond een heel gedoe geweest om als halve 'digabeet' mezelf op te geven voor de districtkampioenschappen...is dus niet gelukt (onder het zadel opgeven is veel makkelijker)maar de meneer is zo lief geweest om me toch erbij te zetten,want elke keer als ik het inschrijfformulier wil downloaden loopt pc vast ^) en knippen en plakken enz kan ik al helemaal niet.....dus ergens op mijn pc staat een ingevulde lijst maar waar????? lang leve de pc -:(-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:33

Maisie
Deze zijn zelfgemaakt
Bij tuincentrum 5 weidepalen gehaald, punt eraf zagen. Lekker licht, goed te tillen voor ons dames. 5 x 6 euro.
3 x potje verf, afplakband en een kwast. En klaar.

Kruisjes timmeren die je op ver schillende hoogtes kan draaien, balken erin, en trainen maar.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:33

Zo mijn menwagen is verkocht ... :\
Iemand bij mijn vorige stal wilde er een nette prijs voor geven en dat heb ik maar gedaan.
Voelt beetje raar maar ook als soort opluchting.

Het mennen is na Rizanta nooit meer hetzelfde geweest. Met Ollie buiten wel, maar in de ring dus absoluut niet, was vrijwel steeds dat ze het niet leuk vond en ik haar zo achter de broek aan moest zitten dat ook bij mij de lol eraf ging. Met Bente was er elke rit wel wat waardoor het angszweet me uitbrak. Hero vond ik nog te jong en daarbij zag ik het nut er niet van in, daar ik hem had gekocht om tweespan mee te gaan rijden, maar dat zou toch niets worden, gezien het verschil met Ollie. Snuitje was een enorme driftkikker en bij tijden levensgevaarlijk, wat mij aangaat. Alwyn heb ik toen verkocht omdat ik Rizanta had, helaas overleed die dus nog geen paar dagen na die verkoop. Onze Simba moesten we eerder ook al laten gaan, die had het probleem met zijn knietje. Dat heeft zich alles afgespeeld in de periode vanaf 2009 - nu.

Al met al kan ik niet zeggen dat het mennen me veel plezier heeft gegeven hoe graag ik het ook wilde. Heb er enorm veel tijd, energie, geld en moeite in gestopt en heb in mijn ogen de jaren na Rizanta echt geprobeerd om weer 'het gevoel' te krijgen maar het is me helaas niet gelukt.

Moest 't ff kwijt.