[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 21:27

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... t=1&ref=nf

Bokt doet beetje raar dus even snel een update.

Vanochtend om half 8 het secretariaat op gezet voor onze marathon. Om 11 uur zelf ingespannen en met alwyn gereden. Hij is duidelijk nog niet sterk genoeg en heeft nog niet voldoende conditie, maar was oefenen, dus niet harder gereden dan noodzakelijk. Wegparcours dus te laat binnen. De tonnen vond hij eng, maar hij liep daarna alles ontzettend braaf. Hij heeft veel geleerd.

Om 1330 met Snuit gestart. Wat een geweldig beest is het toch. Hij zag de hindernissen al, maar moesten wachten voor start a, dat ging lastig. Wegparcours precies binnen de tijd. En de hindernissen liepen super, alles in galop, liet zich makkelijk sturen, was wel moe, maar heeft het keurig gedaan. Ik ga dus officieel starten met hem. Dus lekker door trainen.

Zaterdag mogen we ook in Onstwedde mooi lopen, alwyn gaat wel goed, snuit waarschijnlijk niet, maar dat weet ik van te voren, dus geen probleem.

Als daan zo op bed is ga ik ook op bed.

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 22:20

brave snuitmans! :D
en PSM weer terug :wave:
Frensie super gereden op wedstrijd! :D

Ik heb met veel pijn en moeite een topic gemaakt :))
[AR-ITP] Diddle zijn definitieve carriereswitch!

Oh, en deze moet ik echt even laten zien :P
Afbeelding
:') Pretface vandaag. :):) gaan we weer mam? :):)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 22:46

*\o/* Snuit lekker buiten tussen de hindernissen, super! Daar doe je hem zo'n plezier mee. Het is toch wel heel fijn voor hem dat je het toch met hem hebt geprobeerd en blijkbaar de juiste knoppen hebt ingedrukt. Dit is toch veel leuker dan gezelschapspoown :) En Alwyn braaf, die kan volgende week weer laten zien waar hij goed in is :j

Aks soort drie-daagse dus met Diddle, wat heerlijk. Wat een prachtige foto <3
Frensie mag al naar de M jeetje dat is snel *\o/*

En sluit me maar wat aan bij deze en gene, nieuwkomer welkom, PSM hi there, still alive?

Croods was lachen en super mooi gemaakte film en gezellig met z'n allen middagje op stap. Morgen weer volle bak aan het werk }:0
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 01-04-13 22:50, in het totaal 3 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 22:47

Kan niet slapen, zat erin met zo'n drukke dag. Waardeloos.

Dus maar even hier kijken.

Ik blijf verliefd op Dids hoor <3
Tallechie: je doet het met beide ponys echt super. _/-\o_ En dan ook de wedstrijd er nog even naast organiseren. Petje af. Zit niet op facebook, dus kan foto helaas niet zien
Frensie: super weer 2 wp erbij. Ennuh bij 10 wp mag je over, je moet niet. Ik rij altijd tot in de 20 door voor ik over ga. Geeft meer rust en je bent gewoon meer klaar voor de volgende klasse. Nu weet ik natuurlijk niet hoe je rijdt, maar je schreef dat de aanleuning best nog wisselend was. Om teleurstellingen (steeds geen wp) te voorkomen, zou ik dan nog even lekker in de L blijven met kans op wat prijsjes winnen. Maar goed, wie ben ik ;)
Lanouska: heb niet veel van jullie gezien, maar wat ik zag, zag er netjes uit. In ieder geval tot zaterdag, zal eens zien of ze nog mooier kunnen huppelen haha. Heb er alle vertrouwen in, na jullie monsterscores in Assen.

Nou, ik ga bedje maar weer opzoeken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 22:51

Moet ook naar bed maar nog weinig slaap.... gisteren ongelovelijk veel geslapen lag er toen al heel vroeg in :o wat fijn ook dat het lekker liep met Rembrandt Tine.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 22:59

@ Tine; ik ga graag over, ookal rijd ik dan geen winstpunten. Wijken ben ik dan vanaf, schouderbinnenwaarts vind ik veel makkelijker, en in de M worden wat ingewikkeldere galoponderdelen gevraagd, maar dat is zijn sterke punt, dus ook dat zie ik wel zitten. Aanleuning moet inderdaad nog constanter worden, vandaag was al stukken beter dan zaterdag, dus kom maar op met die M ;)

Aks wat een super foto! Ga zo je topic bekijken.

Moet ook gaan slapen, gelukkig morgenochtend geen post.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 23:01

Haha, zie net in de uitslagen dat we laatste zijn geworden van de 8. Ach, volgens mij zitten er een paar bij van klasse 3. Zou wel heel vreemd zijn geweest als we daarvan hadden gewonnen (wel stoer natuurlijk :+ )

Binnenkort toch thuis nog eens wat oefenen met kortere bochten durven maken. :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 06:33

Goedemorgen allemaal, hier al vroeg veel aktie, want ik moet de hele dag werken buiten de deur. Dus moet alles heel vroeg al geregeld zijn.
Dus...................snel aan de slag.
Fijne dag allemaal

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 06:35

Goedemorgen.

Hier al ontbeten en alles klaar gezet voor zoonlief. Zo paarden binnen halen, hooinetten vullen, geiten onbevroren water geven en zoonlief uit bed zien te krijgen. Dan snel kraan wegbrengen (zoonlief mag ontbijten in de auto) en maar eens een loodgieter bellen. De wc spoelt niet meer goed door sinds donderdag. Ben bang dat ik straks smerige overstroming krijg. Hoop dat ik vandaag nog wel paar uur kan slapen, want ben erg moe. :O

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:09

Goedemorgen!
Tine en Janouk vanochtend al vroeg eruit en meteen druk programma! Succes en sterkte Tine!

Hier vandaag lekker vrij :D Heerlijk. Gister was natuurlijk ook een vrije dag, maar toen moest ik al vroeg op om het secretariaat te doen en ben ik hele dag bezig geweest. Heb nu lekker ontbijtje op en ga zo naar stal en daarna zus van Bieb rijden. Bieb krijgt ook een vrije dag.

Verder ligt er hier weer een hoop huishoudelijk werk op me te wachten... -O-
Heb vannacht tijd wakker gelegen, ik voelde me niet lekker. Nu gelukkig wel weer!

Fijne dag allemaal!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:13

Tjee jullie ook allemaal al vroeg op pad...

Hier ook alweer achter t bureau...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:15

Afbeelding

T blijft leuk trouwvervoer om naar te kijken <3

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:43

tine druk :(:) en een crush op Dids :D
Janouk ook al druk :oo

Frensie gaat al naar M1 met biebs en houdt vandaag lekker zondag, met helaas wat huishoudelijke dingen

PSM mooie foto! Groot peerd :oo

Ik ga ook weer aan school aan de gang.. Heb een mailtje gehad wat ik niet eens durf te openen :\ En morgen moet ik naar Utrecht..

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:47

Oei aks, hopelijk valt t mailtje mee...

Hihi boy is 180 :) en enorm imposant voor de kar...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:49

1.80 valt onder ''zeer groot'' he ;) :P
Ik sta dagelijks naar 1,38 te staren _O-

Mailtje blijft lekker dicht :') Lekker ontkenningsfase tot ik heb gedaan wat ik moest doen vandaag :))

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:21

bic! :) Jij hebt een tijd terug eens iets gepost over leerpoetsdoekjes??
Billendoekjes maar dan speciaal voor leer

Of haal ik nu iets door de war?

In elk geval, als dat zo was :)) Waar kun je die halen? :) Mentuig wordt nu veel vaker gebruikt dan 3x per jaar _O- dus moet ook meer aandacht aan besteed worden :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:34

Afbeelding

voor degene zonder fb..

Vandaag maar even een rustig dagje, toch wel last van mijn lichaam gekregen.

aks leuke foto van dids, zal je topic nog even bekijken
Groot paard voor de wagen
Tine succes vandaag. Er zijn er sowieso die 4 die klasse 2 en 3 rijden in de klasse waar jij hebt gereden.
Ik zat met een klasse 2 menner in de groep. Achteraf had ik alwyn ook in de hobbyklasse moeten doen, maar goed, ging om de ervaring en niet om de prijzen.
frensie goed gedaan, veel succes in de m1
janouk en vhu werkse

Weer een beetje bij

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:40

Akshay schreef:
bic! :) Jij hebt een tijd terug eens iets gepost over leerpoetsdoekjes??
Billendoekjes maar dan speciaal voor leer

Of haal ik nu iets door de war?

In elk geval, als dat zo was :)) Waar kun je die halen? :) Mentuig wordt nu veel vaker gebruikt dan 3x per jaar _O- dus moet ook meer aandacht aan besteed worden :)

dat zijn deze,
te koop bij action, ik dacht 0,75 cent ofzo per pakje.

Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:48

*zet action op het lijstje*
Thanx bic!

Mooie snoetefoto tallechie!
Ik kon 'm in je link ook niet zien... ''geen toestemming'' :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:31

Tall: 3 blije hoofden :D En maakt mij niet uit hoor dat ik laatste was, ik heb genoten, mijn paard heeft genoten, wat wil een mens meer.
Aks: houdt mail ongeopend. Vwb doekjes, dan heb je er wel veel nodig voor een heel tuig denk ik.

Kraan is heel bij bedrijf aangekomen, was al vroeg weer thuis, dus eerst Rembrand even gelongeerd en net heerlijk gelest met Amerigo. Hij gaat nog steeds vooruit... ben heel benieuwd hoe het zaterdag met ons debuut in de M zal gaan.
Nu snel Thabor ohz rijden.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:34

@tine; gaat me er vooral om dat ik de ondergekwijlde leidsels kan schoonmaken, en evt ondergescheten broek :)
Onder het borstblad zit een beschermer, en onder het schoftje ook :)

lekker bezig al met de paarden :) t is hier in het zuiden echt prachtig weer :oo *zei zij terwijl ze binnen zit*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:31

goedemorgen..nog net..
aks, superfoto van didd's !
Tallechie lekker met de paardjes bezig geweest, gave wagen heb je hoor !!
handig bicci die doekjes !
psm, supergroot is boy !! geweldig paard !

verder...nog bijlezen..sorry..vergeten...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:36

Net heel dapper geweest met Thabor. Eerst in de bak gereden, maar omdat ik zo moe ben, was ik niet tot heel veel in staat. Na kwartier wilde ik gaan stoppen toen ik bedacht dat ik natuurlijk wel in stap nog een rondje over het maaipad/weg kon doen. Te paard de looppoort geopend (en op terugweg ook weer dicht gekregen, braaf paard <3 ), was net het erf af toen bij buurman een caravan werd opgehaald. Dat leek me wat te veel, dus even terug ons pad op gedraaid en toen auto langs was weer verder gegaan. Heerlijk ontspannen gestapt. Eerste helft zeg maar over maaipad, tweede helft over de weg. Eerste auto kwam ons tegemoet, daar reageerde hij wat rillerig op toen auto naast ons was, maar hij deed niets geks. Auto die achterop kwam interesseerde hem niet. Bij het kruispunt zag hij iemand gebukt in de tuin, dat was wel even heel spannend. Hij heeft niets verkeerd gedaan, maar liep niet ontspannen.

Nu nog proberen 2 kruiwagens mest uit de wei te krijgen voor ik zoonlief ga halen. Kan ik vanmiddag nog wel verder met mesten, maar het scheelt weer iets.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:20

Ik zag gisteren een fotograaf op de oefenmarathon (in Leek) rondlopen. Weet iemand wie dit was en of hij/zij een site heeft? Heb wel alles op film staan, maar een foto is ook leuk natuurlijk.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:39

tine10 schreef:
Tall: 3 blije hoofden :D En maakt mij niet uit hoor dat ik laatste was, ik heb genoten, mijn paard heeft genoten, wat wil een mens meer.
Aks: houdt mail ongeopend. Vwb doekjes, dan heb je er wel veel nodig voor een heel tuig denk ik.

Kraan is heel bij bedrijf aangekomen, was al vroeg weer thuis, dus eerst Rembrand even gelongeerd en net heerlijk gelest met Amerigo. Hij gaat nog steeds vooruit... ben heel benieuwd hoe het zaterdag met ons debuut in de M zal gaan.
Nu snel Thabor ohz rijden.

per poetsbeurt gebruiken wij er 3 tot 4..
we maken wel na elke rit met de doekjes ook echt schoon,
als je paar keer gaan mennen en dan pas weer met doekjes poetsen, gebruik je ook 3-4 doekjes,
want dan maak ik het tuig altijd eerst schoon met nat washandje..
en dan dan de doekjes erachteraan,
zitten nl verzorgende vloeistoffen bij in die doekjes...