[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:31

klinkt bekend :j pony uit mijn ''story'' is nogal van het vlotte, ook aan de hand etc.
Afgelopen zondag stond ze met een heel zacht koppie heel voorzichtig aan me te snuffen, want ik was stuk natuurlijk :+
En gisteren moest stalgenootje gauw weg. Dus ik had aangeboden haar pony in de wei te laten.
Nou gaan vlot en ik op het moment helemaal niet samen. maar beestje heeft heel de weg naar de wei (800 meter ofzo) ontzettend lief naast me gelopen, heb haar niet eens hoeven tegenhouden :oo Die wist dus gewoon dat het nu niet kon :=

Ik moet ontbijten... zometeen met stalgenootje naar stal, dan hoef ik zelf geen auto te rijden (en kunnen zij me in de gaten houden of ik er niet op wil klimmen :+ )

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:41

Ja ik moet wel zeggen dat ze veel aanvoelen hoor :j. Aiden heeft dat ook :j.
Blond en Fio lopen dan toch meer gewoon door, hoewel Fio ook erg veel van mij kant aanvoelt, maar scheelt misschien dat ik hem heb vanaf veulen :j.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 11:31

Biancacoo schreef:
Lanouska kwam even voorbij maar is weer druk !!
hoe is het met het paardje gegaan wat operatief gecastreerd was, geen complicatie's verder gekregen na thuiskomst ??
en hoe is het met die supergave bonte van je moeder ?? zo'n stoer dier is dat !!!

met las vegas gaat alles goed loopt gewoon weer in de koppel. *\o/*
volgens de DA is sjaak (de bonte) weer goed en kunnen we weer beginnen met op trainen maar wij zelf vinden hem toch nog niet goed genoeg en als je dat al zelf vindt kun je hem natuurlijk ook niet gaan trainen en hem dan verkopen. dus gaat sjaak vanaf volgende week naar de zelfde stal als onze jonge pony's en mag hij daar de winter over gaan spelen en herstellen. en dan gaan we begin volgend jaar kijken of ie goed loopt en dan op trainen en verkopen. en als dan nog niet goed loopt moeten we maar weer verder kijken wat we met hem gaan doen maar hij moet zo ie zo weg. dus voor niet al te veel geld ie sjaak nog steeds te koop

ik heb gister avond een super fijne les gereden. van het begin af aan liep het span in mijn tempo, af en toe draafde de paarden zelfs zo langzaam dat de rest me bijna in stap kon bij houden :j. alleen met stilstaan gaat het linkerpaard altijd op rust staan _-:( en ja dat mag natuurlijk niet in de proef. dus dat probeer ik er uit te krijgen alleen het peerd is nog al hard leers ~~}>

ik ben heerlijk tot aan volgende week woensdag vrij (door de aankomende verbouwing van de mc) en ja jullie kennen mij ik kan niet niks doen dus H.S vroeg of ik zaterdag middag mee wil naar een les van gerard leijten waarin H mee mag rijden en zondag ga ik met een amazone van H.S mee op wedstrijd in bronneger en jaja dan heb ik maandag diploma uitreiking in bunnik *\o/*

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:30

Ik haak weer even in.

Voor de liefhebbers: Ik weet een v/d mee concourswagen met marathon onderstel tk via een kennis. Weinig gebruikt en ziet er super uit! Voor mij komt het helaas te vroeg. Richtprijs 1500/2000 euro Hebben shets van rond de meter voor gelopen. Wagen staat in de provincie groningen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:54

ha super van las vegas..... balen van sjaak....
verder sterkte met je rug naaltje !!
Stef....klinkt supergoed die wagen...maar helaas gestopt ....
janouk succes !

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:23

Biancacoo waarom ben je gestopt met mennen? Of vraag ik nu iets heel doms?

Naaltje haar rug nog niet fijn.....

Ik was al vroeg vandaag, en ben weer gezellig bij Ollie geweest, Simba ingeladen en met hem proefjes geoefend. Hij deed het fijn en was braaf. Daarna heb ik Brutus nog even gepoetst en hadden we even een knuffelmomentje <3
Ollie heeft zulke lieve dieren echt super (en het zijn ook ponies waar ik zelf voor zou kunnen vallen)
Superleuk dus!

Ik had mijn doggie beloofd even naar het bos te gaan maar puntje bij paaltje lig ik nu op de bank met Gompie in mijn nek haha. Ach, weet de hond veel hihi

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:38

hoe gaat het nu met gompie?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:40

Hallo weer :wave: :wave:

Naaltje en Tass zijn lekker aan het kletsen over Fjorden, Haflingers en andere paardenbeesten. Ik heb een paar jaar een Haflinger gereden en heb nog steeds een zwak voor ze <3 Maar toch voor een NRPS'er gekozen toen ik een paardje ging kopen.

Lanouska is weer drukdrukdruk ;) Fijn dat alles goed gaat met Las Vegas en goed dat jullie die tijd nemen voor het bonte paard.

IM ligt lekker op de bank met Gompie. Toch nog wezen wandelen?

Ik heb een leuke inwerkdag gehad. We waren met z'n 3en. (3 Oproepkrachten planning) Ik had al een keer een dag proefgedraaid en dit was eigenlijk herhaling van die dag, maar dat vond ik niet erg. Veel aantekeningen kunnen maken en geprobeerd alles goed in me op te nemen.
Na zo'n dag binnen zitten had ik echt behoefte aan een wandeling met de honden, dus net lekker in het bos geweest. En nu zit er een biscuit in de oven, want ik maak voor zaterdag een taart voor op stal. Lekker met monchou vulling en kersen en dan versierd met fondant. Vandaag alvast de biscuit bakken, dan kan die vannacht in de diepvries en dan kan ik hem morgen goed snijden en vullen en bekleden.

Vanavond nog lekker in de les rijden. Lekker nuttig dagje zo.

:evaw: :evaw:

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:39

lekker zeg zo'n boswandeling!
ga je een monchou taart maken? of een variant ervan?

Iemand van jullie ervaring met het bezorgen van pakketjes via UPS?
mijn pakketje (laarzen en halster voor Rafiki) worden als het goed is morgen voor het einde van de dag bezorgd.
Nou moet ik morgen van 7.45 tot 17.30 werken.
en vriendje vanaf 12uur.
dus ben bang dat ze komen als wij niet thuis zijn.
maar levert UPS ook bij de buren af als die eventueel wel thuis zijn?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:41

@ IT tis een biscuittaart. Die snij ik in 3 lagen. De onderste laag doe ik monchouvulling op (monchou, suiker en slagroom) dan de midddenlaag biscuit daarop en op die laag kersenvulling en dan de bovenkant erop. Dit smeer ik af met botercreme zodat de taart mooi glad wordt en daaromheen doe ik fondant (soort marsepein) en dan kan je de taart helemaal naar vrije keus versieren.
Zoiets bijvoorbeeld Afbeelding

Geen ervaring met UPS...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:42

plak een briefje op de deur...

lieve ups,...zou u mijn pakje bij de buren op nr.... willen bezorgen heel alsjeblieft?

(volgens mij mogen ze t nl niet van ups, weet niet zeker, maar slijmen helpt altijd :) )

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:46

ik dacht inderdaad ook dat UPS niet bij de buren bezorgd.
maar zaterdag moet ik ook werken :S
Briefje op de deur plakken gaat een beetje moeilijk... woon in een flat.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:47

Frensie, wauw! ziet er lekker uit!
zou je mij misschien het recept door willen PBen?
ik kan namelijk wel een gewone monchoutaart maken (met kersen en monchou+suiker)
maar zoiets lijkt me ook wel eens leuk/lekker.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:47

hmmmm...bij de deurbellen dan ?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:48

denk niet dat de woningbouw dat erg op prijs stekt haha.

maar ik ga snel naar de keuken, want het water voor mijn eten kookt.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:49

hmm....tjah...das lastig dan idd...

misschien lieve buur die kan pakje-sitten?

**denkt mee**

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:52

hihi ik woon hier nog niet zo lang dus ken de buren nog niet echt.
ach komt vast wel goed.
anders komen ze volgens mij de volgende dag.
dus dat zou zaterdag zijn? dan ben ik alleen ot een uur of half 10/10uur naar de paardjes en daarna ben ik tot 2 uur thuis.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:56

Ik zou ook geen briefje op de deur hangen, weten de inbrekers het ook direct.
Na 2 pogingen kun je het pakket vast zelf op halen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:01

Hallo even aantal pagina's bijgelezen want we waren dagje op stap :list:
Manlief heeft een vet-brute nieuwe auto, een nieuwe Alfa 159 sport 175 pk =:) heel Nederland door geraced en zoonlief afgeleverd bij mijn ouders <<) we gaan straks en morgen lekker uit eten, ff ontstressen en zaterdag dus naar George Michael. OVerdag ben ik vandaag en ga ik morgen en overmorgen extreeeeeem lang bij paard/poown klooien heerlijk :D
En zondag halen we zoonlief weer op, waarschijnlijk weer via een omweg :o heerlijk zo'n nieuwe auto..... jammer dat hij van manlief is en ik in mijn 14 jaar oude Golf moet blijven rondkarren maar goed :+

Lees over v/d Mee wagen van 1500/2000 Euro, zal goede wagen zijn maar is altijd nog hoop geld natuurlijk, maar goed dat kosten die wagens nu eenmaal, lees over lieve gevoelige haffies en onstuimige fjord, zie ontspannen Fief voorbij komen (fijn Nouvel!) en arme Gompie waarmee het toch niet goed gaat :(:) mensen die naar P&K gaan, ik heb en geen geld en geen goede benen en hou net als Frensie niet van grote hallen met veel mensen :x dus mij zie je daar niet, en hoor over Simba die de draad weer goed heeft opgepakt en Brutus die dikke knuf heeft gehad van IngridM <3 Een zoontje die een bikkel is en een pony Bickel die bewust is uitgekozen. Dat was het zo ongeveer?

Had Rizanta bewust gekozen omdat ze ouder en ervaren was.... Bente tja, ik had gewoon een heel fijn gevoel bij haar en ze maakte me vrolijk :D Snuit hadden we gekocht om de ervaring maar hij bleek uiteindelijk niet te matchen met Alwyn, zijn spanmaatje. Dus ja, soms heb je er ideeen bij maar blijkt het toch anders uit te werken.

Bente vandaag op dezelfde manier gereden als bij de les en ik had haar goed aan de loop en zowaar, zowaar op beide kanten goede stellling plus dat ze opzij ging voor mijn been *\o/* dat had ik nog niet eerder bij haar, op die manier dus dikke plus. Snuitje mocht vandaag van mij rondje over de weg en daarna het bos in :):) beestje helemaal blij. Hij nam een keer een giga sprong over een plas echt hij zweefde helemaal :roll: daarna maar even teruggenomen voor de plassen := Ga hem morgen/dit weekend toch maar even weer scheren want haar is alweer behoorlijk gegroeid hij was flink nat.

En misschien gaat Snuitje wel mee met 4-span van Peter naar Nijkerk 8-) zou het wel stoer vinden!

PS UPS kun je na 1e poging bellen, kun je het ophalen in hun magazijn, tenminste dat is hier in R'dam zo.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 20-10-11 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:08

tallechie schreef:
Ik zou ook geen briefje op de deur hangen, weten de inbrekers het ook direct.
Na 2 pogingen kun je het pakket vast zelf op halen

zit ook wat in idd....

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:22

VHU, weet jij toevallig waar er magazijnen zijn van UPS?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:26

Denk dat je UPS gewoon even moet bellen dan. WEet het alleen hier in Rotterdam, daar zijn ze altijd heel aardig en klantvriendelijk. Ze mogen hier ook niet bezorgen bij buren, gewoon ivm diefstal. Dus als wij er niet zijn krijg ik briefje in de brievenbus, staat ook nummer op, dat bel ik dan, en dan halen zij mijn pakketje eruit en houden dat apart. Kan ik het gewoon ophalen tussen 08.00 en 18.00 uur of zoiets.

Nou manlief en ik gaan de stad in hahaha.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:27

bicci

nog altijd geen verbetering naald?

IvysToeter

ja sorry, had het inmiddels ook al gevonden.