[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:54

Nee was het maar zo simpel.
Na de bevalling heb ik bij het rijden sowieso al problemen met mijn blaas als ik op mijn paard zit.
Maar na de rit van gisteren is het dus helemaal mis.

Poeltje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 16:54

Vervelend zeg. Misschien keertje naar de HA? Kan die je misschien verder helpen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:57

Maat cap is bij Casco Medium (heb 58/59). Zit ook zo'n draaiknop op.
Wat lastig Tine met je blaas, cranberry sap en vitamine C en Solidago druppeltjes is standaard recept maar als het bij jou iets anders is zal dat wel niet helpen :(:)
@Poeltje veel plezier met Kokkie!
Gelukkig waren ze met Rizanta zo slim geweest om haar vanochtend buiten te zetten met regendeken. Ze was dus ongelovelijk smerig maar niet op haar lijf }:0

** moet nu echt boodschappen gaan doen **

En 'standaard' bevallingen zijn een aanslag op je lijf, wat een ramp was dat zeg... Heb het gevoel dat het met mijn bekken echt nooit meer helemaal goed gekomen is :(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:03

Heb destijds verschillende soorten fysiotherapie gevolgd, maar niets hielp. Ik ben gewoon incontinent als ik op Rembrand zit. Op de IJslanders (waar we op rijden als we op Vlieland zijn) heb ik geen last, of vrijwel niet. En op Thabor leek ik ook geen last te hebben, maar daar heb ik niet zo heel lang en intensief op gereden. Misschien dat Rembrand te breed is voor mij? Maar zoals nu heb ik echt nog nooit gehad. Dat ik naast mijn paard dus ook steeds aandrang voel. Is echt heel vervelend. Destijds had arts trouwens ook wel gezegd dat ik geopereerd kon worden, maar het was maar 50% kans van slagen. Tja, dan ga ik dus niet onder het mes.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:08

Tallechie: van HARTE gefeliciteerd met je zoon Daan *\o/* !! En Tine bedankt voor de berichtgeving!

Ollie: ik zit "in" de New Foresters :) . Welke pony, welke stal...... ben nieuwsgierig!

*gaat nu eerst koken, daarna nauwkeuriger bijlezen en reageren waar nodig :) *

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:54

@VHU, lk ben het helemaal met je eens vwb de rijrubrieken. De diertjes zijn 3 jaar en moeten al lopen voor een volwassene. Ik wilde alleen maar aangeven dat mijn Simba een volle broer is van een hengst die premiehengst in Duitsland is geworden ;) . Op de HK liet Simba zich niet goed zien want hoe harder de voorbrenger ging trekken des te langzamer en behoudener hij ging lopen....
En jij bent dus al klaar voor de 23e *\o/* helemaal super! Ik vind het leuk dat we gaan meeten met meerder uit dit topic :D
@Tine , ik ken dat gevoel van incontinentie bij het paardrijden :o
@Naaltje, wat een schatje zeg, gefeliciteerd met het Koninks kind <3

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:57

Tallechie Gefeliciteerd!

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:00

Tallechie van harte gefeliciteerd! Heel veel geluk met z'n allen!

Verder moet ik weer heeeeeel hard in de boeken! Haat aan toetsweek! Ik beloof dat ik weer heel snel bij jullie kom buurten!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:06

Ben ook aan de kook gehaktballetjes en aardappelen plus witte kool met cashewnoten en santen in de wok :9
@Ollie natuurlijk super gaaf dat Sim een goedgekeurde en zeer knappe broer heeft, het is een prachtig beestje hoor, dat zeker! Lijkt me ook erg leuk te meeten :j Vind jouw poowns/ de hele combi erg mooi trouwens, ik ben echt nog een echte beginner hoor wat dat betreft :o
Jouw geluk trouwens dat Sim zich niet goed liet zien :+
@Tine ik kon niet zitten op onze haflinger, die was voor mij dus simpelweg te breed, dat besefte ik trouwens pas nadat ik op de tuigpaarden van de stalhouderij ging rijden, die zijn veel smaller gebouwd en bij hun had ik vrijwel geen pijn in mijn bekken. Als ik lang op Stan reed kon ik een hele week amper de trap op....Rizanta is gelukkig dus niet zo breed als die haf gebouwd. Ze is wel ruim in haar 'hart/long' zeg maar maar niet in haar geribdheid, als je begrijpt wat ik bedoel.
Kon ik ook direct afmeten aan mijn zadel, dat is een met medium boom, op Stan reed ik met een zadel met brede boom. Dus het kan inderdaad maar zo zijn dat Rembrand eigenlijk te breed is. Weet niet of Groningers 'uitzwaren'? Dus dat ze nog in de breedte groeien?

Ojee, ruik soort brandlucht, mijn aardappeltjes, hellup...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:18

Tallechie van harte gefeliciteerd met Daan!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:39

Tine: hier ook niet meer de oude na de 3 bevallingen :o . Ik wil wel eens naar de HA gaan om een oplossing te zoeken. Heb me wel ingelezen want uiteraard zijn er hier vele moeders met dergelijke problemen.

Ik heb vanmorgen in Schinveld menles gehad met het braafste paard van stal, een Fries voor de wagen, genaamd Tinka :) . Het ging best redelijk; Rick kon iig zien dat ik in lang vervlogen tijden mijn mendiploma gehaald had :P .
Ik kreeg wel direct alles voor mijn kiezen: zweep erbij, links rechts sturen, gebruikshouding, dressuurhouding, linksomkeert, rechtsomkeert, met 1 hand rijden en verkeerstekens geven, gelukkig alleen nog maar in stap en een sukkeldrafje :o .
Merkte wel dat ik veel te weinig kracht in mijn handen heb, na ca 20 minuten kon ik de leidsels nauwelijks meer op maat houden, was voordurend bezig om alles te verbeteren, verlengen, verkorten, was verkleumd, verregend, maar het was WEL leuk :D *\o/* !
Volgende keer moet ik ook het durp in := . Hopelijk is iedereen zo wijs om de auto's in de garage te zetten ipv langs de weg #) .

Hoorde overigens van mijn zoon dat zijn leraar Engels per direct ontslagen is van de scholengemeenschap..... hij kwam het de leerlingen hevig geëmotioneerd vertellen tijdens muziek. Over de reden is niets bekend.

(ik zit me nu overigens wel te bedenken dat het een 1 april grap zou kunnen zijn :+ . Per direct ontslaan = per 1 april ontslaan)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:41

ooh dat zou wel l*llige ''grap'' zijn :oo

super dat je les zo goed ging :j
Dat kracht-gebrek heb ik soms nog hoor, na een lange buitenrit ofzo.. En een tijdje terug in mijn rechterarm gebeten door woef.. Dus die protesteert nog wat eerder, die spieren zijn ergens niet blij mee := (met die tanden die erin gedrukt werden waarschijnlijk :P )

Pa en ma waren net hier, met woefs :) Eventjes wat gedronken enzo, morgenavond gaan ze naar een autootje kijken voor ma. Kan ze met de hond op pad :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:39

Pff mensen voel me beroerd, net een Mcflurry gegeten, terwijl ik in een auto zat en ook nog eens op me telefoon aan het kloten was. Die combinatie is niet goed :P (wagenziek!)

T is al weer meer dan een week geleden dat ik voor t laatst gemend heb :P En nog niks gehoord over mn nieuwe tuig.

Gem klinkt als een leuke menles!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:42

tallechie: van harte gefeliciteerd met je zoon DAAN *\o/*
tine: kennisje heeft zich laten opereren (die had verlies bij hardlopen) ze hebben zo"n matje om haar blaas ofzo gedaan, resultaat....niets
naaltje zoekt een naam voor een veulentje(hengst of merrie) laika,lola
ollie: wat een waanzinnig gave hengst,wauw (hoe groot is hij?)
vandaag een simpele dag gehad: stront scheppen,sunrise gelongeerd,alles gevoerd en staan tevreden te eten :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:52

kijk, simpel maar nuttig dus happytime :j

't is een merrieveulentje trouwens :j

ik ga verder kleien aan dat verslag... ben in staat iedereen die een mm de verkeerde kant op kijkt gewoon neer te slaan zegmaar... school is niet goed voor je gemoedsrust..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:58

goedenavond!

Tine, weet je al wat meer van tallechie?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:12

Denk dat Tallechie aan het bijkomen is in het ziekenhuis, daar zal ze wel even blijven want ze zou bevallen met een keizersnee. Vind het al heel wat dat ze tussendoor eraan denkt om te SMS'en gekke meid.

Wie weet toevallig :)* een goede pensionstalling in Zelhem waar ze ook voor een dag / avond een box verhuren? Zoek goed logeeradres voor Rizanta van 10 op 11 juni, dan gaan we voor onze 2e mendurance wedstrijd (in Zelhem dus). Wil haar graag weer een dag van te voren brengen, scheelt stress op de wedstrijd. Het is bovendien 2 uur rijden met de trailer, dus niet fijn als ze eerst 2 uur op trailer moet staan, dan nog iets van 3 uur moet lopen voor de wagen en dan dezelfde dag nog weer 2 uur terug. En dat is voor mij ook niet fijn (vind rijden met trailer best wel inspannend en als je dan ook nog 3 uur of zoiets moet mennen, is wel veul).

B&B bij de stalling is natuurlijk helemaal mooi, kunnen we blijven slapen :j

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:36

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:40

Volgens mij ligt Holten daar ook niet ver vanaf, toch? Misschien kun je terecht bij Fons en Anita Veenhof :) .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:51

*komt even binnenvallen*

tallechie van harte gefeliciteerd met je zoon, geniet er van! *\o/*

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:34

*juicht*
ik heb zojuist mijn onderzoeksplan ingeleverd
als er nu nog iemand commentaar geeft :')

zoooo, ik ga nog wat drinken, kijken of er wat op tv is, en anders naar bed..
maar wil eigenlijk op m'n ventje wachten :))

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 00:50

haha zien jullie al die grappige smileys? :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 07:07

ja die smiley's zijn echt geinig hihi :D

ik ga me snel aankleden en dan naar het werk

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 07:21

ja grappig he echt 1 april.
Vandaag is rivaldo jarig hij is alweer 10 geworden.

Vandaag gaan we weer trainen voor epe met het span.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 07:29

Rivaldo gefeliciteerd met de verjaardag van Rivaldo.

Gem heeft een fijne menles gehad.

VHU heeft lekker proefjes kunnen oefenen en zich alweer opgegeven voor een 2e menendurance.

Tine heeft helaas last van haar blaas.

Naaltje wat een schattig veulen, ik weet helaas geen passende naam.