[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:49

Evelli schreef:
Ja, die zijn ook los te krijgen geloof ik.

Er zijn ook bitbanken waar je bitten kunt uitproberen zonder dat je ze aan hoeft te schaffen :)

Oeh, dat klinkt goed, ik ga eens op zoek via google.

Ze doet het ook wel eens tijden niet }:0 , maar volgend jaar wil ik met haar vaardigheid gaan rijden en zul je zien dat ze het dan wel gaat doen en dan krijg ik ongetwijfeld commentaar.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 22:01

Ik heb nog een tonglepel liggen ,mag je zo van me hebben, een keer gepast maar moest gewoon het bit strakker vast zetten.

Ja het verschil weet ik, alleen wat is de verschillende werking?

Vandaag de 3 pony's (2 van vriendin van mij) lekker los gelaten in de bak, rivaldo was echt knettergek bezig, wat als gevolg had dat ze met zn 3jen vol aan de ren gingen en bokken, springen, was wel een leuk gezicht :D :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:44

Evelli schreef:
Palousa_boy: Hoe bevallen jullie nieuwe paardjes? Ben je al aan het wassen gezet?

haha ja gaat goed hoor, staat filmpje op internet, op rabosport.tv kan je ze zien, nu met thalita, vos merrie

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:15

L_Rivaldo schreef:
Ik heb nog een tonglepel liggen ,mag je zo van me hebben, een keer gepast maar moest gewoon het bit strakker vast zetten.

Ja het verschil weet ik, alleen wat is de verschillende werking?

Vandaag de 3 pony's (2 van vriendin van mij) lekker los gelaten in de bak, rivaldo was echt knettergek bezig, wat als gevolg had dat ze met zn 3jen vol aan de ren gingen en bokken, springen, was wel een leuk gezicht :D :D

@Rivaldo: altijd leuk; pony's die lekker uit hun dak gaan!
Dat is lief! Bedankt, alvast. Kinketting doe ik nooit vast :o , misschien dat het idd daar aan ligt.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:15

dennis: bedankt voor de foto met uitleg over de 4 ringenbit.
ga er ook maar eens aan denken om er 1 aan te schaffen.

jouke_h

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:45

Bah wat een rotavond zeg begon al met dat ik de wagen met veel pijn en moeite naar de bak moest slepen omdat er iets aanliep. Dat gefixt krijg ik em niet de bult op. Eindelijk in de bak ponie poetsen. Gaat ie verdorie boven op mijn teen staan en dan maar heel lief kijken van ik snap niet waarom je me zit te duwen en waarom je loopt te schreeuwen. Wil je daarna tuig pakken zit alles op slot. Eigenaar niet thuis. Wel ja...Wagen maar weer opgehaald, loopt ie verdorie weer aan. Ik plat op me muil in de bak....Dan maar ohz. liep verder super maar wat had ik de pest in...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 09:45

Ja hij was knettergek aan het doen, eigelijk alle 3, maar normaal moet ik rivaldo echt achter ze broek aan zitten met opjagen, nu ging hij rondje voor rondje echt helemaal uit zijn dak :D.. vandaag weer, want moet ze weer alle 3 doen :).. heb een foto van hun 3 koppies bij elkaar,, die 2 staan samen in een stal.. toen ik de halsters om deedbij hun 2, kwam rivaldo er ook even bij staan in stal.. gaat zo goed die 3 samen :D Echt een leuk trio :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:16

palousa_boy schreef:
Evelli schreef:
Palousa_boy: Hoe bevallen jullie nieuwe paardjes? Ben je al aan het wassen gezet?

haha ja gaat goed hoor, staat filmpje op internet, op rabosport.tv kan je ze zien, nu met thalita, vos merrie

Die witte linksvoor heeft ook een soort vierrings liverpool achtig bit?
Jij mocht achterop in het filmpje zo te zien? En aan het wassen?

Ziet er goed uit hoor :) mooie stallen en omgeving ook :)

Zag hem trouwens nog lopen bij indoor Bathmen :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:26

Bitten bank moet je even googleen op Paul Versluis, die doet dat.

Ik heb een liverpool met vaste scharen. Ik had altijd in het span dan de binnenbitring iets omklapt door de kruisleidsel en dan zat er altijd zo'n lip tussen de bitring.

Gisteren vaardigheid gereden op de vereniging en eerste geworden! Uiteindelijke resultaat na 6 jaar reservekampioen nu clubkampioen!

Was nog een gedoe. Na de vaardigheid direkt weer naar huis gereden en kom ik er daar achter dat mijn halsters nog in de manege liggen. Ik de pony's zonder halster op de trailer. Hoop kabaal achterin, hadden ze zich allebei omgedraait. Hoe ze het voor elkaar hebben gekregen..... Voorzichtig naar de manege gereden en daar hulp gevraagd. Door de voorklep erin en de halsters omgepeuterd (hoofden stonden klem tegen de achterklep) achterklep open en de boel weer omgedraait.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:28

Jeeeeej gefeliciteerd Napie :D

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:41

Gefeliciteerd Napie!!

Ik ben nu al weer uit van school, moet maar 1 uurtje tot 10 uur! Heerlijk vroeg weekend! :D

Zometeen ook maar eens een paar bonte shetten voor de kar schroeven!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:25

Gefeliciteerd napie, leuk hoor!
Jij raad mij vaste scharen aan?

Lekker evelinee_, ik moet nog wel effies.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:03

Van bitten heb ik bij mennen echt nog geen verstand. In Simba's hoofdstelletje hing al een liverpool, die zit er nu gewoon aan. HEb hem wel omgedraaid want het is een met ribbels op een kant. Omgedraaid is hij er veel relaxter op. Voor Alwyn heb ik nog een simpel gebroken bitje maar dat is voor het lange lijnen gedoe, weet nog niet of ik hem daarop hou voor voor de sulky. Even kijken hoe hij zich ontwikkelt. Tot nu toe is hij zeer bescheiden en erg slim, dus denk dat er niet te veel in hoeft, hoop ik dan maar.

Citaat:
Als ik jullie schema's hier zie passeren, hebben jullie echt veel tijd. Ik moet al moeite doen om men pony 1 keer per week beweging te geven. K ga er dagelijks 2* naar toe voor het voeren: smorgens voor het werk en s'avonds na het werk. Op beide momenten is het dan al donker.
Op vrijdag avond kan ik meestal vroeger gaan, maar dan moet eerst de weide onderhouden worden. Tegen dat ik hier mee klaar ben is het ook al terug donker. In het weekend zijn we op onze bouwwerf bezig.

Denk dat je minder tijd hebt dan veel anderen omdat je alles zelf doet. Zit ik ook zo af en toe mee hoor, zeker met dit rotweer. Ik spreek dan met mezelf af dat ik bijv 3x per week alleen mest uit de stal haal en voor de rest niets aan het terrein doe, alleen voeren en water, en dan voor de rest lekker met de pony's in de weer. Nu hebben we er ook nog een stuk volkstuin bij, dat moet nu eigenlijk omgespit :Y) maar het is steeds zulk nat weer dat ik me eerst maar met de pony's bezighoud. De plantjes gaan er toch van het voorjaar pas weer in :D

Wat weer een hondenweer vandaag zeg. Wilde heel graag flink eind gaan fietsen met het spul maar het regende echt zo erg dat ik ze maar los heb gelaten in de paddock en dat was het dan. Stallen lekker open laten staan, kunnen ze zichzelf vermaken. Nu vonden ze dat niet zo'n succes metde regen, staat ze een beetje te mutsen bij de rand vande paddock, echt zulke mietjes zijn het dan.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:34

Vandaag moet ik 3 paardjes doen dus laat ze maar lekker actief rennen in de bak, ben kapot en mijn vader is jarig waar ik ook nog een kado voor moet kopen, iemand een idee wat ik hem moet geven?

Misschien nog 2 paardjes doen, enkel buitenzetten en binnenhalen en stro in stal doen en voer klaar zetten.. maar dat is 7 km van mijn stal vandaan ;).. maar het is mn zus haar pony dus als ik tijd heb doe ik me best hihi.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:30

Napie gefeliciteerd!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:31

Mijn nieuwe strengophouders voor tweespan zijn klaar, ga ze morgen ophalen ben benieuwd! :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:04

@ jelle dat is fijn!
@ napie gefeliciteerd!!!

nou vandaag weinig kunnen doen met de pony's wat een ballenweer gatverdamme, pony's hebben 3 kwartier in de molen gestaan en meer kon ik hen niet bieden vandaaag :( ik denk ook niet dat ze blij waren geweest om buiten te staan...
morgen gaan we ons nieuwe 2spantuig ophalen, en misschien nog even kijken voor een enkelspantuigje, aangezien bij mijn strandrit de singelstoot gebroken is.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:18

ik heb gisteren heel stoer mijn regenpak aangetrokken en ferro zijn uitrijdeken aangedaan en ben een rondje gaan doen. Was eigenlijk best lekker. Alleen in het begin een beetje koud aan mijn oren.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:57

Marianne, wat een rot weer he! Leuk van je nieuwe span tuig morgen, ben benieuwd naar de foto's!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:57

Maisie schreef:
ik heb gisteren heel stoer mijn regenpak aangetrokken en ferro zijn uitrijdeken aangedaan en ben een rondje gaan doen. Was eigenlijk best lekker. Alleen in het begin een beetje koud aan mijn oren.

Haha en veel regen gehad of viel het mee?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 12:49

ja het ging wel een poosje wat harder regenen dat vond ik niet zo leuk.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 12:55

Hello,

Gisteren is mijn pessoa binnen gekomen, gelijk gebruikt (hem op doen was echt even irritant, want het waren alleemala zowat losse draadjes)... uiteindelijk om gedaan begint het te storten, dus ik moest en zal hem uitproberen heb ik in de stromende regen gelongeerd :D.. hij moest erg wennen aan de billen druk :P.. al snel liep hij lekker ontspannen laag met zijn hoofdje en beentjes eronder :).. (ik heb de laatste tijd wel vaker dat ik gewoon aan het werk ga met hem in de regen, mensen verklaren me voor gek (snap ik best :P) maar ik geef dan als antwoord, ja hallo het is een sportpony, hij moet getraind blijven :)))

Gisteren op mijn stage werd ik apart genomen, kreeg complimentjes en ze zagen me wel zitten voor een baan die vrij komt (laat ik daar nou net ook intresse in hebben).. probleem is, in april zoeken ze al mensen en ik ben in juni/juli pas klaar met school, en ze moeten door de crisis eerst intern kijken naar een passend iemand voor de extern mogen aannemen (de bloemenveiling heeft veel mensen in dienst, dus dat zal wel moeilijk worden).. maar ga het wel proberen :D

Ik ga zo wortelen halen voor rivaldo en dan opweg naar stal, ga weer een buitenritje maken met de wagen :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:04

ja soms moet je wel in de regen. Maar leuk is anders.

Ik heb mijn passoa nog niet gepast heb een klein vermoeden dat ie te klein is voor ferro maar we zullen wel zien.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:22

Ja dat idee kreeg ik ook toen ik hem net aan had, maar uiteindelijk kon ik hem nog genoeg stellen (hij liep gisteren erg lang van voren en dat hou ik ook wel even zo.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:23

Ik ben ook niet zo'n fan van mennen in de regen en wind, maar soms kan je niet anders. Ik kan ze geen week laten stilstaan omdat het constant regent.