[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:04

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:20

tallechie: wel een mooi gezicht vaele in het 4span,maar snap je snikmoment
janouk heeft nu 4 springenende lammetjes
vhu:wat dapper en dan te bedenken dat ik een pony heb die al aangespannen heeft gelopen en nog niet mee gement heb dit jaar.....(maar durf deze ADHDpony tara niet te rijden met de concourswagen zonder rem) dus wacht braaf op de nieuwe wagen :j

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:45

nog altijd ziek hier. Om gek van te worden! Lees wel mee.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:49

@Tallechie wat een paardenmassa zeg, wat mooi om te zien van die knoeperds voor de wagen 8-) maar... hij heeft er wel zijn handen vol aan zeg :7 :(:)
@HT groot voordeel met Ollie is denk ik dat ik er ook mee kan rijden en waar ik heb gemend rij ik ook altijd (of wandelen). Maar goed dat deed ik met Bente ook en die was elke keer weer :roll: dus tja. Maar ik heb het idee dat het mij vertrouwen geeft in ieder geval, als ze zowel met rijden als aan de hand als zoals het nu lijkt voor de tweewieler hetzelfde reageert. En ik vertrouw haar gewoon, da's natuurlijk eigenlijk alles....
@Baudyh nee he, nog steeds... balen!

Nog ff wat foto's :o
De tweewieler, lijkt wat groot maar ligt aan de hoek. Is dus zo'n 30 cm breder, waardoor aan de zijkanten van lamoen aan beide zijden meer ruimte voor Ollie's lijf en is zo'n 20 cm hoger, waardoor lamoen hoger zit, wat mij veiliger idee geeft. En de hele constructie is lekker stevig.
Afbeelding
hier zie je duidelijk dat er meer ruimte is
Afbeelding
<3
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:44

Vhu, mooi die nieuwe kar.
Tallechie, vaele doet het erg goed, en jij bent al aan het 2,spannen met de pony's, super hoor !
Verder...moet ik nog op pc bijlezen, telefoon is niet handig.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 16:54

Hallo iedereen, Mag ik mij ook melden?? :)
Ik heb sinds een half jaartje twee (enkelspan) Mini's voor de sulky en één haflinger voor de wagen (al heb ik die nu even niet :P )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 19:02

Melissa: welkom
Bianca: :wave:
VH: mooie wagen hoor en lekker ruim. Dat jij alleen op pad durft. Hoe braaf Rembrand ook is, ik zal nooit alleen aangespannen de weg op gaan. :o :o
Tallechie: wat een hoop pk's zeg. Hij heeft er wel zijn handen vol aan. Ze lopen (zeg ik als dressuurmuts) wel flink tegen de hand. Ja, ik weet dat het marathon is, maar ook daar rijd ikzelf mijn paard graag zoveel mogelijk over de rug. Zodat hij langer meegaat, zeg maar.

Vanmiddag met man, zoon, groom en de honden gaan verkennen. We hadden de honden voor het eerst ook mee genomen, is voor hun een leuk uitje. Morgen mogen ze ook mee. Hindernissen zien er leuk uit, en hoe het gaat, dat wachten we nog even af :D Heb er in ieder geval veel zin in. Meeste is nu ingepakt, zometeen lekker Grieks eten en op tijd naar bed.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:39

Ik scroll even terug zover het kan tijdens het reageren :o
Tine: veel plezier en succes morgen op wedstrijd!
Melissa: welkom hier!
Tall: Superstoer, Veale in het vierspan, echt ruig.
Vhu: fijn onbekommerd rijden met Ollie. Jij bent gewoon goed met pony's vertrouwen geven :j .
Baudy is nog ziekjes. Ik vooral aan de blaf en het hees wauwelen. Kan zo meedoen in het span van Biancacoo.
HT heeft een ADHD pony die wel een remmer kan gebruiken :):) .
Bij Janouk stuiteren de lammetjes door het huis en is poes niet onder de indruk :P
Biancacoo heeft een geweldige hondenwagen, mooi hoor!
Frensie en Lanouska: gefeliciteerd met de wp's!

Gisteren en vandaag heb ik eindelijk Mosel eens fijn aan de pessoa kunnen zetten. Ik heb hem nu 3 weken maar door sneeuw, narigheid en ziekte heb ik eigenlijk nog niets met hem kunnen doen.
Moos was blijkbaar al gewend aan de pessoa; hij begreep meteen wat de bedoeling was en bewoog direct fijn vw/nw. (Op de foto's nog niet duidelijk, maar longe / zweep en camera + ook nog wat naar beneden vragen was al met al iets teveel van het goede :P )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:57

Goedenavond,

@VHU, ziet er super uit je filmpjes met Ollie +:)+ Echt genieten.. het valt me wel op dat je wel erg veel met je paardjes communiceerd ;)
@Tine, heel veel succes morgen +:)+
@Melissa, welkom!
@Janouk, heerlijk die lammetjes :D
@Biancacoo, écht cool jullie sleurhut helemaal 'hondenproof' +:)+
@Baudy, beterschap :(:)
@Gem , voor jou ook beterschap en ziet er lekker ontspannen uit met jouw Mosel :D
@Tallechie, gaat het weer een beetje :(:) , Vaele in het vierspan 'stoer hoor' . Je kunt wel zien dat het nog een eenheid moet worden en dat ze nog maar net een span zijn :j

Verders ben ik ffies kwijt :o . Hier lopen de liters snot nog mijn neus uit... maar de ergste vermoeidheid en hoofdpijn ben ik een beetje kwijt.

Onverwachts werden we voor vandaag gevraagd voor een fotoshoot op het strand. Wij daarheen echter had ik een ondeugende Brutus bij me die het leuk vond om over het afzetlint heen te springen (andere keren ging dat super goed en hij heeft heel veel ontzag voor schriklint O:) ) waardoor hij dus los over het strand heen crosste en ik er met mijn tong op mijn schoenen achter aan kon rennen... Gelukkig kon hij niet zelf de auto starten dus bij de parkeerplaats is hij gevangen.... Toch nog wel leuke foto's gemaakt en 1 wil ik jullie niet onthouden (excuses voor de mensen die hem al op FB gezien hebben Y;( )

Mijn kanjers!
Afbeelding

Genieten *\o/*
Afbeelding

Verders zal ik jullie met rust laten vwb de fotospam :o

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 22:33

Die stoute brutus zeg !!! Wel gave foto's

Gem ook leuke foto's !!!

Iedereen weer lekker bezig geweest. VHU met ollie op stap. HT wacht braaf op nieuwe wagen en tine
in de bak met thabor.

Ik heb een rondje buiten gedaan met robin. Was al weer een paar weken geleden maar het is inspannen en wegrijden. Hij was ook niet zo schrikkerig gelukkig dus wel fijn kunnen rijden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 09:08

Goedemorgen

Zonnetje schijnt al heerllijk, wordt vast een superdag.

Iedereen veel plezier ennuh, niet teveel elkaar in de maling nemen he?

Wat een heerlijke Brutus en Moselfoto's en mooie samenvattingen

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 09:51

@ik wil nog vele meer Brutus foto spam _/-\o_

FIjne 2e paasdag allemaal

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 09:53

Mogge,

Ffies rustig opstarten vanochtend :O :9k :9k
@Janouk, als ik alle foto's gezien heb zal ik wel een ITP-topic aanmaken.... :))

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 09:58

Goedemorgen!

Leuke foto Ollie! Kom maar op met dat topic!
Maisie lekker rondje met Robin gedaan!
Gem ziet er goed uit die Moos! Lekker aan het werk.
Tine veel plezier vandaag!
VHU ook lekker op pad geweest met Ollie.
Melissa welkom!

Ik ben op de wedstrijd, secretariaat aan het zijn.
Het is rustig hier, dus even lekker internetten. Vanavond zelf nog meedoen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 10:53

Gem, hij ziet er geweldig mooi uit, en wat fijn dat hij het pessoa werk al goed doet !! mooi paard hoor !!
tine..doe rustig aan vandaag.
frensie succes bij het secretariaat, en heel veel succes voor je eigen proef vandaag !
Melissa welkom.
Ollie springende brutus....en moooooie foto's die nooit vervelen !!
vhu. lekker op pad met olly geweest, goed bezig !! dat geeft een boel vertrouwen denk ik zo !
een lot uit de loterij die olympia !
maisie met robin buiten gereden, super.

ik heb vanmorgen met 2 hondjes nog een kort rondje getraind...ik kan zeggen..de rustperiode heeft ze erg goed gedaan, ze gingen als een speer en met veel plezier, de reu vond het allemaal wat vervelend 2 maanden geleden, hij is nog erg jong en is erg intelligent en is een echte leader, dat is de hond die het beste luisterd en voorop de weg wijst op aanwijzing van musher.
hij had er weer helemaal zin in en deed super zijn best, nu hopen op warm weer en vakantie voor ze, en dan volgend najaar een begin maken met het 4 hondenteam.

maar ik ben blij dat ze geestelijk er weer helemaal zin in hebben, dat zegt erg veel, en geeft aan dat ik goed gehandeld heb door geen wedstrijden meer te lopen en geen zware trainingen meer te doen en ze de tijd te geven alles te verwerken, en te groeien.

Fijne 2e paasdag allemaal ! :# gekleurde smiley bij gebrek aan paassmiley..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 12:50

Klinkt goed Biancocoo.... wat mooi dat het goed uitpakt en je gevoel dus goed was :j geeft jou ook vertrouwen voor volgend seizoen, top!
Moest erg aan je denken vanochtend want de hondenclub die vlak achter onze stal zit had een wedstrijd agility, dus er waren allemaal caravans, campers, busjes vol met hondenhokken en honden, en op het terrein allemaal van die fel gekleurde koepeltentjes. Enorme drukte met honden, omroeper, muziek en wapperende lintjes plus springende honden en baasjes *\%/* zag er erg gezellig uit. Ik blij dat toen ik daar gisteren langsging dit niet was := Ollie vond het bijzonder interessant (was met haar aan het wandelen, Wiske mee, genieten van het zonnetje) .... een poosje maar later was het al meer zo van waar is het gras :Y) Was dus mooie oefening met spannende zaken :7

Bente gaat in training bij degene die haar voor mij bemiddeld heeft naar haar nieuwe baas. Zij zoekt dan nieuwe eigenaar.... dus Bente is weer te koop. Deze combinatie werkte blijkbaar totaal niet helaas.

Heel veel plezier Tine, wordt vast leuke dag.
Wat ziet Motown er super mooi uit Gem, ik vind dat hij zo'n mooie 'body' heeft *D gaaf paard hoor.
En Bruutje over het strand :oo zijn daar foto's van :+ was je niet enorm geschrokken? Zo'n mooie foto van Thom met Bruut echt :+: prachtig.

Hier dus vanochtend flink gewandeld met hond en poown en nu aan de :9k
Vanmiddag gaan we naar de bioscoop met z'n drietjes, Croods.
Fijne dag verder allemaal :wave:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:17

VHU gaat naar de bios,lijkt me leuke film
ik wil ook wel het brutus op het strandtopic zien <3
hier weinig ponydingen gedaan,net met mijn moeder rondje tuincentrum gedaan, allemaal zakjes voor in de moestuin gekocht,kweekkast maar eens gaan opzoeken en kijken wat deze zomer me voor gezonde dingen brengt :Y)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:28

Even egopost, ben helemaal kapot. Maar supertrots op mijn bonte knollie <3 HIj deed zo zijn best en vond het zo ontzettend leuk. Het was echt genieten, en we hadden er nog lekker zonnetje bij ook. We moeten de bochten nog wat korter nemen, maar we gingen al weer veel beter dan vorig jaar door de hindernissen heen. Had gehoopt dat ik nog puf zou hebben om Thabor te mennen, maar dat gaat natuurlijk niet lukken. Ga zo wat eten opwarmen en vroeg naar bed. Moet morgen erg vroeg op, want voor ik zoon naar school breng moet ik het kraantje dat we voor het zand scheppen hebben gebruikt nog terugbrengen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 19:33

Kruipt onder steen vandaan...

Boytjuh heeft vandaag weer voor het eerst sinds de hele winter voor de kar gestaan dus nu mag ik hier weer beetje meekletsen....

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 19:34

sterkte met vroeg op morgen tine.. Is natuurlijk nog extra vroeg door de zomertijd :(:)
Fijn dat Rembrand zo lekker ging! :)

Happytime gaat aan de groentenkweek! Leuk!

VHU las ik over verhuisplannen. Verhuis richting noord, niet richting zuid? :) Lekker gemend met ollebol. Lekker gewandeld met ollebol! :) Lekker! Fijn dat karretje goed bevalt!
Hopelijk is het komende baasje voor Bente wel de goeie match :) :(:)

Tallechie postte prachtige fotos van veale in 4 span! Mooi! En een :(:) ivm erdoorheen zitten :(:)

biancacoo heeft prachtige hondenhokken in de caravan, mooi! En nog lekker getraind met hondjes die helemaal opgefrist zijn na een pauze :) Super! :)

Maisie lekker gemend met robin, die heel braaf was!

Ollie naar het strand geweest met woefsel en een ontsnappend paard := Jeetje wat schrikken :oo Gelukkig kan ie niet autorijden :P

Gem heeft lekker gepessoa't met Moos :)

En hier houd ik het even bij :))
Net weer thuis. Weekend lekker bij vriendje doorgebracht :) Hij is apetrots op z'n nieuwe auto, ik apetrots op m'n mooie wagen :D
ik ga eventjes wat fotos uitzoeken :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 19:58

Maisie: supermooie foto's <3 !

PSM: heeft "An Easter Boy" gisteren en vandaag zijn verjaardag gevierd :D ? En lekker weer gekoetst, dus de lente is begonnen.

Ik vandaag weer gelongeerd, we zijn goed op gang. Moos is net een stoomlocomoostief, hij briest bij elke pas, luidruchtig paard dus :P . Nieuwe planning is dat we maandag gaan beginnen met beleren.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 20:00

Maisie: supermooie foto's <3 !

PSM: heeft "An Easter Boy" gisteren en vandaag zijn verjaardag gevierd :D ? En lekker weer gekoetst, dus de lente is begonnen.

Ik vandaag weer gelongeerd, we zijn goed op gang. Moos is net een stoomlocomoostief, hij briest bij elke pas, luidruchtig paard dus :P . Nieuwe planning is dat we maandag gaan beginnen met beleren.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 20:59

goedeavond

wij zijn vandaag ook naar leek geweest.. waren om half 11 in leek. hebben meteen de kar van de vrachtwagen af gehaald en de fietsen en zijn toen gaan verkennen. hindernissen lagen er mooi bij.

eenmaal terug bij de vrachtwagen hebben we koffie gezet alleen ging dat niet helemaal goed. accu's waren leeg en wat doe je dan... juist je zet gewoon de aggregaat aan. :D
dus we hadden als nog koffie.

paardjes hadden er zin in. we liepen in het A traject per km 1 min op het tijschema in. dus laatste km gestapt.
hebben het vandaag echt benaderd als oefenen. dus wat dichter bij de hindernis blijven en korter draaien. allemaal aardig gelukt dus wij waren super tevreden en toch nog 4 halstertouwen mee naar huis genomen.

zaterdag mogen ze weer mooi huppelen in onstwedde..

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 21:18

Hihi Gem, ik hoop het voor boy! Ik ben zijn verjaardag vergeten namelijk :P

Gefeliciteerd lanouska, leuke en succesvolle rit dus!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 21:22

Goedenavond!
Zit op foon want laptop is nog op wedstrijd.
Aks blij mrtvwagen.
Tine fijne marathon gehad en Lanouska ook!
Ht het was vast druk in tuincentrum?
VHU lekker gewandeld met hond en paard.

Hier weer lekker gereden! Ging beter dan zaterdag maar punten waren bijna hetzelfde, 185 & 181. Nu wel L2 + 10! Dus op naarM1! Volgens manlief moet ik dan eerst nog leren rijden...