[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:06

Ook goedemorgen :D nou ja eigenlijk -O-

Gisteren heel moe na dag training geven.....vanochtend nog heel moe opgestaan....en besloten dat de endurance de 17e nog net een week of twee te vroeg komt. Het gaat best goed met mijn rug, elke week weer wat beter, maar het is gewoon nog niet goed genoeg om 30 km op tempo te gaan rijden en dan ook nog de reis heen en weer in de auto. Dan ben ik de week erop een krant en dat kan voor gezin en werk niet.
Duszzz.

Maar goed, niet een en al treurnis natuurlijk want het is a. mooi weer en b. Bicci organiseert vandaag de benefiet, meid, dat mooie weer is er voor jullie! en c. ze organiseert volgende week nog een benefiet en daar kunnen we ons nog voor opgeven, gaan we dressuren. Gezien Bente's gedrag bij juryhokjes is elke oefening handig :=

Zoonlief heeft Wiske net uitgelaten en voor het eerst los met hem gespeeld op het veldje, balletjes gooien enz. Ze luistert prima en voor zo'n joch is het natuurlijk superleuk.

Tja auto's, ik vind een Golf GTI helemaal 8-) of de Sirocco echt :~ en dan in dat mat zwart met oranje of gele remschuiven, of een of ander fel kleurtje als felgroen of oranje of van dat parelmoer wit bling bling. Bart is helemaal gek van Alfa's, moet zeggen ze rijden echt superfijn alleen is er altijd iets aan stuk :x . Maar voor de paarden zou ik het liefst een mooie VW bus hebben. Maar ik heb een Fiat Seicento _O- supergoedkoop in alles. Ach naja zolang je maar een Ferrari in je stal hebt staan wat maakt het uit.

Wat leuk Janouk jullie uitstapje, was PrinsjeH daarnu ook of was dat in Den Haag? Ik vind die klassieke rijtuigen en optomingen ook altijd prachtig om te zien. Een mooie aanspanning met mooie koets, en iedereen helemaal in passende kledij, echt schitterend.

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:14

VHU wat jammer dat je niet mee kan doen!!! Maar elk voordeel heb een nadeel, dressuur oefenen bij Bicci is natuurlijk ook super leuk! *\o/*

Net op stal geweest, uitmesten en voer klaarzetten. Kom ik thuis, wil ik autosleutels in jaszak opbergen... oops... jas vergeten, hing nog aan de stal. Met portemonnee en sleutels die ik nodig heb voor werk, dus maar weer teruggegaan.

Was gister trouwens nog leuk op stal. We gingen de merries buiten zetten en Gwin stond er al. Ze staat met 4 andere merries buiten. Die 4 andere deden alsof ze jaren niet buiten waren geweest, rondrennen, bokken, met 4 benen de lucht in, noem maar op. De ruinen in het land ernaast gingen natuurlijk ook meedoen. Allemaal gek, behalve Gwin. Die stond lekker achter in de wei te grazen en die liet zich niet gek maken, hahaha. Was erg grappig...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:41

oeps frensie :=
Zo heb ik vorige week m'n sleutelbos netjes in m'n kast laten hangen toen ik hem op slot deed... Ook zo'n heldere move..

Wbt zelf mooiste autos vinden.Ach ik heb niet zoveel eisen. Merk wel dat ik op het moment het beste functioneer in een automaat. Maar voel me toch ook ontzettend thuis in de bus van vriendje. M'n eigen golfje I is ook een heerlijk scheurijzertje. En al die volvo's waarmee ik rijd mogen ook met me mee naar huis _O-

Alleen kia vind ik een * merk. Nieuwe nissans zien er niet uit, en BMW's zitten rot (veel te laag).
En ik ben verwend want op je werk in alleen maar kneiterluxe auto's stappen maakt je kritisch :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:59

Geen idee wat ik een mooie auto vind. Interesseert me ook niet eigenlijk. Ze moeten het doen en ze moeten kunnen trekken, meer eisen heb ik niet :D . Vanmorgen alle paarden ohz aan het werk gehad. Zoonlief heeft op alle drie gereden (en ik op 2). Nog even en hij wordt gewoon mijn bijrijder. Heb leuke foto's. Helaas kan ik ineens geen foto's meer van camera op pc krijgen. Snap er niets van, dus jullie moeten nog even geduld hebben.

Ben begonnen met Thabor, hij ging weer fijn en heb ook paar stukjes galop gedaan. Daarna zoon erop met longe eraan. Toen Rembrand van stal geplukt. Heb barebackpad opgedaan (is soort rijden zonder zadel, maar met een kussentje. Door zijn hoge schoft is zonder niet zo fijn) en wat stap en draf gedaan, daarna zoon erop. Die heeft gewoon helemaal los (wilde absoluut niet aan longe met R) stap en draf gedaan. We waren super trots op hem (en op Rembrand, die echt zo voorzichtig is), wat een balans.

En toen nog Amerigo, heeft hij weer allerlei kunstjes gedaan, met en zonder zadel. Heerlijk hoe hij echt zit te genieten op de paarden. Zo mooi om te zien. En nu ook lekker aan het spelen met pony (achterste voren rijden, en allerlei circuskunstjes, doodeng om te zien, maar goed, moet ik me maar overheen zetten). Daarna alle paarden naar de wei gebracht, ik de 2 grote aan de hand en zoon op pony. Paps erbij voor de zekerheid, maar had weinig zin hahah, want zoonlief vertrok in rustige draf. Dat kon paps niet bijbenen natuurlijk.

Vanmiddag weer in de tuin allerlei klussen aan het doen. Weer problemen met de grasmaaier, dus morgen maar weer bellen. Sinds dat we dat ding hebben gekocht, is er steeds weer wat. Grrr

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:48

vhu...balen dat je de endurance toch nog niet mee kan doen, wel weer leuk dat je dan dressuur gaat starten, dat is ook wel leerzaam...
frensie sleutels vergeten..balen..
tine..gaaf dat zoontje zo veel durft met de pony en paarden, genieten dus.

wij hebben een ijsje gehaald bij een ijsboerderij, kon zoontje ook lekker spelen met traptrekkers enzo..en een buiten springkussen en van alles, hij heeft genoten !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:17

Leuk altijd Biancocoo dat soort middagjes <3 En de wedstrijd, is niet anders. Dit is echt iets waar ik verder niets meer aan kan doen, dan kan ik het ook wel van me afzetten hoor. Gelukkig ligt het aan mezelf en niet aan mijn paard :D Dressuur is inderdaad leerzaam, maar is niet echt mijn ding hoor (wedstrijden), vind trainen leuk, maar dressuurwedstrijden, dat sfeertje echt helemaal niet eigenlijk :x . Maar bij Bicci is het een benefiet, denk/hoop dat dat wel gezellig is en daarvoor kunnen we ons nog opgeven op dergelijke korte termijn.

Vandaag rondje gemend (als groom) met stalgenootje. Was gezellig. Bente even gepoetst en gelongeerd, die mag morgen weer, was gewoon nog te moe van gisteren.

Het is hier rustig zeg! Ben benieuwd hoe het is vergaan met Maisie en Ollie! Grappig Frensie van Gwin, gek dier. En Tine dapper met Thabor, knap hoor. Ja die zoon van jullie dat is nu dus echt een ruitertje, dat is toch wel geweldig van 't menneke. Rijd je man alweer trouwens of zit hij nog met zijn oog? En ik wou dat ik dat had met auto's als het maar rijd. Ik probeer dat altijd wel te denken, maar het is niet zo. Zit graag in een gave bak :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:39

Man zijn oog gaat heel goed. Lezen lukt nog niet, er zit een vervorming in het oog. Hopelijk is dat nog met een lens beter te krijgen. Maar gewoon kijken kan hij weer met 2 ogen. Vanaf vrijdag mag hij weer paardrijden en gaat hij met Thabor naar de springles. Eerder deden we die les om en om, maar dat wil hij niet meer. Is zijn les. En gelijk heeft hij. Dus ik ga nu proberen op de donderdagochtend thuis springles te krijgen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:03

Tine ik zag de uitslagen van Delfzijl, maar jij gaf verder niets verloren te hebben. Maar je had te veel strafpunten en daarom twee verliespunten. Helaas krijg je die in klasse 1 ook gewoon.
Zo sta ik nu -3 omdat ik 1 keer een elimenatie had en 1 keer te veel strafpunten.

Hier nog steeds aan het bijkomen van de menweek en 2 wedstrijden organiseren vergt ook enige tijd. Verder gewoon overal druk mee dus weinig computer tijd.

Ik ben foto's aan het uploaden van de menweek. Die komen zo.

Heb trouwens wel bij gelezen, maar moet zo weer aan de administratie en studie

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:04

Tine wat een toppertje jullie zoontje! Op alledrie de paarden gereden! En fijn dat je man vrijdag weer mag rijden. Groot gelijk dat hij zijn vrijdagavond claimt om te springen, de rest van de week kan hij natuurlijk niet rijden.

VHU lekker bij een ander gegroomd op de wagen.

Biancacoo lekker ijsje gehaald!

Hier rustig dagje. Wilden bij schoonmoeder op de koffie maar die was niet thuis. Toen maar even bij schoonzus langs, die woont ernaast. Nu dienst, is niet druk, dus dat is fijn. Was aan het kijken op internet om misschien met een deeltijd HBO opleiding te starten na de zomer, maar omdat ik al een doctoraal heb gehaald, kost me dat minstens 7000 euro per jaar aan collegegeld :x Dat wordt het dus niet... :x 8)7 :n _-:(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:13

Tallechie: er is mij verteld dat ik geen verliespunten had, ik weet het verder ook niet hoor. Dit waren kenners. Waar heb jij de uitslagen gevonden, kan ze nergens vinden namelijk.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:15

leuk he frensie.. langstudeerboetes.. :\ (gok tenminste dat het daarom zo duur is)

@VHU; verstandig besluit om de wedstrijd af te zeggen :(:)

Tine je zoon is een held :D En dan te denken dat hij een jaar (?) geleden nog bang was? :) stoer hoor!

Hier net thuis. Pannekoeken bakken nu :9

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:19

via hoefnet.nl

Je hebt een bepaald schema met winst en verliespunten.

Staat in het regelement ergens. Weet zo niet waar

Winstpunten bij 6 hindernissen klasse 1,2,3

3 wp bij 0 - 130,99 strafpunten
2 wp bij 131 - 140,99 strafpunten
1 wp bij 141 - 160,99 strafpunten
0 wp bij 161 - 200,99 strafpunten
1 vp bij 201 - 220,00 strafpunten
2 vp bij 221 - 240,99 strafpunten
3 vp bij 241 of meer.

Ik weet niet meer hoeveel punten je precies had, volgens mij 225 nog wat dus 2 verliespunten.
Ben wel benieuwd wie je dit verteld heeft, want staat gewoon in de regelementen.
Vandaar dat ik je er ook nog op wijs, anders kun je bedrogen uit komen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:24

Tja dat studeren wordt echt niet meer gestimuleerd ook al heb je nooit 'te' lang over je studie gedaan of zelfs nooit studiefinanciering gehad (geldt voor mij dan). Ik wilde graag Filosofie gaan doen bij de Erasmus of in Leiden (heb een bachelor, en een master) maar dat kost dus 7200,- Euries.... oefff. Omdat je al een bachelor en master hebt ....
Idee kan nog zijn Frensie dat je het via de Open Universiteit gaat doen. Dan betaal je per module van x aantal studiepunten is momenteel goedkoper dan via een 'normale' uni / HBO instelling. De Open Universiteit staat uitstekend bekend, zowel de bachelor als master opleidingen.

@Tine anders even informeren bij KNHS?
@Akshay lekker pannenkoeken, hier pizza (voor de zoveelste keer deze week maar mijn fantasie was op)

Getverdemme twee collega's van mij zijn soort van ingestort en ik ben de enige die voor de rest veel weet van waar zij mee bezig waren / zijn (afstudeerders begeleiden). Maar ik heb toch echt helemaal geen trek in extra werk zo vlak voor eind schooljaar....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:26

Ik had steeds op startlijsten.nl gekeken en er stond maar niets.

Wel jammer dat we dus -2 hebben, maar goed, dat mag de pret niet drukken. We doen toch vooral voor de lol mee. Maar betekent wsl wel dat we nooit wp zullen rijden, want voorlopig zullen we niet veel sneller gaan en met maximaal 3 wedstrijden per jaar zijn we nog wel even zoet om de verliespunten weg te werken :D

We denken al weten hoe het komt. We hebben strafpunten in het E traject (naast de hindernissen), die er toen niet bij stonden. Ik weet alleen niet waarom we daar nog extra strafpunten hebben gekregen.

Maar goed, maakt verder niet uit.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:29

Tine waarschijnlijk ben je na de toegestane tijd terug gekomen. Dan krijg je nog tijdstrafpunten extra boven op de hindernistijden. Maar als je heel lang doet over de hindernissen is het al lastig om voor de toegestane tijd binnen te komen

Ik heb nu een stuk of acht officiële marathons gereden en sta nu -3. Maakt mij ook niet uit, doe het voor de lol, maar heb zaterdag voor het eerst een wp gereden dus hoop nu dat er een stijgende lijn in zit

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:54

hoi hoi :wave:
Las dat Janouk naar de koetspresentatie is geweest, wat leuk om er nog iets over te horen! Ik zou idd ook gaan, had die kaartjes gewonnen, maar helaas lag ik gisterenmiddag in bed na flink te :r :r :r
Daarom puzzelrit voor vandaag ook afgezegd, lag beetje koortsig gisteren en dacht 'da's niet slim om zo lang op een kar te gaan zitten met wie weet wat voor weer'... Maar Bic, jeetje, wat hebben jullie geboft met zulk mooi weer!

Aan 't einde van de middag nog even een klein rondje met Mickey gedaan, maar jeetje, die werd he-le-maal gek van de dazen en er was niet met fatsoen mee te mennen, bij elk wuivend grassprietje sprong hij er tussenuit en uiteindelijk door wapperend plastic bijna de sloot in... dus wij waren blij toen we terug waren op stal en die arme Mick, zijn buik lijkt wel een eierdoosje, zulke grote bulten, echt zeker 30 stuks, is echt zielig... hij voelde ook heel warm, dus nu helemaal ongerust (weet je nog VHU met de gekke bulten vorig jaar bij Rizanta? -O- )

Tine op zoek naar nieuwe auto
Frensie lekker ritje gemaakt

en razend benieuwd naar verslag Ollie ;-)

EDIT:
Frensie, zie nu dat je ritje van gisteren waarschijnlijk was 8)7 Ben nog lichtelijk afwezig geloof ik :o
Vandaag schoonfamilie bezoek dagje gehad las ik net ff terug... de dingen lopen beetje door elkaar in mijn hoofd, is nog te vol met watten denk ik

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:10

Wat vervelend PrinsjeH voor jou en voor Mick :(:)

Bij Rizanta toen, jazeker, eng idee want ze is toen kort erop wel overleden.... het zit ook nog altijd in mijn hoofd of het niet van die bulten is geweest. Kon volgens de DA en Utrecht niet maar goed, wat het wel precies is geweest hebben ze ook nooit kunnen zeggen.... Hou Mick maar goed in de gaten.... maar dat doe je vast wel. Vandaag precies een jaar geleden trouwens dat ze is overleden...bizar.

Dat er zoveel dazen zitten bij jullie, paar km verderop dus, bij ons, zit er nog vrijwel niets, als je over de weg gaat zowiezo niets en in de Pannenhoef eigenlijk ook vrijwel geen last. Anders misschien mendeken aanschaffen, van Ideal heb je ze die kun je zo over je tuig heenleggen. Deppen met azijn schijnt te helpen ... zielig hoor.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:12

:(:) voor VHU :*

Ik ga eens fotos van m'n camera afhalen :) Heb wat gespeeld ermee op stal :P

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:14

VHU :(:)
ik moest er ook aan denken, we hebben het er de hele tijd over, had even terug gezocht... Mick oogde net wel goed, ging ook lekker hooi eten, maar vriendlief kijkt straks voor zekerheid nog even, die bulten waren echt ei-groot en dan zoveel, toch gek he :oo

oja, zo'n mendeken hebben we idd, die lag er ook op, waarschijnlijk daarom allemaal op z'n buik, terwijl ik toch mn favoriete spray (de bremsen bremsen) erop had gedaan

en thnx voor de tip, ga ik straks theedoeken nat maken en in de azijn dopen, wie weet verlicht dat voor 'm !!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:19

Eerst maar op een bult uitproberen, dat je zeker weet dat hij dan daar weer niet op reageert (ben er sinds dat gebeuren met Rizanta mega voorzichtig mee geworden met bulten e.d.)....

Dus die deken had je er al over jeetje zeg en dan nog zoveel beesten op zijn lijf da's echt heftig dan :oo

Paarden, ze geven je een hele hoop plezier maar soms ook een berg zorgen -O-

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:21

denk dat ik zo maar even meega naar stal om te kijken...
ik hoop dat 't wat minder is allemaal, ik hou niet van enge dingen bij paardmans :n

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:29

Zo ben ik ook weer even. Ben compleet gesloopt na een vermoeiend weekend. Slapen in de vouwwagen was ook
geen succes met de harde wind.

Zaterdag een dressuurproef met mee,zij en tegenwind gereden :D en een vaardigheid met 2 ballen en 1 sec buiten de tijd.
Stond 1e in de dressuur en 2e in de vaardigheid en dat was genoeg voor de 1e plek overall.

De hindernissen waren behoorlijk pittig. Krappe draaitjes en zware hindernissen. Maar daar staat Vrouwenpolder wel een
beetje om bekend. Heb een matig marathon gereden in H1 moest ik al gelijk in zn achteruit bij poort A. H2 en H3 gingen best
redelijk. H4 was heel pittig met heuveltje op heuveltje af. Toen H5 de waterbak. Daar gingen de heuveltjes op in stap en zelfs
in stap de waterbak uit. Hij was super moe. H6 nog in een drafje kunnen doen en gelukkig nog wel net op tijd binnen.

Maar uiteindelijk was dit genoeg voor een 2e plek in de marathon en is Robijn kampioen sgmw district west enkelspan pony
klasse 1 geworden dus super trots op mn pony *\o/* *\o/*

Robijn had de box naast brutus van olga dus die hebben het hele weekend lekker naast elkaar gestaan :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:37

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:40

dit is een kleine selectie. Ga nu naar bed.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:40

Tallechie...
Dat paard van jou trekt wel een blije kop in die waterbak! Hij was daar toch bang voor? :oo
Vind foto 2 er ook wel gaaf uitzien!