[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:50

Tallechie van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! En wat een prachtige naam heb je hem gegeven! <3

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:56

@ tallechie super gefeliciteerd met de beeb
@ poeltje wij starten helaas niet met het 4 span in biddinghuizen maar me moeder wel. ze rijdt klasse 3 enkelspan paard met een bonte fries :j
@ naaltje wil een nieuwe cap
@ lacune wil nog minder als begin van de week
@ tine heeft geslingerd paarden wouden niet komen
@ ollie is met hond een bezichtiging maar wil eigenlijk niet op foto
@ diegene die het vroeg als ik het niet vergeet zal ik zaterdag foto's maken

hier is het ook rot weer -:(- , kreeg vanochtend te horen dat we waarschijnlijk volgende week een show met 4 span hebben in tolbert *\o/*

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:25

Even een ego berichtje... er staat een leuk stukje in de welsh magazine over het volle broertje van Simba nl. 'Spring Stars Spirit'. Deze is een daar een premiehengst. Je wordt pas premiehengst in DE als ze in de keuring een 8 of hoger scoren. Hij kreeg deze status vanwege zijn goede beweging, type en karakter. Nou vind ik het knap dat een 3-jarige zo braaf rondgestuurd wordt, echter vind ik zijn draf iets te gehaast :o

Ik geloof dat ik Simba hengst had moeten houden ;)
http://www.youtube.com/watch?v=WLLpiVQb29E
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 31-03-11 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Poeltje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 14:27

Kun je dat stukje inscannen, Ollie? Ben erg benieuwd!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:28

Poeltje schreef:
Kun je dat stukje inscannen, Ollie? Ben erg benieuwd!

Ik hoop dat het te lezen is :o
Als je *zoom in* doet met je rechtermuisknop dan kun je het beter lezen

Afbeelding

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:47

@ ollie ik las het gisteren en moest gelijk aan simba denken. Dacht wel
dat het familie moest wezen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:48

:9
sexy beest! :D

Ik ga even naar de auto lopen voor m'n camera, want ik heb van m'n naamloze babypaardje een foto gemaakt :D (ideen, konikveulen naam beginnen met een L en eindigen op een A ??)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:56

Naaltje heb ik wat gemist? :P Heb je een nieuw paardje gekocht? Zag zoiets staan pagina terug? :P
Namen:
Lara
Lady gaga (haha)
Loena
Levanna
Liga
enzovoort :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:58

neeee niet gekocht :))
geen geld voor hoor :=
Ik loop stage in een gebied in Den Bosch wat in beheer is van FREE Nature. En maandag is daar een veulentje bij een van de wilde koniks geboren.
''mijn'' paardje omdat het diertje in mijn stagegebied staat, meer niet hoor :D

Heb al zo'n blondachtig wild geval met de naam Diddle :))
*owja, ik ging m'n camera halen*

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:59

oow wat leuk zeg :D

Mooi dier Ollie!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 15:04

Prachtig dier, Ollie!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:05

Ollie, leuk stukje.

Naaltje gaat een nieuwe cap kopen. Uvex cappen vind ik zeker mooi, lijken me ook fijn zitten.
Ik had afgelopen najaar mijn GPA cap tijdens een weekendje weg met de paarden te dicht bij de kachel gelegd om te drogen, Toen zat er gewoon een hele deuk in alsof ik van mijn paard was gevallen. := :o

Uiteindelijk toch maar de stap gezet om een nieuwe cap te kopen. Ik wou een Charles Owen maar een vriendinnetje vond die niet leuk bij me staan, dus voor tijdelijk een blauwe HH gekocht (moest snel weer op wedstrijd). Het is de bedoeling om met vriendlief nog eens te gaan kijken voor een anderde cap hoewel ik het steeds uitstel omdat deze eigenlijk prima zit. :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:18

ik heb nu een HH.. en hij zit niet best (meer??)
hij moet ook gewoon vervangen worden, ben er al 1x vrij *** mee gevallen, en hij is 4 jaar oud nu, tijd voor vervanging ook dus :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:55

**gaat zo bijlezen maar moet even zeggen***

Gefeliciteerd Tallechie en je man met jullie fantastisch zoon Daan *\o/* *\o/* *\o/* <3
Wat ontzettend fijn dat hij er is, zal wel spoedje geweest zijn want volgens mij was het vandaag nog niet D-day... En wat knap van Daan dat hij niet op 1 april geboren is :+

** ik ga bijlezen **

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:04

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind het een heeeeel knappe baby :D :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:17

Zo ben weer een beetje bij geloof ik }:0
Ik heb een Casco Master Dual of zoiets cap, 2 stuks en die zitten zo ontzettend lekker. Nooit een zeer of te warm hoofd. Wil heel graag een nieuwe en dan een rode/oranjerige maar kan ze nergens krijgen (niet die Master versie, wel andere versies) dus als iemand een tip heeft (behalve internet).

Ogossie Naaltje dat proppeke direct zo in de regen :(:) vind ik toch altijd wel sneu voor die 'natuurpaardjes' (ook voor de moeder) gelukkig is het niet zo koud en kunnen ze de beschutting wat opzoeken.

@Ollie ik heb nooit zoveel met die rijrubrieken vind de pony er maar gestresst bijlopen en veel te haastig. 't Is een prachtig diertje hoor, maar vind het dus eigenlijk niets zoals hij gepresenteerd wordt, ik weet dat dat voor die rubrieken zo moet maar goed...erg he :x

@Tine zjipz de spierpijn maar vast nog lekker gevoel over gisteren! Wel erg stout dat ze zich niet laten vangen ~~}>

Lacuna boskabouters en niet meewerkend lijf :(:) 't komt wel weer goed, rustig an.

Vanochtend reed ik in de stromende regen naar Breda maar daar aangekomen ging het wel. Regenkleren aan en ik had dus les met Rizanta. Peter had de 'echte' dressuurring op het gras uitgezet, 40x80 wat een eind zeg. Dus we hebben een echte wedstrijd nagedaan. Eerst lekker losrijden op het zand, daarna naar de dressuurring en proef geoefend. Peter wilde zelf de klasse III SGW proef kijken hoe die liep dus die hebben we maar gedaan, exclusief het achterwaarts en rijden met een hand := Rizanta zag die ring en :wow: die werd grooooot 8-) helemaal swingen en showen, wow, wat een peerd. Kon het allemaal niet 100% in de hand houden hier en daar wat sprongen opzij en een keer wel erg veel drafswung :D maar mevrouw hield zich uiteindelijk in en wat ik fijn vond was dat ik haar er goed tegenaan durfde te rijden. Proef was wel mega ingewikkeld :oo we zijn vooral bezig geweest dat ik vooruit kijk naar de letters en verder en dan op gevoel moet rijden en niet steeds naar het paard kijken. Dat ging best wel goed :D

Daarna Alwyn en Freddy gepoetst plus stukje gewandeld. En toen nog Snuit voor de wagen gezet en wat rondjes in de bak gedaan. Toen heeeeeel snel naar huis gereden was natuurlijk weer bijna te laat, kom ik thuis komt zoonlief eraan of hij bij vriendje mag spelen, natuurlijk mag dat, dus nu ben ik even aan het bijkomen :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:19

Naaltje; Knap veulen !! naam,... tja lastig hoor..

L....A...L...A....Laaa

VHU Rizanta die groot word ????? DIE IS AL GROOOOOT !!! hoe kan die nu nog groter worden ?? :7
Lijkt me echt helemaal niks als die een beetje druk word, ik ben een grote sch....terd
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 31-03-11 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:21

hihi :D druk zo met je wereldreizen elke keer ;)
respect dat je die regen in bent gegaan :j
nou moet ik zeggen, ik stond er ook in om m'n peerdjes in de Diezemonding te gaan vinden, met m'n hoed op, laarzen aan :))
Veulentje zag er niet agosshie uit hoor :D hij ging lekker dartelen, waardoor ik van mams een berispende blik kreeg :)) kind kwam mijn kant op :+

Nog nieuws over poekie?

Ik ga vast m'n spaghetti zooi klaarzetten :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:22

Biancacoo schreef:
Naaltje; Knap veulen !! naam,... tja lastig hoor..

L....A...L...A....Laaa

:)) laaaaaaaaaaahlaaaaaah (denkt aan die aanstellerige teletubbie)
Ik heb nu als suggestie Lyda gestuurd. Keltische naam = wijs en latijnse naam = kleine gevleugelde
kleine wijze gevleugelde, nou als je dr zag huppelen kan dat gevleugelde ook goed :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:24

_O- Lalala da's echt een goed idee _O-

Lambada
Latifa
Louisiana
Het klinkt allemaal wat exotisch denk dat zo'n veulen vooral een wat inheemse / noordelijke naar zou moeten hebben, alleen kan ik er niet opkomen }:0

Mmmmwah veel verder kom ik even niet.

Deze cap bedoel ik en dan die rood achtige maar die is bij Goedhart niet in mijn maat ...
http://www.goedhard.nl/N_frame.html?htt ... t_120.html

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:27

als je die cap wil kunnen ze die toch wel bestellen VHU?
ik ga morgen in Breda kijken bij Superhorse, als ik 'm zie zal ik het je laten weten ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:38

He wat goed thanks alvast. Gaat dus echt om die rode (heb al een gele / zwarte :o ).
Lyda zou inderdaad dan mooi kloppen. Lekker spaghetti.... moet nog even iets bedenken voor vanavond. Heb wel van alles in de koelkast, maar nog geen vlees (of laat ik het zo zeggen, dat vlees wat er nog in ligt, vrees dat dat wat over datum is :o ).

Citaat:
VHU Rizanta die groot word ????? DIE IS AL GROOOOOT !!! hoe kan die nu nog groter worden ??
Lijkt me echt helemaal niks als die een beetje druk word, ik ben een grote sch....terd

Ik had het idee dat ik het allemaal goed onder controle kon houden, mijn instructeur had dat idee gelukkig ook :+ als ik dat idee niet zou hebben zou ik echt peentjes zweten hoor, dat lijkt me ook helemaal niets }:0 Maar ze mag van mij best wel (onder controle) laten zien dat ze er is ... als ze maar niet gaat bokken, slaan of racen da's echt verboden ~~}> :+

Maar als ze iets ziet wat ze spannend vindt lijkt het wel alsof ze in draf opstijgt, helemaal als ik haar rond kan houden, dan komt die achterhand eronder, stuwt ze zich helemaal op. Eigenlijk erg mooi (weet alleen nog niet zogoed wat ik ermee kan hahaha).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:43

watvoor maat moet je hebben VHU? geen 60 zoals ik geloof ik zomaar? :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:44

Stel kwebbels :j

Tallechie was pas over een week gepland, maar de weeen waren serieus begonnen.

Moet ook nodig weer een nieuwe cap. Heb gewoon een simpele zwarte met een draaischijf aan de achterkant, merk geen idee.

Naaltje: op internet zoeken, zijn allerlei namensites. Ik heb voor onze toekomstige pup (die er dus helemaal niet was ;( ) Ierse en IJslandse namen opgezocht.

Heb hier 2 enorme blubberpaarden in de wei staan. HOe daar ooit weer tuig of zadel op moet???

Wel lekker gevoel na de rit, alleen mijn blaas is op tilt geslagen. Heb sinds de rit aldoor het gevoel dat ik hele hoge nood heb. Is zo langzamerhand echt niet leuk meer. Alleen als ik lig, gaat het een beetje, maar ja, heb het veel te druk om de hele dag te gaan liggen.

Prachtig veulen

Nou, ik ga snel eten koken. We gaan vanavond weer naar theater (Ruth Jacott), dus moet nog veel organiseren voor we weg kunnen

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 16:51

Prachtig veulentje, Naaltje!

Tine, heb je geen blaasontsteking? :(:)

Ik moet nog een half uurtje, dan naar huis, eten en richting stal. Zal Kokkie weer even voor de wagen zetten.