[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:13

Nou ik heb vandaag echt zo'n dag dat je denkt...was de dag maar om en lag ik alvast maar gewoon in mijn bed of zo :(

Had tweespantuig van Clever op marktplaats zien staan, maat shet/welshA. Leek dus prima. Kom ik daar, is het maat pony. Ik had al zoiets, dat is gewoon veel te groot. Toch maar meegenomen om te passen maar inderdaad ze verzopen er zo'n beetje in :n Had ik gelukkig afgesproken dat ik het weer terug zou brengen en geld terug als het niet paste, dus weer helemaal terug en geld terug. Maar goed, wel zo'n uur of drie mee bezig geweest al met al.

Kom ik thuis, bouwvakkers zouden dak afmaken, geen bouwvakker te zien |o

Krijg even heftig de stress van mijn tweespan examen, we hebben morgen pas de echte examentraining vwb theorie en ik heb de rest van de tijd tot en met vrijdagmiddag (dan is het examen) eigenlijk gewoon helemaal geen tijd om er even rustig voor te gaan zitten. Wist vanacht ook opeens niet meer hoe ik nu uit moest spannen :=

En het is dus prachtig weer, pony's maar in de wei gezet, want de weg is bij ons afgesloten, kan eigenlijk geen kant op. Was door het gedoe met het tuig toch te laat om nog iets met Snuit te kunnen gaan doen (bij Snuit heeft even mennen geen zin, doe je hem geen plezier mee, hij is van de langere ritten). Want met Snuit durf ik dan wel langs een rottig stuk weg. Maar met Alwyn durf ik dat nog niet aan, vind het te druk daar voor zo'n jonge pony. Dus ondanks het prachtige weer niets kunnen doen en dat is wel erg frustrerend }>

En dan moet ik eigenlijk nog twee trainingen voorbereiden die ik donderdag en zaterdag geef...en het huis is een grote puinzooi...

Nou ik hou maar op met klagen, zal aan het werk gaan :O

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:35

Nou ik kan volgende week met Mick naar de kliniek voor een kreupelheidsonderzoek met verdoven enzo en foto's. De exacte datum is nog niet helemaal bekend maar volgende week had hij iig tijd voor me. Ben heel benieuwd..... ;(
Laatst bijgewerkt door Susanne op 05-10-10 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Maisie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:36

@ VHU dat tuig had ik ook gezien zat nog te twijfelen maar dan gaat het bij die van mij ook niet passen.

Hoe bevalt je deken van bucas eigenlijk. Zit nl te twijfelen om deze ook te bestellen omdat robijn zn deken niet goed aansluit bij de hals en hij daar schuurplekken van krijgt.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:38

jellee, ik ben benieuwd hoe het dan gaat met mick.
wat eruit komt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:41

jeetje jellee.. :(:) duim voor je :)

ben fotos aan het branden, van de paardjes van m'n stalhouder. Heb daar in die jaren natuurlijk best wat fotos gemaakt, en de fotos die ik nu nog kan terugvinden wil ik voor ze op cd zetten :) (tussendoor 2x pc crash gehad, dus ik geloof, nu ik zo zit te kijken, dat er wel wat kwijt is..)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:13

Nou Jellee, dat is wel gemeen spannend zoiets. Goed dat je het laat doen trouwens.

Citaat:
@ VHU dat tuig had ik ook gezien zat nog te twijfelen maar dan gaat het bij die van mij ook niet passen. Hoe bevalt je deken van bucas eigenlijk.

Het is echt een prachtig tuig, vind het eigenlijk mooier dan Ideal, wat soepeler, maar het was ook bij Snuit echt veel te groot. Dan past het bij Robijn ook echt niet, wel bij Ferro waarschijnlijk maar goed heb je niets aan.
De deken ligt nog keurig in de kast :+ alleen gepast. 't Spul staat nog zonder.

Zo had het helemaal gehad met die tuigen van marktplaats, gewoon een nieuw shet-maat webtech van ideal besteld. Kan als ik mijn leren tuig niet kwijt kan daar de broeken van gebruiken, want die pasten wel, hoofdstelletjes heb ik al en leidsel pak ik ook van mijn andere tuig. Kunnen we als ik vrijdag mijn tweespanbewijs haal gewoon aan de slag :D

Voel me alweer stuk beter :D

Lief van je Naaltje, vinden die mensen vast erg leuk.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:18

ja ik doe het ook maar gewoon met mn 2 verschillende maten webtech tuig. Alleen is er nu een bij remko om zn pony te beleren.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:40

haha :D doe maar VHU :D
ken dat gevoel wel :)

jeetje.. wat heb ik een meuk fotos :')
ben nu ook maar alles van de cds aan het overzetten op de harde schijf. Externe harde schijf werkt sneller dan cds :=
heb al 1 cd gebrand :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:43

:o
3,5 DUIZEND fotos :o half 2007 tot half 2010..
:o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 18:38

naaltje leuk gebaar en wat een boel foto's.

VHU jammer dat het tuig niet past en dat je een baal dag hebt.
alvast succes met het examen.

een aantal lekker gemend.

Ik zou vanavond niet naar stal gaan, maar heb vanmorgen niet gereden. vrouw heeft zadel gepast, maar had constant steken. Vanavond even kijken als bijrijdster even wil rijden. Dan zal ik ook fóto's maken. Dribbel gaat even naar mijn schoonouders.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:13

jelle: wat naar nieuws dat je toch verder moet onderzoeken, succes en sterkte!

Naalte: Leuk gebaar :D

VHU: ken dat gevoel wel had eerst ook een slecht tuig via mp en heb nu ook een webtech zo fijn spul en makkelijk als ik weer is ga crossen in de blub :D

Tallechie: Gaat het weer een beetje met de steken? Lekker genieten van je zwangerschap he :).. leuk als je foto's maakt!

Gister was ik vrij en ben ik een paar leuke dingen met mijn vriend wezen doen.
Beetje schoppen, maar waar ik voor kwam lag nog niet in de winkel dus nog effies wachten. Daarna naar de bios geweest. We moesten ter plekke wat uitkiezen (oh help daar ben ik zo goed in :\ ) Uiteindelijk gekozen voor grown up :) erg leuke film!

Toen we thuis kwamen zijn we snel naar de paarden geweest en mijn vriend wou zowaar helpen! Dus hij heeft tum meegenomen naar de bak en wilde ik ze laten rennen. Hij vond het zo leuk om te zien wat ik deed dat hij spontaan mee ging helpen :D.. Hij geeft aan geen paardenmens te zijn, maar ik zag toch aan hem dat hij het stiekem wel erg geinig vond :P Tum vond hem wel erg lief en liet dat merken door hem helemaal af te likken haha maar of thomas daar nou zo blij mee was :=

Ik heb misschien een groom gevonden waarmee ik tweespan kan gaan mennen :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:48

leuk zeg dat je misschien een groom hebt gevonden!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:18

Mooie springsport op Eurosport trouwens, mooi parcours, leuke lijnen :D
Nederlanders weer niet geweldig maar goed. Wel veel Nederlands gefokte paarden gespot :+

@Laura, tja groom met tweespan moet echt wel, word voor mij ook een zorg. Gelukkig heb ik Tamara, die helpt me zo 1x per week / per 2 weken. Zit er stilletjes aan te denken van de winter de wagen ergens neer te zetten waar we lessen kunnen gaan volgen. Dan maar 1x per week met de poowns op en neer maar dan kunnen we wel wat opbouwen.

Alleen waar, hoe en wat precies heb ik nog niet helder :+

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:05

L_R: Schattig zo'n vriendje. Mijne durft alleen maar te kijken. :+

Vond het parcour erg mooi idd, VHU, maar zat me aan menig ruiter te ergeren. Toppunt was toch wel die man uit Australie die zo krom als een hoepel op 't paard zat en waar alle balken er zo wat afvielen. :=

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:17

Leuk laura :D
mijn vriend durft wel, durft te rijden, en heeft echt overal schijt aan verder. Maar hij vindt het niet zo boeiend :)
maar! 't is dan wel zo'n lekker ding dat hij het prima vind als ik bijvoorbeeld 'n hele zondag naar stal ben :)

heb ook eventjes springen gekeken :)
vond 't idd veel verschil tussen de verchillende ruiters :)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:21

Wat leuk! Ik weet nog wel de eerste keer dat hij mee ging naar de paarden. Liet hem alles even zien en hij stelde zich heel stoer aan alle pony's voor. :+

Daarna vroeg ik of hij er ook even een mee wilde nemen richting de wei, maar no way dat hij dat deed. Hij vindt ze echt heel eng.

Wel komt hij af en toe bij mijn wedstrijden kijken! En dat vindt hij dan wel erg leuk.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 08:32

Mijn vriend vindt het niet heel erg leuk, daarbij komt ook nog eens dat hij ontzettend allergisch is. Marathons komt hij 2 in een jaar kijken, omdat die op 4 km van huis zijn.
Afgelopen zondag is hij mee geweest, dat wil zeggen hij kwam precies op tijd, maar is gelijk weer weggegaan, hij had alweer last. Erg jammer.

Hij durft veale op zich wel beet te houden, maar zodra veale een stap doet vraagt hij wat moet ik doen.

Ik ben weer op het werk. Heb eindelijk dossiers ontvangen. Heb alleen nog wel erg last van mijn buik.
Heb gisteren de verloskundige gebelt. Ze gaven aan dat het waarschijnlijk de baarmoeder is die groter wordt. Even afwachten. Dinsdag weer controle.

Poeltje komen de startlijsten voor zondag gewoon op startlijsten te staan?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:35

mijn vriend heeft tijdens onze laatste onder 't zadel buitenrit, toen diddle in paniek draaide omdat we raakgereden werden paardlief naar huis gebracht :))
dids 'm proberen bijten, en hij kreeg 'n partij op z'n mieter :P

vervelend dat je vriend allergisch is tallechie. Alleen paarden of alle harige dieren?
vervelend dat je nog 'n week moet afwacchten voordat je 't 'zeker'' weet :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:39

Mijn man is bijna nog fanatieker dan mij. Kan met alles rijden en durft alles in te spannen. Beleren doen we dan ook samen is wel zo leuk. Wedstrijden dus ook samen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 08:39

als ik echt twijfel mag ik eerder komen hoor. Maar de afspraak staat voor dinsdag. En ze gaven aan zolang er geen bloedingen waren en er geen menstruatiepijn achtige klachten waren er niks ernstigs aan de hand is, dus daar gaan we maar vanuit.

heb trouwens zaterdag geshopt. Heel veel leuke zwangerschapskleding.

Ik zou gisteren foto's maken, maar ben dus niet naar veale geweest. Was niet fit genoeg. Donderdagavond herkansing.

Naaltje hij was eerder ook voor andere dieren allergisch, maar van de kat en hond heeft hij geen last, mits er regelmatig stof word gezogen en bedden ed verschoond. paarden heeft hij dus nog steeds last van.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:29

Mijn vriend vind mijn pony's ook wel leuk.
maar omdat het bij mij hoort.
verder heeft hij er niet zoveel mee.
hij gaat wel af en toe mee, maar niet iedere keer.
en dat hoeft voor mij ook niet, dan hebben we allebei onze eigen hobby.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:34

Mijn man heeft niks met paarden. Hij gaat wel eens mee omdat we er nu eenmaal langskomen en helpt wel als ik het vraag. Maar heb hem tot nu toe maar 2 keer op de kar gekregen (1 keer oefenen en 1 keer onze trouw)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:40

mijn vriend is deze zomer keer of 2 meegeweest op de kar
vond ie leuk. Goed weer, warm zonnetje, en een blikje bier mee :P ach :D zo had ik m'n groom :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:46

Wat tref ik het dan toch met mijn vriendje. Had aanvankelijk niets met paarden, wel een echte dierenman.
Hij is mijn vaste groom (alleen op wedstrijden en ritten, gaat eigenlijk weinig mee trainen), en we doen samen de organisatie van de wedstrijd en gaan vrijwilligen op wedstrijden ed.
Zal hem eens een extra kusje geven zo.

Zo nog even een rondje doen, ik ben onverwachts vrij vandaag

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:35