greendragon schreef:Gem, wat was er mis met de miskoop?
Wel fijn als je een jong dier zelf kunt opleiden, ook al besteed je het beleren zelf uit.
Lief 5 - jarig paard, mooi paard, super afstamming (springgefokt), onder zadel, super beweging, makkelijk om te scholen zowel naar tuig, verkeersmak, uithoudingsvermogen, wendbaar, meewerkend ..... maar altijd geblesseerd. Dan weer dit, dan weer dat, dan weer zus, dan weer zo. Nooit hetzelfde, maar elke keer weer lang revalideren. Als je hem helemaal los aan de lange teugel liet lopen was er geen centje pijn, maar zo gauw als je hem bij elkaar wilde rijden was het kreupeltje hier, kreupeltje daar. En elke keer was het wat anders. Opereren, masseren, fysio, acupunctuur, warmte-gels, speciale voeding, ik heb zelfs een reading met foto's laten doen ... nooit langer dan drie maanden (incl. revalideren) kunnen rijden. Niet in tuig, niet onder de man. Na drie jaar zei de (internationaal zeer bekende en ervaren) paardenarts : "Ik denk dat je wel genoeg geld aan mij besteed hebt". Nou .... da's een signaal.