[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 07:00

Tine ik ga mee in het verhaal van VHU inderdaad. Hier heb ik er 1 die alleen in enkelspan moeite heeft om te blijven staan, verder op geen enkel moment. Dus hier gaat er een paar keer iemand naast staan als ik stil sta en dan gaat het goed, verder in de wei oefenen. Maar in alle andere situaties ook met longeren staat ze wel als een huis. Vandaar de keuze om haar even extra te begeleiden in enkelspan, is meestal ook nog alleen de eerste 2 keer in een rit daarna gaat het wel goed.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:06

Robin kan wel keurig halthouden in de wei of als je met hem loopt. Bij hem is het echt spanning.

Gisteren ook weer even gereden maar kan niet zeggen dat ik het echt leuk vind hij is zo
gespannen en reageert echt op alles. Stilstaan ging wel weer redelijk.

Donderdag word ie gemasseerd ik hoop dat dat gaat helpen. Verder is het een schat van een pony!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:19

Lastig is dat het Maisie. Konden ze maar praten. Al eens magnesium geprobeerd of zoiets?
Mooi zo Tine, gaat vast wel goedkomen hoor!

Hier voor de zoveelste keer aan het wachten op een CV monteur. Enige voordeel is dat het huis ondertussen weer aardig opgeruimd is en lekker ruikt naar de schoonmaak.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:52

tine: heeft de pony springwedstrijden gelopen? :)* mijn happytime kon altijd heerlijk stilstaan,scoorde met dressuur altijd een 8 maar....na een springseizoen.....ook zo trappelend heen en weer wiebelend stilstaan(tja die werd hyper als ze hout zag,zo gaaf vond ze dat)
ik ga nu snel wieberen.....ga groomen (vaardigheid en marathon) bij clinic bram chardon.....best wel spannend want ik ben bang dat ze me verliest onderweg......die gaan altijd zooo hard ^)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:21

Pony heeft inderdaad springwedstrijden gereden. Maar bij de vorige eigenaar werd de dochter ook ongeveer in het zadel gegooid en werd er gelijk gedraafd en na paar minuten al gegaloppeerd. Stil staan heeft ze gewoon niet geleerd.

Vanmorgen weer in de wei geoefend, ging heel goed. Eerst los, daarna met halster. Daarna kwam ik met hoofdstel aan, toen begon ze heel onrustig te doen. Rustig doorgezet en toen hoofdstel vastzat ook nog even geoefend, na een paar keer weer gestopt, ging heel goed. Blijkbaar associeert ze het hoofdstel al met wiebelen. Ze leek heel verbaast te kijken dat stilstaan alles was wat ze moest doen om een beloning te krijgen. Zo van, is dat alles?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 11:49

goedemorgen

@ jeskim dat is indd cupido voor de kar.
@ tine volgens mij ben je op de goeie weg.. geef je een snoepje als beloning?.. cupido doet alles maar dan ook echt alles voor een snoepje. zo kan ik ook inmiddels zijn oren bijknippen. wel met snoepjes maar eerst kon ik er helemaal niet aanzitten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:53

Heb gisteren wel met snoepjes gedaan, maar daarna dook ze zo'n beetje in mijn jaszak, daar hou ik niet van. Dus vandaag gewoon alleen beloond met stem en zachte klopjes. Dat vond ze ook fijn.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 12:05

in de jaszak duiken hou ik indd ook niet van maar dat doen die van ons gelukkig niet..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:35

Ik ben niet zo van de snoepjes. Dan denken ze gelijk dat ze overal snoepjes voor krijgen. ha ha

Ik denk ook dat rust en herhalen de manier is tine.

We hebben de jaarling merrie iantha ziek. Ging gisteren checken hoe het met het water was bij ze. Ze staan aan de overkant van de weg. Ze staat met Ted en Diantha en Salonka. Maar toen ik bij de wei kwam zag ik dat ze languit lag weg van de groep. Dat klopt niet. Dus ik er heen wilde ze bijna niet overeind. Dus Gerrit gehaald. En haar overeind gejaagd en mee naar stal genomen. Normaal moet Ted meelopen anders gaat ze niet. Maar nu liep ze als een mak schaap mee. Alleen dat klopt al niet.
ze had een opgetrokken buik en wilde steeds liggen. Niet echt koliek maar wat dan wel. DA gebeld. Die was er zo. Ze had goed koorts temp 40.8 graden, loopt wat stijf achtig wankel maar verder niet duidelijk wat het is. DA denk een virus infectie. Maar weet het verder ook nog niet. Aantal spuiten gekregen en hij komt vanmiddag weer. ze eet wel wat hooi wil ook wel brokjes maar is heel sloom en voelt ook erg warm aan.
Afwachten maar weer. DA komt sowieso 3 dagen spuiten achter elkaar.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:01

Jakkes Baudy, dat is weer schrikken. Hopelijk knapt ze snel weer op.

Ik gebruik eigenlijk nooit snoep, maar ja, we hadden een zakje gekregen en wilde dat toch eens proberen, maar dat doen maar niet meer.

Net de katten uit het asiel gehaald. De mogen nu wennen in de logeerkamer. De hond is helaas niet gelukt. Is blijkbaar een vrouwenhond, had het niet op mannen (niet zo gek gezien zijn verleden). We willen geen problemen, zeker niet met zoonlief, dus gaan het risico niet aan.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:12

@baudy beterschap voor de jaarling :(:) zo te lezen heeft hij het goed te pakken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:03

Leuk van de katten Tine, en de hond helaas vrouwenhond, erg is dat toch dat er blijkbaar soms iets goed mis is gegaan met zo'n dier...

Bah wat zorgelijk Baudyh ...

Nou verwarming (en vooral het warm water) doet het weer. Hopelijk nu gewoon tot de volgende servicebeurt. Was 5e monteur in 2 maanden tijd...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:13

Hier net bijna 2 uur geslapen. Dat was even nodig. Moet eigenlijk straks nog alle paarden doen, maar weet nog niet of ik dat wel zie zitten. Voor de paarden natuurlijk beter, maar moet ook even een beetje aan mezelf denken. (Zou ik het toch nog leren???)

Net even gekeken bij de nieuwe katten. Ze zijn gelukkig niet zo vreselijk schuw. Fiona kwam lekker bij me zitten op de bank. Op een gegeven moment wilde Timon er aan de andere kant bij, maar dat vond Fiona niet goed. Helaas mikte ze niet goed, en werd ik gemept ipv Timon. Niet handig als je allergisch bent

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:42

Leuk nieuwe katten Tine.

Iantha heeft nu 39.7 gr koorts. Zakt gelukkig iets. Maar veel veranderd er verder niet. Ze eet wel wat maar niet veel. Poept ook weinig. Heeft weer spuiten gekregen. DA komt morgen weer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:30

Baudy: gelukkig de koorts wat gezakt. Maar nog wel even spannend.

Zoonlief gaat vannacht op de logeerkamer slapen, bij de katten. Gek kind.
Nou, ik kies dan toch maar voor mezelf en ga zo alleen even voeren en niet meer rijden/longeren. Het lukt gewoon echt even niet.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:32

Tine, moeilijk de rem erop als je zo graag wilt. Kost meer moeite dan mensen vaak denken, weet er alles van helaas..
Leuk twee nieuwe katten, jammer van de hond, maar er komt vast nog wel een ander geschikt exemplaar wat een leuk thuis nodig heeft!!
En rust, rust, rust met Samoerai. Ik zie ook nog wel eens mensen wachten tot hun paard vervelend gaat doen, jong paard echt lang laten halthouden. Ik zorg meestal dat ik dat voor ben zodat ik kan belonen en dan die goede stukjes opbouwen. Dan begrijpen ze ook wat de bedoeling is.
Met mennen ben ik er ook nog steeds streng op. Ik ga rustig zitten, dan nog even verzitten en pas als ik het dan aangeef mag er worden vertrokken, niet eerder. Met Fjella wel eens wat te makkelijk mee geweest en dan weer corrigeren is soms best lastig.
En halthouden oefenen aan het eind van de training.

Baudyh, oei, wat vervelend. Hopelijk knapt ze snel op..

VHU kan weer douchen, heerlijk, voor zolang het duurt.

Ik ben ook niet zo van de snoepjes, hangt wel een beetje van het paard af. Jeskim wordt er vervelend van, dus die krijgt bijna nooit meer wat uit de hand, alles gaat in de bak. Tea kan er wel mee om gaan, maar ik heb ze eigenlijk ook nooit bij me. Ze krijgt na het werk een paar snoepjes uit de hand.
Fjella zat zonder enige aanleiding al in mijn zakken te frutselen, kreeg al eens de opmerking dat ik mijn paard geen snoepjes moest geven. Heb gezegd dat ik dat niet deed, maar kan me voorstellen dat ik niet werd geloofd, hihi. Nieuwsgierig aagje..

Happytime, nog op de wagen blijven zitten of toch gelanceerd??

Vandaag 5 springpalen op de kop getikt. Niet dat ik ga springen, dat durf ik niet, maar wat balkjes draven moet lukken. Ging mijn pa nog afdingen, zegt hij "Ja, ze hobbelt wat rond op een fjord".
En Dankjewel!! :+

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:49

jeskim: ik ben netjes blijven zitten, ipv scheuren moest ze dressuurmatiger de hindernissen nemen O:)
Maisie zien mennen in de vaardigheid en even Brutus een knuffel gegeven,wat een gezelligheid daar(maar best wel een eindje rijden) :O

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 04:30

Tine katten in huis en allergisch is volgens mij zowiezo niet echt fijn of wel? Balen dat je de rem erop moet zetten, maar luisteren naar je lichaam is belangrijk (ook erg moeilijk)

Jeskim mooie opmerking van je pa, weet je dat ook weer.

Baudy beterschap voor Iantha, heftig als ze zo ziek zijn.

Happytime dressuurmatiger de hindernissen rijden hoe doe je dat mijn ukken scheuren er het liefst gewoon doorheen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 06:12

happytime schreef:
jeskim: ik ben netjes blijven zitten, ipv scheuren moest ze dressuurmatiger de hindernissen nemen O:)
Maisie zien mennen in de vaardigheid en even Brutus een knuffel gegeven,wat een gezelligheid daar(maar best wel een eindje rijden) :O

Bij wie ben je achterop gegaan?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:14

HT ik heb je gemist! Mar jullie waren al eerder aan de beurt dan. Was idd een eind rijden waren om
half 12 weer thuis.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:02

Iantha is iets opgewekter. De DA denk een virus infectie maar weet niet waar vandaan. Darmen of longen. Klieren zijn nu wel iets gezwollen.
Maar het lijkt iets beter. DA komt vanmiddag weer.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:33

janouk schreef:
happytime schreef:

Bij wie ben je achterop gegaan?

Laat maar hahah ik zie de foto's al voorbij komen op Feestboek; je reed met de gespikkelde turbo's mee.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:34

baudyh schreef:
Iantha is iets opgewekter. De DA denk een virus infectie maar weet niet waar vandaan. Darmen of longen. Klieren zijn nu wel iets gezwollen.
Maar het lijkt iets beter. DA komt vanmiddag weer.

Fijn dat het weer beter gaat met Iantha. Ik hoop niet dat het de klieren zijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:06

Janouk: bedankt voor het meedenken
Baudy: fijn dat het weer iets beter gaat.
Sonjim: is niet handig inderdaad: katten in huis en flink allergisch zijn. Maar ja, ze moeten wel eerst weten dat ze hier horen, anders lopen ze gelijk weg. Dus maar flink extra pillen slikken en na bezoek aan de katten goed handen wassen.

Manlief is jarig vandaag, alweer 49 jaar jong. Hij weet absoluut niets te bedenken als kado. En ik ook niet -O- Vanmorgen is zijn moeder al even op bezoek geweest. Vanavond gaan we uit eten (weet hij niet, want ik maak nu ook Boeuf Bourgignon voor hem klaar, op zijn verzoek), bij de Japanner. Zoonlief zal morgen wel moe op school komen, maar goed, is even niet anders. Die is gek op de Japanner, dus kan ik echt niet thuislaten :Y)

Alle paarden zijn al weer aan het werk geweest. Met Amerigo even de proeven geoefend, maar ging nog niet helemaal zoals ik het wil. Maar ja, ik kan nog maar 1x per week met hem oefenen, verder is zoonlief er druk mee hahaha. Samoerai weer gelongeerd. Ging alweer heel veel beter. Ook weer over 1 balkje geoefend. Ik denk dat we volgende keer naar 2 balkjes kunnen. Ze doet echt heel erg haar best. Het halthouden een paar keer geoefend als ik ernaast stond en dat ging heel goed. Op afstand ga ik nog even niet weer doen. Eerst dit maar. Zometeen paarden weer naar de wei brengen. Kan ik weer doornat worden, want het regent al de hele ochtend. -O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:22

Raar toch dat het bij jullie zo nat is. Ik hoop al dagen op een buitje regen, want de bak is zo stoffig en mul.
En als ik een volte 10 meter draaf, zit Janouk in haar eigen stof :(
maar volgens de buienradar krijgen we rond 14.00 u een buitje.