[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:14

Janouk fijn dat alles weer thuis is! Jammer van de opmerking, maar jullie weten beter toch :)

VHU heeft lekker gereden en gemend :D Grappig koppie die Rattan!

Tine fijn dat de bus en winterbanden zijn verkocht, jammer van het gezeur.

Aks, fijne avond!

Ik heb Sil gelongeerd, maar had moeite om zelf te blijven staan met deze wind!
Voor degene die het interessant vinden, [BB-ITP] Mijn nijnies!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 23:30

Wat een lieve Nijntjes :j

Er liggen hier twee honden en twee katten bij me in bed }:0 manlief is naar een model-vlieg-wedstrijd, beestenboel neemt het ervan :+

Welterusten allemaal :z

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 23:33

VanHuisUit schreef:
Was even aan het bijlezen en lees opmerking over Janouk ik vind dat zo laag bij de grond en zo respectloos naar zowel het paard als jouw man. Wat denken die heren en dames instructeurs wel? Waar gaat het nou om in de dressuur? Wat is er 'knap' aan een zeer getalenteerd paard naar de ZZ rijden? Niets toch? Die heeft alles al.... Het gaat toch om een paard zodanig te gymnasticeren dat ze steeds fijner gaan bewegen, steeds fijner te mennen zijn en hoe ze ook gebouwd zijn het beste uit zichzelf halen. In plaats dat ze Janouk op een ereplekje zetten want dressuurmatig dus heel goed gereden ondanks de 'beperkingen' (en waar hebben ze het over het is een prachtige haflinger) zou ze er beter mee op moeten houden.

Schandalig (en daarom vind ik dressuurjury's en instructeurs vaak zo -:(- ).

**duikt weer in de boeken**

Precies verwoord zoals ik het dacht. :j
Een beetje meer respect voor mens en paard die gewoon op een nette manier hun doel weten te bereiken. Wat ben ik toch blij met mijn instructeurs, als ik dit soort dingen lees.

Kan niet slapen, vandaar mijn late bezoek. Niet zo handig, want morgen weer volle agenda (oa proefrit maken en s avonds buurt bbq)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 04:25

Jullie zijn lief <3

:D Wij denken er net zo over. Wij weten ook wel dat Janouk lichamelijk veel meer moeite moet doen dan een opwaarts gebouwd paard. Wij hebben haar dan ook gekocht op kleur haha en die is prachtig en wij wilden een brave pony om op zondag een rondje mee te mennen. Onze ambitie is nooit geweest ZZ dressuur mennen. Wij wisten niet eens dat het bestond voor Janouk kwam.

Wij zijn samen met haar gegroeid en het bleek dat ze veel meer in haar mars had. En natuurlijk zien wij ook de beperkingen. Er zijn maar weinig paarden ideaal gebouwd. Wij vragen haar te geven wat voor haar mogelijk is. En als de M het eind station was geweest, ook prima.
Wij hebben thuis Image staan: goed opwaarts gebouwde KWPN, ZZ springen. Maar die zou ik nooit voor de koets kunnen zetten: zo goed ben ik niet verzekerd }>

Dus wij hebben nu hele fijne instructeurs om ons heen en wij zien wel waar we komen binnen onze mogelijkheden en vooral binnen de mogelijkheden van Janouk.

Het is een super fijne betrouwbare menpony, die wij met alle plezier door de stad heen kunnen mennen. En dat is goud waard. <3

@aks
Voor jouw vriend: het is helemaal niet koud op IJsland. Juist niet. Het ligt in de warme golfstroom. Het is s winters rond de min 5 graden en s zomers rond de plus 20 graden. Het heet IJsland, maar het is geen Noordpool hoor. Het is in Finland/Noorwegen/Zweden s winters veel kouder. IJsland is echt prachtig.

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 07:25

Goedemorgen!!

@ Janouk; ik vond het wel koud op IJsland. Ik ben er in juli 2004? geweest en heb op 2 dagen na, alle dagen mijn winterjas aan gehad. De meeste dagen was het 12 graden, met best wat wind dus gevoelstemperatuur nog wat lager, die 2 dagen zonder winterjas was het 17 graden. En het is inderdaad echt een schitterend land!! Ik ben ook meerdere keren in Noorwegen, Zweden en Finland geweest zomers en daar was het een stuk warmer. IJsland heeft minder extremen qua temperatuur.

Tine nog een beetje kunnen slapen?

VHU lekker met de beestenboel in bed.

Ben benieuwd hoe het met de andere menkampers is geweest. Erg jammer dat de instructeurs Paul en Janouk juist geen lof hebben gegeven. Het is toch super om met een overbouwde haflinger zo ver te komen???

Ik ga zo lekker rondje in het bos rijden, het waait nog wel behoorlijk hier, maar ik zal er niet afwaaien.
Fijne dag allemaal!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 07:43

Goedemorgen allemaal,

Ben ook benieuwd naar de menkampers. Tallechie, hoe heb jij het gehad? Waren ze over Veale ook zo onvriendelijk? Ik hoop het niet, want ook jullie zijn goed bezig.
Werkt zo demotiverend als je van die rare opmerkingen krijgt.

Frensie: veel plezier in het bos.
Janouk: gewoon lekker blijven genieten van en met die toppony

Ik ga pony vangen, mag zoonlief even rijden. Daarna proefrit. Ben heel benieuwd...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 07:53

@janouk; meneer piept nu al dat het koud is en trekt een trui aan als ie weggaat :')
Hij is gewoon een watje..
Maar ooit ga ik die kant nog op hoor! :9

Veel plezier/succes met proefrit tine!

Ik ben helemaal gaar.. Wil eens een keer lekker slapen ^) Zometeen eerst eens proberen op m'n allerlaatste litertjes brandstof nog 30 km te rijden O:) Ik moet en zal bij m'n werk tanken, daar is het crazy zaterdag. Dus korting _O-

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:33

Hier een menkamper, eindelijk wakker haha. Had wat in te halen. Ik heb t prima naar mijn zin gehad.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:36

Ipsilonka, je zult vast heel moe zijn. Fijn dat je het naar je zin hebt gehad.

Ben supertrots op zoon en pony. Bij windkracht 5 heel braaf en netjes gereden in de buitenbak. Echt superstel.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:50

hier ook een menkamper, vanuit m'n meeleeshoek sorry. Ik denk dat wat er over janouk geschreven staat wel gelijk erg negatief is.. Ze zijn Altijd helemaal op aan het einde van de week.. Zo staan ze er allemaal bij.. Ik heb met Paul gesproken over z'n verwachtingen, wat hij van de lessen vond en wat hij al geleerd had. Hij zei dat het goede lessen waren maar dat hij gehoopt had op meer tips om er toch meer tempo in te krijgen in t lopen, meer ondertreding van t achterbeen.. De instructeurs zullen aan de hand van haar bouw wel gezegt hebben dat ze daar niet op gebouwd is.. Betekend niet dat je een ander paard moet kopen maar dat je moet roeien met de riemen die je hebt. Paul had het erover dat hij al bijna een winstpunt had in t zz.. Gewoon lekker door gaan zou ik zeggen..

Eef en ik hebben t super gehad! Ik heb genoten, super gezellig, veel geleerd en gedaan! Ik had ook graag gewild dat haar galop ineens niet meer op de voorhand zou zijn.. Helaas.. En toen ik er voor de derde keer om vroeg kreeg ik ook dat ze daar nou eenmaal niet op gebouwd was en als ik dat echt wilde ik een ander paard moet kopen.. Nou ik til daar niet zo zwaar aan.. Ik heb nog meer motivatie om het tegendeel te bewijzen! Vaardigheid en marathon gingen al veel beter dan vorig jaar.. Vooral de waterbak was super gaaf! Ik vond het dus weer erg gaaf, op naar volgend jaar!

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:24

middag :wave:

Hier druk met van alles, druk met voorbereidingen van Benefiet van morgen en volgende week. Verder druk met boerderij gebeuren.
Gisteren een bruidsrapportage. Probleem van mij, ik maak veel te veel fotootjes. Moet er nog veel te veel sorteren. Auto van manlief had hij zelf nodig, dus mijn eigen auto mee. Mijn auto werd ook gebruikt zie foto en nog een leuke spontane foto.

Afbeelding

Afbeelding

zo nu even teruglezen

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:31

@eefie en ipsilonka, geslaagde menkamp als ik lees
@aks, korting met tanken altijd leuk
@tine, veel plezier met zoonlief en rijden
@frensie, veel rijplezier, ik wilde gisteren ook rijden, maar miste een ijzer, veel verhard hier, dus rijden helaas.
@janouk, super toch dat je zover gekomen bent zonder de ambitie in begin te hebben. Wat je zegt betrouwbaar is veel waard.
@vhu, lekker knus in bed met de beestenboel, tja en rassen van paarden en wedstrijden, blijft jurysport

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:32

Proefrit gemaakt. Lijkt fijne bus, wel heel klein stuur. Maar weer een organisatie bij de dealer (en we hadden al slechte ervaringen) :( . We willen full operational lease. Ging die man het hebben over betalen van de btw, als we met pech door eigen schuld komen te staan moesten we zelf betalen enzo. Die snapt dus niet wat fo lease is. Hopeloos.

En een levertijd van 6 maanden. Oef, zit ik nog zo lang zonder "eigen" auto. Eens zien met wat voor oplossing ze komen.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:35

balen tine, hier aan het verdiepen in nieuwe wagen, auto nu ruim 330.000 op teller en bij 400.000 of iets eerder willen we hem eruit doen. Voor de waarde maakt het niks meer uit.
Droomauto voor vervanging kost beetje veel centjes, dus weten nog niet wat de opvolger wordt.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:43

Droomauto Biancailona? Een XC90 van Volvo? :P
Als je nieuw zoekt, volvo V40 komt in juli uit bij de dealer he (nieuw model, grote personenwagen idee, schijnt ook met goed dikke motor te komen waardoor hij nog wat kan trekken ook! Ik roep maar wat ;) )

@tine; wat een gedoe. Hebben jullie alleen maar ganzen als auto-bedrijf-mannetjes daar in het noorden >;)

Nou net thuis. Vriendje dumpen voor voetbal kijken en dan eten bij paps en mams :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:52

BI mooie foto's !!
Tine..succes met het zoeken naar een geschikte wagen..duim voor je !
wauw BI vind 400000 wel erg veel op de teller !! super als een wagen dat vol houd !

verder....moe, op, blegh, geen zin meer, moet nog koken _-:( ..dus zwaai weer weg.. :evaw:
en hoop dan later in een betere bui te zijn.. >;)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 17:54

Lekker rustig geweest hier vandaag!!

Rijden vanochtend in het bos was heerlijk. Wel waaide het behoorlijk, maar Gwin was heerlijk te rijden. Heb 24 km gereden in 2 uur tijd. Onderweg nog een familie wilde zwijnen tegengekomen.
Vanmiddag met manlief wezen kijken bij de Renswoude Horse Trials (= eventing 1*, 2* en 3*). Heerlijk vest gekocht met 'wollen' binnenkant, lekker warm voor de winter. Manlief ligt nu te slapen op de bank :Z :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:41

Frensie: lekker in het bos gereden. Ben wel een beetje jaloers haha
Bianca: even lekker rustig aan doen :(:)
Aks: hadden een nieuwe verkoper. Prima, je moet toch een keer het diepe in. Maar als je dan vragen krijgt waar je geen antwoord op hebt, zeg dat dan gewoon ipv verkeerde info te geven. Had maandag de rit geregeld. Komen we aan, moeten ze de banden nog op spanning brengen en groene nummerplaten erop maken. Beetje dom.
Maar goed, we wachten even af met wat voor offertes ze komen. Of die interessanter zijn dan van leaseplan.
BiancaI: wow, 330000 op de teller, daar kon mijn laatste bus alleen maar van dromen. Die is niet verder gekomen dan 115.000. Te triest voor woorden gewoon.

Vind mezelf heel dapper. Heb net eerst Rembrand (dat is niet dapper, die is normaal heel braaf, maar draaide nu toch ook 1 keer heel snel om, gek beest) ohz gereden en daarna Thabor eerst 15 minuten gelongeerd en vervolgens nog 15 minuten gereden. En dat met die harde wind en allemaal rammelende en klapperende dingen in de buurt. Hij was braaf <3 . Was niet zo dapper dat ik ook durfde galopperen hoor, maar goed, morgen waait het hoop ik wat minder hard en als manlief er dan even bij wil blijven staan....

Zometeen naar de buurtbbq, heb er niet zoveel zin in. Is koud, brrrrr en vrees dat er veel over voetbal gekletst wordt. Houden wij absoluut niet van.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:53

@aks, jij mag niet meer raden is zo mooie wagen die xc90 <3 :j maar beetje duur. Nu hebben we volvo v70.

Hier zeggen wij als we de lotto winnen, waar we tuurlijk niet lid van zijn :') dan komt er een volvo xc90 en een mazda mx5nc :') verder geen wensen hoor.

voor andere de volvo v70 is uit 2002 met 330.000 ongeveer op de teller, onze andere auto, toevallig altijd mijn droomauto geweest is een mazda mx5. Die van de foto die is uit 1999 met 68.000 op de teller. Even voor de verhouding.
O, ja volvo is op gas. Vandaar de verhouding tuurlijk ook.

Maar goed we kijken ook naar andere merken. Ook ivm prijskaartje volvo. Overigens rijdt volvo heerlijk :j Maar daar betaal je dan ook wel voor :o

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:27

@Biancailona; wil je een nieuwe auto of jong gebruikt?

Mijn golfje (21 jaar, recreatie auto ivm cabrio zijn etc) heeft er 190 000 op staan := Vind het behoorlijk veel voor een speeltje :P

En volvo's zijn :+: Maar ik ben bevooroordeeld O:) (btw, de xc60 is net zo gaaf als de 90 hoor! Ietsje kleiner, maar dat merk je aan de pomp dan ook :P )
Tijd terug mocht ik met een xc90 Executive V8 motor erin op benzine. Apparaat lustte 'm 1 op 5 (!!) maar wát een kanon zeg :oo :9

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:31

nou die volvo xc90 komt er alleen als we een lotto winnen, anders niet ben ik bang :') katjing en aan de pomp en onderhoud.
vandaar we ook naar andere merken kijken. Of weer een v70 wordt. Waarschijnlijk dan een diesel. We gaan minder kilometers maken. Zaten op een gegeven moment op 50.000 in 1 jaar tijdens verhuizing gebeuren. Bijna dagelijks op en neer in jaar tijd.
Dus als we hem nu met 330.000 inleveren of 400.000 tja krijg je toch niet meer voor terug, is al afgeschreven. Nu reden we dan op gas. Was wel leuk aan de pomp.

Tja en onze andere auto die mazda mx5 uit 1999 heeft er 68,000 op zitten, maar dats ook echt een tweedewagentje. Maakte met verhuizing ook ineens meer kilometers.

Dus als we lotto winnen dan weten we het wel. :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 07:18

Goedemorgen..
fijne dag allemaal !!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 07:24

Goedemorgen allemaal.
Gisteren genoten van de presentatie van de Koninklijke Stallen op t Loo.
Ik houd van al dat bling bling :o :D zulke mooie galatuigen. En de paarden hadden het duidelijk naar hun zin op t Loo.

De tuinen naar Jachtslot t Oude Loo waren open: zo mooi. Dat had ik nog nooit gezien. Want de tuinen zijn maar beperkt open. Dit is het zomerverblijf van Konining Beatrix. Echt een prachtig kasteeltje uit de 15e eeuw.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kasteel_Het_Oude_Loo

Hier zijn mooie foto's van de tuinen en het kasteel http://www.fanvanmaxima.nl/?p=1405

Ik zag me al rijden met Janouk over de paden. haha

Wij hebben ons prima vermaakt in het Labyrint van beukenhaag. haha vanuit de toren in het midden kon ik de puber door labyrint loodsen. Altijd leuk: oud hollands vermaak.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 07:48

Dat klinkt hartstikke leuk Janouk!! En leuk dat jullie puber ook meeging! Zijn er zat die dat niet doen.

Het zonnetje schijnt hier heeeeeerlijk, hopelijk blijft dat zo.

Fijne dag allemaal

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 08:38

Goedemorgen