[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:03

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:12

gereageerd! Leuk hoor, ik kom denk ik even kijken in aalsmeer in januari lijkt me super leuk om mee te maken, heb tot nu toe 2 keer in amsterdamse bos gestaan :D.. super leuk om te zien :D

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 08:37

leuk als je komt kijken in aalsmeer! Ik loop daar waarschijnlijk de hele dag, want mijn vader (met meerdere mensen) organiseert het en ik help daar ook een handje mee! en foto's maken mag natuurlijk altijd :D :D In aalsmeer is er echt altijd spektakel. Vooral met die grote brug, altijd leuk verzorgd parcours, muziek en speaker. En 's avonds natuurlijk de finale, dat is het allerleukste :D

Ik heb ook in het amsterdamse bos gestart! Wat een parcours he?! Wel echt heel leuk!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 08:56

Ja toen ik klein was is wezen kijken en nu dit jaar weer :D.. was super leuk, was toen nog niet aan het mennen, maar het prikkelde al wel of ik hem weer voor de kar moest zetten, paar mensen gesproken daar en zeiden allemaal gewoon doen! Toen kreeg ik hulp van iemand en nu men ik erg met plezier :D
Dus wie weet zie je me ooit starten, maar marathon vind ik denk ik nog veel te eng :P

Misschien heb ik je wel gezien, ik zag veel shetlanders lopen, maar heb er zoveel gezien dat ik niet alles onthouden heb :P

Foto's maken vind ik altijd wel leuk heb gewoon een normaal toestel, meer voor de fun hihi!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:51

Heb al 2 dagen niets gedaan met mijn paarden. Ziek. Bah, heb nog zoveel waar ik aan wil werken. Maar kan het nu echt niet opbrengen. Gelukkig staan ze hier 12 uur per dag in de wei, dus ze krijgen wel beweging. Ik hoop maar dat het donderdag zover is opgeknapt, dat ik s avonds wel naar de verenigingsmenles kan.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:16

beterschap!!! Heerlijk dat ze nog 12 uur buiten kunnen staan..

Vanavond ga ik naar de film 2012, iemand al geweest?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:18

ik ben vrijdag naar terug naar de kust geweest, 2012 zou ik echt niet heen willen, ik zou er paranoïde van worden :o
Vandaag hebben de pony's lekker vrij gehad, ze hebben namelijk heel de dag lekker in de zon gestaan!

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:37

Goh, apart.. Het speel uw spel ken ik toch iets anders!
De joker van bijv. 5 doorgangen is 500 punten waard. Rijd je deze helemaal goed, krijg je 700 punten, of misschien wel meer, per wedstrijd verschillend. Rijd je er een balletje af, is het 500 - 100 = 400 punten. Je bent dan niet al die punten kwijt, en word ook niet in mindering gebracht. Je hoeft hem alleen geen 2e keer te rijden, heeft geen zin meer, geen punten te verkrijgen.
Het speel uw spel zoals jullie hem gereden hebben, is compleet nieuw voor mij.. Heb toch al aardig wat wedstrijden meegemaakt!

Gister heb ik weer even gereden. Ben blij dat ze nou steeds constanter nageeflijk loopt. Maar ik merk toch, ondanks mijn lichtere zweep, dat ik rechts alsnog vast houd, waardoor de pony dat ook weer gaat doen. Pff...
Kwam er gister ook achter dat t nog een maandje is tot mijn oefen-indoor, 9 januari mogen we voor t eggie...! 6 (lange) weekjes dus!
Ik meteen een paar pionnen in de bak gezet, kijken hoe ze er op reageerde sinds de laatste keer half oktober.. Ik reed de eerste poort in een lekker rustig drafje aan, ga erdoorheen en ze springt meteen weer in galop :D
Ze kent 't dus nog wel! Ik heb er vertrouwen in... :D

Hoorde dat terug naar de kust wel een erg mooie film was. Ben er nog niet geweest, wat vind jij?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:09

ja ik vond het echt super, heb tot het einde op het puntje van mijn stoel gezeten, ik ben normaal nooit zo te spreken over de nederlandse acteerkwaliteiten maar ik vond deze super!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:58

Tine: beterschap

Speel uw spel ken ik niet. Ken wel een gewone indoor marathon maar die heb je hier in de omgeving jammer genoeg niet zo veel.

Heb vanavond voor de eerste keer in de binnenbak gereden onder zadel. Het ging echt boven verwachting. Had nog nooit zo lekker gereden.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 09:16

Maandag mn menles gehad. Nou ja... het leek wel zwemles! In mn bak staat gewoon 5 cm water.
Gelukkig vond mn pony het niet zo erg, dus gewoon lekker gaan lessen. Het is me super bevallen. Veel tips waar ik lekker mee verder kan, en op het eind van de les liep de pony lekkerder dan hij in een hele tijd gelopen heeft. :)
Gisteren heerlijk genoten van het dagje zon. Ben lekker een eindje buiten gaan mennen, even de spiertjes loslopen van de les van maandag.
Geloof dat het vandaag weer zeikweer zou worden, dus vanmiddag knoop ik hem lekker aan de longe.

Omdat mijn bak zo nat en modderig is, komt er altijd zand, modder en troep tussen mn singel, en dat is een hoop werk om helemaal schoon te krijgen. Dus maandag eerst nog even naar de hyporama gereden, en daar een wit singelbontje gekocht. In tweeën geknipt, en maandag met de les meteen uitgeprobeerd. Inderdaad blijft de singel nu veel schoner... Alleen dat witte bontje he... dat is nu mooi modderbruin haha!

Groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 09:32

na lange afwezigheid hier..
Diddle heeft het makkelijk gehad
veel regen, en ik druk met school. Mennen zit er voorlopig niet in vrees ik..
gisteravond wel even gereden in de bak, bak is nog prima :D hij was beetje blij :)) hopelijk gauw weer eens uitrazen in het bos :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:42

Goedenmorgen :)

Tallechie: wat fijn dat het rijden nu veel beter ging :)
Lacuna: Ook fijn dat ze zo lekker liep in de les, je hebt gelijk de waterbak even geoefend :P
Lienepien: spannend 9 januari is al zo weer voor de deur, wat ging dit jaar weer snel zeg, niet te geloven!
Naaltje: School en slecht weer is altijd balen dat je dan niet lekker kan ravotten met je paardje, wat voor opleiding doe je?

Vandaag ga ik naar rivaldo en zijn mijn 2 bijrijders van 11 jaar er ook. Ze komen altijd elke woensdag, maar zo af en toe heb ik vrij of extra tijd om ze even weet wat tips te geven. De meiden zijn erg enthousiast en rivaldo vind het ook super, daar ben ik er g blij mee.

2012 was best een leuke film, ach wat kan ik toch altijd zo blijven hangen in een film, vannacht ook zulke dingen gedroomd. Kan hem jullie best aanraden :)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:46

Ik ga vanavond weer proberen netjes met mijn ponie te rijden. Heb geen les maar ik hoop dat er vrijwilligers rond lopen op stal om tips te geven. Heb mijn dubbel gebroken bitje toch maar weer omgewisseld voor mijn bokkebitje. Ze kreeg steeds een velletje tussen de ringen en de rubberen bitringen vond ze vreselijk. Heb zitten denken aan een vierringentrens maar ben bang dat ik het probleem met velletjes dan nog hou. Rijden jullie hier mee???

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:11

jouke_h schreef:
Heb mijn dubbel gebroken bitje toch maar weer omgewisseld voor mijn bokkebitje. Ze kreeg steeds een velletje tussen de ringen en de rubberen bitringen vond ze vreselijk. Heb zitten denken aan een vierringentrens maar ben bang dat ik het probleem met velletjes dan nog hou. Rijden jullie hier mee???

bustrensje ?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:39

vierringstrens wou ik ook proberen maar werd afgeraden door mijn instructeur (weet helaas de reden niet meer). Maar idd een bustrens?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:02

Happymouth bitje misschien?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 18:31

@rivaldo; doe de HAS toegepaste biologie.. en dan te bedenken dat ik amper buiten school wat ervoor doe, en dan al tijd te weinig voor dids :=
vandaag was ie natgeregend, en dan beetje guur windje, dus lekker gevoerd en weer klaar :=
morgen voor project 2 melkveebedrijven onderzoeken, dus ook weer druk :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:07

Zolang hij veel buiten staat en zijn natjes en droogjes heeft, vind ik het wel kunnen hoor ;).. denk dat hij het oo kniet erg vind! Ik zal het wel moeilijk vinden hor als ik lang niets met me pony kan doen, of hem niet kan zien :D..

Vandaag waren de meiden geweest en wat zijn ze vooruit gegaan zeg, kregen hem ook goed in de galop (soms wel fout, maar correctie doen ze netjes) voor in het begin probeerde hij hun erg uit en was erg aan het klooien, maar hij liep nu lekker te schouwen en is gewoon super leuk met hun, zelfs de moeders vinden het erg leuk om te komen kijken, vooral omdat ze zien dat hun dochters er zoveel plezier in hebben :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:08

Naaltje dat klinkt inderdaad druk.
Hier met dit weer ook minder actief aan het mennen, paardje zweet namelijk best wel en dan nat de wei op is geen optie, scheren misschien.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:11

helemaal mee eens L_Rivaldo, ik kan er ook slecht tegen als ik mijn pony's zie ondanks dat ik weet dat ze dan prima verzorgd worden, alleen komen ze dan alleen in de molen of worden ze opgejaagd, ik ben altijd de persoon die ze echt traint! ik kan ook slecht dingen uithanden geven, maar soms moet je ook wel eens even tijd voor jezelf nemen :) fijn dat rivaldo zo in de smaak valt! heb jij je pessoa al? :Y)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:24

Laten we het maar niet over de pessoa hebben,, grrr eerst is het 2./3 weken levertijd, maar ze was ziek dus werd het uitgesteld, het werd woensdag, toen werd het zaterdag, toen maandag en nu donderdag! Ik vind dat heel vervelend als mensen niet duidelijk zijn, zeg dan dat je het niet weet, maar niet dat ik dan express langer thuis ben dat ik wacht op mijn pakje,, heb ook niets gehoord dat de naaimachine stuk was. Als ik hem zaterdag niet binnen heb, ga ik er wel even weer druk achter zetten, want heb hem gewoon echt nodig voor zijn spieren in de rug ;)
Heb jij hem al binnen?

Het uit handen geven deed ik ook niet snel, maar tijd voor school en mezelf, vriend enzo moet ook kunnen. Vaak was het zo dat ik op woensdag snel kwam longeren en weer weg was, ik vind dat naar me paardje om niet leuk, dus koos erom een bijrijder te nemen die dan lekker de tijd had en hem lekker in het werk zetten. Dit bevalt me wel :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:26

Mijn bijrijder is nog zo jong dat ze alleen komt als ik kan, en heel soms met haar mama (die ook paardrijd) maar ik vind het wel best zo, ik kan ze ook moeilijk uit handen geven. Ik geniet wel van die vrolijke kindersnuitjes, op de pony of naast me op de kar.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:31

Ik ben met deze meiden ook een maand lang samen gegaan. Gaf ze dan ook elke week les en hielp ze met alles zodat ze het op den duur zelf kunnen. 1 reed vanaf februari andere al 3 jaar. Samen 11 jaar en beste vriendinnen, als de een het niet wist, dan wist de andere het nog wel, wiste ze het niet meer werd ik opgebeld hoe het nou ook alweer zat. Ook schrijven ze in het schriftje wat ze allemaal met hem gedaan hebben, zo weet je dat ze geweest zijn en hoe het ging. Vaak vind ik ook hele leuke tekeningen voor mij en rivaldo. Erg leuk is dat! Als ik tijd heb geef ik ze les om ze gewoon weer op de punten te wijzen die nog geoefend moeten worden. Ik geniet hier wel van hoor, vooral als ze zo enthousiast zijn en graag naar je willen luisteren dan wil k ook best vaker met ze gaan. Binnenkort gaan ze is mee op de wagen :D

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:33

Doen ze ook aan dubbel gebroken bustrensen?? Of alleen enkel??? zou wel een uitkomst zijn! kon ze zo iig niet vinden