[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:20

Goedemorgen,
Sneeuw hier.
Vaele zal in 4-span steun genoeg hebben aan de andere paarden denk ik zo.

Verder......moet ik weer verder met dagelijkse bezigheden...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:28

Hier de wedstrijden voor volgende week en de week erop afgemeld. Door alle pech met Janouk haar gezondheid en het prut weer gaat het niet lukken om Janouk volgende week al ZZ dressuur klaar te hebben en de week erop is Samengestelde Wedstrijd Amsterdam: we hebben nog te weinig kilometers kunnen maken met HRB om daar verantwoord een goede prestatie neer te zetten. Het tempo is nog te laag.
Wel heel jammer, want we rijden al jaren mee in het Amsterdamse Bos. Maar het is niet fair tegenover Janouk <3

Ze trouwens vandaag jarig! *\o/* *\o/* maar ze moet gewoon mee naar de menles vanavond. Gelukkig indoor en het viertal traint morgen ook fijn indoor.

LENTE waar ben jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee?

Fijne dag allemaal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:55

Is dan niet anders Janouk... wel andere leuke dingen!
Tallechie ik denk dat Veale gewoon meesjouwt, wat dat betreft is 4-span (of 2-span) voor paarden gewoon leuker, want ze hebben echt steun aan elkaar. Erg leuk dat je met 2-span bezig bent, ook zo handig want dan train je er twee tegelijk :)
Hier ligt geen sneeuw maar het heeft wel weer aardig gevroren, voorjaar is volgens mij met de Paashaas mee.

Nou ik ga zo direct als het goed is een andere tweewieler ophalen voor Ollebol, eentje die net wat breder is en in mijn ogen net wat robuuster. Dan daarna gaat mijn tweewieler naar Aks en gaan we als het allemaal beetje meezit nog stukje mennen. En daarna als ik de puf nog heb en het is niet te laat nog even langs BIcci voor de kaart en leuke-plekjes-bij-Boszicht-tips. Heb er zin in!

Fijne dag allemaal!

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:10

Janouk, hier hetzelfde. Ik heb me nog voor niks opgegeven. Gaat lekker zo, sinds eind 2011 2 x gestart... Heb jij ook de mail gehad voor een wedstrijd in Abcoude ?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:38

Oeh, hopelijk voel jij je heel de dag gewoon toppie VHU! :oo
Ik ga nog gauw wat aan school doen en dan naar stal fietsen. Paard poetsen en tuig poetsen :))

@janouk; ontzettend eerlijk naar HRB toe :) en gefeliciteerd met de haf :D

Vandaag leuke dag :D Dag van Dids zijn carriereswitch! :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:17

Ja, uitnodiging Abcoude ligt hier ook in de mailbox.
Door de winter en daarna pech met de gezondheid van Janouk hebben wij vanaf november niet meer dan 2 weken aaneengesloten kunnen trainen. }> Meer dan wat gymnastiek trainen was er niet bij. Laatste wedstrijd was september 2012 en vorige maand de Bixie AA dressuur.
Ik probeer vanaf januari al onder het zadel een wedstrijd te starten.
Maar als het weer nu mee werkt, kunnen wij tenminste kilometers gaan maken en conditie opbouwen bij Janouk.
Maar ik zal echt niet de enige zijn, die achter is met de conditie training.

Ik mis de lange tochten over de hei en door het bos. :j Kortom aan het dromen van beter weer.

@aks succes met de carrière switch
@vhu fijne dag

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:06

Goedemorgen

Janouk: hier ook een heel wisselende training gehad afgelopen winter. Gelukkig heeft Rembrand een goede basisconditie, dus ik hoop komend weekend wel gewoon mee te kunnen doen met de oefenmarathon. Is meer mijn eigen conditie die voor problemen zorgt momenteel ;) En natuurlijk van harte met HRB!! *\o/*
Aks: lekker aan het poetsen en carriereswitch. Vraagt wel om foto's!
VHU: ik heb vannacht van jou en Ollie gedroomd. Hoe raar kan dat hahaha. En lekker op pad met AKs. Veel plezier.
Bianca: een hond met zere schouder. Denk dat jij wel baalt dat je al afgetraind had, want het blijft voorlopig nog best koud.
Tallechie: Veale in vierspan in wedstrijd. Super hoor. Jeetje en Daan alweer jarig. Wat gaat het toch snel.

En verder weet ik het niet meer.

Heb net Amerigo maar weer eens ingespannen. Ik voel me nog niet helemaal geweldig, maar ja, volgend weekend weer wedstrijd, dus moet het werk wel weer gaan oppakken. Doorgaans duurt het even voor we weer de goede afstemming hebben, maar blijkbaar zijn we maatjes gebleven, want hij liep echt heel fijn. Hopelijk vanmiddag nog puf voor Rembrand. Die wilde ik eigenlijk doen vanmorgen, maar de combinatie van sneeuw op het erf met zijn ijzers vond ik wat gevaarlijk. Dus toen Amerigo maar gepakt. Sneeuw is nu weg (tenminste, op de bestrating), dus nu maar rusten, dan lukt het vanmiddag hoop ik weer. Gelukkig heeft Rembrand heel goede basisconditie en bewegen ze ook heel wat in de wei, dus daar maak ik me niet zoveel zorgen over.

Mijn nieuwe Roekls doen niet waarvoor ik ze heb gekocht -O- Heb nog steeds heel erg zere handen.

Nu maar weer even rusten, moet straks ook nog weer brigadieren. Vanmorgen zowat de longen uit mijn lijf geblaft tijdens het brigadieren, was erg handig...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:58

Tine heb je weleens latexhandschoentjes geprobeerd onder je gewone handschoenen? Vet simpel maar schijnt wel te werken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:46

ga ik proberen, bedankt voor de tip.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:04

Tine mooie samenvatting! Fijn dat je met Amerigo lekker hebt kunnen mennen, jammer dat je handschoenen niet voldoen...
Tallechie leuk wedstrijddebuut Veale in 4span! Ga je kijken?
VHU is inderdaad Velysia! Nieuwe tweewieler!
Aks dag van Dids carriere switch? Heb ik wat gemist? Oh ik lees bij VHU over een tweewieler voor jou! Leuk!
Janouk balen dat het nog niet helemaal wil lukken wat betreft wedstrijdtrainingen en opbouwen.

Bieb vanochtend even gereden in de binnenbak. Niet teveel, morgen wedstrijd, gewoon even wat beweging gegeven.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:16

Frensie helaas kan ik niet kijken, zoonlief is jarig.
11 mei en in oktober ga ik hem wel live bewonderen op wedstrijd.

Ik zou vanavond nog even gaan rijden. Zaterdag daan jarig dus geen tijd en zondag verkennen van marathon, maar Daan is ziek. Kan dus geen kant op. Zou vanmiddag boodschappen doen, maar kan niet met hem naar buiten. Dus moet vanavond nog boodschappen doen

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:09

Voor iedereen die wel wat vrolijkheid kan gebruiken:
stuiterende lammetjes door ons huis.
Als je al chagrijnig was, word je vanzelf vrolijk. 5 en 4 dagen oud en dan zoveel lol in je leven :D

Ze hebben allebei een lastige start gehad in het leven, maar inmiddels gaat het prima. Zodra het beter weer wordt, gaan ze lekker in de koppel schapen naar buiten. Tot dan wonen ze bij de paarden op stal.

Chantal en Martin
http://www.youtube.com/watch?v=c8Halegn3mI

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:45

Wat schattig Janouk! Heerlijk om te zien!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:35

tine mooie samenvatting, en nog fijn gemend, goed bezig !
tallechie, beterschap met Daan..niets aan voor hem.
frensie fijn gereden met bieb....heb je eigenlijk een fototje van jullie als combi..voor het idee ??
lanouska..mooi armband/horloge, stoer, en kar weer schoon.
janouk, geweldig die lammetjes door je huiskamer !!! hahaha...
Aks...kar goed aangekomen ?? geweldig lekker aan de slag met didd'le..komt helemaal goed.
vhu...wat voor kar heb je gekocht ?? ben benieuwd !!

ik heb nog gestept met 1 van de hondjes..dat gaat prima, goed voor de conditie van hondje om nog wat te bewegen.
pup heeft geen zere schouder maar zere teentjes...balen, doet haar nog steeds erg zeer.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:59

@ Biancacoo zie profiel, daar paar foto's van een van de eerste keren rijden

Hoe komt de pup aan zere teentjes? Hopelijk is het snel weer over!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:13

Mooi paard frensie ! Dat gangwerk, super !

Pup heeft in volle vaart tegen drempel gestoten....echt sneu, ze staat er wel op, maar doet erg voorzichtig...

Gem, Hoe is het eigenlijk met je nieuwe paard.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:24

Inderdaad heel benieuwd hoe het met Gem en nieuwe paard gaat! Is er een begin gemaakt aan het beleren?

Dank je Biancacoo! Ben heel blij dat ik hem mag rijden! Heel fijn paard.
Arme pup, dat doet zeker zeer ja!

Hier lekker weekend, pas woensdagochtend weer werken.
Morgen druk dagje met wedstrijd en 2e paasdag ook wedstrijd waarbij ik ook grootste deel van de dag secretariaat ben. Paardenweekendje dus :D Wat een straf he ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:34

Ach wat sneu van puppekind.... :(:) en Janouk maakt ons vrolijk met de lammetjes met de geweldige namen ook :') Frensie heeft echt hele gave bijrijdpaarden *D ik 'ken' ze nog van way back when voordat mijn benen niet meer deden wat ze moeten doen, ben Velysia en Bieb toen paar keer op wedstrijd tegengekomen. Velysia bleef me bij, dat heb je soms met paarden, vond haar prachtig en soort van 'zelfbewust'. Tallechie morgen verjaardag van Daan of vandaag? Hoe dan ook gefeliciteerd en wat sneu dat het manneke ziek is..... Tine van ons gedroomd, hoop geen nachtmerrie! Fijn dat je weer met Amerigo kon mennen.

Hier vanochtend dus andere tweewieler voor mezelf opgehaald, het is een Clipper, een hele fijne komt beetje overeen met een Clever tweewieler, ze worden tegenwoordig denk ik niet meer gemaakt. Ik was er al vanaf dat ik Ollie had gekocht naar op zoek (iets in die categorie zeg maar) alleen staan ze niet zo vaak te koop en al helemaal niet tegen redelijke prijs (nieuwprijs is toch iets van 1250/1500). En nu stond er dus zomaar een op bokt, stond niet zo duidelijk in advertentie maar met wat navragen en vanochtend dus kijken bleek het gewoon een hele goede te zijn *\o/*
Afbeelding
Ik heb toen de Oxer gekocht, als alternatief en omdat ik toch iets wilde wat ik dan, als ik tegen een robuustere zou aanlopen, weer makkelijk zou kunnen verkopen, want die Oxers zijn best wel gewild.
Dus hartstikke blij hier :D

Vanochtend dus eerst Clipper ophalen, vervolgens Ollie verzorgen enz, toen Oxer weggebracht en met Aks heerlijk rondje in bos gedaan, was weer zo mooi en super gezellig :D genoten. Was wel steen en steen kou echt niet normaal :brr: toen wilde ik nog bij Bicci langs maar ben doorgereden want was zoooooo verkleumd en we krijgen zo eters.

Maar hier dus fijn dagje gehad en tot nu toe geen koorts meer, dus hoop nu ook eindelijk dat die griep weg is :7

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:22

Vhu morgen is hij jarig... hij lijkt wat op te knappen... hopelijk slaapt hij wat

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 00:21

:(:) beterschap voor daan!!

en voor pupsel van biancacoo :(:)

VHU een stoere nieuwe wagen :D
En ik ook :)

Ben er hartstikke blij mee :) Trots op Didsje, die zich met een trots koppie liet inspannen en zich super blij gedroeg :D
Kan niet wachten tot ik weer 's kan :) Zal zo eens wat fotootjes neerzetten.

Verder heb ik flinke migraine. Vanmiddag last van m'n schouder/rug, en nu dus flinke hoofdpijn.. Zal erom spannen of ik 'm nog weggeslapen krijg, hoop 't wel. Morgen werken :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 00:39

Even gauw beknopt dagverslagje :))
Vanmiddag op stal. Moest tuig nog poetsen, dat was hard nodig. Toen ik daarmee bezig was zag ik opeens iets heel liefs in de wei!
Afbeelding
En daar ben ik maar eventjes heerlijk tegenaan gekropen :)
Dat was lastig foto maken, maar deze staan we allebei op :)
Afbeelding

En toen kwam VHU karretje brengen!! :):)
Dids ervoor gezet. Alles qua tuig zo goed mogelijk pas gemaakt. En gezellig samen met VHU en hondje Wiske 't bos in! :) (VHU haar 'favoriete rondje' naar eigen zeggen ;) )
Afbeelding
Afbeelding

:) Ben heel blij met mijn wagentje :) Blijft raar om te zeggen :))
Dids loopt er heerlijk mee, en was erg trots op zichzelf leek het wel :D

*edit* en vandaag maar een date bij de hoefsmid gepland! :)
Dids was al euh (net ff opgezocht) ruim 6 maanden niet geweest.. Niet dat hij nu voor schandaal op zijn pootjes staat, maar het kan allemaal net wat netter zegmaar :)
stralen kon ik vandaag het ''oude'' stuk gewoon zo af trekken :)) Benieuwd wat de smid zegt als ie komt volgende week :))

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 07:57

Heerlijke foto's Aks! Hopelijk heb je je migraine weg kunnen slapen?

Grappig VHU dat je je Velysia nog wat te herinneren! Ze is een zus van Bieb, maar ze is heel anders dan Bieb. En jij ook heel veel plezier met je nieuwe tweewieler!

Ik ben 'belachelijk' vroeg mijn bedje uit op mijn vrije zaterdag, maar anders gaat het allemaal niet passen in de planning. Dus vroeg uit de veren en nu aan een ontbijtje. Honden zijn er al uit geweest en hebben de brokjes al op. Straks Gwin en Maheera voeren, dan Beer weer thuisbrengen (die gaat even mee naar stal) en daarna eigenaresse Bieb ophalen. Samen naar Bieb, daar koffie drinken ;) en natuurlijk Bieb invlechten. Nog een keertje koffie drinken denk ik ;) En dan inladen en naar de wedstrijd. Daarna Bieb weer terugbrengen en eigenaresse weer thuis brengen en dan zijn we alweer halverwege de middag en weet ik niet wat er allemaal nog meer gaat gebeuren.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 08:21

als je op de trouwdag van je ouders (40jr),

zoiets in de straat zet,

Afbeelding

dan kijken ze ongeveer zo,

AfbeeldingAfbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 08:55

de tekst die elkaar elke 3 seconden afwisselen :D

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 09:27

Hahaha geweldig Bicci! Wat een goed idee! En gefeliciteerd!