[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:53

@Aks bedoel je foto's van Rattan of van Snuitmans? Of bedoel je mijn grote pony Bente :P Stap zo achter Rattan, knutselen met een brommende pony }:0 ben benieuwd of ik hem nu eindelijk eens goed in de linker stelling ga krijgen. En dan daarna wil ik dressuren met Bente, onder het zadel dan. Gisteren heeft ze voor de wagen gelopen, in een zware bak, dus ze zal wel lekker rustig zijn :+

Wiske had niets in huis gedaan en met uitlaten keurig op de poepplek voor de honden *\o/* we komen er wel.
Mies haart nog steeds als een gek, net weer een hele berg eruit geplukt. Haar hele nek en 'bilpartij' moet nog plus haar staart .... >;)

En vanochtend nog scriptie gelezen, stageverslag plus twee portfolio's van 1e jaars dus wat mij betreft mag nu echt mijn weekend wel beginnen *\o/*

Ollie en Maisie heel veel plezier in Vrouwenpolder, maken jullie foto's *-:)

Frensie & PrinsjeH take care en iedereen een fijne dag :evaw:

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:08

haha :D Bente is de tuigpony toch :))
Pony, dan klinkt het minder eng :j

Wauw Biancacoo! Kun je een foto maken van 'm of niet? :D Stoer! Hier is het mooiste wat te zien is een ekster of een meeuw... ^)

Ik ga de sportschool onveilig maken :) Heb geen pijnstillers gepakt, lijkt me niet slim :+ 's zien hoe ver we gaan komen _O-

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:17

OWW!!! Helemaal vergeten!! --> Ollie wat een gaaf logo voor je menteam!!

Biancacoo kar definitief besteld *\o/*

Ik heb net mijn knie echt zo hard gestoten tegen de tafelpoot, auwie... Het tintelt gewoon een beetje in mijn voet nu, hihi. Maar hij doet het verder nog gewoon.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:46

haha...aks..ik probeerde het gisterenavond..en toen sprong hij over de sloot..en weg was hij.....vanmorgen was hij er dus niet...of in ieder geval goed verstopt.. 8-) heb een fototje maar is hij al 100 meter verder zie je alleen een bruin stipje..haha.
frensie...auwwwww :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:06

@Ollie: jullie logo is echt geweldig <3

@Biancao: oh, dat is zo mooi, fijn dat arabje verder weer rustig is en je kar besteld *\o/* .

@Prinsje: hoe gaat het met je?

Verder voor eenieder een knuffel die 'm kan gebruiken :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:14

Nou, bus en winterbanden zijn verkocht. Dat hoofdstuk is afgesloten.

Nog een heel gezeur bij de sloperij. Zat die man toch te klagen dat ik meerdere bedrijven had gebeld om te onderhandelen over de prijs. Ja, heb net heel veel kosten aan die auto gehad, laat ik me toch niet voor 200 euro die auto verkopen.. Is toch mijn goed recht om meerdere, al bel ik er 100, te bellen. Snap echt niet waar hij zich nu druk over maakt.
Maar goed, het is klaar.

Vanmiddag heb ik thuis springles op Thabor. Ik zou vanavond naar de vereniging gaan, maar de anderen in de les hebben afgebeld, dus ze komt nu hier thuis lesgeven. Wel fijn, heb ik geen gedoe met trailerladen en kost minder tijd. Echter.... als de wind komt die ze hebben voorspelt is het niet zo fijn in de buitenbak. Maar goed we zien wel. Gisteren heb ik onverwacht toch ook nog 20 minuten op Thabor gereden, toen was hij heel braaf.

Ga nu even bankhangen, dan eten koken, zoon op halen, warm eten en dan even slapen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:26

Tine balen dat het nog wat voeten in de aarde had met de auto...maar nu is het klaar, gelukkig, kun je verder..

voor wie het leuk vind een filmpje van een wedstrijd waar we ook geweest zijn om te kijken..
sledehonden dus...geeeen paarden... := http://www.youtube.com/watch?v=ZOWEhiiw ... r_embedded

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:28

Gaaf hoor. Ben heel benieuwd hoe jij het straks gaat doen. Toen ik nog in Ede woonde, kwam ik heel vaak een man met honden en kar tegen in het bos/op de hei. Lijkt me erg leuk om te doen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:04

Wauw... Biancacoo, ik wil ook wel 's op een hondenslee/wagen O:) :P

@tine; fijn dat je ervanaf bent!

Nou ik heb braaf bijna 2u gesport :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:34

Aks, dan kom je van de winter toch een keer, :Y) }:0
Ben zelf ook erg benieuwd hoe het is om te mushen ipv voorop mee te rijden, zal heel anders zijn

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:53

Deal! :D

Zag gisteren hier op bokt een topic van iemand die op ijsland was geweest en daar ook gesleed had met woefs. Ik blij aan vriendlief laten zien en die deed alleen maar '' >;) daar is het kóud! ''

^)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:30

@Biancao: oh, wat gaaf en je kunt ze ook voor de quad zetten, zo te zien!

*sorry, ben er wat weinig, heb het heel erg druk*

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:37

@ Aks: IJsland is zooooooooooooooooo gaaf! Heb de mazzel gehad dat mijn ouders mij en mijn broer erheen hebben meegenomen.

@ Tine gelukkig de bus en winterbanden kwijt! Niet van Thabor afgewaaid??

@ Biancacoo gaaf filmpje. Waarom lopen sommige hussen daar voor een quad? Ik neem aan dat ze die dan niet hoeven te trekken?

@ Avaluna drukdrukdruk, hopelijk wel positief druk!

Menles vanochtend ging goed!!! *\o/* Begin even niet, in stap ging het wel goed, zodra we gingen draven deed ze haar hoofd in de lucht, bleef achter de teugel en wilde niet voorwaarts... Kinketting ietsie losser gedaan en TADAA opgelost :D Alleen als we even wat doorvroegen en nóg wat meer lengtebuiging wilden en nóg wat meer binnen achterbeen eronder laten treden kwam ze soms nog wat in verzet, maar dat vergeven we haar O:) Ook hele stukken heerlijk aan het lopen :~

Net even poosje in bed gelegen :O Nu (weer) koffie (mag van mezelf eigenlijk maar 1x per dag koffie, maar echt even nodig nu) en straks met Zhazha weer eens speurles! Daarna paarden binnen zetten. Hopelijk blijft het dus nog even droog.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:15

Nou het is hier maar heel raar weer hoor, dan waait het weer enorm, dan weer slagregen en dan weer zon :? Hoop dat alles bij S_L thuis overeind is gebleven...
Vind het geweldig die honden voor de slee :):) / kar! Alleen moet je echt wel durven loslaten zeg, hoe staat zoiets stil op een gegeven moment, stem en anker of zoiets??
@Aks agossie Bente is echt niet eng hoor :+

Lekker relaxed paardendagje gehad :)
Bente stond op de paddock want het heeft ongelovelijk geregend ...
Afbeelding
De bak is gelukkig erg goed te rijden we hebben heerlijk gedressuurd en eindelijk na val weer eens echt lekker kunnen werken. En ze pakte het super op op, zelfs mooie stukjes contragalop gereden (gebroken lijntjes) :D
En gemend met Rattan een van de duveltjes van Peter. Echt zo'n penny pony om te zien maar ondertussen :=
Afbeelding
Afbeelding
Linksom wordt langzamerhand ietsje beter maar rechtsom liep hij echt werelds O:) gek ding. Totdat hij zich op zijn lip of tong beet geen idee maar ik zag rose schuim :oo dus toen maar opgehouden.

En nu moet ik de trainingsdag die ik morgen geef nog helemaal voorbereiden.... :roll:

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:32

succes met voorbereiden VHU!

Wat een kop zit er op die rattan zeg :oo

En wbt bente, je weet dat ik d'r niet eng eng vind, maar vind haar héul imposant :P

Ben even naar de stad geweest. Heb 1 jurkje voor mezelf gekocht, en wat nodige spullen. Nu was opruimen, huis opruimen, afwas doen en aan school aan de slag

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:04

Gaat geweldig het voorbereiden **not** :+
Je hebt Bente ook wel op wat nogal heftige momenten meegemaakt, weet je nog vorig jaar bij haar 1e wedstrijd voor de wagen := en ze stampt nogal da's waar =:)
Rattan is Snuitje in het wit <3 en soms -:(-

Net nasi gefabriceerd :Y) en nu op naar de hockey, laatste keer training gelukkig.

Een jurkje gekocht, jij denkt dat het zomer wordt, ik hoop het!

@Frensie fijn dat de menles goed ging +:)+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:07

Ik ontmoet bente indd vooral op spannende momenten :P Doe je expres :P
hmmm nasi! Wij eten heel slecht diepvriessate met rijst en gebakken ei. Daarna door naar m'n ouders. Paps is jarig vandaag :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:30

Hier ook nasi, en ook diepvriessate erbij!!

Nasi niet met normale kip of varkensvleesblokjes, maar met shoarma!

Speurles met Zhazha ging echt super super goed en ze vindt het zoooooo enorm leuk. Tot er een enorme regenbui overkwam. Ze stopte meteen met speuren en ging met haar staart tussen haar poten onder een boom staan := _O- Zijn maar gestopt toen, was sowieso einde van de les. Gek beest.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:55

Frensie..het grote team voor de quad moet het wel allemaal op eigen kracht trekken zonder motor van de quad aan, sommige quad's daar hebben ze de motor uitgehaald zodat die minder weegt.
Vhu..loslaten...idd geen leidsels niets...alles op stem, je leidhond(en) zijn heeeel belangrijk, daar moet je echt een speciale band mee hebben <<) , en je moet goede remmen hebben en een grondrem is erg fijn, maar kun je niet overal gebruiken, er is een noodlijn aan de kar aanwezig, dan kun je de kar in geval van nood aan een boom vastknopen. :=

zhazha..die stopte met speuren....na een regenbui...is ook niets aan, maar ruiken ze het spoor nog wel met regen ?? of is het danmeteen weg ?
vhu veel regen gehad....en knappe ratan en natte bente op de foto !
Tine..is je les nog doorgegaan ?? hoe ging het..

verder Y;( weet ik het niet meer...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:53

The Beauty and the Beast zijn thuis, aldus de Puber. :D
Fijn, mijn stallen weer vol en mijn gezin compleet.

Toen ik kwam, stond Janouk zielig in haar box, helemaal in zichzelf gekeerd. Toen ze me zag, was ze helemaal blij :j snel aan een touwtje mee naar buiten om te grazen. Paul zegt: ze is down en heeft weinig zin. Maar ik haal altijd het slechte in haar naar boven _/-\o_ *\o/* Ze was kijkerig en sprong met 4 benen omhoog. HAHA zo ken ik mijn meisje weer.
Ze had wel flinke spierpijn, want normaal buigt ze altijd voor me, als ze me ziet. Maar ze deed 2 benen naar voren en keek toen bedenkelijk. De rugspieren strekken waren er even niet bij.

Algehele conclusie van de instructeurs was: Janouk is niet geschikt voor de ZZ. Ze is overbouwd en heeft lichamelijk te veel moeite met oprichting en verzameling. Hoe dit dan te verbeteren? Tsja, eigenlijk was de conclusie dat Paul beter een echt paard kon kopen.
hahaha dat hebben wij vaker gehoord, maar Janouk is toch al heel ver gekomen met haar overbouwde lijfje.

Nu eerst maar lekker ontspannen met Image en Bjorn op de wei. Ze was zo blij om thuis te zijn. Image bleef knorren of je haar veulen terug had gebracht. Bjorn moest meteen op zijn plaats gezet worden, want die had de hele week gedacht op de 2e plaats te staan. Maar Her Royal Badness duldt geen paarden op de 2e plaats. Dat is haar plek. Bij ons.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:58

Schandalig janouk :oo dat ze dat dan zo....
Potdorie je flikt het hem toch maar mooi met dat overbouwde blonde alpenquartertje van je!

@frensie; groot gelijk voor je woef! ;)

@biancacoo; grondrem? da's zo'n haak in de grond toch?
Nah.. Mij lijkt een heerlijk ouderwets scheepsanker ook wel handig :j :P

Zo ik ga optutten en verjaardag vieren :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:27

Aks: gaat feesten. Veel plezier. Als je Bente imposant vindt, ben ik stiekum wel benieuwd wat je van Rembrand (of Veale) zou vinden als je daar naast zou staan.
Janouk: fijn dat alles weer veilig thuis gekomen is. Ze zal vast wel spierpijn hebben ja. En zo'n opmerking weer..... Ik zeg er maar niets over.
Bianca: lijkt me eng hoor. Geen echte rem of stuur. Moet je inderdaad heel goede band hebben met de leidhond.
Frensie: leuk, speurles!! Slimme hond die gaat schuilen voor de regen. Enook nog lekker gelest met pony
VHU: leuke foto's
Avaluna; heeft het druk

Wat een raar weer, dan heerlijke zon, dan knoertharde regen/ hagel/ onweer. Dit waren ook de omstandigheden tijdens mijn priveles, dus ik was echt doorweekt. Maar superbrave Thabor reageerde nergens op <3 . Heb niet echt springles gehad, alleen balkjes gedraafd, maar vooral met de dressuur bezig geweest. Maakt niet uit, het ging heel erg fijn.

Ik ga zo nog even met Amerigo mennen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:58

Aks...fietsze !!
Tine,jaja stuur heb je wel...bij de kar, en een rem ook..en ze moeten gewoon luisteren naar haw !! links en GEE rechtsaf..en WHOOOO stoppen...dat gaat met wandelen met die 2 van mij prima, en ik verwacht van de oudere ook geen problemen, die liep in een team welke 4e werd op de wereldkampioenschappen, dus dat komt wel goed..eng ?? neeee....kicken !!!!
zal best een keer de verkeerde kant op racen...maar zal ook wel weer thuis komen denk ik zo ! hahaha...

Janouk... :( wat een dreutels daar zeg....nou gaan jullie maar lekker met je volledig ongeschikte oostenrijkpownie verder waar jullie gebleven waren, want volgens mij..hebben jullie het al bewezen dat het wel kan..lekker relaxen !! ze heeft het verdient !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:56

Was even aan het bijlezen en lees opmerking over Janouk ik vind dat zo laag bij de grond en zo respectloos naar zowel het paard als jouw man. Wat denken die heren en dames instructeurs wel? Waar gaat het nou om in de dressuur? Wat is er 'knap' aan een zeer getalenteerd paard naar de ZZ rijden? Niets toch? Die heeft alles al.... Het gaat toch om een paard zodanig te gymnasticeren dat ze steeds fijner gaan bewegen, steeds fijner te mennen zijn en hoe ze ook gebouwd zijn het beste uit zichzelf halen. In plaats dat ze Janouk op een ereplekje zetten want dressuurmatig dus heel goed gereden ondanks de 'beperkingen' (en waar hebben ze het over het is een prachtige haflinger) zou ze er beter mee op moeten houden.

Schandalig (en daarom vind ik dressuurjury's en instructeurs vaak zo -:(- ).

**duikt weer in de boeken**

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:02

Gaan Janouk en ik samen opzoek naar een 'echt paard' :+.
Gewoon lol hebben binnen de beperkingen van je pony is heel wat waard. En dat Janouk gewoon t/m het ZZ loopt bewijst gewoon dat ze erg fijn gereden word ondanks dat ze geen dressuur gefokte KWPNer is.