[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:27

En hoppa alweer 3, 4 pagina's erbij sinds dat ik vanochtend ben weggegaan :+ Doe een poging tot samenvatting :o

Allereerst Tine *\o/* super gefeliciteerd.
Jenkins dappere radio-uitzending gedaan, knap hoor, doe het je niet na!
Poezen of honden, ben meer hond, maar sommige poezen zijn net honden, onze Tommy loopt altijd mee als ik onze hond uitlaat, hij komt naar je toerennen als je thuiskomt (ook als hij buiten is) en gaat heel brutaal naar mensen staren als ze hier binnenkomen, zo van 'wat doe jij hier', dan is een poes ook leuk. En Streepje kwam altijd eindeloos op schoot zitten, vond ik ook wel heel lief (opnieuw tuinen doorzocht vandaag, geen resultaat ;( ).
Paarden/pony's voor het leven ... of niet.... is al heel wat over gezegd.
Prachtige buik van Tallechie gezien :j
Lanouska natte rit met vierspan, wat leuk toch dat jullie dat zo vaak doen (regen is natuurlijk minder).
Askazita en Jenkins stellen vragen bij de bitten bij internationale jumping, ik heb het niet gezien, weet het dus niet, vind wel dat sommige ruiters op dat niveau soms toch echt beroerd rijden (voor het oog) maar ze doen het toch maar wel ff 8-)
Olie of vet, ik maak altijd schoon / werk het een beetje bij met zadelzeep en zo af en toe vet ik het met NAF spul.
S_L kletst weer gezellig mee, leuk hoor! Heftig altijd vind ik ook hoor als ik van iemand anders lees dat hij/zij iets niet meer met de paarden kan door lichamelijke zaken. Ik bedoel: daar vraag je niet om en het overkomt je... En je hebt een schoonzus met soep-etende kat, dat heb ik nog nooit gezien.
Rivaldo gaat weer een pony beleren voor de wagen. Vind het dapper van je, ik ben een beetje een scheiterd met pony's en paarden die ik niet ken, als ik ze een paar weken heb meegemaakt gaat het wel maar zo na een paar dagen iets ermee gaan doen, dat zit er bij mij niet zo in :o
Ollie1 zegt nog een cryptische zin....
Citaat:
@Naaltje, ik val ook onder de jeugd van vroeger... maar heb me toch wel een beetje afgevraagd waar het mis is gegaan
vertel, vertel .... :+

Vandaag niets met poowns/peerd gedaan, Rizanta is gelongeerd, pony's hebben buiten gestaan, ik heb gewerkt :7

lanouska

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:36

@ vhu we doen inderdaad vrij veel met 4 span. we hebben vrijdag weer 4 span les bij ome leo (kraayenbrink) en zaterdag heb ik eerst exursie naar een paarden reveladatie kliniek (ze maken gebruik van een zwembad) en dan door naar coevorden om uzma onder het zadel te rijden over 2 week gaan we zo ie zo weer buiten rijden omdat we daar erg leuk het water in kunnen en dat moeten we nog wel even oefenen voor dat we op oefenmarathon gaan vond H.S

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:49

Gem: gefeliciteerd met je nieuwe kar! Super zeg! ben jaloers! haha.
Verder zitten er geen blaasjes oid op mn tong.. jeuk is nu al minder gelukkig :D

Nog steeds niet geleerd, morgen weer een dag :o

Naaltje,
Is zo'n kattenren niet erg klein dan?
Mijn katten lopen we los buiten, alleen aan de achterkant waar de auto's niet zijn. Durven alleen verder als ik mee loop :P
Mja 1tje loopt graag bij de buurman naar binnen... en doen ook hun behoefte in een ander zn tuin.
Het is hier best een katte buurt, lopen erg veel katten rond buiten.
Heb wel aan mn buren gevraagd of ze het heel erg vonden en ze verteld dat ze ze best met water weg mogen jagen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 07:04

goedemorgen!

jenkins, en? is je jeukende tong al over?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 07:33

goedemorgen :wave:

ik ga aan het werk

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 07:45

Goedemorgen.

Sta hier stijf van de spierpijn. Oef. Maar goed, was wel heerlijke rit. Straks Amerigo mennen en Rembrand evenlongeren, dan weer op sponsorjacht (bleh).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 07:51

Jenkins schreef:
Gem: gefeliciteerd met je nieuwe kar! Super zeg! ben jaloers! haha.
Verder zitten er geen blaasjes oid op mn tong.. jeuk is nu al minder gelukkig :D

Nog steeds niet geleerd, morgen weer een dag :o

Naaltje,
Is zo'n kattenren niet erg klein dan?Mijn katten lopen we los buiten, alleen aan de achterkant waar de auto's niet zijn. Durven alleen verder als ik mee loop :P
Mja 1tje loopt graag bij de buurman naar binnen... en doen ook hun behoefte in een ander zn tuin.
Het is hier best een katte buurt, lopen erg veel katten rond buiten.
Heb wel aan mn buren gevraagd of ze het heel erg vonden en ze verteld dat ze ze best met water weg mogen jagen.

dat heb je natuurlijk zelf in de hand :D
ze hebben 1 toren van 1,5 meter bij 1,5 meter, is 2 meter hoog, langs de zijkant zijn plankjes gewenteld tot bovenin. En dan hebben ze hun ''erkertje'' een halve meter boven de grond 1,5 bij 2,5 met rondom plankjes om te zitten. In het dak komt hun tunnel uit van 3 meter waardoor ze vanuit binnen komen.
Voor 3 katten, prima :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:02

gem welkom en een nieuwe wagen voor welke ben je gevallen?

Tine gefeliciteerd met je nieuwe knappe paardje

jelle begrijp wat je bedoelt zo zou het ook hier gaan maar weet nooit hoe de toekomst gaat lopen quenzo deed ik ook al snel zeg

jenkins had je uiteindelijk nog iemand weten te vinden?

Ollie inderdaad goede afleiding vind dat erg leuk om te doen dus mocht je een projectje weten hihi

ik heb gister heel goed nieuws gehad. Ze zeiden eerst dat mijn oom een agressieve vorm had en kwaadaardig maar uit zijn lever punctie komt eruit dat dit niet het geval was hij heeft ipv half jaar nu enkele jaren zo blij!

Paardje op stal is overleden aan koliek. Paardje had vaak koliek om de zoveel tijd veel onderzoeken maar kwam niets uit. Nu werd het haar fataal. Ze was 100% groninger en is maar 8 jaar geworden.

Ga nu snel naar mijn werk fijne dag allemaal

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:26

Rivaldo wat een super nieuws voor je oom.

Ik ben zowel een honden als katten mens, van beide kan ik echt genieten.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:42

even weer zorgen dat ik bij blijf.
Goed nieuws voor Laura.
Zondag wordt Thabor opgehaald en gaat Gem de nieuwe menwagen ophalen.

Honden of kattenmens: absoluut hondenmens. We hebben zelf 2 katten, en die zijn heus leuk hoor. Maar als ze gaan (hm.. dat duurt nog wel ff, ze zijn pas 6 ofzo) dan komen er wat mij betreft echt geen nieuwe meer.
Onze katten zijn overigens wel redelijk opgevoed, ze komen normaal gezien enkel op de stoel en bank waar het kleedje ligt, niet op de kast en salontafel (we hebben geen eettafel) en niet tijdens het koken op het aanrecht. Maar oh wee als ik ff niet op zit te letten, want dan doen ze alles wat niet mag en dat vind ik echt niet tof van katten; mijn hond zou dat dus echt niet in zn hoofd halen.

Bruin tuig en olie, heb het de eerste keren dik in de olie gezet, daarvan is het mooi donkerder geworden maar nu wil ik het dus in deze kleur houden en wordt het alleen schoongemaakt en daarna in blanke lederbalsem gezet. Ga de volgende keer de lederdressing proberen.

En verder sluit ik me gewoon ff aan bij de samenvattingen, want ik krijg het anders niet voor elkaar. Gaat nog steeds niet lekker met me, voel me verdorie beroerder dan begin van de week toen ik net mn rust genomen had.

Groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:44

:(:)!

ik ga van vandaag een heel spannende dag maken :+
vandaag nog even niet naar stal, want ik moet ook dat plan afkrijgen
En in DB gaan kijken hoe het met de paardjes is..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:48

Goedermogen........ wel bijgelezen, of ik alles onthouden heb !!?? :o?

Tine, supergaaf dat thabor door de keuring kwam, en nu echt van jullie word, gefeliciteerd !!!
Hij is echt heel mooi !!!
Kan me voorstellen dat je spierpijn had,maar je buitenrit was een succes !!!

Rivaldo, goed nieuws zeg, van je oom !!

Gem die de wagen gekocht heeft, super.

Hier hondenmens ; ik heb een eigen hobbymatige hondenopvang !! erg leuk om te doen, in de zomer zijn er meestal 5 hondjes, en het hele jaar door wel 1 of 2, gezellig !! +:)+

Lacuna, wat zei de HA ??

Gisterenavond les gehad, met de nieuwe persoon in de groep, het ging goed, paardje is onwennig maar wel braaf, zal er niet zomaar tussenuit knijpen ofzo,.......maar ik was wel blij dat ik een lesje kon crossen met de shetlander, en niet meteen met mijn eigen bommetje.....
Maar ik heb lekker gecrossd !! er stonden pionnen, en dat was wel even lekker !!

Ga nu werken. :evaw: succes vandaag iedereen !!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:59

Mogge,

@Gem, gefeliciteerd met je aankoop :):)
@Rivaldo, dat is goed nieuws in zoverre het 'goed nieuws' kan zijn....Ik heb ook zo'n soort geval in mijn naaste familie en het 'vreet' energie want die ziekte gaat met ups en downs... :')
@Tine, vervelend van je spierpijn maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen ;)
@VHU, zo cryptisch had ik mijn opmerking nog niet gelezen :o Ik bedoelde dat deze ouders van mijn leeftijd zijn en we toch verschillende gedachten hebben over de opvoeding :o

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:02

Goedemorgen.
Biancacoo heeft lekker kunnen crossen in de les
Rivaldo heeft goed nieuws gehad
Tine heeft spierpijn
Naaltje heeft een kattenren

Ik ben zowel katten als hondenmens, maar uit practische overwegingen (heb een hekel aan gaan wandelen) heb ik liever katten. Onze kat komt buiten en zie ik regelmatig haar behoefte doen in de tuin van de buren. We wonen redelijk landelijk dus geen klachten van buren. Onze vorige kat is overreden. Heb hem zelf gevonden, vind het nu dus veel erger als ik een overreden kat tegen kom. Maar eigenlijk verbaasde het ons niet dat dat zijn lot geworden is. Hij had helemaal geen schrik van auto's en sprong er dus letterlijk voor maar deze kat was echt niet geschikt om binnen te houden. Hij kwam regelmatig thuis met: bosduiven, vleermuizen, muizen, ratten,.... Onze huidige kat heeft schrik van muizen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:03

het grootste wat onze katten vangen is van die vieze zwarte spinnen _O-
en dan pootjes eruit trekken enzo :')

die ouwe rooie bonkie heeft een keer een merel gevangen :j merel was een beetje dom, ging op de voliere zitten boven die kat z'n kop _O- en als je kat dan achter grof gaas zit..
Beest stak z'n pootje door de gaas, en trok de merel zo de kooi in _O-
en toen ging ie mauwen, want toen was het niet leuk meer :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:04

L_Rivaldo schreef:
gem welkom en een nieuwe wagen voor welke ben je gevallen?

deze :) :

http://www.mijnalbum.nl/Foto-36V7IEAE.jpg

Citaat:
ik heb gister heel goed nieuws gehad. Ze zeiden eerst dat mijn oom een agressieve vorm had en kwaadaardig maar uit zijn lever punctie komt eruit dat dit niet het geval was hij heeft ipv half jaar nu enkele jaren zo blij!

Wat moet dat een opluchting geweest zijn voor je, en natuurlijk niet in het minst voor je oom!

Lanouska: ga je foto's maken, zaterdag? Moet leuk zijn, zo'n paardenzwembad :j !

Over onze katten, ik heb ook een poging gedaan om ze binnen een afgezet stuk terras te houden. Grote gaaspanelen met daar bovenop een klein schrikdraadje. Helaas werkte het niet. Katten wisten het draadje te omzeilen. Dak van gaas wilde hubby niet..... hij wil zomers niet in een kooi zitten :+ :D !

Zometeen mijn eerste herintreders-menles :D . Hopelijk pik ik het Achenbach weer snel op :) .

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:06

Veel hondenmensen hier zo te zien :D
@ Lacuna: dat vind ik zo leuk aan onze kat, ze luistert soms beter dan onze honden! In de winter vinden we het zielig om haar buiten te zetten als we weg zijn, en dan laten we haar voor de warme kachel liggen. Op eender welk uur dat we terug komen, zal ze gewoon nog altijd voor de kachel liggen. Als ze begint rond te wandelen en we zeggen "Nee benji, terug in de mand", dan miauwt ze, draait ze zich om en gaat ze in haar mand liggen. <3
Onze kat steekt ook nooit de straat over. We wonen maar in een doodlopende straat, dus kan niet zo veel kwaad, maar toch doet ze het niet. Onze buren hebben een gigantische denneboom in hun voortuin staan, hier gaat onze poes vaak onder liggen. Of dan gaat ze bij de buurkindjes (tussen 0 en 3 jaar) vragen om geaaid te worden :D Als ik haar dan roep, komt ze heel hard aangerend :+

@ L_rivaldo: wat jammer zeg van dat paardje. Moet enorm pijn doen voor het baasje :(:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:22

@Lacuna, Ik ben ook wel benieuwd wat de HA je voor advies heeft gegeven?

Hier écht een hondenmens... wij hebben een Hongaarse Viszla en dat ze is met alles mijn maatje. Gaat altijd mee als ik ga mennen en dan gaat ze écht met haar kont op het stoeltje zitten net zoals een mens, écht geen postzeggel _O-
Dit is mijn hondje <3
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:24

Wat een prachtbeest <3 ! Ik vind Weimaraners ook zo'n ontzettend mooi ras. Daar doet deze me wel wat aan denken.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:31

mee op de kar ollie?
dat is mijn droom met dat grote zwarte spook van ''ons'' (mijn ouders)
Ik wil binnenkort een anti-slip mat achterin mijn kar leggen zodat hij zich schrap kan zetten als hij meegaat :)
Hij heeft wel eens op de kar gezeten zonder paard ervoor, maar hij vond het maar spannend hoor :=

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:40

Gave hond Ollie.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:48

Knappe hond Ollie.

Onze kat is vooral heel slim. Ze weet goed genoeg wat ze wel en niet mag en als we er zijn doet ze ook niets verkeerd. Maar als we weg zijn geweest, vinden we soms toch sporen dat ze stiekem toch iets gedaan heeft wat ze niet mag: vb een doosje papieren zakdoekjes dat van de vensterbank geduwd is. Maar dat is natuurlijk een typisch kattentrekje.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:49

joh die ouwe van ons die trok gewoon de koelkast open om biefstuk te eten (samen met de honden, sociaal he :+ )

beest vrat sokken, deurmatten, truien, kuffelbeesten etc op (ja, gaten in stof bijten/slebberen)
beest heeft heel wat afgeterroriseerd
had hij het maar gehouden bij papieren zakdoekjes op de grond duwen :))

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:56

Goedemorgen!

IT, tong jeukt niet meer :D wel ontzettend rot geslapen haha.

Laura, dat is erg goed nieuws!

Mijn kat kwam gister thuis met een kikker!
Dier leefde nog wel dus heb weer een goed plekje voor hem gezocht.
Vaak neemt ze wormen mee naar huis :P Of ook ooit een keer een frikandel! Waar ze die nou vandaan had geen idee haha.

Gave hond Ollie!

Gem, ik doe schoonmaakwerk 1x per week bij iemand thuis en die hebben ook een ontzettend leuke weimaraner :D

Mijn katten zijn echt gewoon stelletje tuig... liggen overal waar ze maar willen. Heb een ontzettend grote krabpaal voor ze, maar toch ligt 1tje t liefst op de bank :P of zomaar ergens midden in de kamer haha.
Op de huiskamertafel lopen doen ze ook, probeer het ze af te leren, maar lukt niet :P
Aanrecht mogen ze echt niet komen, maar soms als we op de bank zitten sprint er 1tje op! Zo kwam hij een keer met zn snuit ik warme olie :P Ook springt hij stiekem op de was tafel :(

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:57

owja enne, als ik 's ochtends me bed uit kom, moet ik eerst alle kasten en lades dicht doen, want die maken die katten open :P