[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:09

Biancacoo schreef:
Wendy.... Dat is geen pony.... dat is een reus.. :)) Pepijn die gigant... _/-\o_

Valt best mee :')

Afbeelding

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 19:35

Vandaag voor het eerst zonder Wito het bos in gegaan! (Gelukkig hielp hij nog wel even met inspannen en weg stappen O:))

Maar wat hebben we een heerlijk rondje kunnen rijden, en wat was Pepijntje braaf!! <3 *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 20:41

Ja schitterend hoor,en mooie foto !

Jenkins

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:00

Hi allemaal :wave:

Ik kom weer eens even buurten :o

Wendy_Komen: Pepijn is echt een knappie <3 Had net toevallig in je topic gereageerd *D
Janouk: Bananendief :))
tinkert_tje: Wat een knappe paarden heb je voor de wagen zeg!
happyime: hilarische foto van de snuitjes haha

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:00

Ooh wat heerlijk met Pepijn het bos in. Geniet ervan.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:25

Wat genieten met Pepijn.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:39

Wat fijn dat het zo goed gaat met Pepijn!

Hier vandaag Ariel weer geinsemineerd. Ze was goed hengstig, hopelijk pakt het nu wel.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:25

Pepijn heeft mooie billen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:34

Pfff waarom kunnen mensen niet fatsoenlijk communiceren. _-:(
Zouden vandaag 2 kijkers komen voor Wiseguy.
Met 1 heb ik gisteren nog contact gehad.
Andere zou gisteren nog een berichtje sturen voor het adres, niks meer gehoord.
Die ik gisteren nog contact mee heb gehad vanmiddag nog een appje gestuurd, kan zijn dat je het niet kan vinden of verkeer tegen zit. Is wel gelezen maar geen reactie.

Dit is 1 van de redenen waarom ik een hekel heb aan paarden verkopen. |o
Hele dag vrij gehouden, voor niks.

Sorry, moest even stoom afblazen. -:(-

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:56

renske ooohh dat is echt frustrerend rendke kan ik ook heel slecht tegen.
vreselijk zulke mensen.

Ik heb ook zovaak zulke dingen van mensen die niet communiceren
Tegenwoordig ben ik er makkelijk in , geen antwoord pech voor hun dan ga ik me eigen gang.
Staan ze dan toch op de stoep dan ben ik er niet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:01

O Renske, zo herkenbaar en zoooo frustrerend. Waar het fatsoen van sommige mensen toch is gebleven?
Pepijn is leuk <3
Janouk is weer eens stout hahaha
Wendyt lekker het bos in geweest
Bianca, ben jij nu weer aan het klussen of schilderen nu je niet meer met de honden kunt trainen?
VHU, steeds een stapje verder met Jenn
Marga is heel druk maar maakt mooie samenvatting
Tinkertje dat was spannend, gelukkig goed afgelopen

Verder weet ik het even niet meer/kan niet verder terugscrollen.
Doe hier al bijna een week niet veel, ben door mijn rug gegaan, man wat een ellende. Ik kan niet goed tegen dat stilzitten. Het slapen was al prut, maar nu helemaal op een dieptepunt. Moet van huisarts volle dosis paracetamol en volle dosis ibuprofen nemen en blijven bewegen, dan moet het weer goed komen. Wandelen met de honden doe ik dus maar even een voor een, want ze moeten echt niet gaan trekken nu. Rijden op Thor ligt ook stil, Rocky staat stil omdat snee in tong nog steeds niet dicht is. Ziet er wel netjes uit hoor, maar is niet dicht. Tandarts is dinsdag geweest en het is een raadsel hoe snee erin komt. Toch niet van de haaktand, maar ook niet van het bit, dan had ik flink bloed moeten zien (want flinke snee) en ik heb niets gezien, dus waarschijnlijk had hij de snee al toen ik bit in deed. Maar goed, training ligt dus wel even plat, terwijl ze net zo lekker gingen. En het nu heerlijk weer is voor bosrit (nu nog zonder dazen)

Ondanks alle pijnstillers toch nog hoofdpijn %)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:13

Beterschap Tine.
Wat een pech zo.
Hopelijk geneest de snee bij Rocky snel zodat je weer lekker aan de gang kan.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 17:58

Renske, wat onbeschoft.

Sterkte Tine.

Ik kreeg foto en filmpjes van mijn belgische man. Een typische freiberger
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:03

@Jenkins heeeeee ben je daar :wave: hoe is het met Sil? Vond hem altijd zo leuk.

Rest moet ik nog ff bijlezen Y;(

PS en Wendy wow wat een supergaaf dier is jullie Pepijn 8-)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:42

@tine, wat heftig van die snee zeg. Misschien iets uit het land?
@Renske, wat irritant zeg.. daar gaat je vrije dag. Hopelijk is Ariel nu drachtig :)

@VHU, ja ik dacht laat ik weer eens buurten haha!

Met Sil gaat het goed! Hij is een stuk afgeslankt, beetje onverwachts eigenlijk.. dus helemaal laten nakijken door de dierenarts, maar die zegt gezonder vind je ze niet 8)7 Even opletten dat hij niet te dun wordt.
Hij heeft sinds 2 maandjes een meisje van 9 dat er 3x per week op rijdt en ook elke week lest, dat is wel erg leuk! Verder ben ik ook weer bezig met het mennen op te pakken, ipv 1x per week/2 weken een buitenritje rijden we nu zeker 2x per week in de bak en nog 1x buiten. En regelmatig les, super leuk :D

Ik ben de afgelopen 3 jaar vooral bezig geweest met zwanger zijn en de kids verzorgen haha. Ik kan ze niet goed loslaten dus vindt het lastig om naar stal te gaan als ze wakker zijn. Maar probeer nu zeker 3x per week 2 uurtjes naar stal te gaan.

Even wat fototjes :D
Afbeelding

Zn knappe koppie <3
Afbeelding

Met mn dochtertje <3
Afbeelding

Heerlijke billen foto mag niet ontbreken
Afbeelding

En daar issie dan.. mijn eigen mentrailer *\o/* *\o/* Jaren lang droom ik over een eigen trailer.. Nu heb ik m en zit ik elke dag te denken, waar zal ik dan naartoe gaan haha. Hopelijk vanaf volgend jaar als alles weer toegestaan is eens een wedstrijdje starten.
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 20:12

Belker...oehhhh zo gaaf <3
Jenkins gaaf zo de trailer, en sil ziet er super uit.
Tine beterschap.
Ben aan het prutsen met fotograferen, en wil daar beter in worden, klussen nu niet..want ik heb geen werk.dus geen inkomen... en zit te denken om.een of andere opleiding voor de zorg te gaan doen..maar ben al 42 jaar..dus weet niet of ik dat kan en geschikt voor ben...en financieel weet ik niet of ik het betalen kan.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:22

Misschien een BBL opleiding gaan volgen? Dan verdien je meteen geld.
Fotograferen is leuk en weet ik wel e.e.a. van af, mocht je vragen hebben :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:02

Biancacoo, idd in de zorg kun je werken en leren tegelijkertijd. Informeer eens bij een instelling of het ROC. Vaak zijn er ook zorg banenmarkten. Daar staan meerdere zorgaanbieders en zij kunnen je goed informeren.

Jenkins, wat een leukerd.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:46

Biancacoo, je bent jong zat! Hier bij het rode kruis ziekenhuis zie ik weleens werken en leren in de kraamzorg voorbij komen. Dat zijn echt volwassenen dan die daar mee beginnen. Als je wilt kan het echt naar mijn idee. De zorg is er een goede branche voor iig. Fotograferen is niet mijn professie, maar ik heb wel het boek paardenfotografie van Femke puijman (hypofocus) in mijn bezit. Ik kan best genieten van jouw foto’s hoor. Meeste zit denk ik in leren Photoshoppen.

En dan even ego: Banjer mag als het goed is eindelijk zaterdag naar huis.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:46

Biancacoo, je bent jong zat! Hier bij het rode kruis ziekenhuis zie ik weleens werken en leren in de kraamzorg voorbij komen. Dat zijn echt volwassenen dan die daar mee beginnen. Als je wilt kan het echt naar mijn idee. De zorg is er een goede branche voor iig. Fotograferen is niet mijn professie, maar ik heb wel het boek paardenfotografie van Femke puijman (hypofocus) in mijn bezit. Ik kan best genieten van jouw foto’s hoor. Meeste zit denk ik in leren Photoshoppen.

En dan even ego: Banjer mag als het goed is eindelijk zaterdag naar huis.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:02

Biancacoo schreef:
Belker...oehhhh zo gaaf <3
Jenkins gaaf zo de trailer, en sil ziet er super uit.
Tine beterschap.
Ben aan het prutsen met fotograferen, en wil daar beter in worden, klussen nu niet..want ik heb geen werk.dus geen inkomen... en zit te denken om.een of andere opleiding voor de zorg te gaan doen..maar ben al 42 jaar..dus weet niet of ik dat kan en geschikt voor ben...en financieel weet ik niet of ik het betalen kan.

Starten in de zorg kan op elke leeftijd. Ik ben zelf doktersassistente, dus als je vragen hebt, stel gerust!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:03

Pepijn is gaaf!

Renske, oh ja daar kun je helemaal niks mee met dat soort mensen.

Jenkins, wat een gave trailer zeg! Wat dat betreft ben ik wel blij met mijn mini's, die passen met 2 pony's en 1 sulky in een schapentrailer. Maar als ik tweespan wil gaan mennen moet er een andere menwagen komen en dan zou ik graag een trailer van hati met koetsenframe willen. Ooit als ik geld heb..

@Biancacoo, lastig dilemma. Maar je kunt inderdaad altijd een werken en leren opleiding doen, in de zorg is altijd wel vraag naar mensen.

@Belker mooi paard!

Hier heb ik ook niet stilgezeten. Jorie moet wat vetjes kwijt, dus die heb ik nu bijna dagelijks voor de sulky. Alleen hij heeft af en toe typische puber-moet-dwars-doen streken waarbij hij ineens besluit een wending niet meer te doen. En hij weet iets te goed waar de uitgang is, 2 keer met open bak geoefend en nu moet het maar weer totdat hij fatsoenlijk die hoek door wil. Het is net een klein kind. Vandaag had ie dan ook nog eens erbovenop de woei in zijn kop, oftewel hij was hyper. Dus dat resulteerde in een dwarse pony die constant tegen de hand aan liep en zo vlug mogelijk wilde. Na even wat oefeningetjes in draf, meneer dus maar eerst laten galopperen. En dan tot net voorbij het punt dat ie er zelf genoeg van had. Daarna laten ontspannen in stap en de rest van het trainen ging met een ontspannen leidsel in draf. Hij was ook helemaal niet afgeleid door alles om hem, al met al dus een goede training voor ons beiden. Hij heeft de galop echt nodig om zijn spanning af te laten vloeien op zo'n moment en daarna is hij weer de brave meewerkende pony die hij ook heel goed kan zijn. Hierbij even wat foto van afgelopen dagen toen ik nog buiten de bak uitstapte wegens dat de bak zo zwaar lag. Vandaag eindelijk regen, dus de bak lag perfect.
Afbeelding
Afbeelding

En hoe hij er na de training uitziet _O-
Afbeelding

Vandaag waren de billen wel wat meer bezweet, hij had goed achterhand gebruik in zijn galop. :D

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:47

Renske k*t dat volk.

Tine beterschap, het is echt lopen of liggen met rug problemen. Hier was een harder matras een enorme verbetering. Pas goed op jouzelf, en pony's kunnen ook wel eens wat vakantie gebruiken. Vooral niet schuldig voelen.

Bianca ik kan je niet raden,maar in de zorg zijn toch altijd mensen te kort.

Ips fijn dat Banjer thuiskomt.

Jenkins knappe Sil en dik aan het werk vandaar dat hij is afgevallen, en fijne mentrailer zo, zelf verbouwd?

Jorex ook de pony aan het werk, is vaak de enige manier om ze slanker te krijgen, met een goed voerbeleid erbij.

Hier wisseldag en het schoonmaken ging voorspoedig dus nu even bijkomen voor de gasten komen. Ik vraag altijd of ze bellen als ze bij de boot staan dan kan ik nog optijd thuis zijn als ik onderweg ben. Of ik vertel ze waar de sleutel ligt.

En heerlijk het regend, zeer noodzakelijk, het is zo droog hier.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:14

Regen, wat fijn..... hier gortdroog.

Fijn dat er weer gasten zijn. Is het druk op het eiland?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:04

hey Jenkins: toch gedaan de trailer *\o/* kom je weer bij ons wedstrijden rijden als het weer mag? sil ziet er top uit <3
ips: goed nieuws,kunnen ze banjer helpen met verlichting aan zijn voetjes?
biancacoo: ik kan alleen maar zeggen: volg je dromen in je hart weet je wat je wil en anders net als Pippi: ik heb het nog nooit gedaan,ik denk wel dat ik het kan !!!