[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:22

@Biancacoo, zit hier een beetje in hetzelfde schuitje mbt opleidingen.
Heb alleen mijn overgangsbewijs van 4 Havo (Mavo diploma dus eigenlijk). Mijn ouders vonden het toen leuk om naar het buitenland te emigreren.... Tegen de tijd dat ik weer in NL was aan een MBo studie begonnen maar wegens omstandigheden tot 2 keer toe niet afgemaakt.
Tot voor kort werkte ik bij de post. Tot ik daar uitgeknikkerd werd wegens bezuinigingen. Doe nu lekker alles voor mijzelf. Heb hier een kleinschalige fokkerij van tinkers, we bieden opfok en ik geef een aantal rij en grondwerklesjes in de week. Mijn vriend werkt voor zichzelf en heeft goed werk zeg maar. Dus het is niet direct noodzakelijk dat ik nog een baan erbij moet.
Al is het wel zo, als ik iets leuks tegen kom met de juiste uren ik wel zou solliciteren. Maarja, geen diploma of wat dus dan is het allemaal lastig....

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:23

@frensie; gaat gwin al wel wat rustiger of wordt ze steeds meer ontplofbaar?

Ik ben helemaal :):) heb hier net m'n cadeaubon van een albelli fotoboek gevonden!! :D Dacht dat ik die kwijt was geraakt in de verhuizing (dat die niet mee terug was gekomen) maar was blijkbaar slim genoeg geweest 'm mee te graaien! :D

Nu alleen gauw een boek in elkaar draaien! Aanbieding verloopt overmorgen _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:36

Zo zeg hoe nat kan een mens / dier worden in 10 minuten >;) werkelijk tot op onderbroek doorweekt toen ik Wiske uitliet tijdens hockey van zoonlief, zoonlief zelf staat nu onder de douche bij te komen :brr: en kon zelfs op het waterveld niet meer gehockeyd worden zoveel water stond erop :+

@Aks superrrr!
@S_L dacht er toevallig van 't weekend aan, aan jouw Zhora, denk omdat Bente nu zo'n beetje achter een hondenclub-terrein staat. Knap van je meisje dat ze zich zo knap gedragen heeft B-) ga je nu nog verder met haar trouwens?

Bente poept & plast trouwens keurig op een plek in de box, wist ik niet want ik heb haar nog nooit uitgemest :o erg he. Zou wel fijn zijn als ze echt zo netjes is. Ik denk het wel want het is echt een trutje <3
Ze eet (nog) niet alle hooi op, en er ligt steeds nog wat muesli/brokjes in haar bak (die meng ik dan met de slobber, dan eet ze het wel), is dus nog zoektocht hoeveel en wat precies en denk nog kwestie van wennen :)
Enne stalhouder is tevens vrachtwagenchauffeur, dus vanavond stond de ronkende truck er met verlichting en hebben we er even rondjes omheen gelopen, gaf ze niets om. Of ze is nog in shock, of ze vindt het opeens niet meer eng? Naja als het zo blijft ben ik allang blij natuurlijk.

Heb net wel pizza's en patat besteld :Y) , even klaar met natregenen (moest nog boodschappen doen eigenlijk...).

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:47

@biancacoo, heel veel sterkte, hopelijk vind je dan snel iets anders.
is gewoon heel rot zoiets :-(

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:51

SL, dat vroeg ik me idd af..hoe het gegaan was met Zhora !! gefeliciteerd, en nu door naar de debutanten !! super !! *\o/*

vhu, je hebt gelijk hoor, in een vast hokje pas ik echt niet.. gaat niet werken..
wat wel weet ik nog niet, we hebben ooit eens gedacht over hondenuitlaatservice of hondentrimster...maar die zie je op elke hoek van de straat...dus dat schiet niet op he ?! al zou het wel passen bij mijn hobbymatige-hondenopvang. :j
dus ik sluit het nog niet uit ofzo.
maar goed...eerst mijn officiële ontslagbrief maar eens afwachten.

manlief wilde nog weg..belt hij halverwege op..doen de achterlichten van de auto het niet meer..snap ik niet, om 17.30 had ik de auto mee, niets gemerkt, het stonk wel op een gegeven moment in de auto, maar ik dacht dat dat van de auto voor me kwam,..zul je straks zien is het een zekering die doorgebrand is .. ^)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:54

Het is niet jullie dag vandaag Biancocoo :n

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:56

Ik las hier iemand met een magere pony ik zou pulp gaan bij voeren dit helpt heel goed, omega 369 helpt ook goed en bij de mijne komen ze van brood ook flink aan.. haha.

VHU, van stal verandert ? nooit gedacht haha! Mazzel hoor een schone merrie, die van mij is echt een smeerkees.... Buck is wel schoon, maja ze staan samen. :')

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:02

om het maar bij halloween te houden.. waar is in vredesnaam een halloweensmiley met een boze blik..???? :+
een beetje HORRORMONDAY voor ons..

pulp is idd een goede om ze weer dikker te krijgen, volgens mij vroeg lacuna ?? daarom

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:14

Aks : wat leuk :) snel aan het werk dan maar!
VHU : brr :brr: & smakelijk, heb ik ook wel zin in :Y)
Biancacoo : balen van de auto. Heel vervelend als dat probleem er ook nog eens bijkomt :(:)

Luna's zweetdekentje passen :
Afbeelding

& de foto's van gisteren toen Lieze haar in de plassen rolde, geeft een idee hoe vuil ze was :P
Afbeelding
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:35

Goedenavond.

Hier weer heerlijk gereden op Thabor. Wat een fijn paard is het toch. <3 Toen ik aan het losrijden was, ging mijn telefoon. Daar reageerde hij ook helemaal niet op. Was Tallechie :D Dacht dat het misschien mijn oppas was ofzo. Ik word maar heel zelden gebeld op mijn mobiel (zoveel mensen hebben het nummer ook niet), dus was toch wel benieuwd wie het was.

Nu wordt het wel een poosje wachten voor hij weer droog is, want hij heeft hard gewerkt :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:36

Bedankt allemaal!

@ Frensie: De oefeningen waren: voorstellen van de hond (tanden laten zien: links, rechts en voorkant), houdingen (liggen, zit, staan, liggen), terugsturen naar de plaats, slalom tussen 7 andere geleiders met hond, oproepen van de hond (achterlaten op een plaats, 20 meter verder gaan staan en dan je hond oproepen), 2 minuten down (hond moet blijven liggen zonder te verroeren), los volgen en daarbij een andere geleider + hond kruisen, apporteren.

Zhora deed wel dingen die ze normaal nooit doet, bijvoorbeeld bij het bevel "liggen" met haar achterwerk in de lucht blijven steken (wat het publiek wel lachwekkend vond :o (en de keurders stiekem ook :D ) ), of bij het oproepen beginnen rennen als een sprinkhaan (meer omhoog springen dan vooruit) en dan helemaal blij langs me door lopen in plaats van voor mij te komen zitten. Hierdoor hebben we wel wat puntjes verloren, maar het belangrijkste is dat we ruimschoots geslaagd zijn.

@ VHU: ik blijf met haar trainen, ik vind het gewoon erg leuk om te doen. Als het goed blijft gaan, kan het wel zijn dat ik wedstrijden ga doen, maar ik wil niets forceren. We gaan nu eerst lekker genieten, leuke (nieuwe) oefeningen doen en vooral weer veel bijleren, en dan zien we wel weer :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 00:03

Haha gelijk telefoon training .. Moest toch wat, drie uur in de auto zitten.... Fijn dat je me even op weg wilt hebben met het gedoe in wedstrijd te organiseren.

net aangekomen in hotel ,,had koffie pauze bij zus halverwege maar duurde wat langer

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 08:58

tallechie schreef:
Haha gelijk telefoon training .. Moest toch wat, drie uur in de auto zitten.... Fijn dat je me even op weg wilt hebben met het gedoe in wedstrijd te organiseren.

net aangekomen in hotel ,,had koffie pauze bij zus halverwege maar duurde wat langer

Geen enkel probleem. Heb inmiddels al heel wat mensen zo op weg geholpen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:24

succes vandaag tallechie!! :)

Ik ga m'n spullen pakken en naar het station :) benieuwd naar de revalidatie.. En stiekem een beetje vrees..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:27

Dank je wel... Haar spul vergeten... .. Niet goed geslapen..... Hoop maar het beste

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:33

Goedemorgen,

Tallechie succes !!
S_L Gefeliciteerd met je examen!
Aks succes op de revalidatie. Hoe gaat het met je nek/arm?
VHU bente verhuisd. Gelukkig alles goed gegaan. En nat geregend tja was bijna niet te vermijden
gisteren wat een baggerweer.
Biancacoo wat rot om te horen. Hoop dat je weer wat anders leuks kan vinden !!! Valt niet
mee in deze tijd.

Pulp helpt idd om aan te zetten. Kreeg de tip van mijn instructeur om haver bij te voeren om ze feller te
krijgen maar niet dikker. Die van mij eten subli dieetmix en robijn dan nu pavo sportbrok? Maar nog geen
halve schep per dag. Nu dus zwarte havermix erbij gaan zien wat dat gaat doen.

Gisteren nog even met Robin gereden hij was weer braaf ondanks de wind. Donderdag nog even proberen en
dan mag ie zaterdag mee naar les. Voor het eerst in de binnenbak spannend hoor !
Ook nog een poging gedaan om ferro te longeren maar daarbij dus zeiknat geregend.

Ben benieuwd wat jullie allemaal gaan kopen op paard en koets! Ben al een lijstje aan het maken !!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:37

In die dieet mix zit ook haver? Ik zal wel even uit gaan proberen wat voor alwin werkt. Hij zal het ook niet alle dagen krijgen want brok moeten we zelf voeren. Snuit moet rustiger worden dus die krijgt niks.

aks succes

Hier weer een druilige dag veel plezier, succes, beterschap e.d.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:21

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:24

Dieet mix zit geen haver in. Is suiker en zetmeel arm. Speciaal voor paarden die daar gevoelig op zijn. Zitten wel vitaminen en mineralen in. Zou dus iets zijn voor snuit bijv.

Maar er word zo veel aangeboden nu. Pavo heeft ook iets nieuws care4live ofzo daar zit ook weinig suiker en zetmeel in.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:30

Verdorie, het was hier zo mooi, heerlijk zonnetje, bedacht me te wachten met rijden totdat dochterlief uit school is, zodat we lekker samen kunnen rijden..., regent het ineens pijpestelen... :(

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:37

ja... door de biks/muesli het voer niet meer zien zegmaar...
ik ga ff een baaltje senior-huppeldepups halen, dan wordt-ie vast wel weer dikker.

hier ook braaf de enquête ingevuld. heb aangegeven dat ik geen resultaten hoef, maar Aks, je hebt mn gegevens, ik wil ze toch wel graag :o
even nog een dikke knuffel voor biancacoo :(:)

argh... irritant... soms blijven er lettertjes van mn toetsenbord hangen. Krijg je opeens een aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa _-:(

nu weer verder met de studie...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:03

hallo allemaal...dat heb ik met de hhhhhhhh lacuna....lastig !!
paard en koets...leuk !! veel plezier alvast allemaal dan !! :j
avaluna regen......bah, dat is balen.
gem leuke traditie !!!
tallechie, hoe is het gegaan ? of misschien ben je nog volop bezig,..duim in ieder geval voor je.
maisie maakt mooie samenvatting en gaat binnenkort met robin naar de binnenbakles, spannend !!
Aks..hoe was de revalidatie ??
SL ik vind dat allemaal superknap van zhora !! daar mag je zeker trots op zijn, super gedaan zo samen.
erg leuk dat je nog verder met haar gaat doortrainen.

ik heb vanmorgen met de honden in het bos getraind, lekker rustig aan, het was een beetje warmig..maar het ging super ! en was echt even fijn om te gaan, daarna met een kennis en de schapendoezen een stuk in het bos gelopen, dat was ook wel erg gezellig.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:04

niet eten bij je toetsenbord lacuun.
Zit er rotzooi onder je toetsen? :P

Laptop doet dat bij mij ook wel eens :=

Nou die revalidatie.. ik weet het niet hoor.. :\

Ben nu op stage in elk geval. Zit weer op een ander plek, geen goed plan, rug van streek, andere bureau-stoel afstelling, dus auw.. ^)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:31

Ben bij mijn ouders.daan slaapt nog . Examen is volgens mij wel goed gegaan, over zes weken uitslag

Zal wel even bij de welkoop kijken voor voer

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:54

Wij gaan ook naar paard en koets. Maken er gelijk een weekendje weg van :) T'is best een stukkie rijden en we hebben nog geen vakantie oid gehad. Is ook lastig met alle paarden en gelukkig konden we precies voor dat weekend een oppas regelen voor 3 dagen :)

Ben ook helemaal happy, want het bleek dat de oom van mijn vriend nog een wagen heeft staan en die mogen wij gebruiken *\o/* Heeft ie een keer in een opwelling gekocht en doet er niks mee. Is een marathonwagen zei hij. Ben benieuwd :) Nu alleen een tuig dus nog. Misschien komen we op paard en koets wel wat tegen :)

M'n drachtige dames schieten ook al op, vandaag even uitgerekend. 1 zit precies op de helft met 170 dagen en de ander alweer op 203! Kan niet wachten tot de veulens er weer zijn :D

Hier voeren we Pavo Liga, maar heb dan ook paarden die weinig suiker, zetmeel, vet en liefst eiwitten mogen. Liga is rijk aan vitaminen en mineralen en arm aan eerder genoemde. Ideaal dus voor mij :)
Maar het zijn alleen de drachtige dames die wat bij krijgen. En de hengst als ik denk dat ie het nodig heeft of na het rijden een beetje. Verder alles gewoon op ruwvoer.