[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:44

Jeetje SL wat erg! Ik hoop dat je ondertussen al onderweg bent naar de kliniek. Onze hond heeft thuis geen druppeltje verband verloren na sterilisatie, had ook geen verband om ofzo.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:44

Snap eigenlijk niet dat arts smiddags hond niet mee heeft genomen naar kliniek. Zij kunnen daar dan beter toezicht houden.

Ik hoop dat je al op weg bent. En anders als de sodemieter een andere dierenarts bellen!

Edit: snap inderdaad dat hele verband niet.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:58

Ik kan me niet voorstellen waar hier een kliniek is, maar de dierenarts is weer onderweg naar hier.
Ik heb hem al jaren, iedereen die ik ken heeft deze dierenarts trouwens. Mijn ouders zeggen dat ik me geen zorgen moet maken, maar ik kan zo niet slapen. Mijn vriend zegt dat de dierenarts wel zal weten wat hij doet, ik hoop hier werkelijk op!
Hopelijk is hij snel hier en komt er verbetering!

@ tine: dat verband, hij had dat op de wonde gedaan (over een heleboel watten), zodat het resterende bloed in de watten zou trekken. Ik heb nog nooit een sterilisatie gezien, ik weet er werkelijk niets van, ik heb de dierenarts gewoon laten doen...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:22

Klinkt niet goed SL,
Is de wond goed dichtgehecht ?? want ik begrijp niet waar dat bloed allemaal vandaan komt..
als ze goed gehecht is, dan zou dat goed moeten gaan, ik hoop dat de DA inmiddels al weer bij je is.
duim voor je ...duim duim duim duim eindeloos door !!!
Sterkte

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:25

Sterkte SL ! Wat vervelend zeg.........

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:00

Er zou nooit bloed mogen uitkomen, zeker niet zoveel. En als een dierenarts dat ziet, en zeker als hij opmerkt dat het wel heel erg is, mag hij naar mijn mening niet maar zo weer weggaan na het aanleggen van een schoon verband. Dat verband klopt gewoon al niet, hond wordt onderhuids en bovenhuids gehecht. Verband heeft geen enkele toegevoegde waarde. Sorry, ik wil geen paniek zaaien, maar het hele verhaal klinkt bijzonder vreemd.

Je zegt niet te weten waar een kliniek is, maar die dierenarts heeft toch neem ik aan een kliniek? Hij heeft haar toch niet thuis geopereerd?

Heel veel sterkte in ieder geval en ik duim voor je dat alles toch goed afloopt.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:17

hoe is het nu met het hondje?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:19

verband vind ik ook raar. Nu heb ik er geen ervaring mee maar bij joep zat ook geen verband.
Het klinkt iig niet goed dus ik hoop dat het goedkomt met zhora !!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:21

Tine, SL woont in België. Misschien werkt het daar anders en komt de DA wel aan huis. Geen idee!

Sterkte SL :(:) !!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:35

@ tine: het zag er echt wel netjes uit, ik was erbij tijdens de operatie. Hij heeft inderdaad eerst onderhuids gehecht en bovenhuids.
Zhora is bij de dierenarts zijn thuis geopereerd, waar hij zijn praktijk heeft. Ik dacht eerst dat ik Zhora in de namiddag terug kon gaan ophalen, maar hij zei dat dat niet mogelijk was, om half 11 (als de operatie afgelopen was) moest iemand haar mee naar huis nemen, want hij kon haar nergens houden... Dus ik veronderstel dat hij daar niet meer heeft dan gewoon zijn praktijkruimte.

Ik had eerst een andere dierenarts (eentje die zelfs een wachtlijst heeft voor nieuwe klanten), maar ik was er echt niet tevreden van. Hij behandelde mij en de dieren als slechts een nummer, hij gaf nooit uitleg aan mij, luisterde naar de klachten die ik vertelde, haalde een spuitje tevoorschijn en hij vertrok weer. De rekening kreeg ik later opgestuurd. Een paar jaar geleden vertelde hij mij dat we niet raar moesten opkijken als we onze oude hond op een dag dood vonden, ze was aan haar laatste dagen bezig. Ik heb gehuild als een klein kind, terwijl ze nu, jaren later, er nog als een blije pup bij loopt.
Na enkele voorvallen heb ik besloten om van dierenarts te veranderen. Heb toen in de buurt gevraagd, en iedereen raadde dezelfde aan, dus die heb ik toen genomen.

Hij is dus hier geweest (iets na mijn vorige post), hij heeft een verband extra aangelegd zodat het niet meer kan afzakken. Hij heeft ook een spuitje gegeven om het bloeden te stelpen en een spuitje om zich beter te laten voelen. Morgen om 9 uur moet ik weer bellen om te laten weten hoe het gaat, dan beslissen we hoe we het verder gaan doen. Hij leek zich niet echt zorgen te maken, maar ik moest het uiteraard wel in de gaten houden.

@ Maisie: ik had mij er eigenlijk geen vragen bij gesteld met dat verband, ik heb er ook helemaal geen ervaring mee dus ik heb geen idee hoe anderen het doen. Misschien is dat ook een verschil tussen België en Nederland? :?

@ gem: de dierenarts komt hier inderdaad aan huis, maar voor de sterilisatie ben ik in zijn praktijk gegaan.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:39

FF een vraag tussendoor. (okee, een heleboel :o )
Ik wil me inschrijven met poown voor D+V Schaijk op 25/03. Lidmaatschap KNHS en startkaart wordt (als het goed is) deze week aangevraagd door de vereniging, maar omdat mijn merrie nog altijd Vb is, is ze nooit officieel gemeten. Rondje stamboekopname (en dus meten) van het NNFPS is echter pas in april, verwacht ik. Gaat hem dus niet worden ;) .
Nu las ik dat je via MijnKNHS er achter kan komen of er een KNHS-meter bij je in de buurt woont... maar.... om te kunnen inloggen moet je neem ik aan al een lidmaatschap / startkaart hebben :o? .
Wie kan me een naam / telefoonnummer van een KNHS-meter in Limburg doorgeven?
En moet ik dan haar ijzers er onder vandaan laten trekken?

En dan ook nog: hoe kom je aan een Rijtuignummer, wat vul je in op je inschrijfformulier bij Rubriek en wat bij Klasse? En spoorbreedte, moet dat officieel gemeten zijn of is je eigen duimstok goed genoeg?
Ik snap er geen moer van.....

Wat een gedoe voordat je op wedstrijd kan %) -O- .

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:48

Ik wil wel voor je kijken gem. Ik moet zelf ook nog een ponymeter opzoeken.

IJzers kun je er onder laten. Wordt een standaard aantal cm naar beneden afgerond.

rijtuignummer krijg je van de knhs, maar dit alleen als je marathons gaat rijden. Anders heb je
deze niet nodig. Dit kun je aangeven bij het aanvragen

Bij rubriek schrijf ik zelf dressuur op. Anders vaardigheid. Klasse is de klasse dus b, l, m enz.
Officieel wordt je gemeten, voornamelijk buiten wordt dit gedaan. Ik weet mijn spoorbreedte nu

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:52

Kijk.... daar heb ik wat aan, dank je wel Tal _/-\o_ ! Ik hoor graag van je w.b. de metert :j

En nog een vraagje, wie heeft er wel eens outdoor in Schaijk meegedaan? Is dat op zand of op gras? Moet ik ijzers met gaten voor kalkoenen laten slaan?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:59

hmm, arm hondje...

hopelijk knapt die nu wat op...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:00

Even nog een korte update: Het bloeden is ongeveer gestopt, Zhora heeft een beetje gedronken en wat gegeten. De blik in haar ogen is ook erg veranderd tegenover een uur geleden.

Bedankt hé jongens, ik moest mijn verhaal echt kwijt, ik was helemaal in paniek! Ik voelde mij al slecht dat ik voortdurend terug belde naar de dierenarts, maar aan jullie reacties te lezen was het maar goed :)

@ gem: Dat gedoe voordat je op wedstrijd kan... dat is voor mij een reden om er niet mee te beginnen. Ik wou afgelopen zomer hier in de buurt wat wedstrijdjes meerijden (waar ik te voet naartoe kon want heb geen trailer), maar hiervoor moest ik ook een startkaart aanvragen en weet-ik-veel-wat allemaal nog :? In ieder geval succes op 25 maart!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:14

Fijn dat je doggie iets beter lijkt te gaan maar heel vreemd dat je dierenarts geen ruimte heeft om je hond normaal bij te laten komen uit de narcose ..... ?
Geef je doggie maar een grote knuffel !

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:17

Blijf het ook raar vinden inderdaad. Maar het is gebeurd en hopelijk knapt de hond snel op.

Het zal mij benieuwen wat Daan vannacht doet. Hij heeft vandaag maar 1 keer geslapen. Lag er dus al vrij vroeg in... ben benieuwd.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:26

@ IngridM: ja dat vond ik ook wel vreemd dat ze niet daar bleef om bij te komen. Volgens de dierenarts was het beter voor de hond om in de vertrouwde omgeving helemaal bij bewustzijn te komen. Dat leek me wel vrij logisch, dus hebben we braaf uitgevoerd wat de dierenarts heeft aangeraden...
Ik hoop maar dat het snel achter de rug is, jammer dat je zulke situaties nooit op voorhand kunt zien!

@ Tallechie: Ik hoop voor je dat Daan goed doorslaapt!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:38

Tallechie, ik duim voor je dat Daan weer in zijn goede ritme zit/komt !!!!

SL, ik duim heeeeel hard voor Zhora !!!

trusten allemaal...ga nog even tv kijken en dan :z
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 14-02-12 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:38

SL: ja, het valt me ook wel tegen hoeveel voorbereiding er nog aan vast zit! Maar hopelijk is het eenmalig; Ster wordt dit jaar 8, dus het ponymeten hoeft iig maar 1 keer. Heb net van Tal twee ponymeterts door gekregen, eentje mag alleen als reserve meedoen, de ander neemt niet op.... hopelijk krijg ik het deze week nog geregeld, want volgende week moet ik varen := .
En als dan alle administratieve rompslomp achter de rug is, moet ik nog kijken hóe ik er ga komen 8)7 . Hopen dat hubby thuis is, of vriendin Loes mee kan, want ik kan koets + poown niet tegelijk meenemen. Helaas rijden ze hier op stal alleen SGWM of recreatief, iig geen D+V. Marathon zou Ster misschien wel kunnen als ze in een tweespan staat, maar enkelspan niet.

Tal: misschien is Daantje nu extra moe en slaapt hij lekker door :D . Mijn oppaskinders (1 + 2,5 jaar) slapen hier ook maar 1 x per dag, 2 oppasdagen p/w. Liggen er dus 'savonds lekker vroeg in :))

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:39

sl:wat een stress heb jij gehad vandaag zeg,en wat een bloed,kan me best voorstellen dat je in paniel raakt(wie zou dat niet doen?)
hoe is het verder gegaan met je examens? geslaagd?
Gem in de stress voor een wedstrijd.,weet nog dat mijn startkaart 1dag voor de westrijd binnen kwam....ik was maar hobbyklasse gaan starten :j
wat een prutzooi nu alle sneeuw weg is, wei is 1 en al water

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:40

SL: heel fijn dat het beter lijkt te gaan. Toch vind ik dat bijkomen uit de narcose juist bij een arts hoort te gebeuren, dit is namelijk een heel kritieke fase. Alle dierenartsen die ik ken (zijn er helaas best wel wat) laten ze op de kliniek bijkomen, daarna mag je ze pas ophalen. Doorgaans zijn ze dan zover dat ze gewoon zelf kunnen lopen.
Maar goed, als je daar geen ervaring mee hebt ga je natuurlijk af op wat de man je vertelt. Ennuh, ik zou ook in heel dikke paniek zijn als ik mijn hond zo zou zien hoor. Heel dikke knuffel voor jou en je hond.
En als je vanavond geen goed gevoel hebt, de arts gewoon weer bellen, ook midden in de nacht hoor. Beter voor niets gebeld dan te laat.

Gem: gewoon even met duimstok meten, wordt niet altijd nagemeten en voor organisatie is het erg fijn als ze van te voren je maat van de kar hebben.
Ik kan je wel een voorbeeld van zo'n ingevuld formulier mailen, als je wilt.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:47

Happytime: HC starten zou ik ook geen probleem vinden, maar aangezien het 2 proeven zijn, zou ik het wel een beetje zonde van mijn eventuele wp's vinden ;) .

Tine: volgens mij is mijn wagen 1.25 m, weet het bijna zeker. Mijn trailer is 1.32 m breed op de vloer, en de wagen gaat daar "zuigend" in :+ . Doe mij maar een kopietje als je dat niet teveel moeite vindt +:)+ .

Hier mocht ik de dieren idd ook pas ophalen wanneer ze uit de narcose ontwaakt waren, maar ik kan me zowel van poezels en teefje geen bloed-drama's herinneren!
Over bloed :o , vanmorgen werd Ster geënt. Had al 15 paarden geprikt "zien" (nou ja, hoofd weggedraaid) worden, maar bij Ster (ook hoofd weggedraaid) voelde ik me een beetje slap in mijn knieën worden. Heb het touwtje maar ff overgedragen aan stalbaas :x .

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:51

@ happytime: inderdaad een heleboel stress. Ik ben al ziek, dus dit is alles behalve leuk! Tijdens de sterilisatie ben ik zelf nog bijna flauwgevallen. Ik ben nogal zwak van het ziek zijn, en ik stond al een half uur recht, dat was me niet echt goed bekomen. Maar het is toch goed gekomen :D Gelukkig kan ik tegen bloed, anders was ik vandaag meer dan eens van mijn stokje gegaan :D
De uitslag van mijn examens krijg ik morgen, als ik er ten minste aan denk om te kijken :o (de punten worden op internet gepost)

Wat betreft het weer, hier is het ook een lekker zootje. Je kunt niet zonder laarzen naar buiten hier!

@ gem: inderdaad, ik had me er ook aardig van verschrokken. Ik dacht: mailtje hier, betalinkje daar, en opgelost. Maar niets was minder waar :D En ook al heb je alles in orde, dan zit je inderdaad nog met dat vervoer! Ik hoop in ieder geval met je mee dat alles in orde komt! ;)

@ tine: het is inderdaad zoals je zegt, als je er geen ervaring mee hebt, geloof je wat die persoon je zegt. Zhora was wel wakker toen we vertrokken, maar ze had lang nog niet de kracht om recht te staan.
Laatst bijgewerkt door sander_lotte op 14-02-12 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:52

Arme Daan heeft weer last van tandjes. Hij was al weer wakker. Ontroostbaar. Net even tandenspul opgedaan en een speen ingedaan. Speen was hij vanaf, maar is even niet anders. Over zijn rugje gewreven. Hij slaapt nu weer. Dan maar op deze manier.
Edit helaas.... helaas... hij is al weer wakker.

Vanmiddag trouwens ook les gehad. Veale liep super. Op een gegeven moment liep alles zo lekker dat we gestopt zijn, kon geen nieuwe dingen meer bedenken. Alwyn had ik van verwacht dat hij druk zou zijn, maar viel 100% mee. Ik rijd hem nu op een andere manier, om meer tempo te krijgen en dat lijkt te gaan werken. Daarna met Diego (pony van zus) bezig geweest. Begint al wat braver te worden.

Gem als het niet lukt met deze twee wil ik nog wel anderen op zoeken, maar dan komen ze van verder en dus duurder.