[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:08

veel plezier!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:35

Goedemorgen (nog net)

Hier is het benauwd. Bah, hou ik niet zo van. Straks eerst Thabor inspannen (kijken hoe dat gaat na 1,5 week vakantie), dan komt de smid en daarna mogen de andere 2 nog wat gaan werken.

Askazita gefeliciteerd.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:37

Askazita: gefeliciteerd!!

@ Nouvel: :evaw:

@ PrinsjeH: Je moet er maar zin in hebben om zo ver te fietsen naar je beestjes :D Romeo staat in mijn tuin 's nachts, overdag op 100 meter van mijn thuis, dus dat is heerlijk! Nicht van me had haar paard op zo'n 5 kilometer staan, in het begin kwam ze er dagelijks om hem in de stal en op de wei te zetten en eten te geven, maar toen stond ie 24/7 op de wei en kreeg hij niets anders meer dan gras. Nicht kwam er nog maar 1 keer per week ofzo (soms nog minder) en dat heeft geleid tot de verkoop van het paard. Hoe gaat dat bij jou? Nog altijd even veel zin om steeds er naartoe te gaan?

Ik ga namiddag met Romeo rijden, wat trainen voor volgende week (4-daagse met vriendin), ik wil dat Romeo zijn conditie goed genoeg is om die 4 dagen netjes uit te lopen :D De weerman was ontzettend enthousiast over vandaag en morgen, vandaag 26 graden, morgen 27 of zelfs meer. Ja daar heeft ie gelijk in, maar wel geen straaltje zon te zien -O- Dikke stapelwolken, dus echt mooi is het nog niet, gewoon een aangenaam temperatuurtje..

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:54

hey tine, succes met Thabor en de smid straks!

SL, nou, bij mij gaat het eigenlijk super! Had 'm eerst ruim een jaar hier op 500 m afstand staan, was wel qua afstand ideaal en bovendien een hele grote binnenbak, maar ik zoch toch meer rust (hierachter is een stal met circa 50 paarden en dubbel zoveel eigenaren/verzorgers/pensionklanten en een erg 'kantinegebeuren') Nu sta ik op stalletje met maar paar stalgenoten, dat vind ik stukken fijner, ondanks dat ik geen binnenbak meer heb. Nu is iedereen namelijk met z'n paard(en) bezig in plaats van met elkaar :D
Ik ga dus eigenlijk elke dag, behalve soms de woensdag als ik laat moet overwerken. Hij staat in volpension en wordt echt goed naar omgekeken, dus dat vertrouw ik wel. Ik moet zeggen, als de woningmarkt niet zo ingestort was, stond ons huis al lang te koop en zouden wij heel graag een huis achteraf hebben met Har op eigen terrein, inclusief een vriendje-shet of iets dergelijks. Mocht het ooit weer 'normaal' worden met de woningen, dan is dat wel onze gezamenlijke wens...
Maar m'n allerliefste vriendje ervoor verkopen? Nooit, al zou ik 50 km moeten reizen...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:01

@Askazita: gefeliciteerd met je verjaardag *\o/* . Ga je nog wat leuks doen?

@Tine: weer terug!
Ging het met Thabor na de vakantie?

@Tallechie: wel even lekker de handen vrij, hopelijk is Daan snel weer fit.

@SL: hahahaha, ik ben jaren en jaren, dagelijks tig kilometers gereden en dan alleen maar om ze te verzorgen, voor rijden was geen tijd. Dat is toch ook echte liefde :D .

@Nouvel: ontzettend veel plezier!

@Ollie: nog ff, is ook druk, allemaal en lekker buitenritten maken is toch ook heerlijk!

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:43

Iedereen bedankt voor de felicitaties :D
Avaluna : Ik heb het gisteren gevierd en vanavond komen er misschien nog een paar mensen,
en ik ga nog met een vriendin naar de bios en verder niet zo veel.
Woensdag ga ik weer met asmiro mennen en dit weekend komt hij terug.
En straks ga ik nog eventjes naar Olaf en Charly, en misschien Charly even longeren.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:53

askazita gefeliciteerd met je verjaardag !!
*\o/*

hier mooi weer, het hooi droogt goed, nu duimen dat het ook idd droog blijft, woensdag om half 2 komt de pers.... :j dan moeten we alles klaar hebben liggen.
dus we houden het weer in de gaten, en duimen en duimen en duimen....
nadeel is ook nog dat al onze hulp afgezegd heeft...we balen als een stekker......nu moet mijn man in zijn eentje al het hooi naar binnen gaan brengen straks....enige wat ik kan is dan sturen op de trekker....langs zo'n 400 pakjes...mocht iemand tijd over hebben en zin !!! kom lekker helpen hooien hier bij ons !!! werkvakantie !! :Y)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:06

:evaw:
vanuit de auto hoezo verslaafd :+
hier lekker weer :D

Askazita gefeliciteerd! Als het goed is krijg je je schoftbeschermer vandaag ook binnen.

Tine welkom terug, fijn dat je zo'n fijne week hebt gehad en weer met 't peerdenspul aan de gang kunt en tja, moe van de vakantie... ik ben er ook altijd erg moe van vooral als je terugkomt en de zooi moet gaan opruimen (zie er nu al tegenop }:0 )

Ollie druk aan het werk & poowns & mennen & huishouding & moeder zijn 8)7 word je er soms van!

PrinsjeH schapenvachtjes werken perfect tegen drukplekken. Ik waste die dingen nooit... :oo .en reed er in mijn endurance tijd heel veel mee....had wel meerdere vachtjes, ook voor onder het zadel trouwens en dan wisselde ik het dus af. Kon het goed drogen tussendoor. In de winter goed inwijven met sneeuw, wordt het ook goed schoon van.

S_L ... je wil niet weten hoeveel kilometers ik al jaren rij voor mijn paarden/pony's. Maar we zitten hier in zo'n verstedelijkt gebied, goede (en nog enigszins betaalbare) stal, met weidegang / goede verzorging (van betrouwbare paardenmensen) is hier niet te vinden. Onze eigen stal/wei is op zo'n 12 km bij ons vandaan (ging altijd trouw 1x per dag, soms vaker, altijd in de files, echt zo'n oliebol stuk om te rijden, deed er soms wel een uur over, alleen de heenweg). Mijn huidige stal is....45 km bij mij vandaan. Maar de stal is zo fijn, ze doen alles voor het paard/de poown, ik kan er lessen, kan er altijd mennen, en kan er super buiten rijden. Dat vind ik nergens. Toen ik nog paard had en als ik dan wilde trainen (toen ik nog wedstrijden onder het zadel reed) ging ik 1x per week naar rijvereniging met trailer (kost je altijd een hele avond, en dat kan ik nu niet meer met zoonlief en manlief vaak weg), buitenrijden voor endurance deed ik ook een keer per week, was ik ook hele dag of soms twee dagen, ging je weekend, mee kwijt want trainde dan of in de duinen of op de Veluwe. En altijd gezeur met volle bakken, volle paddocks en van die 'kantine/setjes/roddel types :x '. Dan zijn de all in stallen hier in de omgeving niet te betalen (en er staan over het algemeen niet het type mensen waar ik me bij thuisvoel) en heel druk (enorm grote stallen met heel veel paarden en dus ook heel veel mensen }> , dus mestte je zelf ook nog uit en moet je paard zelf binnen/buiten zetten. Dat kostte giga veel tijd. De stal waar ik nu sta ik niet in de file (niet met mijn auto, rij tegen verkeer in, maar ook niet in de paddock/bak enz :+ ), ben er dus in maximaal 3 kwartier en kan me gewoon alleen met mijn paard bezighouden (ipv opruimen, stallen doen, paard binnen/buiten zetten etc). Dus ik ben zo'n type die haar paard ver weg heeft staan maar moet zeggen: ik geniet er des te meer van.

Daarbij is het ook nog een trainingsstal, dus Bente wordt lekker doorgetraind en is vrijdag gelongeerd en zondag is er mee gemend. Het ging bij vlagen al heel goed. En als mijn instructeur zegt dat het goed gaat, dan is dat ook wel echt goed :D 8-)

Nou ik ga weer :wave:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:12

@Askazita: veel plezier nog met bezoek en de film!

@VHU: hahaha, dat is idd wel verslaafd, hahaha, dat durf ik niet mijn man wordt gek van bokt :o

Iemand nog tips? Wij zijn op zoek naar een trekker. Het dient een frontlader te zijn, ik wil graag, grote ronde balen kunnen vervoeren en verder voor weide-onderhoud, slepen, evt. later maaien en spuiten. Bakonderhoud kan evt. nog met de quad, lijkt me eigenlijk handiger.
Iemand nog wat tips, waar we op moeten letten, waar we het best kunnen kijken etc.
O. ja, geen oldtimer, we zijn niet zo van het sleutelen. :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:15

hahaha ik moet iets opzoeken waar we heen gaan, was stiekum aan het rondsurfen maar ben nu net betrapt, moet nu dus echt ophouden :=

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:18

Hier is de ellende nog niet over. Daan moet in de beugels, ik zit er momenteel helemaal door heen. Zou vanmiddag naar stal, maar heb geen puf.
Hopelijk vanavond nog heen\

ik rijd enkele reis 18 km, ongeveer 20 min. Vind in de buurt niet zo'n fijne stal, die betaalbaar is.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:41

@askazita: gefeliciteerd!!! (snap nu pas dat dat kadootje boven iemands naam betekent dat ie jarig is... :+ )

@biancacoo: duim mee voor droog hooi en sla werkvakantie over :+

@vhu: ghihi... da's echt verslaafd vanuit auto :D Geniet van de vakantie!

@avaluna: helaas, geen tips voor een trekker :n

Zo, net op fietske naar Har geweest... Wondje was niet dicht, maar de zwelling was wel minder, heb 'm aan het halstertje beetje gelongeerd (hij loopt er geen meter op en gaat alleen maar in het halster 'hangen', maar wilde even geen longeersingel aandoen ivm de wond en zo heeft ie toch beetje bewogen). Daarna lekker met lang touw naar bos gewandeld en lange boswandeling gemaakt met 'm. Nu net weer thuis, gaan verzinnen wat we gaan eten...

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 15:50

@ tallechie in wat voor een beugels moet daan ?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:51

Ik zal vanavond even een foto maken, hij is nu op de creche.

Hij zit zeg maar in twee beugels, waar zijn voeten in zitten, en kan dus alleen maar op zijn rug liggen

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 15:54

waarom moet daan in beugels ?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:58

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:59

Bedoel je een spreidbroek? Waren zijn heupjes niet goed genoeg ontwikkeld?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:01

Ja een spreidbroek. In zijn rechterheup is de kom niet voldoende ontwikkeld.
Maar eigenlijk hebben we dus geluk gehad, omdat hij in stuit heeft gelegen is het een standaard onderzoek, anders waren we er of nooit of later achter gekomen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:03

Geloof dat het sowieso een standaard onderzoek is bij het consternatiebureau :D hier in ieder geval wel.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:06

Nee hoor, hier in ieder geval niet.
Hier alleen bij stuitliggingen en als er in de familie afwijkingen zitten.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 16:11

dan is het maar goed dat jullie er nu achter gekomen zijn... al is het natuurlijk niet leuk voor jullie maar wel goed voor daan

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:27

klopt, maar waarschijnlijk moet hij ook nog een helmpje op.
We gaan in overleg met de creche wat verstandig is, want vergt nu veel aandacht en tijd. Of ik ga alle dagen daar zitten of we halen hem van de creche. Moet wel goed gebeuren allemaal

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 17:26

Hier houden ze de heupjes standaard in de gaten, aan de hand van de bilplooien :) niet standaard met een echo e.d.
Maar goed, is wel vervelend met die broek, past ie nergens meer in (zitje maxi cosi wagen enz)

Gister een rondje met Dora gereden. Woensdag gaan we Vosje en Keet voor de wagen zetten :) en ooit nog eens op vakantie

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:07

Goedenavond,

@askazita: gefeliciteerd *\o/*
@VHU, foei ~~}> fijne vakantie :j
@Tallechie, het zit jullie ook niet mee, maar het is voor een goed doel moet je maar denken :(:)

Vanavond vergadering met dit mooie weer bij ons op de vereniging 8-)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:09

vervelend tallechie, maar wel fijn dat je erachter bent he :)

over reizen naar stal.. 10 km, da's toch niks :=
dids staat ook 9,8 km van thuis vandaan.. Is met de auto kleine 15 minuutjes, en met de fiets een half uur.

zo ben net thuis, nog even twijfel of ik vanavond naar stal ga. Misschien (hopelijk!) komt er iemand langs om die router op zijn mieter te geven :))