[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Buckje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:13

Ja Buck is een mannetje, maar hij is pas geleden uit de kast gekomen dus ja nu kan ik hem ook roze kleden. :')

Ze adventeren op marktplaats met een clever 2 span tuig bruin, ik weet zeker dat je die mooi vind!!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:13

Maar toch, ik vind de zweetdeken wel erg leuk door de kleuraccenten. Die van de winter vond ik niets.

Neeee, sjieke donker blauwe :D heb een wollen van Pfiff, maar een tweede erbij wordt duur geintje, kan ik beter twee van br kopen :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:14

ja precies, staat ook duidelijk op de dierenarts site dat als je niet op tijd iemand erbij roept het chronisch kan worden.. emh.. ja daar heb ik geen zin in natuurlijk!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:14

Keet loopt sowieso weg voor je in de wei :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:15

ik heb dat tuig ook gezien.. beste man gaat steeds met zijn prijs omhoog :S.. hij vroeg eerst 375 en n al 575 .. erg raar allemaal :P

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:16

Lizzy komt op me af gestormt zodra ik haar roep, Buck blijft eten of soms komt die aan gedraaft maar wel met veel pijn en moeite hoor.. :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:17

Dora staat naast me voor ik het weet. Keet blijft staan of loopt weg. Maar de laatste keer dat ze naar me toe kwam rennen was toen ik een emmer voer in mijn handen had :+

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:18

Buckje schreef:
Ja Buck is een mannetje, maar hij is pas geleden uit de kast gekomen dus ja nu kan ik hem ook roze kleden. :')

Ze adventeren op marktplaats met een clever 2 span tuig bruin, ik weet zeker dat je die mooi vind!!!

_O- _O- _O-
tis maar goed dat ik bij mn computertje op de grond zit, anders was ik van de stoel gevallen.

ja, dat is ook heel mooi tuig, zit daar ook heel sterk aan te denken. Morgen eerst maar ff op die markt kijken, en anders toch maar eens daar gaan kijken.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:20

Lacuna, hier heb je ook hele gave zowel bruin als bruin onderlegde. Maar Ideal heeft vanaf maat shetlander ook notenbruin zowel enkel als tweespan en die zijn ook heeuuuuuuuuuuuuuuuuul gaaf!! Suc 6 morgen. :D
http://www.roeke.nl/shop/contents/nl/d48.html

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:22

lacuna: is het zeker dat ze tuigen verkopen, anders willen wij ook komen voor een 2 span tuigje

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:23

jah... het enige is... dat Ideal notenbruin tuig daar rijd pak m beet 1/3 van de vereniging ook al mee. Prachtig tuig hoor, absoluut... maar dan wil ik liever nét iets anders ;)
Oh, die eerste van je link is ook mooi zeg...*zucht*

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:24

Ik kan misschien een lening afsluiten bij mn ouders voor een dutch wagen of soortgelijke :D..

Net gebeld voor rivaldo.. maar geen da aanwezig, vrouwtje aan de telefoon had ik ook niet veel aan.
Moest maar een afspraak maken voor maandag.. Toch voor elkaar gekregen dat ik om half 7 nog een keer mag proberen om te vragen hoe en wat.
Tuurlijk als het nodig is mogen ze altijd komen!, maar dat kan na half 7 ook nog maandag ;)..

Ga nu naar de pony's .. buitenritje op rivaldo gaat niet door.. die mag even 5 minuutjes rennen (puur om te testen of hij nog hoest)
Daarna gaat hij weer op rust.. Hopelijk is het niet erg,, ik raak met zulke dingen altijd erg in paniek.
Vooral omdat hij nooit echt ziek geweest is.
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 28-05-10 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:25

Laura: Ik durf niets te garanderen.
Ik weet dat ze voorgaande edities enkelspantuigen hadden. 2-span durf ik niet te zeggen. En ook weet ik niet zeker of diezelfde man er wel is. Ik verwacht het wel, maar je weet maar nooit. Er is ook geen kraampjes-lijst ofzo. De afgelopen novembereditie hadden ze ook maar 1 kraampje met paardenspullen, terwijl de keren daarvoor telkens 2 of 3 paardenartikelen-kraampjes waren.

Uiteraard, als je deze kant op komt, kun je bij mij(n ouders) gerust een kop koffie/thee of iets anders krijgen hoor. ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:29

Dat is aardig van je lacuna :D.. maar ik druf het helaas niet aan om een poging te wagen :P.. want zie me anders al terug komen met een pony haha :P..

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:33

tja... Ik heb er jaren terug toch een heel erg leuke pony gekocht.
Inmiddels ook wel weer verkocht, maar dat lag aan Sunny (hij zag Nightwish als voedsel, niet als vriendje, Night had echt geen leven zo) want Night was echt een superpoownie.
;)

Mja, ik moet ook niet teveel langs de pony's lopen, anders heb ik straks toch een vierspan shetten in een weiland lopen, en dat is toch niet mn bedoeling. Die tweede was eigenlijk al helemaal niet de bedoeling ;)
Ik neem dus maar een boodschappenlijstje mee, en zet daarop "GEEN PONY!"

mocht ik onverhoopt toch met zo'n ding thuiskomen, kan ik altijd de G nog doorkrassen...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:34

hihi 4 span zie ik in de toekomst wel zitten.. maar dat is voor later hihi :P
eerst met dezse 2 alles op orde hebben :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:51

Jongens wat gaan jullie snel. Ik ga naar huis gaan. Waarschijnlijk zie ik jullie maandag pas weer. (vrees al voor de tig pagina's die ik dan zal moeten lezen)

Mijn pony's komen steeds aangelopen in de weide, scheelt wel dat ze me vaak enkel zien als er eten te halen valt.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:39

Ik ben ook helemaal fan van BR dekens. Ferro heeft er nu ook 1 en die zit m echt super zoek er nog
wel een paar bij !!!

Notenbruin tuig vna ideal vind ik ook erg mooi maar heb 4 tuigen dus even niet.

Heb net met ferro gereden en daarna de kar gewassen en het stoeltje er op gezet. Tuigen zijn ook schoon dus
nu vanavond nog even pony's wassen en vlechten.

Ferro vandaag niet horen kuchen gelukkig maar schuren doet ie nog wel helaas. Volgende week maar eens met m naar
de dierenarts.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:34

Leuk Maisie, veel plezier op de wedstrijd, wat ik overigens ook een prima manier vind om je wittebroodsweken door te brengen ;) (neem aan dat manlief meegaat). Grappig dat het merendeel de palomino het leukste vind terwijl ik die bruine zou kiezen. Vind de palomino zo popperig, die bruine lijkt langer in zijn belijning en daar hou ik dus wel van :o

@Rivaldo, als je het niet vertrouwt altijd DA erbij. Beter een keer te veel dan een keer te weinig. In de loop der jaren heb ik met al die paarden en pony's die we hebben gehad/verzorgd een soort 6e zintuig ontwikkeld voor zulke dingen als hoesten, kreupel, enz wel of niet DA erbij. Maar dat is allemaal ervaring. Plus dat ik weet hoe ik de stethoscooop moet hanteren, ook erg handig kun je zelf longen ook luisteren etc. Vind persoonlijk dat die DA gewoon moet komen ook al is het vrijdagmiddag hoor, als jij dat wilt.

En laat die kerels maar in hun sop gaarkoken hoor, ga maar lekker met de pony's aan de slag, zijn tenminste kerels waar je van op aan kunt. Sterkte.

Wat een heerlijke pony foto's, Buckje als toppertje onder het zadel. Vind het altijd zo mooi als kinderen zo lekker met een pony rijden <3

Sim's kras op zijn hoofd is gelukkig mooi dicht, niet warm of dik. Had me dus al helemaal ingesteld op hele middag wachten op de DA want vond het gisteren net op het randje dat ik de DA niet heb gebeld. Voelde me al helemaal schuldig. Maar het ziet er nu mooi droog en rustig uit, dus volgens mij loopt dat met een sisser af....

@Tine, hoe is het met Quincy, nog steeds hetzelfde? Kan me ook wel voorstellen dat dat ook energie vreet :(:)

Haha, en ik heb ook nog een hele klerenkast voor de pony's voorbij zien komen....die van mij hebben alleen een halstertje, halstertouwtjes, tuigje en voor de rest niets :oo

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:49

jongens even een egopost,, lees de rest zo even terug, maar heb vandaag een 7 en een 8 binnengehaald voor school, en ook weer 4 studiepunten :D

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:57

Netjes Marianne!! :)

Buck heeft net even gereden met meisje van stal onder het zadel hij doet het zo netjes zijn zo'n leuk stel. :)

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:58

L_Rivaldo schreef:
ik heb dat tuig ook gezien.. beste man gaat steeds met zijn prijs omhoog :S.. hij vroeg eerst 375 en n al 575 .. erg raar allemaal :P

dit tuig heb ik ook gezien.
er stond eerst een foto bij en het merk was blever...
moest ff kijken, maar clever stond er echt niet..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:12

buckje, leuk dat het meisje van stal gereden heeft! is dat het meisje van die foto's?

Evelli, met dekje rijden staat inderdaad leuker! vinden die kids vaak ook helemaal geweldig!

Maisie, ik vind de bruine pony het mooiste :j

laura, hopenlijk valt het allemaal mee met rivaldo zijn hoestje

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:16

Buck dat roodblauwe halster heb ik ook voor Sil :D vind het echt een super mooi halster. Iemand anders op stal heeft hem en toen kocht ik hem ook haha. Maar zowiezo vind ik het fijne halsters omdat ze zo lekker zacht zijn.

Sil kwam vandaag weer aan galopperen :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:18

dat vind ik altijd zo lief als ze naar het hek toe komen rennen :D

Heb eindelijk mijn nieuwe bitje binnen voor wobbe.
een half cheek.
ben benieuwd hoe hij het erop doet.