[AR] SGMW 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia

Re: SGMW 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:49

Ook hier Varsseveld op het programma.

Weet iemand trouwens of er wel eens in zomertenue dressuur gereden wordt? En zo ja, wat dan precies wel of niet mag?
Heb er al de regelementen op nagelezen, maar kan er niets over vinden.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 23:28

Ik heb vanavond vast even verkent in Varsseveld. Helaas vergeten te vragen of er in zomertenue gereden mag worden maar ik ga er wel van uit, zie namelijk de dames en heren juryleden ook nog niet in hun auto zitten in vol ornaat. ;) Twee weken terug in Markelo kon je ook gewoon in zomertenue rijden. Het betekend voor mij gewoon jasje uit, sporthemd met stropdas wel aan. Voor dames zou het wat makkelijker zijn.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 23:30

Gaat iemand van jullie dit weekend naar Heijenrath?
Kan nergens een adres/postcode vinden ervan.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 23:36

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 23:50

Super! Heb al op startlijsten.nl gekeken en daar gaf hij Landsraderweg 12 aan.

Maar met 2 adressen zal vast eentje wel goed zijn, moet zo lukken!

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 00:03

Dan ga ik er vanuit dat het morgen ook wel mag.
Maar voor de zekerheid: Tas met alle mogelijkheden mee :D

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 00:22

De parcoursbouwer heeft in ieder geval zijn best gedaan en er wat leuks neer gezet. Dressuurvelden liggen er ook mooi bij, moet een leuk weekend kunnen worden.
Dit maal de New Forester weer mee, zijn 2e echte wedstrijd bij mij. We zullen zien hoe het uit pakt...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 20:21

Tjemig...het liep hier weer op tot 37 graden.
Hebben jullie paarden/pony's daar geen last van?

Denk dat ik morgen even ga kijken, heb het juiste adres
via PB ontvangen.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:39

tallechie schreef:
Ik zag op het terrein in leek al de eerste caravan staan. Met een haflinger. Ik werk er tegenover :-)

Dat waren wij!

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 23:25

nou wij waren in Heijenrath, maar wat was het warm. bijna iedereen moest terugkomen vanwege te hoge hartslag en/of temperatuur, maar over het algemeen waren de meeste paarden/ponys weer snel op de goede hartslag en temperatuur.
maar ik heb ook moeten zweten, het A-traject ging steil omlaag, dus ook omhoog, en dat is lastig fietsen, mochten daar niet gemotoriseerd. wel vreselijk mooi om te rijden, dwars door een beek, echt gaaf.
we hebben ondanks de hitte toch genoten. en nog goed gereden, dressuur liep nog niet, en 2 ballen in de vaardigheid, maar de marathon liep super, werden we 2e en totaal 3e.
ben benieuwd naar foto's

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:25

Wij komen terug van een snikheet Varsseveld, ongelooflijk wat smolt je daar weg! Maar we hebben wel heerlijk gereden.
De dressuur had hier en daar wat aandachtspuntjes, maar dat kwam ook wel omdat we ruim een uur moesten wachten!! Omdat je niet verwacht dat er bij de dressuur een uur vertraging is hadden we niets van te voren gevraagd qua gewijzigde tijden en moesten ons dus koest houden in de schaduw. Onze eigenlijk 10 over 1 starten werd 10 voor half 3 en het flitsende was een beetje weg. Dat was jammer, maar de vaardigheid ging super. Foutloos, ruim binnen de tijd en de complimenten van de jury :) het resulteerde in een 2e plaats op de zaterdag.

Zaterdagavond de hindernissen en trajecten verkend, daar hadden we zaterdagmiddag ook even geen puf meer voor. Maar zaterdagavond was het prima te doen qua warmte. Zondag heerlijk gereden, geen fouten gemaakt, het liep lekker, de wedstrijd was mooi... alles klopte en... voor het eerst winnen wij de marathon!! Op 4 van de 6 hindernissen de snelste tijd gereden! Dat maakte ook dat we uiteindelijk ook met de 1e plaats naar huis gingen. Heerlijk, eindelijk een keer de winst op zondag ipv zaterdag!

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:13

We zijn ook van start gegaan in Heijenrath.
Vind het altijd een mooie wedstrijd.
De warmte daar kunnen ze natuurlijk niets aan doen maar was wel heeel erg aanwezig deze wedstrijd!
Wat ik wel vreemd vond is dat er niet in zomertenue gereden mocht worden... wanneer mag dat dan wel ?
Maar okay: mooie terreinen, stalling werd de eerste dag koel gespoten door de brandweer, super gave marathon en weer wat ervaring opgedaan!
Wel jammer ook dat er geen water was voor de paarden na de marathon..

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:31

In Varsseveld was het goed geregeld; in zomertenue de dressuur rijden (in blouse en zonder schootskleed, je mocht zelfs met korte mouwen rijden) Het A traject was ingekort, en de tijd in het E traject ruimer geworden. Bij de finish kregen we een koud flesje water en er stond genoeg water om de paarden wat te laten drinken of af te koelen. dikke pluim voor de organisatie! Ik vond het een mooie wedstrijd. Het ging ook wel heel goed, dressuur moeten we aan blijven werken, vaardigheid foutloos en binnen de tijd en de marathon gewonnen; 1 ste plaats!
Helaas op de terug weg naar huis even pech met het vrachtwagentje. Toen de ANWB ons weer op weg had geholpen kwamen we nog wat menners tegen die op de vluchtstrook stonden met een klapband.. ik hoop dat ook zij snel geholpen zijn.

regine jullie ook gefeliciteerd met de 1ste plek!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:36

Jij ook van harte, goed hoor! Ik zag je nog wel rijden met het witte hoedje ;) maar verder ben ik je niet meer tegengekomen.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:17

ik stond gister in 1 van de hindernissen in heijenrath met een stopwatch te timen. Ik heb dus alle combinaties voorbij zien komen. Ik heb hele leuke combinaties gezien maar heb me ook aan sommigen zwaar geirriteerd. Vraag me toch af waarom winnen bij sommigen belangrijker is dan de veiligheid van het paard/pony. Zo zag ik een bij een 4 span pony's klasse 4 een pony vol onderuit gaan en omslaan waarna gelijk de zweep erover ging om richting finish te gaan. Zag diegene ook niet toen ie de hindernis uitreed gelijk even die pony controleren. Maar ach ik heb ook hele fijne combinaties gezien die zich niet gek lieten maken en vond het super als dan iemand zijn paard(en) vloeiend door de hindernis kon sturen en een goede tijd neerzette. Maar ook hilarisch toen iemand van klasse 4 niet eens wist hoe hij moest rijden en zijn groom maar half.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:01

sumic schreef:
In Varsseveld was het goed geregeld; in zomertenue de dressuur rijden (in blouse en zonder schootskleed, je mocht zelfs met korte mouwen rijden) Het A traject was ingekort, en de tijd in het E traject ruimer geworden. Bij de finish kregen we een koud flesje water en er stond genoeg water om de paarden wat te laten drinken of af te koelen. dikke pluim voor de organisatie! Ik vond het een mooie wedstrijd. Het ging ook wel heel goed, dressuur moeten we aan blijven werken, vaardigheid foutloos en binnen de tijd en de marathon gewonnen; 1 ste plaats!
Helaas op de terug weg naar huis even pech met het vrachtwagentje. Toen de ANWB ons weer op weg had geholpen kwamen we nog wat menners tegen die op de vluchtstrook stonden met een klapband.. ik hoop dat ook zij snel geholpen zijn.

regine jullie ook gefeliciteerd met de 1ste plek!

ik zag jullie rijden in Varsseveld. Mooie combinatie en leuke pony's. Bij ons liep de dressuur voor geen meter en ook de vaardigheid was bagger. Pierrot had duidelijk last van de warmte en was totaal niet voorwaarts. Marathon op zondag ging gelukkig beter. Werden hierin tweede. Dit was pas de tweede wedstrijd voor Pierrot dus mogen eigenlijk helemaal niet klagen. Organisatie had alles in het werk gesteld om het mens en dier vriendelijk te houden. Alleen het koude flesje water hebben wij gemist :(

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:05

Gefeliciteerd met de 2de plek in de marathon en ik zag op de lijst dat jullie 3 winstpunten hebben gehaald, dat is toch harstikke netjes voor een 2de wedstrijd?!
koude flesje water gemist? jammer want het smaakte héérlijk ;)

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:54

Dank je wel Patrick, ik weet helaas niet wie jij bent?

Netjes hoor, 2e als je pas net start! Dan mag je zeker niet klagen. En inderdaad had de organisatie er alles aan gedaan afgelopen weekend, dus daar en mag je ook al niet over klagen ;)

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 14:52

**druipt nog na van al het zweten...**
Varsseveld was inderdaad keurig verzorgd. De flesjes water hoogstpersoonlijk van de parcoursbouwer gekregen. Ik denk dat toen jij startte Patrick het nog niet heet genoeg was. :D
Sumic gefeliciteerd met het resultaat!
Youke, ik heb het tandem wel eens veel beter zien lopen. Vond de wraak van de achterpony persoonlijk wel leuk om te zien. :=
Zelf wel een redelijke wedstrijd gereden. De pony heeft gedaan wat ie kon. Of we in de toekomst doorgaan ben ik me nog op aan het beramen.

Foto's van de wedstrijd zijn hier te zien en te downloaden.

AfbeeldingAfbeelding

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:01

@BD dit tandem... tja...uhhmm dit is nog heel erg zoeken. Niet zo vaak dressuur gereden de afgelopen tijd en die 2 haten mekaar ook nog eens ;) Af en toe helpt die achterste door de bijtfunctie te activeren ;)

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:07

Gisteren wezen kijken in Varsseveld... wat een warmte! Gecombineerd met het dorre gras leek het wel een toendra.... niet grappig!
BlackDevils, Sumic en GaitMonster zien rijden, en Jouke_H, ook jullie heb ik gezien.
Iedereen gefeliciteerd met de resultaten!

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:30

Gisteren ook wezen kijken in heijenrath, tjeetje wat was het heet, wel mooi combinaties gezien, hafjelinger proficiat met je 4de plaats heel netjes gereden ;)

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:04

Hey Marcel, jij ook op bokt :P

Ik was ook in Heijenrath. Mooie omgeving daar! Mijn vriend groomt bij de marathon bij tweespan paarden klasse 1. Het was echt heet. Gelukkig konden de paarden het goed af. Vooral bij enkelspan veel uitvallers zag ik vandaag op de lijst.

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:46

Emeraldo schreef:
Hey Marcel, jij ook op bokt :P

Ik was ook in Heijenrath. Mooie omgeving daar! Mijn vriend groomt bij de marathon bij tweespan paarden klasse 1. Het was echt heet. Gelukkig konden de paarden het goed af. Vooral bij enkelspan veel uitvallers zag ik vandaag op de lijst.

Hey ik zit zeker op bokt ja, echt wel n mooie omgeving ik heb al verschillende jaren daar wedstrijden gegroomt maar ik vindt het wel een van de mooiste wedstijden daar en zeker het a-traject is altijd mooi heuvel op heuvel af dat heeft wel wat.

gr.

gr.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:16

Regine: wij hadden groene Mercedes vrachtwagen(tje) bij ons met daarop stal logo van stal New Challenge. Rijden met bruine Welsh sectie C hengst die (nog) regelmatig staat te brullen naar alles wat hij ziet :D :o :( .