[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:55

GEFELICITEERD Tallechie!!

Slaap lkkr allemaal ik ga ook naar bed ;)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:21

Jongens wat gaan jullie snel.

Proficiat met de behaalde resultaten.

Ik heb vandaag men eerste menles gehad. Heb serieus wat stof gekregen tot nadenken. Mijn pony is vooral snel afgeleid, en moet voldoende uitdaging krijgen. Mijn problemen zijn vooral te veel leidsel geven (zodat men pony geen steun meer heeft aan mij en ze me dus niet echt vertrouwd), en een stugere rechterhand (dus pony ook moeilijkere stelling op rechts)

Had de lesgever meneer ook gezegd dat ze problemen heeft met water, dus hebben we meteen enkele plassen gedaan, maar zoals natuurlijk te verwachten had ze er vandaag toevallig geen problemen mee. Gekke pony.

Nog een vraagje: wie heeft er ervaringen met tweewielers van bij Aars (stadtwijck.nl) Mag ook via PB.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:54

ja ik heb een 2wieler van van aars! 2e hands gekocht voor we naar ermelo gingen zodat we allebei lekker allebei enkelspan met een 2 wieler konden, ik heb hem toen de hele week gebruikt, maar daarna niet meer, maar het beviel mij wel

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 09:06

Hoi allemaal!

Gefeliciteerd met de wedstrijdresultaten! Complimentjes aan de sint-en-piet-rijders. En natuurlijk een handdoekje voor alle nat geworden die-hards.

Mooie poownie voor de wagen op de vorige pagina. Wat een droppie zeg, en wat doet ze het leuk voor de wagen!

Ben zelf het weekend wat druk geweest. Mn hondje is donderdag gesteriliseerd en die heeft dus wat extra zorg en aandacht nodig.
Verder had mn groom zaterdag haar manege-wedstrijdje, dus ben daar ook maar even gaan kijken. Ze reed erg netjes, maar ik weet nog geen puntjes.
Gisteren een dagje familie-bezoekjes afleggen, hoort er ook bij.

Vanmiddag heb ik weer eens menles. Heb er ontzettend veel zin in, het is alweer een hele tijd geleden! Het is voor ons een "nieuwe" instructrice, dat wil zeggen, ik ken haar wel van stal en ze heeft me ook rijles gegeven met mn bijrijdpaard, maar heb nog nooit menles van haar gehad.
De pony staat helaas al sinds donderdag stil. Nou ja, donderdagochtend nog even aan de longe, toen geënt, dan krijg hij eerst lekker 48 uur vrij. Vrijdagmorgen alleen even gepoetst en geknuffeld, en op de wei gezet. Zaterdag druk-druk-druk dus weer alleen op de wei, en gisteren hetzelfde. Hij zal wel zwaar beledigd zijn vanmiddag dat hij nu opeens wel zn best voor me moet doen...

Groetjes, lacuna

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 09:24

whaaa..

toch nog 6e geworden met dressuur in de regiocompetitie!

heel netjes vind ik zelf...daar ik gister pas me 1e les heb gehad

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 10:31

Ben ik ook weer, gaat toch wel heel snel hier haha.

@ Tallechie, gefeliciteerd. Heb je niet gezien, misschien bij volgende wedstrijd?

Gisteren dus ook wedstrijd gehad in Zeijen. Was wel tevreden, maar hij kan veel beter. Ik reed de proef voor het eerst uit mijn hoofd. Had ik net het binnenkomen gehad en op linkerhand, was ik toch echt even helemaal kwijt wat ik moest doen. Nog net op tijd de gebroken lijn kunnen inzetten. ;) Verder nog wat dingetjes die net wat netter kunnen. Omdat ik ziek was, vrij snel na het rijden weer naar huis gegaan. Kreeg net een sms-je van mijn instructeur, die ook had meegedaan. 198 punten en 1e prijs. WOW!! En dat terwijl ik ziek was en paard veel beter kan.

Komende wedstrijd is pas half januari, dus ga binnenkort tuig laten repareren. Er zitten wat naadjes los. Is toch beter voor de veiligheid als het goed vast zit. Je weet maar nooit.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:11

TIne heb je wel gezien, vlak voordat je je proef inging, en heb aan de zijkant van de baan gestaan.
Had een groene jas aan

Ik vond de proef van de vorige keer dat ik je zag een stuk beter inderdaad.

Ik hoorde inderdaad dat je ziek was, had je na de proef willen opzoeken, maar was al te laat.

Gefeliciteerd met je prijs :-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:34

Succesvol weeken voor allemaal, ondanks debuut en foutjes!
Super gedaan!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:20

Jammer dat ik je niet gezien heb Tallechie. Volgende keer me gewoon aanspreken hoor.

Vorige keer liep hij inderdaad beter, maar goed, blijkbaar toch goed genoeg. ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:25

Ik wist niet als je je voor zo'n wedstrijd moest concentreren of zo. Wilde je daarna aanspreken maar ja is niet anders.
Volgende keer beter

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:05

inderdaad succesvol weekend :D Leuk hor

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:42

Hee hallo! :D

Wat gaan jullie hier hard zeg! lekkere babbelaars! Ik probeer het wel steeds te lezen, maar kan niet altijd antwoorden :o

Ik heb gister een indoormarathon gereden in Benningbroek. Toen we daar aankwamen, was er een 2 span paarden, waarvan 1 paard was gevallen. En die onder het andere paard was gegleden, en dat paard wat nog overeind stond heeft waarschijnlijk op het paard wat op de grond lag gestaan. Het paard wat op de grond lag is waarschijnlijk aan een hartstilstand overleden.

Dit was echt niet fijn om te om te zien, vooral als je zelf nog moet mennen! Ik had er ook echt even geen zin meer in! Uiteindelijk werd er 10 min pauze gehouden, en ging de wedstrijd ondanks alles toch door.

Mijn eerste parcours ging best wel fijn, ze wilden dan niet heel hard, maar heb alles foutloos kunnen rijden. 1 keer een poortje in de hindernis gemist, maar foutloos opgelost. Bij speel uw spel had ik niet zo veel geluk. In het begin wilden mn pony's onwijs hard, dit voelde heel fijn aan! 2 rondjes buiten om heel hard gecrosst, en toen de joker in. Daar raakte ik helaas een balletje en moest ik heel snel nog andere punten bij elkaar zien te scoren. Helaas was dit niet zo goed gelukt en eindigde ik op 940 punten :Z

Maar ik heb toch heerlijk gereden ondanks alles!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:45

Ik heb je zien rijden gister :) zag er leuk uit :) jammer van de joker

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:49

Dankje! Ja ik kan mezelf nog voor mn kop slaan :o Ik had hem net wat groter in moeten sturen..
Ik heb jou helemaal niet gezien?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:55

Wij hebben enkelspan pony gereden. Hebben de pony eerst terug naar huis gebracht. Niets meegekregen van het overleden paard (las het vanmorgen pas hier op bokt) en jij was aan het losrijden toen wij terug kwamen :)
Zaten in de kantine

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:56

Idd, Evelli was mijn groom. Reed met enkelspan zwarte shet, moest rond de middag.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:05

Okee! Jammer dat ik jullie toch niet ben tegen gekomen! Ja ik wist dat jullie enkelspan reden met een shet.. Hoe zijn jullie gegaan? Lekker gereden?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:22

Uiteindelijk 8ste :) Klassiek 6de tijd, speel uw spel 10de :)
Beide foutloos :) of hoe noem je dat?
Ik heb lekker gegroomd :+ Cis, heb jij lekker gereden :P

Jij had je mouwen opgestroopt :+ stond beetje vreemd vond ik moet ik eerlijk zeggen.
We zaten bij de prijsuitreiking aan een tafel bij het raam met zijn tweeen

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:02

zo ik kom net terug bij de pony's de 3 jarige maar weer eens aan de dubbele longe gehad, ging haar laatst even opjagen en normaal was ze altijd heel voorwaarts en nu niet, heb het idee dat ze zich een beetje verveeld, dus ik pak haar toch maar weer een beetje op. heb wel gelachen na 1 rondje ging ze stil staan en toch een partij stuiteren haha erg grappig, dus ik denk dat ze wel blij was om weer aan het werk te mogen, ze ging lekker schuimen op haar bitje dus daar ben ik blij mee!
magic heb ik ook even aan de dubbele longe gehad, hij deed het echt superr fijn en rustig. misty heeft maar even een welverdient dagje vrij gehad.
@ Eveliene leuk dat het toch wel goed ging, ik zou me helemaal te pletter schrikken als ik dat mee zou maken. ik kwam laatst bij indoor nijkerk aan toen stond er ookeen ambulance in de bak, dan zakt bij mij ook de moed in de schoenen en heb ik ook echt ff geen zin meer :n

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:40

Tjah alweer een tijdje niet geweest hier :o
Nouja ik heb ook niet zoveel te melden overigens. Het mennen is maar even gestopt, mijn bak is nog niet klaar en dan zou hij voor het mennen alsnog te klein zijn. Buiten is het helemaal zeiknat... Naar de manege gaan heeft niet zo veel zin aangezien ik geen trailer heb. Hopen dat het snel weer wat droger word, koud is niet zo erg maar die regen wel.
Zardos gaat sinds een tijdje echt lekker, helemaal omdat ik hem nu ook in de bak kan trainen. Longeren gaat goed, loopt af en toe te klieren maar hij is ook nog jong. Korte lijnen gaat super +:)+ meneer doet super zijn best, vind moeilijkere oefeningen geweldig om te doen(vraag het maar af en toe). En alle andere dingen die we doen word hij ook steeds beter in. Zorian gaat ook super. Laatst ook nog vd met hem gedaan, was wel grappig. Dat het ik nl. een tijd niet meer gedaan. Zijn been optillen(weet zo snel even niet meer hoe het heet) vind hij echt geweldig om te doen. Zo'n maf gezicht, ook als ik het niet vraag doet ie het met zo'n blik van "snoepje?" :P
Vieren jullie zaterdag ook sinterklaas? Ik wel, maar heb ook nog een jongere zusje.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:24

Akelig zeg, dat het zo gebeurdt voor de wagen!
Wat houd speel u spel in?

Vandaag langer als een uur intensief gereden op rivaldo. Ik had dit al heel lang niet meer gedaan en merkte dat hij ook zijn goede kant vaak fout aansprong, ga hem nu ook wekelijks rijden, omdat ik merk dat hij toch ook goed gereden moet worden, ipv alleen maar met mijn bijrijders.
Was weer even lekker om te doen :D..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:35

Bij speel uw spel moet je punten verzamelenin een bepaalde tijd. Alle hindernissen zijn punten waard, een marathon hindernis is extra veel punten waard, dat is de joker. Als je er een balletje af gooi tellen de punten niet. En als je in de joker er een balletje af gooi gaan die punten zelfs er af!

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:35

Marrianne, Ja daar schrik je dan zo van, je staat er eerst helemaal niet bij stil!

L_Rivaldo, speel uw spel houdt in dat je zoveel mogelijk punten bij elkaar moet rijden. Het is het zelfde parcours, maar die mag je op je eigen manier rijden. Elke poort mag je maar twee keer rijden zo ook de hindernissen. Een van de hindernissen is de Joker. Die telt voor 600 punten. Maar het gevaarlijke is, als je daar een bal op rijdt, gaan er 600 punten vanaf. (wat ik dus had ;( )

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:36

haha dennis hetzelfde moment:P haha

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:49

aha :).. dus een soort van vaardigheid maar dan meer spektakel?

Ik ben van plan om in aalsmeer in januari te komen kijken :).. dus mochten er mensen van hier naar toe gaan, laat het weten, als ik dan ga, maak ik foto's of wil ik jullie wel wat helpen :D