[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 16:14

Mooi stevig veulentje zo te zien Baudyh (aan haar benen te zien) wat een mooi bruine kleur <3

Gisteren zat ik wat te klooien met Cathey voor 't eerst er weer op na mijn stuiterpartij :o het was ook nog erg fris weer, was misschien ook niet zo handig om er dan op te gaan... maar vandaag was het weer OK. Fijn gereden met fijn peerd :7 :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:57

Fijn dat het vandaag weer goed ging VHU
Baudy, wat een lekker ding <3 en leuke naam
Ava, ik zou zo graag weten hoe het met je gaat
Ips, zeker! Heel erg trots

Vandaag weer lekker gewerkt, 5e dag bij deze groep. We raken lekker op elkaar ingewerkt. Ben door andere school benaderd om daar tot zomervakantie 2 dagen te werken, maar school waar ik nu al paar keer geweest ben zal ook iemand moeten hebben, dus maar naar directeur gegaan en gezegd dat ik graag bij hun wil blijven, maar dat ik dat dan wel voor 28e moet weten (dan heb ik gesprek met die andere school) Er kwam vandaag ook nog een juf van een andere school meekijken in de klas. Ik vond dat wel doodeng, maar ja, kon moeilijk zeggen dat ik dat niet wilde :+ . Later hoorde ik van andere juf dat ze het super van me vonden dat ik dat liet doorgaan, dus weer goede beurt gemaakt :)

Nee zeggen lukt helaas nog niet helemaal, daardoor morgen beetje probleem, uur reistijd en ik wil altijd rond half 8/kwartvoor 8 bij de school zijn. Maar ja, om nu om half 6 op te gaan staan, dat ga ik ook niet volhouden. Dus dan toch morgen maar later aanwezig dan ik zou willen. Het is even niet anders. Wil niet compleet gesloopt op vakantie gaan.

Nu snel wat eten klaar maken, dan nog uitmesten, hooinetten vullen, honden uit en dan soort van op tijd naar bed.

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:31

Petje af hoor Tine al dat geren en gevlieg. Om dat rond te breien.
VHU het was vandaag ook erg mooi weer om er weer op te klauteren eindelijk minder wind (dus minder koud).
Hier eerst maar alle door de sneeuw over het hoofd geziene mestballen verzameld, had dus een extra kruiwagen vol. En de oprit vrij gemaakt van vast gereden sneeuw zodat wij morgen zonder glijpartij met de shetten de weg op kunnen.
En daarna sneeuwschuif en slee weer opgeborgen, volgens weerbericht eerste tijd geen kans meer op sleetje rijden.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:02

Tine petje af voor jouw leven. Ik moet er niet aan denken al dat geren en gevlieg.
Hier dooit ook alles aardig weg. Ga nu Det vlechten morgen een bruiloft te rijden met haar!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:42

Wat leuk Ips heel veel plezier ^&+
Heb zelf jaren zo gewerkt als Tine en ben eraan onderdoor gegaan dus... let op jezelf Tine. Fijn als je iets op een plek met een groep kunt krijgen, geeft in de hectiek wel wat rust.

Belker heb je al een nieuwe afspraak gemaakt om je knappe paardje in span te zetten?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 06:41

Ipsilonka schreef:
Tine petje af voor jouw leven. Ik moet er niet aan denken al dat geren en gevlieg.

Daar ben ik ook niet blij mee hoor!! Maar veel keuze is er niet.
Ik heb april de hele maand uitgeboekt, zodat ik met de pup bezig kan gaan, maar ja, als ik bij een van die scholen tot de zomervakantie moet, heb ik alweer een probleem.

Ips heel veel plezier!!!

Fijne dag allemaal

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:24

Afbeelding

Voor het eerst ff buiten vandaag

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:29

Daar was het echt weer voor. Knap meiske Baudyh.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:31

Erg mooi kind!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:00

Ah Baudy, ik kan me zo voorstellen dat je de hele dag niets doet dan kijken naar deze hummel. Wat een scheetje <3 <3 <3 <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:06

Pff, sommige kinderen horen echt niet in het gewone basisonderwijs. Ik moest vandaag echt op mijn tenen lopen en heel veel negeren om escalatie te voorkomen. Leerling is al meerdere keren naar huis gestuurd vanwege onhoudbaar gedrag. Dat heb ik gelukkig kunnen voorkomen, maar leuk is anders.

Vanmiddag weer genoten van de lessen van zoonlief. Eerst met Sam appuyement in draf en daarna met Fabels wijken in draf. Weer nieuwe uitdagingen, erg leuk.

Nu enorme stapel strijk zien weg te werken. Bleh

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 07:11

Goedemorgen

Gisteren een wereldreis naar mijn werk (volgens mijn telefoon zat ik in Duitsland; het was in ieder geval aan het eind van de wereld, wat een afgelegen plaats), vandaag 5 minuten op de fiets (op school van zoonlief).

Fijne dag allemaal

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 07:45

O baudyh wat een schattige lange beentjes

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 08:38

En dat eigenwijze staartje <3 :* ze treft het wel met dat heerlijke weer gisteren.

Nou dat houdt de boel weer een beetje in evenwicht Tine.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:45

Baudyh heeft geen tv nodig ze hoeft alleen maar naar buiten te kijken. Zoooo schattig.

Tine heeft de was plat gekregen en heeft vandaag een lekker kort fietstochtje naar werk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:05

Bleh vandaag echt zo'n K-dag -O- begon al met en kat die op het dekbed had gepiest en zo gaat het de hele dag al door, van je knie hard stoten tot en met een stinkende baggerhond uit de sloot vissen :r liet Cathey per ongeluk los in de bak en die stuiterde er vrolijk van tussen *\%/* kon alle gaten natuurlijk weer dichttrekken (en dat waren er nogal wat) naja is ze wel ff haar ei kwijt... ben nu wel totall loss maar moet ook nog boodschappen doen etc ook af en toe erg verdrietig dat de stal ophoudt te bestaan, zo ontzettend zonde ;(

Duszzzz. Zijn ergere dingen op de wereld ik weet het maar goed :o

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:55

Ja kan je hebben een k-dag, maar waarom zou de kat op het dekbed piesen ? heeft die blaasontsteking?
of vond hij/zij dat de bak niet goed genoeg was?
Bij ons gaat een stinkende bagger hond onder de koude kraan (als we woest zijn) en anders is baas de klos, samen met hond onder de douche.(mag ik haar opvangen met grote handdoeken anders is ze zo door het kattenluik).
Nou ja, je hoeft geen work out in de sportschool zo te horen. :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:41

Ik heb geen idee. Was in de logeerkamer en daar hebben afgelopen weekend vrienden van ons gelogeerd met een hond. Denk dat poes vond dat de hond stonk en helemaal dat die hond daar niets te zoeken had :))
Baggerhond onder tuinslang gezet gedeeltelijk, was bij stal. Daarna wat gedroogd met handdoeken die ik altijd wel bij de hand heb. Was het ergste eruit :7 was wel koud maar goed ze ging ook in die sloot... Gelukkig hebben herders van die vachten die feitelijk als ze even rondlopen zo weer droog zijn. Maar 't is allemaal weer zo'n gedoe :roll:

Nu gewoon eten besteld bij ons favoriete Curry restaurantje :Y) }> :)

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 13:50

Oh dan is het inderdaad dat.
Wij hebben dit 2 x bij vrienden gehad. Sliepen daar in de kamer die ze als kantoor / hobby kamer gebruikte waar normaal de kat vaak sliep, deze heeft als wraak dus in onze slaapzak geplast. Ondanks dat we daarna altijd fanatiek de deur dicht hielden heeft de opvolger het later nog een keer gedaan in zelfde slaapzak, balen was nl. een donzen slaapzak, deze toen zelf gewassen en heb nu een slaapzak met kringen er in, maar ja als je hem in een dekbedhoes doet zie je er niets van.
Maar mag niet mopperen want onze teckel heeft wat met wol, en heeft laatst een slof van hun aangevreten. (lamswol).
Het monster heeft haar eigen plaid met vele gaten (durf hem amper aan de waslijn te hangen), maar dan heeft ze als ze het er niet mee eens is, nog wel eens een sok of slipper gejat (tot nu toe heel terug gevonden).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:26

Zo hoop dat iedereen vandaag net zo lekker heeft gereden als ik :D
En iedereen goed weekend gewenst +:)+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 13:23

Genoten van een lekker rondje Afbeelding

Inderdaad allemaal een lekker weekend. Ik zag de honden voor de slee alweer on the move Bianc. Lekker

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:38

Heerlijk aan het mennen geweest in Leek. Alle hindernissen genomen incl. de waterbak wat best hoog stond.
De Leek hindernis (voor de kenners :-)) alle poortjes in galop genomen.
https://www.google.nl/maps/@53.1714375, ... a=!3m1!1e3 een luchtfoto vaan deze hindernis. leek staat helaas op de kop. Op dit perceel staat ook nog een heuvel met een sloot en de waterbak.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 15:44

O, even inbreken hoor: Je was wel een beetje in overtreding Yarrah ;)
Mensport Nienoord schreef:
16 February at 15:32 ·
Beste donateurs:
Vanwege de gesteldheid en het behoud van onze terreinen, zijn wij genoodzaakt de terreinen tot nadere berichtgeving te sluiten.
Dat betekent dat er vanaf heden niet gereden mag worden op ons menveld en in de hindernissen.

Janouk ziet er heerlijk uit!

VHU is lekker aan het rijden. Top! Stout van de kat zeg, hopen dat het een eenmalig iets was.

Baudyh, wat een prachtig veulen zeg. Wow. Heel gaaf :+: . Daar vind je vast snel een nieuw baasje.

Respect voor Tine en haar drukke werkweek. Wat knap dat je dat allemaal volhoudt. Ik hoor van vriendinnen in het onderwijs dat het momenteel echt hel kan zijn met alle kinderen met rugzakje die ineens in het gewone onderwijs moeten instromen. Dat het nu in zowel de speciale klasjes als de gewone klasjes in de soep loopt.
Ik kan trouwens echt genieten van jouw enthousiaste verhalen over je zoon en zijn droompony's.

Ips, hoe ging het op de bruiloft?

Marga had een stoute teckel. Foei. Maar met het schattige koppie van een teckel komen ze overal mee weg toch O:)

Bianca, hoeveel honden heb jij eigenlijk voor je step lopen? En is het heel moeilijk om ze dat aan te leren? Lijkt me wel wat voor mijn lief en onze Aussies.

Zo, de rest ben ik even kwijt. Ik ga proberen weer wat vaker mee te kletsen, maar ik zit gewoon niet zo vaak achter de computer in mijn vrije tijd := .
Mentechnisch is het hier niet heel spannend. Ik heb met mijn instructeur een stappenplan opgesteld om over mijn eigen bibbers heen te komen. Daar gaan we nu aan werken. Op naar angstvrij mennen :)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 17:38

:o :o whoeps ik heb dat bericht helaas niet meegekregen Ik heb net op de website gekeken ook daar kon ik niets vinden. Als ik het wist dan waren we nooit gegaan. Mijn excuses....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:09

Assie. Ik heb 5 husky's met stamboom die mogen gebruikt worden om trekkend met harnas voor je fiets,slee, kar of step te lopen, dat is bij de wet geregeld, andere rassen die hebben een ontheffing nodig van het ministerie, en een verklaring van de dierenarts... dit is te lezen in het trekhondenbesluit.
Andere rassen mogen wel naast je step of fiets zonder die ontheffing, als ze je niet voort trekken.
Als je interrsse hebt kun je het beste via een canicross vereniging info zoeken en hulp vragen, die doen ook aan bikejöring en steppen.

Verder..sorry moet nog bijlezen... Y;(