[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:40

Ik ben het met Gem eens dat je goede strengen echt niet met een mes door zou krijgen. Waarom kunnen er geen panieksluitingen aan? Ik heb de stroppen vervangen door panieksluitingen met een gesp.

cha_biske

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:38

omdat de koets ook gemaakt is voor stropstregen en we anders moeten we het lamoen ombouwen en andere strengen kopen. Moest er dus ooi iets gebeuren en we moeten dus dingen los snijden dan zouden we strengen kopen voor panieksluitingen :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:41

Ik zou de zweng laten vermaken, veel veiliger.

Verder....heb ik niets meer te melden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 15:36

Wat is er Biancocoo? Eerst zo'n vrolijk berichtje en nu geen avatar meer en onderschrift anders? Pb me anders hoor :(:)
Ik moet er ook niet aan denken nog met stropstrengen te rijden, vind het erg gevaarlijk. Hier altijd snelsluitingen en als ze er niet aan kunnen maak ik het zo dat het wel kan. Het is zo'n simpele veiligheidsmaatregel.

Vanochtend manlief naar Schiphol gebracht, leuk he op vaderdag :7 die is op weg naar Moskou. Dus toen waren we in Amsterdam (voor ons Rotterdammers toch altijd wat bijzonders hahaha). Naar Amsterdam Expo geweest, was mooie tentoonstelling met LEGO - kunst. En daarna lunchen bij het Olympisch stadion.
Zo zeg hadden we toch een geluk. Ik stond totaal onbewust fout geparkeerd. Komen we teruglopen zeg ik tegen onze zoon, Han moet je eens kijken, daar is een takelwagen precies voor de auto, kunnen we er niet uit. Dus ik ren erheen. Is dat de parkeerpolitie, die was auto's aan het wegtakelen op dat stukje en bonnen aan het uitdelen. Zo mevrouwtje, u komt hem dus zelf weghalen? eueueu.... ja, hoezo... mocht ik nog wegrijden. Zo zeg dat was anders wel heel duur dagje Amsterdam geweest. Maar zag die andere auto's daar staan, dacht kan er ook wel bij. Niet dus. Pffff.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 15:47

:o? Wat is er biancacoo aan de hand?
Zit iemand je te pesten? }:)
Moet ik iemand voor je grijpen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 15:53

cha-biske: ik heb dus inderdaad bij oude wagen op het zweng ogen laten lassen zodat panieksluiting erdoor kan. Zoals ik al schreef: goede strengen krijg je niet doorgesneden. En zoveel kost het niet om je zweng aan te passen.

bianca: mijn pb staat voor je open. Ik maak me erge zorgen nu ik je onderschrift zie en je foto weg is.
vhu: zo dat was net op tijd dus. Wel schrikken. En manlief weer op pad. Niet leuk
Laatst bijgewerkt door tine10 op 15-06-14 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 15:53

Zit in de meeleesstand, maar heb een strengentip: je kunt een strengbus kopen waar je de strop omheen doet. Vervolgens kun je daar paniekhaken aan vastklikken. Zo hebben wij het ook opgelost met onze stropstrengen. Blijft alleen de zweng over die je moet aanpassen.

Al deze spullen zijn te koop bij ideal equestrian dealers. Net als een mennersmes trouwens.

* Duikt terug in meeleesstand.*

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:03

_Marjola bedankt om op mijn vraag te antwoorden over het mes. Ik had al aangegeven dat de koets helemaal aanpassen voor de moment geen optie is :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:30

Tine heeft weer leuke foto's en is de beestenboel aan het uitbreiden. VHU doet even rustig aan met Ol.
Gaat het wel bianca?
Strengen heb ik niet heel veel over te melden wat al niet is gezegd.

Gisteren met smurfje proefgerichte clinic (onder het zadel), gejureerd door een hele kundige en fijne jury en die dan na de proef even met je doornam wat goed ging en verbeterd kon worden.
Laatste wedstrijd hadden zwaar belabberd gereden bij dezelfde jury (163 en 172 in de B), nu een half jaar wedstrijdstop gehad en helemaal zelf gaan trainen met zelf gemaakt schema. En dat heeft gewerkt: 208 punten in de B proef en zelfs 211 in de L1.
jury vond het een lust om naar te kijken, dus heel blij op mijn kleine topper.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:33

niets aan de hand..maar gewoon,hik er al een tijdje tegenaan....niets paard-achtigs meer te melden en wil er meer afstand van nemen..het paardenboek moet dicht....elke dag langs de lege stallen lopen..binnekort ook dat niet meer, want over krappe 2 maandjes gaan we verhuizen....
ik heb hier niets meer toe te voegen..duszzz...facebook is geduldig...en kan ik volgen wie ik wil...behalve GEM...want je hebt geen fb...
da's wel balen....

tot later dus..jullie zitten alweer op de helft van dit topic..pagina 250...ben benieuwd wanneer jullie het volgekletst hebben..

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:45

Begrijpelijk bianca, succes met alles en wie weet toch nog tot ziens op bokt ;)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:52

Jammer biancacoo. De hussen verhalen waren ook altijd leuk om te volgen.

Strengen. Tja die van mij zijn wel redelijk makkelijk door te snijden met een echt schep mes.
(kunststof tuig) maar ik rijd ook met panieksluitingen en anders heb ik nog liever dat ze mijn
touwstreng doorsnijden.

Gisteren les gehad van Peter Bonhof. hij had mijn probleem zo gevonden. Het is hem ook gelukt
om robijn behoorlijk boos te krijgen. Was wel leuk om te doen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:09

Maar Bianca je bent ons vierspan vind het super leuk om jou en je 5 honden te volgen. Natuurlijk ook op fb.
Vind het erg jammer als je ons echt gaat verlaten. :-(

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:09

Jammer Biancacoo :(

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:17

Jammer Gem maar wel begrijpenlijk, je blijft hier wel welkom hoor, met je honden vierspan.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:22

@maisie vond je Bonhof ook zo'n rustige fijne man, die goed kan uitleggen wat hij wil zien?
Al vond robijn hem blijkbaar niet zo aardig.

Jammer bianca, want ik vind je verhalen hier altijd veel uitgebreider dan op fb.
Please reconsider pleeeeeease

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:25

Ben het eens met Janouk, Bianca, dat je verhalen hier altijd veel uitgebreider zijn en jij bent ons 4-span inderdaad. Maar goed, ik respecteer je besluit, hoe jammer ook.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:05

sonjim schreef:
Jammer Gem maar wel begrijpenlijk, je blijft hier wel welkom hoor, met je honden vierspan.

Hooo stop, Gem heeft geen hondenvierspan

Biancacoo: heb wel FB hoor :j ! Ik ben alleen zuinig met toevoegen en ik wip mensen die me niets meer zeggen ook zo er weer af :)) .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:30

@Biancocoo kan me je gevoel voorstellen dat het misschien toch nog zeer doet het paardengebeuren :(:) maar als je hier niet meer komt zullen we je echt missen hoor! Hier is toch meer uitgebreider dan facebook. Om maar iets te zeggen: fb ziet mijn man ook dit niet, hier kan ik lekker los gaan mocht ik dat willen :)

Dus hier ook de hoop dat je toch af en toe wat van je laat horen, vind je honden super leuk en jou ook :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:35

Hier trouwens vanavond Hero in de kruiwagen dat doen die merries dus niet he, ik vind dat echt zo'n domme ruinen actie. Hij loopt altijd overal aan te trekken en mee te klooien, mannen :roll: had hij kruiwagen (half vol met mest >;) ) omgegooid was hij er met zijn been in gaan staan, in dat driehoek waar het wiel aan vast zit, ja toen zat hij vast. Tjonge jonge wat een gedoe. Ol en Ber compleet in de stress om hem heen rennen, Hero met zo'n dom hoofd beetje met die kruiwagen rammen met dat been.
Dus ik zijn been eruit gehaald, liet hij dan wel weer toe, hij is echt uber cool eigenlijk.
Gelukkig leek het niets, schaafwondje op de kogel, trok er verder ook niet mee of zo, zal het wel ff in de gaten houden komende dagen.
Heb ik die kruiwagen weer overeind, mest er weer in, draai me om om even de dames geruststellend toe te spreken, hangt hij er weer bijna in.
Dus die kruiwagen voortaan maar achter het lijntje.

En zo grappig na al het gedoe worden Ber en Ollie echt boos op hem, kreeg hij van beide dames een oplawaai en moest hij naar een anders stuk van de wei ~~}> :))

@Maisie super zeg dat je zo'n goede les hebt gehad :j
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 15-06-14 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:35

Sorry Gem, einde van de zwangerschap is in zicht doet rare dingen met je hersenen geloof ik, ik bedoel natuurlijk Biancacoo.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 21:27

goedeavond

natuurlijk moet bianca blijven.. ze ment dan wel niet met paarden.. maar respect dat je zo met je honden team bezig bent..
wij kunnen jou verhalen en belevenissen niet missen hoor..

wij zijn vorige week ook in hellendoorn geweest. zaterdag nog even met baudyh gesproken en zondag ollie op H1 en 2 gezien zag er goed uit.. voor de rest weinig gezien want we moesten opruimen en optuigen.
we hebben net niet goed genoeg gereden om de voorsprong vast te houden maar toch wel tevreden.

woensdag weer menles gehad en alvast de proefjes geoefend voor het zuidenveld.
vrijdag druk dagje gehad s'ochtend boodschappen gedaan en s'middags allebei de pony's voor de kar gehad. cupido gaat steeds beter. vanochtend na dat we in de bak gereden hadden naar stal gereden (ongeveer 1 km) hij vond het wat spannend maar wel braaf
Afbeelding
gistermiddag is in coevorden de presentatiewagen afgeleverd. we hebben er even op moeten wachten. hij zou eerst eind april klaar zijn.. maar het wachten was de moeite waard. hij is echt super mooi geworden. nou er veel mee rijden zodat harry en de paarden er aan gewend raken.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:23

mooie wagen Lanouska. Ziet er heel sjiek uit zo.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:26

Bianca, ik lees de verhalen van de hussen ook erg graag. Of je nou bezig bent met paarden voor een kar, of hondjes voor de kar maakt toch niet uit!
Hier alles ingepakt voor menkamp. Beide dames gaan mee op kamp omdat ik anders ook niet weet wat ik met puppypaard aan moet.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:17

hier ook iemand die het hussenteam zou missen net als dat ik het ezelteam ook leuk vond hier. :j
maar is snap ook wel dat het zeer doet als je zelf geen paard/pony meer heb en naar lege stallen kijkt.
lanouska:wauw wat een wagen, prachtig!
ips: misschien kom je met een 2-span terug,een week lang trainen mensen zat die je kunnen helpen daar of in iedergeval je kan helpen met de nieuwe merrie. :)*