[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:34

Jenkins

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:59

VHU sterkte, is niet raar hoor dat je er aan moet denken!

Ik heb vandaag een hele speciaal moment gehad met Sil, echt zo'n moment dat mij weer even heeft laten voelen hoeveel hij voor mij betekend.
Altijd als Sil slaapt of ligt en hij ziet mij staat hij meteen op, vandaag echter bleef hij liggen. Ben toen bij hem gaan zitten, toen is hij languit gaan liggen en is terwijl ik hem aaide in een hele diepe slaap gegaan. Was echt zo bijzonder! Hij zat zelfs te dromen! Bewegen met zijn lippen en benen enz. Vond het heel mooi en fijn dat hij zichzelf zo durfde te laten gaan met mij erbij.
Nadat hij weer goed en wel wakker was hebben we 15 minuten in de bak gemend en dat ging ook echt super!
Dat verhuizen van stal heeft gelukkig veel positieve veranderingen!!

Owja ik ga vanavond voor een nieuw konijntje kijken :D :D
Eigenlijk mag ik per pas 1 over 3 maanden... maar kwam een mooie tegen (A)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:12

Ow 2 weken terug is mijn konijn gecastreerd en die mocht vandaag weer bij de voedster.
Nou alsof ie het wist! 2 weken lang zit hij al op de boven verdieping van het hok. Nu loop ik er net heen om een poging te doen ze weer te koppelen samen. Zit hij al beneden! Nou dat is snel gedaan :P

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:49

nijntjes bij jenkins weer samen :+:

Tine blijft maar pech met automensen hebben _-:( Je blijft er nog wel relaxed bij zo te lezen, maar toch :(:)

Verder hoop ik voor de SGMW-ers voor dit weekend op een beetje droger weer, dit is toch knap waardeloos -O-

Vanochtend Mick getraind en bakje koffie gedronken met wat stalgenoten en helaas daarna thuis :r :r :r en met koorts bed in... Rond avondeten weer iets opgeknapt en net nog ff langs paardmans geweest, maar thuisgekomen weer :r

-O-

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:16

Goedenavond iedereen,

Ik kom hier ook eens binnenvallen, en zal me dan ook eerst voorstellen.
Ik ben Rianne, 25 jaar oud en woon boven in groningen.
Sinds februari is mijn pony Anna voor de kar beleerd.
Anna is een new forest pony uit 2001 en het werd tijd zelf weer wat met d'r te gaan doen.
Aanstaand weekend hebben we onze eerste wedstrijd, en ik ben al knap zenuwachtig.

Proefjes zullen wel goed komen, als m'n vriend het juiste voorleest. Maar nu nog kijken hoe ik de kalkoenen erin ga krijgen etc.
Vanavond ga ik eerst eens proberen of ik ze erin krijg en dan de laatste keer oefenen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:29

Hallo Annastasia, welkom!! En succes met je wedstrijd!

Tine auto gedoe blijft maar doorgaan!

VHU :(:)

PrinsjeH beterschap!!

Aks op de fiets naar stal geweest??

Hier weinig meegemaakt vandaag. Vanochtend gereden ohz. Ging best lekker! Daarna nog even geholpen met paarden buiten zetten.
Rest van de dag bezig geweest met boodschappen, hondjes, quilten, huishouden, boekje lezen, prutsen, etc. Heb nu dienst, is redelijk druk! Net nog even wat papieren klaargelegd op de post en dossiers opgeruimd, scheelt me morgenochtend weer een half uurtje.
Morgenochtend weer menles! Hopelijk gaat het beter dan vorige week...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:55

Yep! Aks gefietst naar stal!
Heenweg beetje miezer. Op stal 1,5 kruiwagen stront in de stromende regen. Pony nog mee naar voor om al z'n wondjes even te verzorgen in de stromende regen, en de accu vervangen in de stromende regen. Ohja, en naar huis in de stromende regen.

Ik had het héul koud!
En nu schijnt de zon ^)
@VHU; select-550 is alleen via apotheek te krijgen :P Dus das nóg een stapje verder. Maar die zooi mag je niet langer dan 10 dagen achter elkaar gebruiken ook.. Als dit zo door gaat heb ik het nog wel een aantal weekjes nodig :=

Beterschap prinsje
:wave: @ anastasia

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:35

PrinsjeH beterschap!!

Anastasia, welkom! succes met je wedstrijd!

Aks, lekker schoon geregend!

Zo nijntje is er <3 Naampje is Nevia! (sorry voor de slechte foto :P black&tan is de kleur!)
Afbeelding

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 21:36

goedeavond

@ annastasia welkom.
@ tine wat een gedoe met je auto zeg.
@ frensie heeft druk gedaan vandaag.
@ bianca mooi waggentje hoor dat je er maar veel plezier aan mag beleven.
@ prinsjeh :(:)
@ jenkins speciaal moment met sil en nijntjes weer bij mekaar.
@ bicci heeft een dubbel gevoel. hoe gaat het met je brooke dagen ?
@ janouk mag morgen gaan kijken en knuffelen in ermelo.
@ biancailona pretecho gehad en rond en gezond.
@ baudy vrijwilliger in hindernis in hellendoorn. hoe gaat het trainen voor het zuidenveld.
volgens mij iedereen gehad anders Y;(

gister heb ik weer mogen schoonmaken en inpakken in coevorden was om 2 uur in coevorden. meteen begonnen met kar schoonmaken en daarna de dressuurwagen in de vrachtwagen gezet zodat harry die niet meer in de les smerig kon maken, die mocht van mij met de marathonwagen in de les rijden :D
vervolgens de vrachtwagen uitgemest en opgeruimd (jeetje wat een paasei werk) en ingepakt met hooi voor het weekend en kruiwagen, ondertussen ook nog watertank gevuld met vers water. daarna de peesbeschermers en springschoenen in de bak gedoponeerd en in vrachtwagen gezet en dan whopa is de vrachtwagen bijna... ja bijna... ingepakt.
ondertussen was het al half 6 en moesten we eten.
na het eten eerst snel stallen gedaan want het hoosde een beetje en de paardjes wouden erg graag naar binnen. na de stallen de fietsen en stoelen bij de marktwagen neer gezet, karren uit de schuur gehaald en willeke op de kar geholpen voor de les van 7 uur. zelf heb ik erg lekker met uzma getraind en proefjes geoefendt.. als die op het zuidenveld ook is zo zou lopen * droom.. droom * +:)+
na de les de marathonwagen plus fietsen en stoelen in de martwagen en de terrasverwarmer in de vrachtwagen gezet.. schijnt slecht weer te worden van het weekend.
was om kwart over 11 thuis en lag om 12 uur in me bed, en *zucht* wekker ging weer om 5 uur.

had het nog niet verteld maar vrijdag is er een groom uit het mentean gestopt en inmiddels hebben we waarschijnlijk ook al weer een nieuwe groom (gaat van het weekend voor het eerst me)

ook is er dindag een veulentje geboren op stal.. meet
Yk Maysun van de Katshaarhoeve
Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:38

een kei schattige nijn

en een súperkeischattig veulie! :)

Ik ga op bed liggen met een nintendospelletje denk ik := wil morgen toch echt sporten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:22

Goedenavond ffies snel,

@Prinsjeh, lekker onder de de wol...en beterschap... hopelijk ben je weer opgeknapt voor je bezoek een de Koninklijke stallen aankomend weekend :(:)
@Tine, diep respect dat je dat allemaal zo zelf regelt met je auto :j wat een ellende allemaal... maar je doet het toch maar weer +:)+
@Annastasia, welkom
@Janouk, heerlijk morgen even lekker naar Paul en Janouk om even wat gemiste knuffels in te halen ;)
@Jenkins, leuke Nijn :j
@biancailona , gelukkig alles goed met de kleine *\o/*
@Lanouska, mooi veulentje

Nou ik ben bepakt en bezakt om morgen richting Vrouwenpolder te rijden. Ik zie enorm tegen het terrein op met al die regen die ook vanavond nog hier in het Westen gevallen is. Zal wel zwaar worden voor Bruutje....hier staat momenteel behoorlijk wat wind dus hoop nog dat het eea kan wat kan drogen :o

Onlangs heb ik een logo laten ontwerpen en vandaag waren mijn polo's klaar. Ik had al een poosje een idee in mijn hoofd en het leuke is dat het ontwerp gemaakt kon worden met het hoofd van Brutus en ik als dressuurmuts wilde daar natuurlijk een dressuurachtig logo bij dus vandaar de bolle rug :D . De foto is net genomen van mijn polo en met flits dus excuses voor de kwaliteit maar wilde hem toch nog even op de valreep delen. Ik heb hier ook petjes van :D

Ons huis staat aan de Vleerdamsedijk en heet 'De Vleerhof' vandaar de naam (er staat ook een bord in onze tuin)

Brutus in de hoofdrol
Afbeelding

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 22:27

@ ollie very nice... mist 'I like' knop

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:32

Welkom Rianne!

Hier is de sneeuw gelukkig weggetrokken, het is niet meer zoo koud als gisteren. Maar de kranten worden nog steeds niet rond gebracht...
Ik heb gehoord dat dit de eerste keer is dat er begin juni al sneeuw valt. Op mijn vriend zijn werk waren ze bezig: "In *een stadje* is het -9 graden!!! Zo koud! Hoe kun je overleven met -9 graden???" Mijn vriend heeft maar zijn mond gehouden, hij had echt willen zeggen dat ze toch erg aan het overdrijven waren :D Wij hebben het nu ook koud, dat is waar, maar we hebben al veel koudere temperaturen meegemaakt in ons Belgenlandje!

Gisteren een genante situatie gehad. Gisteren avond toen we wilden gaan winkelen, hebben we de spullen moeten laten staan aan de kassa. De Visakaart weigerde en we hadden niet genoeg cash bij. Het toestel zei dat we onze limiet hadden overschreden (limiet staat op 2500 euro, maar het was 6 juni, en we hadden écht nog niet zo veel uitgegeven op die 6 dagen!)
Op 1 juni werd de maand mei afgesloten, dus het leek ons logisch dat wij opnieuw vanaf 0 konden beginnen. Bleek dus niet zo te zijn... 10 juni gaat het geld pas van mei eraf, dus tot 10 juni geldt de limiet van vorige maand :') Hadden ze toch even mogen vermelden bij het aanschaffen van de Visakaart vind ik! Maar goed... we zijn bij de buren geld moeten gaan vragen want we hadden geen eten... Erg genant! Maar we hadden geen keuze, we konden niet aan het loon van vriend zijn werk, want de bank was dicht. (hebben hier geen bankkaart van omdat het slechts een tijdelijke rekening is) Gelukkig hebben we zulke lieve buren die ons steeds helpen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:36

Ik vind hem supergaaf Ollie!!!!
Wat een lief Nijntje <3 en lief veullie <3 altijd zo mooi om te zien dat jonge spul.
Was dat dit weekend PrinsjeH het bezoek aan de stallen? Echt K dat je zo ziek bent, wat naar :(:)
Anastasia welkom *\o/*
**edit** las dat je gelijk met mij had gepost, jeetje wat een toestand S_L!

Net zo leuk met Wiske uit geweest, ze heeft een vriendinnetje, een flatcoated retriever, zo gek als een deur :# en ze spelen dan zo leuk <3

Indrukwekkend trouwens al die reportages vanaf Alpe d'Huez...
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 07-06-12 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:37

@SL_super dat je geld kon lenen van de buren om eten te kopen +:)+ en sneeuw is voor ons best gewoon en voor hen uitzonderlijk := (moet wel zeggen als hier in juni sneeuw zou vallen zou ik dat ook best uitzonderlijk vinden :+ )

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:38

Mooi veulentje. Met het oefenen voor het zuidenveld gaat het nog niet zo top. Draf wel,maar stap is het probleem. En hij is ook erg aan het puberen. Ben erg benieuwd hoe het zal gaan. Hopelijk kunnen we volgende week in de les nog wat kegeltjes oefenen want dat kent hij nog niet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:43

Vervelend Baudy maar ja, ze moeten alles leren he :+ en dan ook nog puberen, live is hard when you're a horse :+

En ik wilde nog zeggen dat ik een van de namen van de veulies zo geweldig vind, Hollands Next Top Tuiger hoe verzin je het _O-

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:45

@ VHU: wat leuk dat Wiske zo veel plezier heeft met haar vriendinnetje! Altijd leuk om honden te zien spelen!

@ Ollie: Ja het zijn super buren! De Visakaart heeft het 2 maanden geleden eens laten afweten om nog onbekende reden, toen hadden we net de Audi volgetankt, 160 dollar... Toen de buren gebeld, is die man zijn auto in gesprongen en is hij komen betalen :D
En nu is het hier winter (in Nieuw-Zeeland spreken ze enkel van zomer en winter, de andere seizoenen wordt eigenlijk niet van gesproken, maar theoretisch gezien is het nu herfst). Ze hebben soms wel wat sneeuw, maar zeker niet vaak.
Je moet denken dat er nu 5 cm ligt op sommige plaatsen en dat daar ALLE scholen en bedrijven dicht zijn en dat de kranten niet worden rondgebracht :Y) Dat was vroeger mijn droom, dat de school zou sluiten door sneeuw, maar bij ons moet daar 50 centimeter voor vallen ofzo :o

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:49

AH! Ik moet naar nieuw zeeland!
Dan mag je tenminste genieten van de sneeuw!
Ohnee wacht... Verder is 't daar warm >;) is ook weer niks.. :+

Wiske braaf gespeeld. Zeg VHU! Ik vind dat het stilletjes aan weer tijd wordt voor fotos van die woef van je (en je tuigpony ook! >;) )

Ik ga bedje toe. Morgen zogauw ik wakker ben ontbijten en naar de sportschool :)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 05:29

@ baudyh hier hetzelfde probleem met uzma maar gaat steeds een beetje beter in het begin is uzma druk, een na 3 kwartier wordt het beter en gaat het stappen ook beter.... kegels daar zeg je zomaar is wat moet ik ook nog doen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 05:49

Ik was een beetje geschrokken toen ik het internet opende vandaag. Er is gisteren avond een windhoos door Belgisch Limburg getrokken en er schijnt erg veel schade te zijn. Op een plaats vloog een volledige boom over een huis, op een andere plaats vloog een trampoline over een huis die verderop op een auto is beland. Ongelofelijk hoeveel kracht zo een ding kan hebben 8)7
Ik hoop dat er bij mij in de familie niet te veel schade is, ik heb nog met niemand contact gehad dus weet het nog niet.. De windhoos is in onze streek gekomen volgens de krant, dus ik hoop dat ik nog van iemand iets hoor vanavond.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 07:35

Citaat:
@Tine, diep respect dat je dat allemaal zo zelf regelt met je auto wat een ellende allemaal... maar je doet het toch maar weer

Tja, wie zou het anders moeten doen....

Goedemorgen allemaal.

Er zijn geloof ik geen echte samenvattingen, maar toch sluit ik me erbij aan :D Beetje moe hier, al die stress om auto vreet energie. Ga nu snel paarden voeren. (kost zoveel tijd nu ze in de zomerwei staan... zeker 20 minuten)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 07:38

Oei SL wat eng! Hopen dat er bij je familie geen schade is!

Hier helaas een gebroken nacht achter de rug. Er was maar 1 ritje bezig vannacht, maar ben er wel een paar uur wakker van geweest. Om 4 uur was het opgelost, maar manlief moest om 5 uur opstaan, dus tussen 4 en 5 ook niet echt geslapen. Net nog even anderhalf uur beetje liggen maffen. Tussen de middag maar even plat gaan dus.

Nu snel de hete koffie naar binnen gieten, werkspullen opruimen, dienst overdragen en boodschappen doen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 07:55

Hier ook al weken slecht slapen.. Maar nu nog blijven liggen heeft ook geen nut want slaap ik toch niet.

Even op m'n gemak ontbijten en dan naar de sportschool.
En dan ga ik vanmiddag even naar de stad om wat sokken etc te kopen :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:52

goedemorgen..
lanouska, mooie samenvatting, mooi veulen met een gave naam ! en je bent er maar weer druk mee, en Uzma doet vast goed zijn best voor je in zuidenveld !! een groom gestopt en een nieuwe groom erbij, ik hoop dat het klikt met de nieuwe groom....
Anastasia welkom !
Baudy...oefenen maar...komt vast goed
Ollie....en super super mooi logo !!!! daar kun je best trots op zijn, geweldig !!
Aks...even luieren nog vanmorgen, dat heb je wel verdient !!
frensie... :O kort nachtje....knap dat je die nachtdiensten volhoud !!
Tine..hoop dat je snel een geschikte bus kan vinden...is altijd lastig vind ik !
SL..wat een gedoe met je credit card...en wat een gedoe idd daar in B-limb...hoop dat de schade meevalt...maar wat een kracht zo'n windhoos.... >;)
Vhu...fijn met Wiske gewandeld met maatje...geweldig dat jonge spul. en hoe is het met Snuit eigenlijk ??
Jenkins. heeft een leuke nijn !!
Prinsjeh...ziek %) beterschap..hoop dat je vandaag al weer wat opgeknapt bent..

verder schijnt het zonnetje hier nog, maar het word wel steeds meer bewolkt...afwachten maar....
verder niets nieuws...arabier is gekalmeerd inmiddels...en vermaakt zich goed, er woont alleen een jonge reebok met zo'n geweldig gewei-tje van 20 cm op zijn kop, fantastisch om te zien, hij staat soms stokstijf stil en dan loop ik er op een afstand van 4 meter langs en kan hem gewoon bekijken, hij denkt vast, als ik me niet beweeg, zien ze me niet, is wel bijzonder, naast zijn weide in de struiken...en die geur en het ritselende riet en bosjes...vind de arabier dus doooooodeng....hahaha...sukkel... 8)7

En...heb zojuist de bevestiging van de bestelling van mijn kar gehad....blij !! nu is het echt zo ver,....over 5 weken...mijn trainingskar halen...spannend !!!
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 08-06-12 09:10, in het totaal 3 keer bewerkt