[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:01

kale wobbe mag toch niet naakt staan :P

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:03

hey vraagje he
op zo'n dag als vandaag, heeft ie dan ook 'n minder dikke deken op omdat 't zo warm is of niet?
stond me dat af te vragen vanmiddag, toen ik mezelf de rambam stond te zweten :P

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:07

ik heb vandaag de pony's geschoren, maar ik begin gewoon met een katoentje, zodra et kouder lijkt te worden krijgen ze een 200 grams deken op

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:07

vandaag heeft hij overdags de 300 grams deken op gehad.
omdat ik niks anders heb.
toen ik hem vanmiddag in de molen had staan had hij geen deken op.
daarna op stal gezet en zijn deken afgelaten en een stalgenootje zal hem op doen als ze naar huis ging.
morgen heeft ie overdags ook zijn 300 grams weer op of het moet echt weer heel erg warm worden, dan krijgt hij voor 1 keertje de regendeken op van ivy.
die is wel iets te groot (aan onderkant en achterkant) maar kan wel voor een keertje.
ik heb nu een 200 grams besteld en die krijg ik hopenlijk dinsdag binnen.
dan kan hij die vanaf woensdag op (want dinsdag ben ik waarschijnlijk al op stal geweest als de deken binnen komt)
en dan tot het weer wat kouder word de 200 grams op denk ik.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 19:09

veale heeft dezelde deken op, omdat ik niet de mogelijkheid heb om een aantal keer heen te rijden, het is telkens 20 min.

Veale stond vanochtend op stal een beetje te zweten, als mijn bijrijdster er is, wil ze de deken nog wel eens af doen, maar 9 van de 10 keer staat hij onder dezelfde.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:10

Heerlijke rit gemaakt. Wel 6 keer gedacht onderweg dat ik toch maar een heerlijk span heb. Waren wel erg heet. Nou ja, eigenlijk lekker heet maar wel controleerbaar. Hun worden dus niet trager met vachten.

Mooie deken, leuke prijs en ook nog eens een kleine maat

Ik kreeg verleden week ook een uitnodiging voor de meninstruktie opleiding. Ja leuk, met mijn shetten. Stomme regel.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:14

mijn moeder is iedere ochtend op stal.
dus die kan eventueel dekens wisselen.
anders had wobbe gewoon de hele dag onder 300 grams gestaan.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:16

nee ik vroeg het me gewoon af, geen kritiek verder hoor :)
gewoon interesse :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:16

vragen staat vrij

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:19

Pffff... 300 gram vind ik wel veel hoor. Ik had ze geschoren onder een fleece gevoerde deken en nog geen probleem. Maar goed, 200 grams is onderweg

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:21

ik stond vanmiddag m'n pony te wassen met koud water :=
oke niet het lijf, maar bij manen wassen wordt dat sowieso wel nat :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:21

ja inderdaad.
de 200 grams is onderweg.
en ik had niks anders.
toen ik hem vrijdag geschoren heb was het best fris
ik had niet verwacht dat het nog een week lang 20 grade zou worden :+
maar morgen ochtend is mijn moeder op stal, als het dan wat gaat opwarmen doet ze ivy d'r regendeken bij wobbe op.
en ik hoef maar tot 1 uur te werken en daarna ga ik naar stal.
dus dan gaat ie weer even aan het werk.
en als ik dan naar huis ga dan doe ik maar wel de 300 grams op voor de nacht (ook al is dat dan al om 16.00uur o.i.d.)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 19:23

ik heb nu nog een ongevoerde deken opliggen, heb nog een 150 en 200

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:28

ach het komt wel goed.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:34

Zo daar ben ik weer :)

Vandaag was het een hele mooie dag om de wedstrijd te rijden. Helaas was het parcour erg zwaar en blubberig waardoor het toch even zwaar doorpoten was voor rivje. Ook merkte ik bij de wegtrajecten dat rivaldo minder voorwaarts was als normaal.

Hindernis 1 ging super, hindernis 2 was op een heuvel en lag ook schuin, toen we door start gingen gleeden we door naar beneden en kwam riv bijna tegen een paal aan van voor maar ik heb dit net weten te voorkomen zodat mijn kar de klapper maar maakte. Het was zo glad dat er ook mensen zijn omgevallen. Wagen was helaas wel verbogen naar de banden toe waardoor hij wat aanliep. Maar de vader van jelle, mijn vader en een vriend hebben mij geholpen met het rechtbuigen zodat ik toch verder kon. (bedank je vader maar nog een keer van me jelle :D) De rest van de hindernissen gingen super. Maar ik merkte dat de drassigheid + niet vlotte riv geen goede combi was. Het leuke van alles is dat mijn moeder groom achterop was bij de hindernissen (nooit op de wagen geweest en was zo bang ervoor) We hebben een leuke maar leerzame dag gehad en vond het leuk om dit met mijn ouders te delen :)

Bij de vaardigheid stond er een poort verkeerd waardoor ik door het schrikdraad moest (riv vond dat ook al geen goed idee, waardoor hij ging weigeren en de bal eraf tikte) ik zie vanavond of ze deze gerekend hebben ivm ze dit moesten overleggen met de hogere jury ofzo hihi.. Met deze niet mee gerekend heb ik in totaal door eigen schuld 1 bal :).. Vorige keer waren het er 3 dus ben erg trots :D

Afbeelding

Afbeelding

Een met stoere mams :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 03-10-10 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:44

Citaat:
Ik kreeg verleden week ook een uitnodiging voor de meninstruktie opleiding. Ja leuk, met mijn shetten. Stomme regel.

Ik vind het ook een belachelijke regel, bij de instructeursopleiding snap ik het want je moet op elkaars paarden kunnen rijden maar met mennen maakt dat allemaal helemaal niets uit. Maar ik vrees dat dat niet veranderd gaat worden. }> Vind het ook heel raar dat je bij mennen niet een soort cursus hebt waar je niet die wedstrijdkwalificatie voor hoeft te hebben, soort basis meninstructeur of zoiets, zoals je ook bij onder de man hebt. Of dat ze anders een toelatingsexamen doen of zoiets .... maar goed....

@Rivaldo, vind het heel dapper van je allemaal! En knap van de poown plus je grooms!

Mbt dekens, let op dat het niet gaat 'smetten' / smoren of hoe noem je dat, doordat het te warm is.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 03-10-10 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:46

Balen van je kar laura... Heb je fotos gemaakt ?

Buck staat onder 280 grams. Zielig ? jammer dan hij zweet niet en voelt goed onder zijn deken. En zijn haar groeit al weer dus warm zal die het niet hebben. Deken is zeer goed adement. :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:50

hierboven 3 die millanka gemaakt heeft. De rest zal ik bundelen in een topic :).. Ik ga nu weer terug naar de knollies even staldeken eronder doen en voeren :) Ook tummetje even lekker aandacht geven :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:04

Nou als er een mini op de wereld is die niet zielig is is dat Buck wel ;)
Dat hele deken verhaal is natuurlijk enorm paard/omstandigheden afhankelijk.
Snuit heeft eindelijk een beetje haar maar niet echt dicht in elkaar, Alwyns haar is vrij dicht en kort en Freddy is een soort wolbaal :+

Echt super stoere foto's Rivaldo 8-) !

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:08

volgens mij had ook niemand het over zielig toen het over de dekens ging? :?

@laura; :oo gave fotos joh :D waterbak, :j netjes!!
En voor je moeder; petje af! of ze even met mijn ma wil buurten? ;)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:17

Haar groeit toch niet door dat ze het koud hebben maar omdat de dagen nog steeds korter worden :?

Hier hebben ze nog een ongevoerde deken op en lopen ze nog 24-uur buiten. Robijn nu 3 weken geleden geschoren
en hij maakt al een nieuw vachtje aan maar glimt als een spiegel. Straks als het kouder wordt krijgen ze 200-240 grams
op. Heb voor allebei nog een staldeken liggen voor als het echt koud wordt maar die heb ik nog nooit nodig gehad.

Het ene paard heeft het ook sneller koud dan de andere. Paard van mijn zusje is er wel eens ziek van geweest omdat ie het
te warm had.

Ik ben vanmiddag terug gekomen van een weekendje weg dus helaas weinig pony's gezien.

@ rivaldo leuke foto's van je wedstrijd het weer zat ook mee

@ IT Super dat je clinic goed is gegaan !!! En wat een gave dekens heb je besteld !!!

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:18

Ik kan jullie niet bijhouden....
Ik zie hele mooie en warme dekens voorbij komen. en gave foto's van Laura en Riv! jammer van je wagen, maar toch goed gedaan hoor! Let je wel op dat je de leidsels meer op maat vast houd? Het valt me nu op dat je ze vrij losjes vast hebt en je handen dicht tegen je lichaam houdt. vooral tijdens een marathon kun je beter iets naar voren gaan zitten zodat je alle ruimte hebt om te sturen. (het is maar een tipje ;))

Wij hebben er ook een druk weekendje op zitten met vandaag een prachtige rit door de mooie nederlandse natuur! Het is een uur rijden, maar dan heb je ook wat! vandaag 25 km gereden door de bossen en echt genoten van de omgeving en de ponies!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

edit; even foto's zichtbaar gemaakt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:33

Heerlijke foto's Sumic, ben jaloers :P
Klopt Mais, haar groeit door korter worden dagen, als ze het koud hebben gaat het haar dat ze hebben overeind staan als soort isolatiemateriaal }:0 En het lijkt vaak alsof je korter haar hebt als je er een deken over heen hebt en niet geschoren maar dat lijkt dus vaak zo omdat het haar dus plat ligt.
Ik hoop dat ik de winter doorkom zonder dekens maar geen idee hoe het gaat lopen, ik zie wel. Ze zijn nog topfit en vrolijk plus weinig zweet dus ik vind het wel best.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:47

Afbeelding
dit is hoe ik me nu zo'n beetje voel :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:48

Ik heb er hier 2 die weinig haar hebben van zichzelf en 2 echte wolbalen, niks zweet nu met werken, dus lekker bloot en met haar dan maar door de winter. Op Billy na omdat die niet lekker is en dus een van de 2 zonder haar is.