[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:20

Volgens de buienrader komt het ook onze kant op.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:34

Ik zal zeggen, ga snel een ritje maken!! Vind het erg jammer dat ik niet kon mennen, maar vind veiligheid gewoon voorop staan en ga dus ook niet in me eentje..Had vandaag in de regen gereden, vind het niet eerlijk tegenover hem als ik niets met hem doe en hij meerendeels stil staat in stal, gaan hier wel 4 a 5 uurtjes naar buiten maar vind dat niet voldoende :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 16:15

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 16:56

Wat leuk al die menners met Sinterklaas in de wagen!
Met onze Simba duurt de intocht dan wel erg lang :+ met die kleine pasjes.
Vandaag aan de wandel met Alwyn. Mannetje stapte zeer dapper door, hij stapt echt heel vlot. Denk dat hij zo een paard bijhoudt, want ik moest zelf ook heel vlot doorstappen :D Dat gaan we er dus inhouden, ik hou wel van die vlotte typetjes! Nog aan de weg geweest naar auto's laten kijken, nou ja, hij keek er niet echt naar gelukkig. En lekker geoefend met halthouden en weer voorwaarts. Lijkt me ook bij mennen wel de basis ;)
Sim lekker eindje voor de sulky gehad, hij had er ook echt zin in. Oortjes erop, zo schattig in die enorme manenbos. Dat rustig halthouden zit er bij hem eigenlijk niet zo goed in :+ }>
Natuurlijk wel natgeregend maar goed had regenjas aan....was wel lekker rustig buiten volgens mij had iedereen zoiets van we gaan vooral niet naar buiten :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:19

Klinkt als een geslaagd dagje, het was inderdaad niet druk buiten!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:33

Hahaha, halt houden en dan vooral blijven was bij onze Welshkes ook echt een aandachtspunt.
Ben nog steeds zo trots dat ze het goed gedaan hebben!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:00

Ach intocht..... wij zijn van de achterkant van het bedrijf naar voren gereden. Al met al 300 meter. Sinterklaas eruit, pony's aaien en zodra sinterklaas naar binnen was ben ik een half uurtje Wolvega in getrokken. Vervolgens even gedressuurd op de parkeerplaats, 3 rondjes met wat kinderen in de kar en vervolgens sinterklaas weer inladen en naar achteren rijden. Eerst naar bijna het einde van de straat, kinderen rende allemaal mee om uit te zwaaien. Sinterklaas balen want die zei dat hij pijn in zijn harses had van die mijter en hem zo snel mogelijk af wou. Zodra de kindjes weer waren verdwenen, het span draaien en terug draven en ons achter een berg pallets verstopt.
Met het vervoer worden we steeds handiger, binnen een kwartier alles afgetuigd, in de trailer en de kar op de aanhanger en vastgesjord.

Hier is het droog gebleven, lekker met de hond in het bos gewandeld. Vanmiddag eerst de auto eens flink uitgezogen en er een halve stal aan materiaal en zaagsel uit gehaald.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:26

Net mijn eerste menles achter de rug! :+
De instructeur vond dat ik een heel erg leuk spannetje had. We hebben ons geconcentreerd op het wenden op de buitenteugel, omdat het toch wel een erg belangrijk onderdeel is voor een paard om goed te kunnen. Romeo was ontzettend braaf, hij moet alleen nog íétsje meer voorwaarts denken. Hij is snel afgeleid door andere paarden, of zelfs gewoon het gras onder zijn voeten, en dan is zijn aandacht érg ver te zoeken. De instructeur raadde me dus aan om hem meer voorwaarts te rijden. Hiermee bedoelt hij onder andere: niet met de teugels corrigeren als zijn neus naar de grond schiet, maar hem net vooruit laten gaan.

Ik heb erg veel opgestoken uit deze les. Het zijn allemaal maar piepkleine dingetjes die de instructeur me aanraadt, maar het is toch genoeg om je pony helemaal te verkl*ten voor de rest van zijn leven.
Zo ook om een vlechtje te leggen in Romeo zijn manen net achter de oren, en dan met een schoenveter het hoofdstel vastmaken aan die vlecht. Het is me al overkomen dat Romeo zijn hoofdstel had uitgeschuurd, maar ik had het geluk dat Romeo bleef stilstaan. Zoals iedereen wel al zal gemerkt hebben, blijft het geluk niet altijd aan de kant van de menner:D Dus het is toch iets wat ik zéker ga doen...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:27

Zo ik ben weer terug! Hele weg droog gehad :D Jelle deed het super!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:41

ben jaloers op jullie fijne ritjes vandaag hihi!! Achteraf zei een van mijn bijrijdertjes dat ze ook wel mee had gewild, was haar helemaal vergeten te vragen :P Dus als de bak woensdag super slecht is (als ik hun ga helpen met rijden, dit doe ik eens in de zoveeltijd) dan gaan we met zn 3tjes op de kar, zal even proppen zijn maar we zijn 3 kleintjes :P

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:53

zo vandaag thuis 2span gereden met andere leidsels, dat beviel me wel, in het begin had ik echt nog de naweeen van gister in mijn handen. pony's wilden alleen maar hard, dus maar even laten gaan en toen weer teruggenomen, daarna heel fijn gedressurd met ze! ik ben blij dat ik eindelijk weer beter ben! vraag me af of het achteraf niet toch een klein mexicaantje was maar ach dat maakt nu niet meer zo veel uit :o
ppf ik moet gewoon nog een week op die pessoa wachten, jammer genoeg kan ze me nu ook geen korting meer geven :P

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:57

Vandaag nog even tandem rondgestuurd. Ben je lekker aan het rijden worden er steeds meer pionnen in de bak gezet!! Waas wel super om dit weer te oefenen. Voorponie is af en toe zoooo snel in omdraaien en daarna weer niet vooruit te branden en ik ben nog niet zo heel goed om de hengel uit te schuiven zonder dat deze overal achter blijft hangen. Doe mij maar 2span

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:57

ik wil juist heel graag een keer tandem proberen te rijden! lijkt me heel erg wennen maar super leuk!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:00

Onze binnenbak is te klein om fijn tandem te kunnen rijden. Zeker bij de uitgang meent de voorste de andere kant op te moeten. Vond het ook weer leuk om het weer even te mogen doen maar met zijn 2en naast mekaar gaat me toch makkelijker af :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 20:12

Tandem vind ik ook wel wat hebben, maar ik wil eerst een tweespan, dan kan ik gaan scurrydriven ;)

Abbey vandaag 2e x voor de wagen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:26

Mijn ponys willen alleen maar hard de laatste tijd. Ik kan ze nog wel inhouden maar dat komt er meer op neer dat Nikey galloppeer5d terwijl Hero stapt. Het is een beetje een constante strijd op dit moment. Straks een tijdje terug op enkelspannen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:28

Mijne willen ook alleen maar hard, vooral Jelle. Terwijl hij in enkelspan de rustigheid zelfe is :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:54

Wij hebben vandaag onze eerste indoormarathon gereden :D en zijn niet eens laatste geworden :D
Klassiek keurig foutloos :D alleen niet echt de allerbeste tijd :D Speel-uw-spel ook hele parcours foutloos maar niet zoveel puntjes.
Dus uiteindelijk 8ste van de 12 geworden. Maar het was voor ons alledrie (koetsier, pony en mij/groom) de eerste keer dus we zijn tevreden :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:55

Palousa_boy: Hoe bevallen jullie nieuwe paardjes? Ben je al aan het wassen gezet?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:00

Dat ziet er stoer uit stef!! Ze doet het leuk, vind dat dribbelen van die kleine snelle basjes altijd zo leuk om te zien :D Ze wilt graag werken zo te zien,

Marianne: je had toch de bokkers korting al? Als het nog langer gaat duren voor mij ga ik maar is klagen haha :P

Rivaldo was donderdag vrij sloom voor de wagen, of hij ging gewoon hard zat en had ik het gevoel van niet. Als ik dan me stem verhef hihi ging hij opeens heel hard lopen :P Denk als hij vaker mee naar buiten gaat dat hij dan wel meer pit zal krijgen ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:01

gefeliciteerd :D.. toch netjes!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:37

Evelli schreef:
Wij hebben vandaag onze eerste indoormarathon gereden :D en zijn niet eens laatste geworden :D
Klassiek keurig foutloos :D alleen niet echt de allerbeste tijd :D Speel-uw-spel ook hele parcours foutloos maar niet zoveel puntjes.
Dus uiteindelijk 8ste van de 12 geworden. Maar het was voor ons alledrie (koetsier, pony en mij/groom) de eerste keer dus we zijn tevreden :D

Super toch!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:39

netjes hoor!!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:35

Ja we zijn super tevreden :) ons doel was: niet verongelukken :D
Dat hebben we ruimschoots gehaald door veilig weer thuis te komen en geen balletjes van de poinnen te rijden :D

Snelheid komt later wel. Koetsier (dennis@bokt) rijdt nooit met deze pony :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:49

Ben ook weer terug van wedstrijd.
Ging niet zo als gepland, was aan de late kant op het wedstrijdterrein. Waren ze eerder begonnen. Heb ongeveer 10 minuten ingereden. Zou rond 9 uur moeten, om kwart over negen stond meneer al weer op de trailer.

Had proefje verkeerd gereden, was een slechte proef, voor mijn gevoel max 170 punten. Dus best baal gevoel, want was mijn eigen schuld. Ik riep al zullen we maar naar huis gaan.
Is de prijsuitreiking er, had ik 187-2 punten dus gewoon een wp. :-)

Rond kwart voor vijf vaardigheid gereden, had 1 balletje en tijdsoverschrijding. Dag die niet goed begon is toch nog goed geeindigd. Ik was te vreden.

Een aantal hebben wel kunnen mennen vandaag, een aantal niet. Wij hebben volgens mij geen regen gehad.

Evelli gefeliciteerd.

Ga nu naar bed, lag er gisteren om 01.00 in ongeveer en om 5 30 wekker en de dag er voor ook al. Dus ben bekaf