heb ov kaart hoor dus kan een heel eind komen duurt alleen ''even''
Biancacoo
Geplaatst: 07-06-12 09:10
vhu...Wiske even aangepakt.. kan het me goed voorstellen !! , ook ik ga reageren.... ik heb niet zo veel problemen met rammelen, Tine ik begrijp je opmerking...maar als ik zie wat die hussen hier met elkaar doen..... en wat sommige mensen met hun paard of hond doen tijdens training ongeacht discipline .......dan is dit een keer door elkaar schudden helemaal niet erg !
Tine, ik hoop dat alles goed gaat met je auto, ik denk het wel, want het is jou eigendom, dus de garage die kan er niets van zeggen. SL, de laatste loodjes.....zwaar, maar noodzaak ....maak er nog een paar mooie dagen van, voor je het weet ben je thuis !! VHU gaat voor de endurance...super !!! duim voor je, hoop dat je het vol kan houden, na je nare val. Frensie ook voor de endurance, duim ook voor jou !! Aks...superdidd'sje, gave foto's !
die man waar ik iemand voor zocht om keertje emt pony-kar mee te kunnen rijden is vanacht overleden....... vind het wel heel jammer dat dat niet meer heb kunnen regelen voor hem, maar hij was al zo ziek, dat hij het ook gewoon al maanden zoiezo niet meer kon, toch lastig nu om evenwicht te zoeken tussen schuldgevoel en vrede mee hebben...
voor hem is het beter, absoluut, hij bleek na onderzoek deze week, nu helemaal vol te zitten emt uitzaaiingen..
ging zo snel....
tine10
Geplaatst: 07-06-12 09:42
Bicci, wat een naar bericht. Maar waarom zou jij je schuldig voelen? Je hebt je best gedaan. Maar als ik het goed begrijp, had die man het helemaal niet volgehouden om achterop een kar mee te rijden. Blijft toch een vreselijke ziekte!
Bianca: niet aanvallend bedoeld, maar wat andere mensen hun paard, hond of wat voor dier soms aandoen vind ik persoonlijk geen maatstaf om dan zelf ook maar een keer fout te handelen. Maar goed, dat is mijn mening. Een hond zal het schudden niet begrijpen. Heb je een beetje angstige hond, kun je zelfs het vertrouwen van je hond kwijtraken, omdat je als baas fout gedrag vertoont. Honden onderling doen van alles met elkaar, maar zullen niet schudden. Als ze dat wel doen, is er iets goed mis.
Aks: denk dat dat "even" van jou minstens 4,5 uur reistijd zal bedragen en dan zul je ook nog een heeeeeeeeel eind moeten lopen.
Rembrand net weer heel fijn gemend, nu even pauze.
das waar tine. Dus moet jij ze daar bij die stomme garage maar flink op hun nummer zetten! . Hier zo weer thuis. Wasje draaien,afwassen, opruimen en avondeten voorbereiden.
Biancacoo
Geplaatst: 07-06-12 10:20
Bicci...heel naar bericht..dubbele gevoel kan ik me goed voorstellen maar die man was dus echt wel heel erg ziek...zwaar hoor..
@ Tine...iedereen gaat wel eens, of is wel eens in de fout gegaan, bij zijn of haar dier in mindere of ergere mate ! ....iedereen.....doordat je te moe bent, frustratie, ergenis, en noem maar op ! is geen excuus, maar het gebeurd wel, vervelend, maar waar. vaak na je actie heb je er al spijt van..en dat lijkt mij wel genoeg, elke situatie is anders..en word persoonlijk opgelost naar eigen inzicht, of dat goed is ?? wat is goed en wat is fout.. daar kun je mooie discussie's over krijgen.
janouk
Geplaatst: 07-06-12 10:43
@bicci sterkte
Morgen ga ik naar het Ponykamp om Paul en Janouk te zien bij de dressuurproef Ik mis ze allebei kan ik ze mooi morgen allebei knuffelen
hoi snelle kletsers nu loop ik zo als vaker weer achter. Dus niet alles meer onthouden van teruglezen.
@biancaooo, mooi karretje, sommige mensen met dieren. Kreeg keer vraag of ik bij wedstrijd van iemand foto's had gemaakt, gemaild dat ik die gemist had. Ik terug kijken. Was wel niet honden, alle kanten bitgetrek. @aks, knappe dids die revalidatie wilt niet hard ej. Al iets gehoord. ps je bent vlakbij vandaag, zie naar den bosch, daar werk ik @tine, hoest nu met autogebeuren? @melissa, wish doet het goed voor de kar ej. @margreet, lekker slecht frietjes @vhu, hondjes mogen niet binnen plassen ook niet dreigen. @sander, in de sneeuw, hier droog/bewolkt/regen/zon echt nederlands dus. gaat ook snel al aftellen om terug naar huis te gaan. @ngtje, zag je sms vanmorgen, beter zo voor die man. Nooit leuk en is snel gegaan. @janouk, veel plezier op het ponykamp
biancaaatje
Geplaatst: 07-06-12 12:46
hier verder alles goed, rond en gezond zoals ik altijd zeg. Dinsdag pretecho gehad. Begin wilde hij/zij niet meewerken. Vrouwtje jullie zijn lakoniek. Tja floris wilde helemaal niet meewerken met de pretecho. Maar daarna was het wel geluk. Waren al blij met oppas. Vriendin van mij wilde dat wel doen. Pas maandag geregeld. Al mijn oppassen konden niet. Ik in mijn foon kijken. Berichtje gestuurd vraagje, wat doe jij morgenavond en was meteen geregeld. Zo fijn. Kon floris op tijd naar bed toe.
tine10
Geplaatst: 07-06-12 12:49
Nou, ben weer terug van bezoekje aan mijn bus. De meneer uit Utrecht was hier om half 12. Samen naar de garage gereden. Biedt hij ineens nog maar de helft. Tja, daar trap ik niet in. Voordeel: monteur van de garage heeft me nu een leenwagen mee gegeven (Renault iets), hij gaat me evt helpen auto helemaal uit elkaar te halen en alle losse onderdelen te verkopen. Manlief gaat nu proberen een deal met hem te maken, dat hij dat gaat doen (wij hebben er tenslotte geen verstand van), kan hij deel van de opbrengst krijgen. En anders brengen we hem weg voor oud ijzer.
Ga zo Thabor even longeren, dan kunnen de paarden weer terug naar de wei. Arme beesten, staan al bijna 6 uur op stal.
Wat een pannekoek die vent Tine.. Volgens mij kijk jij veel te lief als ze allemaal vinden dat ze je wel kunnen bedonderen maar wel eindelijk een leenhok
Dank voor de tip Tine & de support Biancacoo. Denk trouwens dat mijn actie een kruising tussen schudden, sleuren en duwen was hoe het ook zij ze poept / plast nu in ieder geval met uitlaten elke keer weer wel, was zo dat ze dacht dat dat wel gewoon steeds tussendoor overal kon en dan met uitlaten wat ik echt wel 5x per dag doe als het geen 6x is niets doen. Terwijl ze tot plm 2 weken terug vrijwel zindelijk was.... Dat is zo frustrerend en ze is inderdaad aan het puberen want wilde haar balletje net ook al niet geven om weg te gooien. Maar ze is wel slim he, komt ze naar me toe en gooit het zonder commando van mij zo voor mijn voeten....dan duw ik het weg maar gooi niet. Had ze na paar x feilloos door dus toen gaf ze hem toch toen ik er om vroeg.
Ze is zeer bijdehand en gelukkig ook gevoelig voor bijv stem'hulpen' en lichaamshouding, die rammel/of wat het ook was was echt voor het eerst in ruim 3 mnd tijd dat ik zoiets deed en heeft dus grote indruk gemaakt
Dit weekend werken en met geluk zondag naar 't peerd dus geen Hellendoorn hier, trouwens ook mega ver weg
@Biancailonaa kon je alles goed zien op de echo? Vond die laatste dat je het hele kind dan ziet wel heel bijzonder.
Verder hier afgedraaid, moest erg vroeg beginnen en had slecht geslapen door woelende man naast me
VanHuisUit
Geplaatst: 07-06-12 14:52
@Bicci als er iemand is die zich niet schuldig hoeft te voelen ben jij het hoor, je geeft al zoveel Janouk aan de knuffel Aks heeft die aleve nu nog iets van effect? Tine niet te geloven zeg met jouw auto
Zo ben weer bij. Maar ben dus ook heel moe. Komt ook doordat ik momenteel / deze dagen erg aan Rizanta moet denken... vorig jaar rond deze tijd bracht ik mijn wagen weg in de veronderstelling mendurance te gaan rijden in Zelhem, paar uur later was ze dus overleden. Wat heb ik een verdriet om haar gehad en ik word er nog steeds zo naar van als ik eraan denk. Moet ik er niet aan denken natuurlijk maar nu in de voorbereiding naar endurance Renkum, zelfde soort gevoel van voorbereiden, training erop afstemmen enz komt dat toch weer terug. En ook de angst je paard nog eens op zo'n manier te verliezen, of uberhaupt te verliezen.
Dacht vanochtend nog als Bente er tussenuit zou stappen, ik zou het denk ik niet nog een keer op kunnen brengen weer helemaal van voren af aan te beginnen en een band op te durven bouwen met een nieuw paard. Slaat natuurlijk nergens op dat ik daar dan aan denk maar goed met het berichtje van Lanouska over wat er gebeurde met Cupido, wat gelukkig hopenlijk met een sisser afloopt en met de afgelopen tijd de overleden paarden in het topic, piept het toch in je hoofd omhoog
tine10
Geplaatst: 07-06-12 16:00
VHU: even een voor jou. Is natuurlijk heel logisch dat dat soort gedachten boven komen drijven. Is toch ook je grootste angst. Hopelijk kun je toch ook genieten van de voorbereidingen. En zo te lezen, heeft het goed geholpen bij Wiske. Pubertijd is gewoon lastige periode. Even een paar maanden doorbijten en dan heb je volgens mij een fantastische hond.
Aks: zou dat het zijn??
In ieder geval, ik had gisteren ook een sloopbedrijf gebeld. Blijkbaar wilde hij de auto graag hebben. Ik moest hem namelijk direct terugbellen, nadat ik met mijn man had overlegd. Ik heb een paar keer geprobeerd te bellen, maar of hij nam niet op of hij was in gesprek. Ik heb wel gezien dat hij ook een paar keer heeft gebeld, maar heb niet opgenomen, omdat ik even wilde afwachten wat man uit Utrecht zou doen. Dus vanmiddag gebeld naar die sloop. Bus is verkocht voor originele bedrag van de man in Utrecht (en je kunt er wel vanuit gaan dat zij er dan nog winst op maken, maar goed zelf alle losse onderdelen verkopen wordt niets, heb echt de ballen verstand ervan en gaat ook heel lang duren denk ik).
Morgen moet ik langs met de papieren, krijg ik vrijwaring en geld. Ga ook nog de winterbanden proberen te verkopen, maar ga niet zakken in prijs. Die durf ik nog wel zelf via marktplaats te verkopen. Ben alleen vergeten mijn stuurknop uit de bus te halen, dus moet morgen nog even bij de garage langs. En dan maar hopen dat ik snel een nieuwe bus heb en weer naar les kan met de paarden.
Biancacoo
Geplaatst: 07-06-12 16:00
VHU je hebt gelijk over de paarden die afgelopen tijd idd hier in het topic gestorven zijn...is niets aan, en ik denk er ook nog veel over, mijn oude arabier die zal ook een keer gaan...21 jaar en zere benen.. en dacht van de week dat ik melody hoorde hinniken..maar ja.....t'was maar een droom
Tine wat ongelooflijk balen van je auto zeg !!!!!!!! en dan die man die er ook niets voor geeft....K... En janouk...gaat janouk en paul platknuffelen....
VanHuisUit
Geplaatst: 07-06-12 17:15
Gaat al wel weer wat beter hoor, moest het echt even kwijt maar je wordt er wel moe-ig van. Agossie dat je Mel hoorde heb nog wel eens dat ik opeens denk dat Rizanta op de stal staat, zo in een vlaag / schim zo'n moment. Zelfs nu nog. Dus dat je Mel hoorde het is nog maar zo kort geleden.
Nou hopenlijk komende tijd geen vervelende zaken meer met de paardjes en een mooie zomer
Tine, vind dat je het knap hebt gedaan, toch nog je geld gekregen en de winterbanden zelf verkopen. Maar wat een gedoe zeg Ik was dat puberen van honden helemaal vergeten, met Mies is natuurlijk al 9 jaar geleden dat ze pup was, stom he dat je dat vergeet (weet het wel uit de boekjes natuurlijk, maar het moment dat ze het gaan doen heb je het niet in de gaten).
Zoonlief heeft pizza gemaakt, helemaal alleen, met een pizza-pakket van de appie, 't ziet er heelijk uit, we gaan het eens proeven
smakelijk VHU! Klinkt goed zo'n kleine kok in huis en wbt de pijnstillers.. Nee niet zoveel.. Maar dit was aleve classic met gewone paracetamol. Nog aleve select 275 liggen, en aangezien de paracetamol op was maar paracetamol met coffeine gekocht. Voel me net Dopey..
Zo en nu ga ik naar stal fietsen. Deal met mezelf dat ik niet naar de sportschool hoef vandaag als ik met de fiets naar stal ga. En het scheelt me tanken, want zogauw ik de auto start moet ie drinken.. Vandaar dat ie al heel de week stilstaat