[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:38

gaat niet om het uitrusten.
maar of het niet even goed is om hem een dagje rustig aan te laten doen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:50

je kunt er ook een ''gewoon ritje'' van maken, buiten.
ipv meteen keiharde training? :)

ik ga zo naar stal, spullen sorteren die mee moeten enzo :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:58

Het is mooi weer. Rustig aan doen kan nog wel eens als het regend

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:35

Even een vraagje, is het zo dat je wagen bij de indoor mini marathon voorzien moet zijn van een rem?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 15:56

Staat op blz 102 van het regelement in artikel 575. Wagen moet 4 wielen hebben en geremt zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:03

@Margaritha, lijkt me wel handig je moet of een rem hebben of paard/pony met broek rijden.
Citaat:
VHU, mag ik vragen waarom je niet kon lopen in die tijd?

Drie operaties aan mijn knieen gehad in een half jaar, waarvan heftigste was nieuwe kruisbanden (dat was de laatste operatie). Revalideren van een kruisbandoperatie duurt zowiezo 3 a 6 maanden. Daarbij heb ik / had ik artrose die toen ook heel heftig opspeelde. Allemaal gevolgen van aanleg plus een paar hele fikse vallen van paarden in de loop der jaren. Doordat alles nu weer helemaal recht is gezet (waardoor het proces van artrose blijkbaar is stilgezet en ik ook geen ontstekingen meer heb) en de operaties dus super goed geslaagd zijn, ben ik veel mobieler dan de afgelopen jaren en behoorlijk pijnvrij. Ik heb alleen af en toe nog wat last van mijn voeten, maar ik slik geen pijnstillers meer en voel me erg fit.

Wat een lekker weer is het zeg. Zag al hele volksstammen op de fiets dus besloten Snuit te gaan longeren( klein half uutje). Allerlei manieren van bijzetten geprobeerd en uiteindelijk liep hij het lekkerste op de gogue. Dus daar gaan we mee aan de slag. Daarna Alwyn even los in de bak gefreestyled (kwartiertje) is het nog zo'n baby, echt heeeeeel braaf en goed zijn best aan het doen <3 zo'n scheetje.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:17

Ik rij wel met een broek. Maar ik begrijp dat dat niet voldoende is. Dan maar eens zien of het mogelijk is dat iemand een rem op mijn wagen maakt...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 17:21

Wobbe mooi dat de clinic goed is gegaan.

vhu heeft ook sportief gedaan.

Ik ben weer terug van wedstrijd. Heb echt een super proef gereden, hij was braaf, goed tempo geen grote fouten. Aan kant waren ze ook allemaal positief. Helaas vond de jury het geen dag om punten te geven. Ik was 4e met 174 punten, hoogste had 182. Dus maar snel vergeten en het goede rijden onthouden In de klasse l was de 1e prijs 171 punten

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:30

goede instelling tallechie! :)

@VHU; heftig.. fijn dat je er nu weinig last meer van hebt :)

Ik ben op stal lekker bezig geweest. Spullen gesorteerd :)
Iemand baat bij een liverpool, recht mondstuk. Maat 13cm geloof ik. 3 sleuven?

En toen vond ik het zo warm, dat ik bedacht heb dids te wassen :) eerst maantjes/voetjes gedaan
Toen zweetdekentje opgelegd en staartje nog gewassen :)
en toen een stukje wezen stappen met 't knulletje :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:31

hallo iedereen, benik ook weer na een druk weekend :)

@iT leuke foto's van de clinic, ik zou ook gewoon lekker gaan rijden hoor, met dit mooie weer vind die pony dat vast niet erg :)
@ laura laat je even weten hoe het ging.
@VHU zo jij bent lekker bezig geweest met de mannen :)
@napie, als die van mij te dik in het haar zitten, worden ze wel rustiger.
@ margarita, over die rem, ik raad het echt sterk af om zonder rem te rijden, op bepaalde momenten kan hij soms erg prettig zijn. Bij indoors gaat het over het algemeen erg hard.

Ja dat flauwvallen was een erg heftig verhaal, ik was alleen thuis en stond ff uit het raam te kijken, toen werd het dus zwart voor mijn ogen.... het volgende moment zat ik op de grond helemaal onder het bloed, ik was namelijk met mijn neus keihard op de vensterbank geknald :oo , toen ik onderuit gegaan ben. gevolg ik was hélemaal in paniek. maar alleen thuis. dus naar de badkamer gerent en geprobeerd het bloeden te stelpen, dat ging nogal moeizaam, ondertussen had ik een heel spoor van bloed achter gelaten :o toen mij al hyperventilerend mijn moeder gebeld,die op derwerk was, die heeft me gelukkig weer een beetje rustig kunnen maken, en gefikst dat mijn vader wat vroeger naar huis kwam, maar het was echt behoorlijk schrikken dus.

Vrijdag had ik een housewarming party/ verjaardag van een vriend van me, maar ik wist echt niet wat ik moest geven, kwam ik samen met een vriendin op het meesterlijke plan om een vis te geven. heel de dag al voorpret gehad, met koopavond op het laatste moment een superleuke vaas(reuze cognacglas) gehaald, daarna naar de dierenwinkel, 2 leuke sluierstaarten en de hele reutemeteut gehaald.

thuis hadden we al de steentjes helemaal uitgekookt, die in de "kom" gedaan, daarna het zakje met de visjes er nog in, in de kom gezet, een prachtige gebruiksaanwijzing erin gedaan, het plantje, en toen pakpapier eromheen, en toen naar dat huis, die arme jongen haha, schrok eerst wel ff, maar vond het echt superleuk :Y) , mijn vriendin en ik hebben echt de grootste lol gehad.

zaterdag met vriendin mee naar een clinic van emmelie scholtens, heb gefilmd, was superleuk en leerzaam. en in de avond natuurlijk naar het Leids Ontzet. vandaag heb ik de pony's geschoren dus ik heb nu heek knappe blotebillen pony's :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:40

Zo heb een leuk dagje gehad bij de marathon in spaarnwoude, leuke combi's gezien onder andere Laura en Eveline. gave marathon, echt jammer dat ik niet mee kon doen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:42

jij ook al blote billen pony's?
ik ook :D
en I love it :+:

Wobbe heeft vandaag even in de molen gelopen.
en daar lag nogal wat water in... en in combi met zand word dat... juist! modder!
dus ik had een witte pony met zwarte benen haha.
Met ivy heb ik lekker een stukje over de dijk gelopen, lang geleden dat ik dat met mijn meisje gedaan heb.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:51

Iedereen lekker aan de slag met de pony's is het nu ook het weer voor. Ik heb vandaag Chicko weer in het tuig gehad (zonder kar) maar ging niet zoals gepland, meneer wilde te graag lopen en stootte zijn neus tegen het schriklint, dus dikke paniek, bij het wegrennen, nam de gesp van het leidsel een stukje pinkvel mee, van mij. Maar uiteindelijk toch nog rustig door de poort gegaan en even de straat op. Morgen weer de poort oefenen en hopen dat hij het snel vergeten is. een ding is zeker de stroom doet het.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:01

ai! := dan heb je zelf ok een klap stroom gehad sonjim of niet?

ben nu lekker eten aan 't maken, vanavond met de fotos stoeien die 'k vandaag gemaakt heb :))

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:05

naaltje, leuk! ik wil dids foto's zien :j

Sonjim, heb je zelf ook stroom gehad idd?
je zal wel even een zere pink hebben he?

Ik heb net echt geen nieuwe deken besteld voor wobbe :=
ahum..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:10

Welke deken??

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:13

ik heb geen deken besteld :P

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:13

*blijven ontkennen, blijven ontkennen*

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:17

Ik mag toch wel weten welke deken je hebt bestelt? Gewoon interesse hoor.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:26

Wobbe wordt bedolven onder dekens, heftig verhaal van Marianne en maakt visse-vrienden :+ , Tallechie heeft goed gemend helaas minder punten, Yuri is weer back in town, Jelleee heeft Eveline en Laura gespot (foto's??), Naaltje kookt en sorteert en Sonjim's pink is ontveld :(:) ...er is weer veel gebeurd deze zondag, nog mensen vergeten :o ???

Jullie weten vast wel hoeveel winstpunten je in de B moet hebben om L te kunnen starten. Ik zou heel graag met de meninstructeurs opleiding willen beginnen volgend jaar dan november, maar dan moet je L+1 mennen zijn. Ik weet ook dat je dat met een D/E of paard moet zijn hoor, maar het idee is een beetje met Alwyn te starten, naar L te rijden en dan een paar keer met een L paard / DE pony een winstpuntje te halen zodat ik mee zou kunnen doen. Of misschien een paard / DE van iemand mennen en daar wat punten mee halen, if possible at all (tja, plannen maken moet kunnen he).

Alleen vraag ik me af of je met 5 wp al overmag of dat je er 10 moet hebben? En weten jullie ook of het wat zou uitmaken of je met enkelspan L+1 bent of met tweespan?? Als ze lekker lopen in tweespan kan ik natuurlijk net zo goed tweespan starten, doen ze allebei wat.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:29

Je mag bij 5 al over van het B naar het L. Van L naar M en verder wel steeds 10.
L+1 is echt geen wereld nivo, is goed te doen.

Let er wel op dat het met een D pony of paard moet zijn. Ik rij ZZ en M (beide met winst) en mag het niet omdat ik met A'tjes rij.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:43

Jelleee schreef:
Ik mag toch wel weten welke deken je hebt bestelt? Gewoon interesse hoor.

tuurlijk mag dat ;)
was maar een grapje hihi.
ik zal even een foto zoeken.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:46

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:59

wobbe allemaal dure jassen :P

M'n fotos zijn niet heel spectaculair hoor :)) maar m'n knollie is dat wel :)) *is weer helemaal in love*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:01

OK is duidelijk. Hoeft het misschien geen tien-jarenplan te zijn :+
Citaat:
Let er wel op dat het met een D pony of paard moet zijn. Ik rij ZZ en M (beide met winst) en mag het niet omdat ik met A'tjes rij.
Dat heb ik gelezen. Wel jammer want daardoor wordt die instructeursopleiding wel minder toegankelijk. Maar goed, is al genoeg discussie over geweest op bokt...

Nolanda, een van de paarden van de stalhouderij, zou eventueel ook heel geschikt zijn om dressuurproefjes mee te doen ze kan echt heel fijn lopen.... en in de winter hebben de paarden toch niet veel te doen dus .... maar eens kijken of ik dit kan gaan versieren, zou wel supergaaf zijn. Kan ik Snuit en Alwyn gaan doen als ik en zij er echt aan toe zijn :+ Ben alleen altijd zo'n schijtlijster met durven vragen, doe het liefst altijd alles gewoon zelf met eigen spullen, pony's/paarden etc. Maar goed misschien moet ik me daar maar een keer overheen zetten }:0