[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:07

dribbel krijgt om half 7 30 gr eten en om half 6 60 gr eten.
gewoon brokken, niks extra's

dribbel is nu wel speels ja, in het begin niet. nu hij minder eten krijgt is hij speelser en heeft ook geen jeuk meer.

dbt 2011?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:10

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:14

Ik heb het een en ander gelezen, amar jullie gaan echt veel te snel.

Ik ben ook niet zo 'gaat nooit meer weggerig'. Maar dat betekend niet dat het een komen en gaan van pony's is.
Alleen Dennis blijft. Dennis is mijn vriendje en voor een ander totaal waardeloos (ruin, dus geen fokpony, trauma voor de kar en onder het zadel niet voor uit te branden).

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:17

@ tallechie: dan komt het wel goed hoor :j Het feit dat hij speelser is, is al veel.

@ Dennis: Romeo is voor anderen wel waardevol, dus zou hem heel gemakkelijk verkocht krijgen, maar toch heb ik met Romeo een heel speciale band. Hij is mijn eerste pony, en het zou helemaal anders zijn als ik hier 5 pony's had rondlopen. Romeo blijft altijd mijn lievelingetje die ik echt nooit weg wil doen.
Laatst bijgewerkt door sander_lotte op 30-03-11 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 14:19

Hier zijn we ook vrij makkelijk. Er is volgens mij maar één paard die bij ons nooit meer weg gaat en dat is inimienie. Zolang Pieter het nog kan betalen, blijven de pony's natuurlijk wel, maar mocht het ooit zover komen, gaan er wel een aantal pony's weg.

Neemt niet weg dat hij met allemaal erg gek is. Zijn echt zijn kindjes. :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:23

ik WIL Dids ook niet wegdoen.. maar tussen willen en kunnen/moeten/beter wel doen zit vaak zo'n verschil ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:32

gem en bedankt hé ;-)

veale gaat alleen weg voor een beter huis

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:33

Nee Naaltje, dat is waar. Daarom dat ik ook "willen" heb gebruikt. Als ik Romeo zou weg doen om financiële redenen, zou ik hem tijdelijk wegbrengen. Als het zou zijn om lichamelijke redenen, zou ik hem verkopen aan mijn beste vriendin, zij denkt eraan om ook een eigen pony te kopen en die bij Romeo te zetten, maar dat is vrij moeilijk gezien we beide nog bij onze ouders wonen en ik niet weet waar ik over 2 jaar ga wonen met mijn vriend, maar het kunnen wel plannen zijn voor later als we niet te ver van elkaar gaan wonen. Ik ben 21 en vriendin is 23, het zijn dus geen puberplannen :D ofwel zoals ik al eerder zei zou ik Romeo kunnen verkopen aan mijn schoonzus. Van beide weet ik zeker dat ze Romeo zouden willen, dus voorlopig maak ik me geen zorgen. Financieel zit ik ook niet slecht (kan altijd veranderen uiteraard), dus van Romeo wegdoen is nog helemaal geen sprake :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:37

ik zit financieel wel ''slecht'' bedoel.. ik studeer, zit op mezelf, en ik betaal mijn paardje al ruim 4 jaar zelf.. daar wordt je spaarrekening niet dikker van zegmaar _O-
daarom dat ik me er ook prima in kan inleven dat het soms gewoon beter is om de situatie te veranderen :)
Ik heb er ook al eens over nagedacht wat er met dat paardje moet als ik de pijp uit ga := maar dat krijg ik dus echt met de beste wil van de wereld niet verzonnen := behalve ''hopelijk verkopen pa en ma hem dan goed'' :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:39

tallechie schreef:
gem en bedankt hé ;-)

hmpf :x :D , in de rubriek kraamstal vallen deze grapjes beter ;) Y;(

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:50

@ Naaltje: ik zit nog steeds bij "hotel mama", een beter manier om te sparen bestaat er niet :Y) Ik betaal Romeo ook helemaal zelf, maar ik krijg wel nog steeds maandgeld van mijn ouders (35 euro per maand) en dan heb ik nog een baantje in een broodjesbar (poetsen), 3 keer per week ga ik daar, dat is meestal zo een 35 euro per week. Daarnaast ga ik ook nog babysitten, dat is wel maar 3 euro per uur, maar kom, het is meer dan niets.
Dat is de reden waarom ik het hier zo leuk vind: ik moet niets aan mijn ouders betalen van kost en inwoon (omdat ik nog studeer en mijn ouders dus nog kindergeld krijgen) maar ik heb wel (kleine) inkomsten.
Maar ik kan me je situatie absoluut voorstellen. Ik ben me heel erg bewust van hoe snel je spaarrekening leeg kan zijn en hoe duur alles wel niet is geworden. Daarom ben ik blij dat ik enkele mogelijkheden achter de hand heb voor als het zou mislopen.
Als ik er plots niet meer zou zijn, denk ik dat mijn vriend Romeo absoluut wil houden.(met behulp van zijn broer en diens vriendin) Daar maak ik me geen zorgen over :)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:59

Naaltje schreef:
toch is het leuk babs :D
je komt ook heel dicht langs Diddle, :)) want je gaat in het Brabantse VHU meeten natuurlijk?

Naaltje, jou monster zou ik ook wel graag eens willen zien maar denk dat ik de namiddag bij VHU wel ga omkrijgen.

DBT; kraamstal: hilarisch.

Ik durf ook niet te zeggen "gaat nooit meer weg". Het leven loopt soms anders dan we zouden willen. En soms is het gewoon beter voor paardje en/of jezelf om toch weg te doen.

Ik was deze morgen voor het werk de paddock aan het uitmesten en Petra kwam weer gezellig bij me staan. Doet ze tegenwoordig wel vaker. :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:25

Als ik een pony koop, gaan ze in princiepe niet weg. Ik hou er niet van als mensen ze gewoon maar wegdoen alsof het oud vuil is. Tuurlijk, als het financieel of om een andere reden is, is het anders en heb ik daar begrip voor. Maar ik ken helaas ook iemand die constant nieuwe paardjes heeft en ze wegdoet 'als ze niet meer leuk zijn' of van dat soort achterlijke dingen. Nee daar heb ik geen begrip voor.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:25

@ babs: Dat doet Romeo ook wel, soms vindt hij het ook hilarisch om de kruiwagen om te gooien als ik me even omdraai... :o

@ Jelleee: zo denk ik dus ook. Romeo zijn vorige eigenares (ze heeft Romeo een paar weken gehad) koopt en verkoopt paarden alsof ze marktkramer is die fruit verkoopt. Ik ben daar even bijrijder geweest, maar ik vond het niet leuk om steeds afscheid te nemen van paarden als ik er aan gehecht was.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:37

Nee dat is heel vervelend SL! Ik ga geen ponys houden tenkoste van alles, als ik het qua tijd of geld niet meer red. Maar als alles goed gaat en het klikt, dan gaat hier niks weg. Eerst twijfelde ik met Kay omdat ik niets voor hem voelde (lijkt wel een jongen haha) maar dat gevoel is toch gekomen en ik zou niet meer zonder hem kunnen/willen.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:23

Jellee, eigenlijk denk ik er hetzelfde als jou over. Zo ken ik een man die als hobby paarden verhandelt. Ik krijg wekelijks de vraag dat hij weer dit of dat staan heeft en of ik niet geïnteresseerd ben. Maar om eerlijk te zijn koop ik liever niets van zulke mensen. (en natuurlijk speelt het ook mee dat ik al verhalen over hem gehoord heb waar geen enkele serieuze paardenliefhebber gelukkig van wordt)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:27

Ik ben ook zeker niet van "paarden gaan nooit weg". :o Een paard kan het bij een ander net zo goed of zelfs beter hebben dan bij mij.
Bij ons was het afgelopen jaar zo erg dat we de 3 volwassen paarden die we in jan 2010 hadden, in dec 2010 geen van allen meer in ons bezit waren. Alle paarden had ik tussen de 5 en 7 jaar in mijn bezit.
1 paard hebben we helaas moeten laten afmaken, de andere 2 zijn verkocht wegens het niet meer aansluiten op onze ambities.
1 paard zie ik nu nog bijna iedere dag en die heeft het zeer goed, ze wordt weer lekker in de B dressuur gestart door 2 ruiters. Afgelopen weekend het debuut van 1 van de ruiters (andere ruiter had al 1 wedstrijd gereden), de ene heeft 4 winst gereden in 2 proeven en de ander 3 winst. Ik ben dus helemaal trots op ze.
Het andere paard was onze grootste pennypaard <3 , helaas klikte het rijtechnisch niet. In de jaren dat ik hem in mijn bezit hebt gehad heeft hij met 3 verschillende ruiters Z1/Z2 gelopen. Nu staat hij in Zuid Afrika en heeft daar een blinde amazone, ook hij is nu helemaal op zijn plek terecht gekomen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:32

@ babs: Romeo komt van bij zo een handelaar. Helaas was ik te verliefd op dat zielige snoetje en kon ik hem niet laten staan :o Zo bang en hulpeloos, mijn gevoel zei me dat ik dat ukkie moest kopen. Nu is hij helemaal uitgebloeid tot een zelfzekere pony.

@ cobiie: in jouw situatie begrijp ik het ook wel. Geen klik hebben vind ik zeker ook een goede reden om te verkopen. Bij mij klikt het wel 100% met Romeo, en hij vertrouwt me voor de volle 100%, dat geeft een heerlijk gevoel. Wat leuk zeg dat een paard van je in Zuid Afrika staat voor een blinde amazone.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:36

het is ook maar goed he, dat niet iedereen de overtuiging ''tot de dood bij mij'' hanteert
anders hadden vele uit dit topic hun grote liefde nooit kunnen kopen :P

Zo ik ben thuis, ga gauw groenten etc snijden zodat ik straks gauw eten kan maken :)
en dan nog even op jacht naar een vlieg die mijn kerel gister heeft binnengelaten ^)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:43

Lanouska Gefeliciteerd met je goede cijfer.
L_Rivaldo leuk dat je dat aanbod gekregen hebt

iedereen nog bedankt voor de reacties,
heel veel pagina's terug :o

als Asmiro thuis stond zou ik hem ook nooit weg doen.
nu misschien later wel omdat hij nog een pony is.
maar misschien blijft hij wel en ga ik later altijd mee mennen,
misschien af en toe nog rijden maar dan geen wedstrijden (ohz) meer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:09

Jullie gaan weer snel!!!

Heb geen tijd om te reageren, sorry.

Vanmorgen 2,5 uur gedaan over rit van 18 km. Was wsl voor mijn lichaam niet slim, maar ik heb zo ontzettend genoten. Rembrand vond het ook geweldig. Was zelfs in galop wat vol in de handen :D .

Thabor is helemaal goedgekeurd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Moet nu snel eten koken, nog op bezoek bij iemand in ziekenhuis en daarna nog bestuursvergadering.

Tot later dus.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:21

Zo ik heb de hele dag meegelezen via me telefoon, ben nu op de laptop maar heb niet meer alles onthouden :P

Behalve dat ik ook heel jaloers ben dat babs Snuit opt t land krijgt :D
Soms denk ik wel eens, had ik nou maar geen jaarling gekocht maar meteen een ervaren dier.

Tallechie, mooie foto's van je buik! Misschien beetje rare vraag, maar doe zit je broek? :P

Verder tsja, er is iemand die Sil al 2 jaar wilt kopen, maar heb natuurlijk altijd nee gezegd.
Denk er soms wel over om Sil weg te doen, ben ook maar een student die op haar zelf woont en 2 banen nodig heeft om alles te onderhouden :P Als ik Sil weg zou doen zou ik super veel geld overhouden haha.
Maargoed, het is ook mijn maatje en als sinds jaarling erg aan mij gehecht en ik aan hem natuurlijk.
Weg doen vanwege financiële problemen zou ik niet kunnen, zou er dan alles aan doen om hem nog te kunnen houden.
Maar zeg nooit, nooit.

Tsja en dan over mn uitzending, ik vond het echt super slecht gaan :P Maar mn tutoren vonden het helemaal geweldig!
Er is nog 1 maar, moet het wel over doen, want het voldeed niet aan de opdracht. De opdracht was namelijk "Aan mijn kind" en ik heb het te objectief gehouden. Had aan een klasgenoot gevraagd of je het op je kind moest richten of dat t alleen interessant moest zijn voor je kind.
Klasgenoot zei dus dat t alleen interessant moet zijn en dat t niet gericht hoef te zijn naar je kind.
Nou dus volledig mis :P
Mn tutoren vonden dat ik een eigen radioprogramma moest opstarten haha!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:21

Tine super wat goed! gefeliciteerd :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:25

tallechie schreef:
dribbel krijgt om half 7 30 gr eten en om half 6 60 gr eten.
gewoon brokken, niks extra's

dribbel is nu wel speels ja, in het begin niet. nu hij minder eten krijgt is hij speelser en heeft ook geen jeuk meer.

dbt 2011?

Fijn dat het lijkt te helpen!! Veel dikke of te dikke honden hebben last van jeuk.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:31

@ Jenkins: Voor Romeo heb ik ook al een bod gehad van 2000 euro, maar hij blijft netjes hier :o Ik ken mensen die redeneren van: "Alles is te koop voor een goed bod", maar dat kan ik echt niet.

@ tine: mijn hond heeft ook last van jeuk maar is niet te dik. Ze krabt enkel in haar hals en, voor zover ik het door heb, zijn het tekenen van stress. Maar hoe in godsnaam neem je stress weg bij een hond? Het gaat hier rustig aan toe, ik train enkel op donderdag en op zondag met haar, dus ik vind niet dat ik te veel doe. Weet jij hier toevallig iets over? Anderen mogen ook antwoorden hé :D