[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:29

Gem, hij zal niet hebben zitten slapen denk ik, maar het is wel een tegenvaller als je geen commentaar krijgt waar je wat van opsteekt, maar je bent 1 van de zeer weinigen die zulk commentaar op waarde schat, andere menners en ruiters vinden dat soort commentaar not done.....
Ik vind het knap dat je ondanks de probleempjes waar je met moos tegenaan loopt toch start !
Gelukkig kun je zelf goed relativeren hoe je gereden hebt en er mee aan de slag, maar dat is niet je insteek geweest van het starten natuurlijk.
Op naar de volgende oefening !

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:20

Gem wel heel herkenbaar hoor. Maar jij bent denk ik net als ik ook heel streng voor jezelf en nooit echt tevreden.
Ik had laatst ook dat ik hoopte dat ik net 180 punten had gehaald en toen waren het er 196!!
Dus....

Db net even lekker lang laag gelongeerd. Het stijve eruit gelongeerd. Ik merk dat hij het kwa conditie wel goed aankon maar geestelijk was het zwaarder. Dat is ook logisch. Hij loopt lekker in de wei weer bij te tanken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:39

Baudy, jawel hoor. Ik was namelijk wel heel tevreden over hoe Moos het deed. Wat er fout ging, was omdat ik het fout doe. Ik word stug met een extra "ding" als een zweep (denk ik) en daar reageert hij op. Maar ik was wel heel blij en tevreden met mezelf dat ik dat door kreeg: zonder zweep loopt hij op de linkerhand en rechterhand goed, met zweep linkerhand goed, rechterhand fout. Maar dat zo'n jury gewoon bijna principieel alleen maar 6 of hoger geeft (okee, één keer een -2 omdat ik me verreed :') ) stoort me verschrikkelijk.
edit: ik stuur je vnaaf wel ff een pb. Wil hier niet de zeikerd uit blijven hangen :o .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:15

Gem, je bent geen zeikerd....jurysport blijft moeilijk..ook voor de juryleden..haha.. :+

wat is het rustig hier....iedereen druk in het {:} {:}

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:44

nee gem je bent geen zeikerd.
Ik vind ook dat jury's vaak veel te hoog punten maar je wat doe je eraan. Er was er in hellendoorn één in de klasse 3 die had van 1 jury 145 punten en van de ander 190!!!!!!! daar snap je toch ook niks van.
Ik had ook al 16 punten verschil..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:54

gem: je bent geen zeikerd, want ik heb hetzelfde probleem,met zweep in de hand ben ik ook veel stugger dan zonder, maarja mag niet zonder dus al een lichtere zweep gekocht maar kan nog lichter....(ik had het ook onder het zadel, met zweep in de hand was mijn hand ook stugger zowel linker als rechterhand. ^)
vanmorgen staarten-was-dag....julia had zoiets van ieks! wat is dat voor emmer onder mijn staart! :wow: stuiterdestuiter,maar toch gelukt
jane had het al een keer meegemaakt en was super relaxt,ook weer een schone staart. tja blonde staarten moeten wel blond zijn hoor _/-\o_

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:45

Wat leuk dat je gestart bent Gem, en fijn dat Moos goed zijn best deed.
Ik vind dressuren voor het gymnasticeren van mijn paard leuk, maar voor de wedstrijden vind ik het **sorry Y;( ** gewoon helemaal niets (meer).
Vind het heel vaak met happy athlete en gymnastiek niets meer te maken hebben al helemaal niet als alles in 5 minuten moet worden vertoond en dan ook nog vaak zodanig wordt beoordeeld dat ik denk ontspanning, gevoel, samenwerking :?
Duszzz.

Vandaag naar het werk geweest, ging redelijk.
Daarna naar de pony's, zag ik Hero helemaal niet staan. Schrok me rot, denk waar is hij toch?
Hadden ze met z'n drieen een lijntje gesloopt waar ik een plaatsje mee had gemaakt achter de container. Daar had ik een ton heb met mijn halsters en poetsspullen erin en ... een emmer met slobber (dat meng ik dan ter plekke met de al geweekte pulp).
Nou die emmer was nog halfvol. Was ..... emmer lag eind verderop, helemaal leeggegeten door de dames en de heer. Vermoed trouwens vooral Ollie want die is de baas :Y)
Was deze slobber
http://www.horsetopshop.com/Webwinkel-P ... h-(slobber)-7-kg.html is vnl op basis van gerst, tarwe en lijnzaad.
even gebeld met DA, maar die zei dat er nu weinig meer aan te doen was en dat ik ze maar in de gaten moest houden.
Ben ik ff blij dat er geen bietenpulp in zit zeg, zal je gebeuren :oo
Maar goed, voer blijft voortaan wel thuis staan en ik neem alles per keer wel mee in een emmer.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:51

vhu, whow.. :wow: :wow: vreetzakken..haha....nou gelukkig, geen pulp idd..
wat een donderstenen.. :)) dat word sjouwen met het voer dan..
Ht, blonde staarten weer blond maken, super !! ik vind dat altijd erg mooi !!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:27

VHu dat is schrikken.
Gem jury's is soms balen maar als je zelf weet waar het aan schort, dat scheelt.
ht lekker staarten wassen, doe ik hier normaal ook in de zomer misschien een idee voor morgen, zo krijg ik nog eens goede ideeen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:03

Goeienavond!

VHU, gelukkig kunnen (halve) Foresters wel wat hebben :D .
HT aan het blonderen :P .

Vandaag weer les gehad met Moos. Hij gaat nu weer elke les vooruit en daar ben ik uiteraard superblij mee! Zelfs lesmees verbaast zich erover. Nu ik nog, want er valt zoveel op mijn leidselvoering aan te merken :o . Dat ik teveel knijp in de leidsels, teveel vasthoud, teveel losgooi, te grof, te slap...... en aan het eind van de les, wanneer ik denk dat ik het nooit ga leren: "Ging goed Gem, hij liep weer stukken beter dan vorige week." En dan ben ik weer helemaal in de war :o? .
Maar goed, heb een déjà vu met Ster...... zo ging het met haar in het begin ook :')

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:20

haha Gem,....je moet het eens goed laten filmen, dan kun je goed zien wat je zelf doet....hihi..en het algemeen zichtbeeld van de lesmees eens goed bekijken..zo te horen, ziet het plaatje er al best knap uit !

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:19

Inderdaad stil hier. Komkommertijd.

Heb ook niks te melden eigenlijk. Ga zo ff hallo jumbo. Moet ook weer helaas.

Hopelijk geen koliek gekregen VHU

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:40

Ben al vanaf vanmorgen 07.00 uur (met een onderbreking van 1,5 uur) bezig om kersen te verwerken tot kersenjam. Twintig potten en ze zijn eindelijk op :+ . Ik denk dat er in totaal weer zo'n 12 kg van de boom is geplukt. Heb inmiddels bruine handen en heel vieze nagelriemen :=

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:55

Voor diegen die mij niet op facebook heeft.

Meet Jola. Jola haar vader is urgent een tuigpaard en haar moeder is Zirola een Dressuurmerrie.
Geboren 28 Mei.

Afbeelding

En dan nu eindelijk een foto van (jodokus is omgedoopt in ) Julius.
Julius is op 1 juni geboren. 12 dagen te vroeg en daardoor nog wat slungelig en schots en scheef. Maar het begint bij te trekken.

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:01

<3 zo wat is Jola mooi zeg, een plaatje... wat fokt de moeder toch prachtig,vorig jaar had ze toch ook zo'n mooi veulen?
Julius, wat een leuke naam. Zie het schots en scheve zo niet op de foto }:0 maar dat gaat vast goedkomen (ik bedoel niet dat ik het zie, maar dat het bijtrekt :+ ). Wel prachtig hoor zwart met 4x wit en wat wit op het hoofd.

Lekker klusje Gem :P en lekker bezig met Moos +:)+
Schone blonde/witte staarten zijn prachtig *D

Nou gelukkig stond het spul gezond en rond in de wei, alleen was er wel veel gedronken }:0 . Wei en stal beginnen er ondertussen beetje gefatsoeneerd uit te zien (was soort wildernis :7 ). Met elke keer stukje doen kom je uiteindelijk meestal heel eind (onkruid trekken, opruimen, vegen, palen slaan etc). Pony's zijn in ieder geval zeer tevreden wat is dat toch mooi om te zien (en zo lekker rustgevend :) ).
Vandaag rondje gedaan met stalgenootje, rustig aan, gezellig. Helaas blijkt Ol een flinke druk/schuurplek bij haar singel te hebben opgelopen afgelopen zaterdag vermoed ik. Zag voordat ik ging rijden wel kalig plekje maar na het rijden hing het vel los en bleek er een flinke plek te zitten .... maar even rustig aan met singel/zadel. Is toch vaak lastig met het hele warme weer die singels. Ga toch maar weer met bontje rijden. Mijn ervaring is dat het dan nooit stuk gaat.

Ber had haar neus helemaal verbrand, zag er erg naar uit. Had wel sunshield gekocht maar dat werd alleen maar viezig en vond het er zo bleh uitzien. Dus alles schoongemaakt en gepeuterd, zo'n neuskap besteld en zaterdag omgedaan. Dat werkt echt super. Neusje is weer vrijwel heel en netjes rose. Dan wel raar he want Hero heeft ook zo'n witte neus en die heeft nergens last van. Ze raakt onderhand ook niet meer totaal van de leg als er een paard uit de wei gaat.

Heb eindelijk het gevoel een beetje uit mijn burn out te gaan kruipen, pffff.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:13

knappe veulens Baudyh,
Vhu, *\o/* *\o/*

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 17:56

Bedankt. Ja Julius staat er natuurlijk op zijn voordeligst op. Hi hi.
Jola is een dondertje maar inderdaad heel mooi. Die mag ook zeker blijven.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 17:59

We krijgen een nieuwe bewoner erbij. Billy ons schouw shet hengstje is klaar. Dus die gaat weg is geruild voor een Jack Russel.
Dus......, aktie van Gerrit. Ben benieuwd. Hij gaat hem vanavond halen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:48

haha..wat een ruil..een schouwhengstje voor een jack russel..ik hoop dat het een lief, leuk hondje is, is het een pup of een ouder hondje ?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:08

4 jaar geloof ik.
Ja ik ben een weekend weg en kom terug en zo van oh ja ik heb Billy geruild voor een Jack Russel.
We hadden het er wel al over gehad dat Billy wel weer weg kon. Maar een hond erbij. We hebben al een Mechelse herder. Nou ja als het niet klikt vinden we vast wel weer een plekje voor de Russel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:21

Baudy: hahaha wat een leuke ruil. En wat een prachtige veulens <3 <3 <3 <3 <3
VHU: hier staan Amerigo en Rembrand al jaren met een masker met neusflap. Ideaal. Eerst smeerde ik met zonnebrand, maar ja, met de neus in de poel/waterbak, dan is het er toch na een paar uur af. En dan hadden ze dus zeer pijnlijk verbrande neuzen. En wat fijn dat je het gevoel hebt uit het dal te komen. *\o/*

Verder erg moe hier, slaap al een paar weken heel slecht. Gelukkig morgen eindelijk weer naar de osteopaat, dan wordt het vast wel weer goed. Verder wat zorgen hier, dat helpt ook niet echt. Maar het komt vast wel weer goed.

Morgen gaat zoon op schoolreis, ze hebben er perfect weer bij.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:51

:(:) voor Tine... heerlijk zeg zoonlief morgen schoolreis {:}
Zo boot gereserveerd voor paar dagen Engeland (is onze vakantie begin van de vakantie, eind van de vakantie gaan we nog een weekje Vlieland) :D
Heb wel eerder blesjes gehad (bijv Snuitje, Alwyn, onze Sim en nu Hero) maar die hadden/heeft geen neusprobleem }:0 hier in de regio op de wei is het vaak een lekker briesje en vrij weinig vliegen dus vliegenmaskers hoeven meestal ook niet, soms voor het stuiven dat ze gevoelige ogen krijgen. Hoop dat ze er toch nog aan kan wennen, maar voor nu met die hele dag zon hou ik die klep er maar even om.

Net nog even stad in geweest en leuk spijkerjackje gescoord plus mooi sjaaltje/doek of zoiets. Met t-shirt en rokje lijkt het dan ook weer wat (alleen nog bruine benen maar dat is een vrij hopeloze zaak :') ).

Wat een ruil Baudyh :)) mannen :roll: 't wordt wel steeds kleiner, ruilt hij straks de Jack voor een cavia _O-

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:19

met blote benen bij de paarden helpt wel, maar dat rijdt zo vervelend VHU.

pony ruilen tegen hond, manlief wil soms dochter ruilen tegen paard kameel of wat dan ook, hihi, gelukkig doen we dat niet echt.

Tine slecht slapen is verschrikkelijk hopenlijk helpt de ostheopaat en kun je weer beter slapen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:26

Sonjim, ik heb jarenlang heel slecht geslapen, laatste half jaar ging het zo goed, dus is echt weer afzien nu. Maar goed, ik ga ervan uit dat het na de behandeling weer beter gaat.
VHU: Amerigo krijgt altijd ontstoken ogen als ze zon schijnt, dus zo ben ik met die maskers begonnen. Omdat de neuzen hier altijd zo verbrand waren, eens gaan rondneuzen en toen vond ik dus van die maskers met flappen die over de neuzen heen hangen. Heel fijn, want nu de dazen zo volop aanwezig zijn, blijft het hoofd ook lekker vrij van die rampdingen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 09:55

Goeiemorgen!

Heb vanmorgen de menvliegendeken klaar gelegd, de dazenpopulatie in het bos neemt elke dag toe :( . Heb dinsdag voor de les een kwart plantenspuit Atex daasspray over Moos heen gespoten. Gelukkig heeft hij niet erg gezweet.
En nu toch eens serieus gaan oriënteren op een nieuwe of andere wagen, weet inmiddels welk bedrag ik te besteden heb. Hoewel lesmees me toch aan het twijfelen bracht: "Waarom laat je de bokstoel niet verhogen, die wagen is eigenlijk best wel heel fijn en van prima kwaliteit." . Lastig, vind hemzelf nog steeds het meest ideaal als tweespan cobwagen ipv enkelspan pony of paard, maar ik wil ook niet aan kwaliteit inleveren. Zie de wagen van stalgenootje in één jaar harder slijten (terwijl zij veel vaker afspuit en poetst) dan de mijne in 3 jaar.