[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 09:44

Ahhhhh Baudyh dat is errug..... maar inderdaad overkomt je/ze dus nooit meer. Zijn nu eenmaal regels van het spel. Net als wanneer je hartslag net te hoog is of je snelheid net te laag enz. Vreselijk balen maar ja, is niet anders. Ze weten dat ze het kunnen :)

Het is nog steeds koud.... maar wel iets minder koud volgens mij :+ kijken hoe we de dag door gaan komen. Veel plezier allemaal!

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:04

zo, ik ben al op school :) Had om half 9 een afspraak :)

Werd me net toch beroerd in de trein?.. :\
Alles begon te duizelen en kon niet meer op m'n benen staan. Kreeg geen zuurstof binnen leek het wel, echt heel eng :\
Gelukkig gingen de deuren net open, en kon ik daarna tegen het koude raam zitten, dat ging wel beter..

@baudyh; oh, dat is zonde zeg. Maar wel de zekerheid dat ze 't kunnen! :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:12

:(:) beetje te druk gemaakt in combi met toch wel beetje wagenziek??? Of gevalletje langzame hyperventilatie? Naar.... niet te druk over maken hoor :(:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:18

VanHuisUit schreef:
:(:) beetje te druk gemaakt in combi met toch wel beetje wagenziek??? Of gevalletje langzame hyperventilatie? Naar.... niet te druk over maken hoor :(:)

Ik heb geen idee..
Hyperventilatie heb ik nooit gehad dat ik weet. Maar als dat 't was, wil ik 't ook nooit meer ook..
Was net aan 't bedenken om gewoon op de grond te gaan liggen in de trein _O- gingen gelukkig de deuren open :P

Nu op school nergens meer last van. Nouja. ben hartstikke moe :')

Mijn plan van aanpak voor m'n afstuderen is goedgekeurd! :):)
Dat betekent dat ik nu officieel de uitvoering mag doen. En dat ze dus officieel al die moeilijke dingen van mij verwachten :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:50

Helemaal super! Van het plan van aanpak he. Niet van het liggen in de trein. Wilde zeggen zolang je er niet uit- of voorspringt valt het nog mee maar liggen in trein is niet echt top zeg maar :(:)

Misschien is het gewoon die moeheid.... wordt een mens ook raar van.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:20

Akshay schreef:
zo, ik ben al op school :) Had om half 9 een afspraak :)

Werd me net toch beroerd in de trein?.. :\
Alles begon te duizelen en kon niet meer op m'n benen staan. Kreeg geen zuurstof binnen leek het wel, echt heel eng :\
Gelukkig gingen de deuren net open, en kon ik daarna tegen het koude raam zitten, dat ging wel beter..
)

Heel herkenbaar. Ik heb jarenlang chronisch gehyperventileerd en ben in de trein niet lekker geworden. Een man probeerde mij toen nogal hardhandig te reanimeren. Hartstikke lief bedoeld. Maar ik had het benauwd, snakte naar adem, maar had eerder frisse lucht en kou nodig om mijn ademhaling onder controle te krijgen, dan een hardhandige ridder, die dacht laat ik dat meisje reanimeren.
Ik ben nog maanden bang in de trein geweest voor heldhaftige ridders :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:46

:= vanochtend gelukkig geen heldhaftige ridders in de trein :P

Wel rare blikken omdat ik dus m'n jas en vest stond uit te trekken.. Had al zo'n vermoeden dat ik 't maar 's koud moest gaan krijgen :))

hoop 't iig niet nog 's te hebben. Vond het maar raar :=

Intussen aan het proberen actief voor school te zijn.. Maar ben moe :\

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:52

Mocht het je ooit weer eens gebeuren, handen op je buik plaatsen onder de navel, en rustig 4 tellen uitademen naar je buik toe en vanzelf je buik weer laten opkomen bij het inademen. Zo krijg je het snelst je ademhaling terug naar je buik en niet bovenin.

En als het thuis gebeurt, rustig op je rug gaan liggen, knieen op trekken en naar één kant (links of rechts laten vallen), Door de houding die je lichaam dan krijgt, krijg je vanzelf een buik ademhaling.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:56

Eng aks heb het ook 1 keer gehad toen ik van paard was gevallen.

Net mijn tuig verkocht en het is opgehaald. Kan ik weer rustig verder sparen.

Vanmiddag nog even met de pony's rijden maar bah wat is het nog koud ga maar veel kleren
opzoeken thermobroek muts enz.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:56

Buikademhaling.. Klinkt logisch. Ik deed heel veel, maar dat absoluut niet := Dit ga ik onthouden :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:57

http://www.knhs.nl/news.asp?ID=25982&PC ... ID=&men=02

sta ik zomaar op de site van de knhs met alwyn.
op hoefnet staan nog meer foto's. Helaas niet van snuyt

Het was een leerzame dag, maar ontzettend slecht geregeld. We konden nergens binnen zetten. WE waren er al om 915. Om 1040 gezamenlijke verkenning, wat niet geheel gezamenlijk was maar goed. Moest om half 2 met alwyn rijden. Ondertussen gevraagd of ik met snuit eerder kon rijden omdat we het zo koud hadden. Uiteindelijk met hem om half 4 gereden ipv half 6. Zondag hele dag op bed last van alles door de kou.

verder een rare week geweest. Heb plotseling de pony's verhuisd dus moet mijn weg nog even vinden. Ook druk met aankomende wedstrijden

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:16

BaudyH, goh.. dat is even balen. Maar wel positief dat ze zo dicht bij de goede tijd zat.

Even schrikken Aks! Doe vandaag maar rustig aan en goede tips van Janouk!

Maisie haar tuig verkocht en opgehaald, waar ben je voor aan het sparen?

Leuke foto, Tallechie. Jammer van de slechte organisatie en hopen dat je snel je draai vindt op je nieuwe stal.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:34

poeltje voor een arden bruin kunststof tuig (en een kraay marathonwagen).

Tallechie leuke foto's ik had ze al gezien was vast een hele koude dag.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:38

ja was ontzettend koud en omdat je nergens op kon warmen bleef je achter de feiten aan lopen. Als je tussendoor nog op kunt warmen was het goed te doen. Nu helaas niet. De pony's waren in ieder geval ontzettend braaf en kreeg allemaal complimenten hoe braaf ze waren en hoe hard ze beiden willen werken.

Poeltje komt wel goed op stal, maar is even wennen. Pony's staan nu lekker buiten in ieder geval, er wordt gemest, dichterbij huis en kan altijd rijden, want ben enige pensionklant

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:48

ja ik had zaterdag wedstrijd en zelfs met tussendoor opwarmen was het echt vreselijk koud.

Heb wel nog leuke prijzen gewonnen veel paas chocola en wijn. En ook nog de wisselbeker
voor de vaardigheid.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:09

Wat een gave wagen Tallechie _/-\o_ en leuk zo in the picture *-:)
Wat heerlijk dat je andere stal hebt, klinkt erg fijn zo :j
En het zal inderdaad vreselijk :brr: geweest zijn, bikkel.

Ben net heel even langs stal gegaan maar werd daar soort van gezandstraald en vond het nog steeds enorm koud en akelig. Ollie vond er ook niets aan buiten, dus snel gemest en voer klaargezet en weer naar binnen.

Ooit wordt het lente :+

Aks, ik ben ook een aaantal keer totaal niet goed geworden door hyperventilatie iedereen denkt dan het klassieke beeld van gehijg en broodzakje erbij maar je kunt ook door stress en spanning een aantal dagen zeg maar oppervlakkig ademhalen dat je het langzaam opbouwt maar op een gegeven moment is het dan wel 'op'. Omdat je al eerder zei dat je het benauwd had (in de dagen hieraan voorafgaand) kan het heel goed zijn dat je ademhaling toen ook al niet 100% lekker zat.

Ik heb zelfs een keer langs de snelweg 112 gebeld omdat ik dacht dat ik een beroerte kreeg, kon echt niets meer, niet bewegen en nauwelijks meer praten zelfs, maar bleek dus hyperventilatie .... :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:14

@Aks: :(:) , hopelijk een eenmalig iets :(:)

@Tallechie: klinkt als een fijne plek voor jou en de pony's! Leuke foto en mooie wagen!

Hier op Equitana het arden tuig gezien, zag er mooi uit, maar weet nog niet wat ik wil :o .
Vanmorgen Romeo weer eens gemend en die ging super, had ik niet verwacht, geloof dat hij wel moe is _O- .
Alles staat nog in de bak, dus misschien zo nummer 2 ook nog.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:23

aks die ging strippen in de trein := hoop dat het een eenmalige actie was dat je je zo naar voelde %)
tallechie:waren dus toch alwyn en zijn team...vond het al een bekende op de foto van hoefnet +:)+ ,fijn dat je verhuisd bent met de mannen,heb je nu meer gelegenheid om te mennen enz? wel fijn bij mensen thuis
maisie is weer aan het prijzensparen geweest! :list: waren de menzwepen enz op? nu maar wijn en paashazen,wat zal je huppelend de paasdagen ingaan.
hier nu met gloeiende oortjes thuis, brrrr ik was zo dapper om te gaan fietsen,maar stukkie tegen wind viel tegen ^)
hoop morgen minder wind,anders waai ik met les van de wagen af....(en ben al 10 dagen niet meer op de wagen geweest) O:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:25

Happytime Ja heb meer mogelijkheden, 2 buitenbakken, 20 x 40 die erg mul is, en een 20 x 60 die goed te doen is en een binnenbak van 20 x 11. Ben enige pensionklant. Alleen wat buren rijden bij hun in de bak maar kan overal bij in. En scheelt 20 km op een dag en ben nu 7 min onderweg, eerder 20 min

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:22

wat heerlijk,scheelt tijd en wat een luxe eigen rijbanen tot beschikking,en die binnenbak is nu wel erg fijn,wat een bofkont ben je *\o/*

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:58

Tallechie: lekker verhuisd met paardenspul. Verstandig. En marathontraining in de kou gehad. Mooie nieuwe wagen.
HT: hopelijk kun je lessen met die wind
Avaluna: waait het bij jullie niet zo hard dat je toch kan trainen? HIer gaat het echt heel flink tekeer. En vooral door alle zand en aarde in de lucht niet fijn buiten.
VHU: ook gezandstraald
Aks: dat is schrikken zeg
Maisie: goed gereden en tuig verkocht
Janouk: houdt niet van ridders

En verder weet ik het niet meer.

Net de paarden gevoerd en water gegeven. Heb nu weer overal zand zitten. Ben heel verdrietig. Auto is gezandstraald, erf en tuin liggen vol met duinen zand, ook de mestplaats, bij de buren en ... tja eigenlijk alles ligt onder het zand, behalve mijn nieuwe bak -O- -O- -O- . Gelukkig is de bodem van mijn oude bak niet weggewaaid, lang leve de houtsnippers.

Zou vanavond ouderavond hebben op school, maar ik ga het niet redden, kan niet een uur rechtop zitten. Les voor morgen ook maar afgezegd (maar zonder griep en nog steeds heel harde wind hier, zou dat denk ik toch niet doorgaan, niet aardig voor de paarden om die zonder jas in die zandstorm te laten lopen. Doet nogal pijn)

Ik ga weer plat.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 25-03-13 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:01

@Tine: heel veel beterschap, hopelijk knap je nou snel op. Wat ontzettend balen van jullie nieuwe bak. Ik heb hem wel extra niet gesleept, dus behalve het bovenste laagje (wat dus zou kunnen stuiven), is hij nog goed vochtig en stevig. Hier waait het wel stevig, maar het is goed te doen, zand slaat je gelukkig niet in het gezicht, of zo. Gisteren zelfs nog met de trailer naar de springles van dochterlief geweest.
Schijnt ook een zonnetje, momenteel, heerlijk ookal is het wel fris.

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:12

Zonnetje schijnt hier ook, maar overal gaat dus zand door de lucht. Ik had de bak vorige week nog gesleept, ivm de vorst, zodat bovenlaag bruikbaar zou blijven. Heeft hier al poosje niet geregend, dus alles is kurkdroog. De akkers waaien ook helemaal leeg.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:24

Hier idem. Het zand hoopt zich hier op onder de coniferen haag verderop. GRRRRRRRRR

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:41

Hier ligt het zand nog in de bak gelukkig (lang leve de sneeuw :') )

Vanmiddag nog even een rondje met ferro gedaan en het was eigenlijk nog best goed te doen.
Ook lekker de stallen gedaan en de paarden hebben buiten gelopen van 12 tot .......

Tallechie wat een luxe op je nieuwe stal zeg !!

@ HT ja deze keer geen zwepen. Wel een kadobon van de tuigmaker maar die kan ik wel gebruiken.

@ avaluna heb het arden ook nog niet van dichtbij gezien maar er is verder geen bruin
kunststof tuig. Ja van kieffer maar die is heel duur.

O ja jeroen is te koop. Heb nog geen advertentie gemaakt maar hij moet dus wel weg.
Dus als iemand nog iets weet? Het liefst voor onder het zadel of in een 2-span.