[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:59

@Bettepet was 'blij' om te lezen dat jij ook wel eens zit te k-ten met je les met Oot :+ Wat leuk dat je samen met Biancocoo hebt afgesproken.

@Naaltje fijn dat het goed ging, Diddletje waarschijnlijk helemaal in de O:) stand :=

Yep IngridM.
Ik dacht dat ik niet meer kon rijden (anders dan beetje rondhobbelen) en dacht ook dat ik nooit met een paard zelfstandig zou kunnen mennen. Vond dat toch allemaal maar heel spannend (zelfstandig met een paard, dus zonder een instructeur, maar alleen of evt samen met een groom, met (kleine :+ ) pony wist ik dat ik het wel kon). Dus het woord 'paard' was uit mijn woordenboek geschrapt. Maar ja ik wilde het diep in mijn hart nog zo graag. Tja, en toen kwam ik Rizanta tegen. Vervolg van het verhaal is bekend.
Dus zo zie je maar, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. En dat is dan wel weer mooi he :D
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 17-10-11 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjim

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:00

Sanne heb ik al gezegd dat ik je nieuwe pony een knapperd vind.
Ik heb het tuig op maat gemaakt met lesmeneer erbij is bewuste keuze om dit enorm groene en jonge span niet tegen de boomaan te spannen. Veiligheidssluitingen heb ik nergens trouwens en de lepels mij storen ze niet, ik heb ze ook aan het enkelspan gewoon eraan.
Naaltje ik hoop dat je rug snel op knapt, ellendig rugpijn.
Gelukkig heb je een goede verzorger.
Biancoo mee met bettepet, als ze een oplossing heeft voor zoonlief.
VHU je straalt weer gelukkig.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:08

@VHU; hij was beetje O:) maar ook vooral verzorgstertje lekker aan het bezighouden :D
Maar hij was vlot, heel vlot.. Ik weet niet waar hij dat op doet. Hij krijgt amper wat te eten en staat continu buiten
dus hoe die dan opeens aan zoveel energie komt >;) blij met de''kou'' denk ik :+

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:12

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:48

Naaltje, ik haal hem in november op :) ik woon trouwens in zaandam, boven amsterdam dus :)

Okee sandra :) zo zie je dat elke lesmeneer er anders over denkt. Ken een hoop ponys die die lepels vervelend vinden, ze kunnen gaan klapperen :)
Laatst bijgewerkt door Keet op 17-10-11 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:50

Jeetje wat kletsen jullie hard!
Ik lees wel alles bij, maar heb soms weinig toe te voegen.

Dus zwaai eventjes en alvast welterusten.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:26

ik heb ook weer wat bedacht.
ik wil outdoorlaarzen.
ze moeten lekker warm zitten
hoeft niet perse zo'n bontvoering in te zitten (wat hebben jullie? als jullie outdoorlaarzen hebben)
als ik er van de winter maar een lekker dik paar sokken in kan doen.
Liefst donkerbruin of zwart.
en ook niet te duur, ik denk maximaal 150euro?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:36

Volgens mij hebben ze bij divoza een soort namaak-van-die-hele-dure hoe heten ze ook al weer laarzen.... ?
Tja, ze worden altijd zo smerig (bij mij dan :o ) dus gewoon rubber met goed profiel bij de Boerenbond en daar echte wollen sokken plus zooltje erin :o

En voor gewoon buiten de stal heb ik verschillende mooie laarzen, want hou wel van een mooie laars *D maar die mogen beslist niet mee naar stal :7

Nou ik duik mijn bedje in .... weer veel te veel gebokt :+

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:42

hey IT,ik had vorig jaar bij ruitersportwinkel echt gave outdoorlaarzen gekocht (vond ik dan :D)... Was een merk uit de sneeuwsport-wereld, dus de zool was beetje snowbootachtig, maar de vorm van de laars was helemaal geschikt om mee te rijden, ik had ze in zilverkleur, da's natuurlijk wel heftig *D maar ze hadden ook zwart of bruin geloof ik. Ze waren tot boven de kuit, soepel waterdicht materiaal en heerlijk warm... met een soort trektouwtje met zo'n stopper aan het eind kon je ze aan de bovenkant zeg maar aantrekken zodat het niet in je laars regent of sneeuwt... was er erg blij mee :D Ongeveer rond jouw budget ook geloof ik of misschien zelfs goedkoper... ik heb ze op vorige stal laten staan en niet meer teruggevonden uiteraard... maar mss weet iemand welk merk ik bedoel???

EDIT

trustuh VHU :Z

Ik ga ook slapen :wave:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 07:20

goedemorgen allemaal *\o/*
bettepet, de bossen hier bij mij thuis is Gees....net een paar km verder als westerbork voor je hihihi...
maar we moeten het verschuiven, ^) zoontje geeft aan echt niet mee te willen, hij kwakkelt nog wat met griep die hij afgelopen week had....nou dan hoef ik dat niet af te dwingen, is niet gezellig.... en wil ik ook niet doen, dat zou ik dan egoistisch van mezelf vinden, om zelf een leuk middagje te hebben....

oppas die heb ik de hele week al nodig omdat ik gewoon moet werken, dus dat word hem ook niet...komt wel een andere keer dan, even verschuiven, dan kom ik wel naar je toe.

Boerenbont en welkoop hebben van die bruine outdoorlaarzen....geen idee of het wat is...
zelf vind ik ze wel mooi, maar ze zouden bij mij geen dag schoon blijven...ben echt een smeerpoets.. :roll:

moet nog op zoek naar goede laarzen voor de winter, moet alleen nu eerst zorgen dat mijn linkervoet weer heel word....heb een poosje terug zwemmersexceem gekregen na een bezoek aan het zwembad...en zalf van de HA gekregen, maar daar was ik allergie's voor en nu is het tussen mijn tenen helemaal kapot en bloederig.....bah....ergste is dat het best wat pijnlijk is en lang duurd voor het genezen is, iedere ochtend als je opstaat, knapt het velletje wat aangegroeid is tussen je tenen...weer open auw... ^)
dus moet zo veel mogelijk met een blote voet lopen nu....en heb een hekel aan koude voeten...dus ....lekker comfortabel !! _-:(

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 07:47

Fijn VHU dat je er dan nu zo van kunt genieten

Naaltje; heb je een beetje geslapen ?

IvysToeter, moet je ff googlen, zo vond ik ook laarzen/boots van merken waarvan ik dacht ja, die bestaan ook nog haha. Zo had ik hele fijne gevonden van Meindl, jouw budget ook. En die ik nu heb zijn ook jouw budget, maar zijn meer hoge schoenen.

Sonjim, je moet ook lekker optuigen zoals jij dat mooi vindt of handig of leuk hoor ! Ieder z'n eigen smaak en ding, toch ?!!
Overigens wel een heel leuk setje poonies !!

Biancacoo moet op blote voetjes brrrr moet er nu niet meer aan denken hihi. Succes! :-)

Het is vandaag een herfstdag, dus zou eigenlijk lekker in bed moeten blijven. Helaas dat zit er niet in vandaag hahaha.

Fijne dag iedereen !

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 07:49

ik heb geen outdoorlaarzen. Ik zweer bij werkschoenen! Schoenen met stalen neuzen. Lekkere sokken erin en gaat prima. Rijden gaat er ook prima mee. (en van je paard donderen ook :+)

Ik heb amper geslapen, weer :=
op een of andere manier kan ik niet stil liggen ofzo, en bewegen doet zeer.. banketstaaf :+
Het is inderdaad niet al te lekker weer..

Ik moet vandaag naar school.. Hopelijk is het niet te druk in de trein en bus, want staan ga ik niet trekken

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 07:55

Balen Naaltje :(:)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:09

Naaltje sterkte meis :(:) en suc6 op school!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:22

weet je wat eigenlijk het grappigste is..
Dit is de eerste keer dat ik eraf kletter en eigenlijk gewoon meteen weer zoiets heb van ''ik wil rijden''
Gisteravond wilde ik er eigenlijk ook op. Al was het maar uitstappen... :=
Benieuwd hoe schijterig ik nog word als ik er eenmaal terug op kan :P

@rhine; je gedicht is érg mooi trouewns!! echt knap gemaakt! Op UK moet je opbouwend etc reageren, en dat kan ik niet want ik kan je alleen zeggen dat ik 'm mooi vind!

Zo, m'n browniebeslag in de bakvorm gooien. Als bedankje aan klasgenootjes die de presentatie al gebouwd hebben, zonder mij :(:)

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:23

@naaltje, sterkte.

Ik heb wel outdoorlaarzen, maar die zijn voor netjes, die ga ik niet op stal aantrekken.
Voor op stal heb ik een paar mountain horse schoenen, zitten heerlijk en ook lekker warm.

@vhu, volgens mij heeft iedereen dat wel eens. Maar kan hem soms wel wat aan doen, helemaal omdat ik weet dat hij het wel kan.

helaas geen buitenritje donderdag, wie weet een andere keer.

Het regent hier weer pijpenstelen, hoop dat het snel op houdt, wilde vanmiddag rijden in de buitenbak met mijn wagen, maar ja dan moet hij niet te nat zijn. Anders wordt het een buitenrit, maar wilde zo graag de dressuur training nog ff doorzetten

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:24

Hier ook mooie outdoorlaarzen van een onbekend merk. Bij een ruitersportzaak gekocht. Zitten heerlijk, alleen is het leer bij de zool gaan scheuren waardoor ik nu zakjes om mijn sokken moet anders dan krijg ik natte voeten. Denk dat dat komt doordat ik ermee door alle plassen loop te banjeren en thuis hebben ze te dicht bij de kachel gestaan om te drogen.
Maar ze zitten lekker, ik rijd er niet mee, daarvoor zijn ze te lomp. Ik rijd gewoon met leren laarzen (een paar van 12 jaar oud!).

Het is echt herfst hier!! Wilde eigenlijk een buitenrit doen vandaag, maar dat gaat hem niet worden. De regen vind ik niet eens het ergste maar die harde wind. Dan maar lekker in de bak dressuren.

Manlief is vandaag jarig. 36 Alweer, ouwe vent. Hij wilde geen kado. We vieren het verder ook niet. Maar zag gister een scheurkalender van National Geographic met voor elke dag een mooie kleurenfoto. Dus toch een kadootje.

Ga nu maar eens kijken op buienradar of het ook nog ooit gaat stoppen met gieten...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:27

Gefeliciteerd met je man Frensie *\o/*

Naaltje bakt muffins voor klasgenoten,echt lief van jou met je auw daaraan denken!
Bettepet en Biancacoo niet samen ritje maken donderdag :n

en het regent pijpestelen hier!!! Ga naar mijn werk, fijne dag allemaal !!!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:27

Dankje naaltje!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:41

@Rhine geldt ook voor mij, vindt het erg mooi :j

Hier ook opstaan met tromgeroffel van regen op het dak zo zeg echt niet normaal. Buienradar gecheckt, schijnt hier (en vooral rond Breda) rond 14.00 uur geen regen meer te zijn dus les verplaatst naar 14.00 uur.

Frensies man 36, ach da's nog jong toch :7 , Naalt aan de muffins :9 , PrinsjeH naar het werk.

Biancocoo zeer herkenbaar hoor, wat je zegt met zoontje. Heb dat ook zo vaak (gehad). Sinds ik bij onze stal sta is dat veel beter geworden want hij kan daar gewoon lekker zelf zijn gang gaan, beetje voetballen enzo of op de trampoline.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:43

@VHU; wat flauw van je :') ga je niet in die stromende herfstregen lessen? :oo ;)

Ik ga maar wat ontbijten, want dan mag ik tenminste pilletje eten :+
Ik zou morgen eigenlijk les hebben... Maar dat is veranderd uiteraard := Nu heeft m'n paard les :P

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:43

Helaas, het blijft voorlopig nog wel even regenen.

Ik ben de laatste week, nu het weer beter gaat met mijn polsen, lekker aan het freubelen/quilten geweest.
Ik doe mee aan een swap. Daarbij krijg je naam en adres van een onbekend iemand en voor die persoon maak jij een werkje, in dit geval een winter/kerst tasje. En een onbekend iemand maakt dus ook een tasje voor jou.
Ik heb dit tasje gemaakt voor mijn swapmaatje. De plaatjes van Disney heb ik op de borduurmachine gemaakt, de rest is met de naaimachine, paar dingetjes met de hand (doorpitten).

Afbeelding

Afbeelding

Verder ben ik op het moment bezig met een grote quilt voor over ons bed, maar die is nog lang niet af dus nog niet foto-waardig.

Nu even was opvouwen en dan naar paardje toe.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:52

frensie gefeliciteerd met je man, enne 36 is niet oud !!!
Leuk tasje frensie, knap gemaakt dat doe ik je niet na.

Rhine gedicht gemaakt, knap gedaan, doe ik je niet na hoor !

naaltje muffins ?? ik wil ook hmmmm
werkze prinsjeh !!

als zoontje wat ouder is dan is het wat makkelijker denk ik...
was gisteren al erg blij met hem, want hij is wel een half uur meegeweest wandelen met de pup's in het bos, dat was erg gezellig !
we hebben de reus en de kabouters en langnek natuurlijk gezien, en de wolf kwam ook nog achter ons aan....renne.....hahaha...

vind het erg jammer van de buitenrit...maar ja...komt wel !!! komt wel !!! Zoon gaat altijd voor, is nog te jong om alleen thuis te blijven.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:20

Zo is het maar net Biancocoo.
Hier komt straks een vriendje te spelen, altijd goed. Dat ik mijn les heb verplaatst ivm regen heeft ook te maken met kind dat meemoet..... weet niet of het om 14.00 uur echt veel beter is maar dan heb ik nu dat vriendje mee, kunnen ze lekker gaan tafelvoetballen of zoiets.
Heb hier ook geen familie of (schoon)ouders in de buurt waar je ze makkelijk even heen kan brengen. Maar de vriendjes oplossing werkt altijd erg goed. Maar daar is die van jullie nog net wat te klein voor schat ik zo in. Met 9 jaar heb je er als er een leuk vriendje te spelen is eigenlijk totaal geen omkijken naar :7
@Frensie wat knap van je zeg en wat fijn dat het beter gaat met je polsen.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 18-10-11 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:21

Ik heb outdoorlaarzen van Lipica, zijn op maat gemaakt :) mijn kuiten passen niet in de reguliere laarzen :+