[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

b485

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:37

Pech Poeltje. Ik ben eerst. :D Voel me echt een klein kind op deze moment. Dat is het voordeel van Snuit enkele maanden bij mij te hebben (op voorwaarde van volgende week natuurlijk). Dan kunnen we rustig aan elkaar wennen, kijken of het klikt met Petra en kan ik er misschien een beetje objectief naar kijken of het wel echt klikt met mij.

En inderdaad de bal is aan het rollen gegaan met mijn aanbod voor weidegang voor Freddy. Jullie voelen echt als familie aan voor mij, dus als er iemand in de problemen zit zal ik altijd proberen te helpen en weidegang is nu iets waar ik de komende maanden voldoende reserve van heb.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:40

Wat leuk dat je bij snuit gaat kijken, zou toch een super oplossing zijn.
En vhu ik geef je groot gelijk. Door mijn lichamelijke klachten moet ik ook niet te veel willen.

Ik ben naar de kapper geweest en de bakker. Is denk ik nog geen km lopen maar ben kapot.
Heb nu een auw buik,

mIjn ouders denken dat het niet lang meer gaat duren, want heb enorme schoonmaakwoede, wat eigenlijk niet wil met mijn lichaam. Ik ga zo even foto's uploaden van een kale dribbel en dikke buik

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:44

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:50

vandaag 38 weken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:51

Mooie buik tallechie!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:57

@ VHU: je verwoording heeft me eerlijk gezegd diep geraakt. Ik heb nu wel geen artrose, maar mijn rug is versleten. Ik weet dus hoe het voelt om een paard af te MOETEN geven. Bij mij waren het "maar" verzorgpaardjes, maar ze betekenden wel heel veel voor mij. Ik heb het lang nog niet zo erg als jij, ik kan nog wandelen, rennen kan ik nog(als ik niet door knieën of enkels zak) maar ik mag het niet meer van de dokters omwille van de schokken in mijn rug. Net hetzelfde met paardrijden, hoewel ik met paardrijden wel kan beginnen huilen van de pijn als ik er langer dan een half uur op zit. Ik heb, zoals jullie weten, 3 minuutjes op Romeo gezeten, nou ik heb het de dag erna mogen voelen hoor (zelfs diezelfde dag voelde ik het al). Ik was even bang voor weer een verschot, maar dat is gelukkig niet door gekomen. Ik heb momenteel zoiets van: "Romeo gaat hier NOOIT weg, al lag ik 24/7 vastgeketend in mijn bed", maar zoiets kan je op voorhand nooit zeggen. Het moet eerlijk blijven tov je pony's.
Woon je eigenlijk ver van Babs af? Ik zou zo zeggen: hou Snuitje nog 2-3 jaar, dan koop ik hem :Y) Een witte en een zwarte pony samen in het span, zou toch leuk kunnen staan :+

@ Babs: wat spannend zeg! Ik ben jaloers op je! Het is inderdaad leuk dat je een paar maanden kan testen. Hij moet zich kunnen aanpassen, de eerste weken kan het zijn dat hij zichzelf nog niet is, ook met Petra zal hij erg moeten wennen. Wij hadden dat probleem hier met de honden, die konden elkaar eerst totaal niet uitstaan, maar een paar weken later gingen ze geen meter meer van elkaars zijde!

@ tallechie: mooi buikje! Ben echt benieuwd hoe de beeb eruit gaat zien :+ Ik zie trouwens een kat binnen lopen, heb je hier geen last van? Heb me laten vertellen dat het niet slim is om met katten in contact te komen als je zwanger bent, tenzij die kat 24/7 binnen zit en geen poot buiten zet...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:01

Je mag alleen de kattenbak niet verschonen en je moet even wat vaker je handen wassen als je de kat hebt aangeraakt maar verder is het bij mij niet bekend.
De kattenbakkorrels en de poep van katten is schadelijk, maar daar kom ik niet mee in aanraking

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:05

Ah ok :D Ja ik weet er het fijne niet van, ik weet alleen dat katten schadelijk kunnen zijn bij zwangere vrouwen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:20

Zo heb even geen tijd gehad om te lezen pff wat een verhalen weer zeg.

Tallechie met een geknipte hond en een dikke buik :D

Snuit die gaat verhuizen naar Babs. Is wel een fijne oplossing. en soms denk je doe ik
wel even en dan valt het tegen. Dat kan je nooit van te voren zeggen. Ik heb dan gelukkig niets lichamelijks maar ik was het plezier in rijden onder het zadel gewoon kwijt dus welsh gekocht en een goed plekje gezocht voor mijn nrpser. Nu kriebelt het ook soms wel een
beetje om te rijden maar ik houd me in want kan er gewoon geen 3 onderhouden. en een
weg doen zie ik momenteel ook niet zitten omdat ze het allebei zo fijn doen.

Gisteren op de fiets naar mijn werk geweest en daarna naar training met Joep. En toen was ik moe.

O ja ik duim natuurlijk mee voor het nieuwe paard van Tine !!!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:21

SL: Wij (mijn pa en ik) hebben vroeger ook vaak geroepen onze paarden (2 van +20) gaan hier nooit weg. Maar op een bepaald punt was het eerlijker voor de paarden om ze weg te doen. Achteraf heb ik het altijd moeilijk gehad met die beslissing maar dat was dan uit mijn emotioneel standpunt. Paardjes zijn 6 jaar gelukkig geweest bij die mensen waar ze naar toe zijn gegaan en zijn ondertussen beide uit ouderdom overleden.

Tallechie: wat een buik. En Dribbel ziet er grappig uit. Is hij al wat afgevallen?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:32

Vhu moeilijk besluit maar snap het helemaal!
Tallechie mooie buik
babs alleen als loge of kopen? Ik keer vanavond bij kan het niet zo goed bijlezen op telefoon.

Kreeg net een aanbod om een pony te beleren voor de kar, dat vind ik altijd zo leuk om te doen! Zeker nu het langer licht is heb ik daar ook de tijd voor. Ben benieuwd!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:36

zo even snel bijgelezen op de telefoon

er komt vanavond een uitgebreide samenvatting nu geen tijd voor

maar even een hele grote ego spam ik heb een 8.4 gehaald op me 2de deelexamen helemaal happy natuurlijk

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:36

Ik heb ook altijd geroepen dat mijn dieren nooit weggingen, maar met mijn vorige paard kon ik gewoon niks. Dus ben blij dat ik de beslissing wel heb genomen.

In principe gaat de rest nu niet weg. Maar je weet nooit hoe het loopt. En soms 'moet' je wel aan hun welzijn denken.

Wij zien dat hij is afgevallen en dat hij actiever is en meer speelt, maar de weegschaal geeft het nog niet aan. Dus hoe dat kan geen idee. Hij krijgt 's ochtends nu 30 gr en 's avonds 60 gr.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:37

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:40

Tallechie: als hij zelf al actiever is, gaan binnenkort de grammetjes er wel vanaf. kan ook gewoon water zijn.
Lanouska: proficiat met de goede punten.

L_Rivaldo: eerst testen bij VHU, als dit goed verloopt komt hij bij mij op lease met optie tot kopen.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:44

Zo had een uurtje pauze, en daar ben ik nu bijna doorheen van al het bijlezen. Ik kan even niet overal op reageren, want ik heb nog maar 5 minuutjes;)

VHU: Als het beter is voor jou en voor de paarden maak je het juiste besluit. Wel heel fijn dat B485 je gaat helpen en dat ze hem misschien wel een goed plekje voor vast kan bieden.

Zo dat is het even voor nu, verder ga ik mee met samenvattingen en morgen heb ik als het goed is weer iets meer tijd om bij te lezen en op iedereen te reageren, sorry.

Fijne dag nog allemaal!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:52

@ babs: Momenteel denk ik echt dat ik Romeo werkelijk nooit weg doe, ook niet als hij niet meer mag werken. Ik vind je allereerste paard/pony echt iets speciaals. Zelfs als ik het financieel niet zou trekken, zou Romeo bij schoonbroer en -zus terecht kunnen (broer van mijn vriend). Schoonzus heeft momenteel 2 paarden die op eigen terrein staan. Er is pas een paard overleden en er zijn geen plannen om een nieuwe te kopen, Romeo zou er dus zeker terecht kunnen. Ze zou Romeo zelfs graag willen kopen voor hun dochtertje. Maar zoals ik net zei: als het me om financiële redenen niet meer zou lukken, is dat nog steeds een optie. Romeo is me echt te dierbaar om hem naar vreemden te brengen.

@ L_Rivaldo: wat leuk dat je dat aanbod hebt gekregen! Zeker met het mooie weer in het vooruitzicht is dat leuk!

@ tallechie: als je niets met je paard kunt, is verkopen wel een logisch gevolg. Ik zit nu met een pony die zoo lief is, erg leergierig en die me helemaal vertrouwt. Als hij ergens bang voor heeft, maar ik zeg doorgaan, dan zal hij ook doorgaan. Iedereen in mijn omgeving zegt dat het zo leuk zou zijn om Romeo in een tweespan te zetten, maar dat het jammer is dat je zo geen 2e pony vindt zoals Romeo. Romeo heeft zijn hoofdstel midden in het bos eens uitgeschuurd, hoofdstel hing tussen zijn voorbenen (zat ik mooi op die bok met de leidsels in mijn handen :Y) ), mijnheer bleef gewoon staan en keek me aan van "Baasje, kom dat spul eens rap terug aandoen zodat we weer verder kunnen...", zo veel andere pony's zouden gewoon aan de kletter gaan.

Wat Dribbel betreft, wat heeft hij eigenlijk? (ik heb er denk ik over gelezen :o ) Ik vind dat hij er bijlange niet zo slecht uit ziet, vorig jaar vond ik hem persoonlijk iets te mager..

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 13:00

b485 schreef:
Pech Poeltje. Ik ben eerst. :D Voel me echt een klein kind op deze moment. Dat is het voordeel van Snuit enkele maanden bij mij te hebben (op voorwaarde van volgende week natuurlijk). Dan kunnen we rustig aan elkaar wennen, kijken of het klikt met Petra en kan ik er misschien een beetje objectief naar kijken of het wel echt klikt met mij.

Ho, ho, ho, ik vind het ook erg leuk voor je! :D *\o/* Zat alleen beetje te denken, toen ik nog niet wist dat jij Snuit op proef kreeg.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 13:02

@Tallechie: Wat een prachtige buik heb je!

@Lanouska: Gefeliciteerd met je goede cijfer.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:31

SL Dribbel is te zwaar voor zijn soort. HIj weegt 8,6 kilo en hij zou rond de 6 mogen wegen. Momenteel heb ik hem al 3 maanden op dieet staan, maar hij valt niet af. Terwijl hij genoeg beweging krijgt.
Daar was hij ook nog maar 5 maanden, hij is nu 1,5 maand

lanouska gefeliciteerd.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:32

Poeltje schreef:
Vind het ook erg leuk voor je! :D *\o/* Zat alleen beetje te denken, toen ik nog niet wist dat jij Snuit op proef kreeg.

Ik zat dat ook te denken toen VHU melde in dit topic dat ze misschien Snuit zou weg doen. Heb toen al twijfelend een subtiele hint in het topic gegeven en zijn zo via PB verder aan de praat geraakt.

Maar mag echt niet te hard van stapel lopen. Eerst volgende week vrijdag afwachten. En als het niets word, heb ik toch maar leuk VHU gemeet.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:38

toch is het leuk babs :D
je komt ook heel dicht langs Diddle, :)) want je gaat in het Brabantse VHU meeten natuurlijk?

Zo, ik heb honger, echt niet te geloven :=

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:42

@ tallechie: oh ik wist niet dat Dribbel toen nog zo jong was :o :o Wat krijgt hij te eten? Droge brokjes of voer uit blik? En hoe vaak krijgt hij eten? Niet denken dat ik de alles-weter ga uithangen hé, want ik weet er niet veel van :Y) Gewoon uit interesse en eigen ervaringen...

@ babs: ik zou zo graag in jouw plaats zijn! Snuit is zo een leuke pony, zou hem ook dolgraag willen. Helaas gaat dat voorlopig nog niet, ik woon nog bij mijn ouders en die willen geen 2e pony hier (om eerlijk te zijn is er ook niet voldoende plaats voor, heb nu al moeite om gras op de weides te krijgen, hoe moet dat dan wel niet zijn als er nog zo een vreetmachine bij komt te staan :D ) Zodra ik ga samenwonen met mijn vriend, komt er een maatje voor Romeo bij, en afhankelijk van de financiële situatie kan het zijn dat Romeo gewoon tijdelijk bij andere paarden komt te staan.
En wat betreft dat te hard van stapel lopen, ik ben daar ook niet goed in... Ik ben onmiddellijk verkocht :D De dag dat ik Romeo kocht, liep hij op 3 pootjes, zo erg mankte hij. Maar nee, ik stelde mij daar geen vragen bij, Romeo moest en zou met mij mee naar huis gaan :+ Gelukkig heeft Romeo sindsdien niet meer gemankt, dus het was echt wel toeval :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:56

Kale dribbel is leuk! hij is lekker speels he?

VHU, ik snap je wel hoor, maar ik snap de vraag van jellee ook wel :j
tuurlijk heb jij het beste voor met je pony's en ik weet/zie ook dat jij hartstikke goed voor ze bent.
en je doet ze niet zomaar weg.

Naaltje, knap hoor dat je toch weer met dids gesprongen hebt!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:59

Waar een Bokt-topic al niet goed voor is...... ik hoop voor VHU, Babs en Snuit, dat jullie alledrie dikke maatjes worden en dat Snuit helemaal op zijn plaats is bij Babs!

Ik moet eerlijk zijn: ben niet zo "gaat-nooit-meer-weggerig" als sommigen van jullie.
Als ik denk dat Ster (of Vue) bij een ander net zo goed, of beter, op haar plaats is, dan mag ze gaan. Dat kan zijn omdat het beter klikt met die ander, ze een leuker, gevariëerder leven krijgt, maar ook omdat er financieel of qua tijd geen geld (genoeg) meer is.
Ik probeer altijd reëel te blijven; niemand kan in de toekomst kijken, en mijn kinderen vind ik nog altijd belangrijker dan de pony's Y;( . Uiteraard wil dat niet zomaar zeggen dat ik ze maar aan iedereen mee zou geven.

Tallechie: heb je je al aangemeld voor het DBT 2011 :D ?