[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:15

Billy heeft een 102 op liggen ondermaat (is flink verkouden en staat 24 uur buiten), de korte pony. Wien 118 als ze er een op moet. en Ydroj heeft maat 125. in hoogte is wien de kleinste (beetje teckel) en Ydroj het grootste.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:18

Lizzy is 1.09 en heeft nu maat 125 onderlengte. Is 1 jaar.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:19

Sil heeft ondermaat 145 en is ong 1.15

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:20

Patrick heeft een 195 en Hidalgo 185 regendeken.
Nu kunnen ze er nog een beetje in groeien

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:22

Buck met maat 110.
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:24

@Sumic, kun je het nog bijlezen, weet waar je aan begint als je in dit topic aan de slag gaat :+ ;)
@Sonjim, wat fijn dat het goed gaat met Wieneke.

Alwyn: 1.45 onderlengte, hij is 1.15/6/7? heb toch het idee dat-ie ietsje pietsje groter is dan Snuit
Snuit: 1.55 onderlengte, hij echt 1.15.
En onze Freddy is 1.05 hooguit, en dekentje geen idee, erg klein :=

Ze hebben ze alleen nog nooit echt op gehad :o maar goed ik heb nu in ieder geval voor elke pony een deken.

Snuit heeft het niet koud meer, ze krijgen nu meer hooi, maar Alwyn is echt zo rond :Y) niet normaal, denk dat ik hem gewoon binnenkort af en toe een dag apart zet, want hij lijkt wel drachtig :oo

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:26

Buck is ook het hele jaar door drachtig haha..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:27

kun je niet aan armer hooi komen vhu?
volgens mij gaat het namelijk vooral over het aan de gang houden van de systemen, niet dat het hoogkwalitatief hooi moet zijn zegmaar?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:28

De uckie lijken vaak altijd drachtig vind ik bolliewollies :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:31

Ivy is 93cm en heeft 125
en wobbe is 90cm en heeft van bucas 110 en voor de rest 118 denk ik.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:57

Getracht bij te lezen
Marianne flauwgevallen. Is altijd erg vervelend. Ik ben vorig jaar flauw gevallen terwijl ik op de wc zat. Werd in de gang wakker met de broek op de knieeen. Heel raar want ik wist echt niet meer waar ik was. Niet zo lang geleden weer een migraine aanval terwijl ik aan het mennen was. Toen viel ik ook bijna flauw. Dat was pas echt eng: alleen op een kar, 10 km van stal.

Diverse pony's weer bloot. Mijnes blijven harig dit jaar. Ze zijn nog heet zat merkte ik vanmiddag wel in het bos. Ze gaan na het rijden wel lekker op stal met extra ruwvoer.

Bezig met Paard en Koets te regelen. Ik mag dit jaar de stand doen van de endurancevereniging. We maken er een compleet weekend van

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:08

Leuk Napie!
Armer hooi zou ook betekenen minder vitaminen / mineralen etc en dan moet ik dat weer gaan bijvoeren, daar heb ik dus geen zin in. Want ze staan dus alleen op hooi. Plus allemaal 1 boterhammetje per dag en hooguit een paar appels / wortels maar dat niet eens elke dag. Heel soms handje bix... echt ze krijgen dus vrijwel niets. Snuit en Freddy zien er goed uit, niet te dik, wel goed gevuld zeg maar :o

Maar die Alwyn is gewoon nadat hij van de wei is gekomen niet meer dun geworden, net zo'n type als Ferro denk ik. Hij houdt ook ontzettend van eten, hij doet echt alles voor een boterham of een appel (dan kan hij opeens wel door plassen, over putdeksels enz.
Heb het nu besloten, hij gaat gewoon als het mooi weer blijft komende weken op dieet, dat wil zeggen dat hij apart komt te staan delen van de dag op super kaal stukje of in de paddock zonder hooi :(:) ik vind dat zooooo zielig maar dit is volgens mij ook niet goed. Snuit heeft zijn eten namelijk gewoon nodig en Freddy ook want die is niet te dik. Kan ik eens kijken hoe snel hij weer enigszins in verhouding komt :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:15

maar, je geeft nu méér hooi, dus het ''meer'' zou armer kunnen zijn ;) want dat hadden ze anders ook niet gehad :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:24

Alwyn meer aan het werk zetten is geen optie??

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:46

Jeetje jullie gaan nu wel heel erg hard :D
Het is een beetje raar om op persoonlijke dingen te reageren aangezien jullie mij nog niet zo goed kennen :o Maar ik doe het toch :P
Tallechie gefeliciteerd met je zwangerschap!
Laura alvast veel plezier en succes op je wedstrijd met Rivaldo! Je span ziet er erg leuk uit samen, lekker meters gaan maken deze winter en dan kun je volgend jaar misschien wel tweespan starten.
Ik lees over flauwvallen en migraine... 2 dingen die je het beste maar niet kunt overkomen, sterkte dames :(:)
En verschillende pony's zijn alweer bloot! Die van mij gaan pas in februari bloot. Ik ben de training nu aan het afbouwen en dan krijgen ze winterrust. Dus mogen ze lekker met hun dikke vacht blijven staan. en die ene keer dat ik inspan, moeten ze maar wat langer op stal blijven met 3 zweetdekens op de rug ;) In februari pakken we de training weer op en dan gaat wel de vacht eraf. Dit afgelopen jaar ook gedaan en dat beviel goed. Ik vind het toch wel altijd een gedoe met die dekens.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 23:00

Citaat:
maar, je geeft nu méér hooi, dus het ''meer'' zou armer kunnen zijn want dat hadden ze anders ook niet gehad
euueue...daar heb je gelijk in :D maar Snuit heeft het dus wel nodig en Freddy volgens mij ook, alleen profiteert Alwyn er een beetje te veel van.
Citaat:
Alwyn meer aan het werk zetten is geen optie??

Zeker, ga ik doen / ben ik van de week mee begonnen. Hij gaat dus en op dieet en naar de sportschool. Maar hij is nog maar 3 jaar, zwaar trainingsprogramma gaat dan nog niet. Zit zelf te denken aan veel stapwerk erbij doen (wandelen / sleepwerk). En als ik dan met hem bezig ben kunnen Snuit en Freddy zich voleten :D

Maar ik vrees ook wel een beetje dat het gewoon in zijn gestel zit en in zijn vreetvermogen, zijn kaaksnelheid of zoiets, hij verorbert gewoon in dezelfde tijd 2x zoveel hooi als Snuit of Freddy. Freddy is echt zo'n muizelaar, keurige hapjes, Snuit kijkt ook veel rond, denkt nog eens na voordat hij een hap neemt, of kauwt langer en Alwyn die maalt maar door echt met zijn ogen zo'n beetje op half, hij propt zich gewoon in no time vol >;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 23:43

Leuk paard en koets vorig jaar niet gelukt maar wil dit jaar zeker gaan!

Bedankt voor het succes wensen ik ben bang dat de zenuwen morgen echt gaan komen :(

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 07:02

goedemorgen!

Succes vandaag laura!

Vannacht keihard regen, nu redelijk droog.
Gelukkig is er waar de clinic is een binnenbak.
Als ik maar niet in de stromende regen in hoef te spannen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 07:33

komt goed it!
Vhu, dikworden wat in t paardje zitten idd. Komt vast goed. Extra aan t werk zetten denk ik dan weer niet aan.
Ik ga niet werken vandaag..gisteravond gloeien,niet te geloven..en nu nogsteeds en misselijk. Kuzooi..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 08:56

vhu: hier nog met hetzelfde probleem: sunrise ook altijd te dik(heeft nu sinds deze zomer een graasmasker op,werkt super) maar staat in de loopstal met 2jarige welsh en jaarling kwpner,vooral die laatste heeft extra hooi enz nodig en tja......sun kauwt vrolijk mee.
meestal probeer ik eerst de jonkies hooi te geven en sun ondertussen te longeren,maar lukt ook niet altijd.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 08:58

dids krijgt nu nagenoeg onbeperkt hooi, omdat hij, als het bij hem op is gaat stelen bij de anderen
straks krijgt hij volgens mij écht onbeperkt, op de nieuwe stal :) ben heel benieuwd :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:07

Ga nu douchen en opweg naar stal, kar en tuig netjes maken :)
Ook stalletje vullen zodat riv vanacht binnen kan staan.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 11:42

Succes Laura.

Naaltje beterschap. Vervelend dat je je zo voelt.

Sterkte voor de anderen die zich niet goed voelen.

Ik heb gisteren les gehad. Zaten met 5 in de bak. Veale had 3 weken niets gedaan, hij was erg voorwaarts maar wel braaf. Door eigen fouten liep hij af en toe echt te snel en scheef. Daar gaan we aan werken.

Ik ga straks winkelen met mijn zus, daarna kar en tuig poetsen, vanavond veale wassen en vlechten. Zondag wedstrijd.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:14

even een klein verslagje.
Het was een hele leuke en leerzame clinic.
Wobbe was onwijs braaf!
Hij heeft met 'inrijden' erbij een uurtje gelopen.
En hij hield het keurig netjes vol.
Heb ook veel tips gekregen en dingen om te oefenen.
Mijn moeder heeft wat filmpjes en foto's gemaakt, maar die zet ik straks op de computer.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 14:08

Wat leuk kim, ben benieuwd naar de foto's!

Mickey is 92cm en heeft dekenmaat 125 van bucas, en 127 BR
En Jelle 90cm en 120 van bucas en 118 van BR
Kay is 1.17m en heeft maatje 145