[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:01

@Tallechie: hahaha, welshkes klein ;) , ze zijn meer paard dan mijn reus van 1.78 :+

tallechie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:15

Haha zo kun je het ook zien inderdaad :-)

Maar ik bedoel het op een andere manier.

Heb graag wat massa voor de wagen :-)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:23

Poeh wat mijn wagen weegt zal ik niet durven zeggen, maar of hij de lichtste is weet ik niet zo. maar voor mijn tipe pony (groter dan de shets) is deze kar super. Je hebt ze ook in een slag kleiner die wel voor de gemiddelde shet is. Mijn pony is 1,15 en zal er niet snel een kleinere voor zetten (maar je kan de wielen verzetten zodat hij wel in belans hangt.) Ook ga ik vanmiddag kijken of ik de zitting kan verstellen (wel in veren naar beneden) want ik zit teveel naar voren voor mijn idee en dat is met mijn rug niet fijn. Ook even kijken of het verschil heeft met zn 2 jen erop. Ben dus vanmiddag even heel technisch bezig zover ik dat kan zijn :Y) Het is een dutch tweewieler.

Succes allemaal met de wedstrijden.. :D :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:33

@Tallechie: hahaha, dat weet ik wel. Ik heb echt moeten wennen aan pony's in het algemeen, maar wil nu niets anders meer.
Het was voor ons eigenlijk de bedoeling om de reus voor de wagen te zetten.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:37

Ik heb wel gezegd als ik ouder ben en lichamelijk niet zo goed meer ben er dan uiteindelijk wel welshjes komen, maar ik hoop dat dat nog jaren duurt :-)

Ik vind het met de marathons wel leuk hoor, die kleine pony's die de paarden er uit lopen.

Mijn instructrice gaf aan dat ik een tuigonderlegger onder het schoftje moest leggen. Veale is veel afgevallen en heeft daar nu weinig ruimte.
Nu heb ik wel zo'n dikke zwarte bij Divoza weg. Die kan ik er toch ook onderleggen. Hoeft toch niet perse zo'n soort dekje te zijn?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:54

Ik zit met een probleem, had voor vandaag een groom gevonden om mee op stap te gaan. nu ben ik pas kwart over 4 op stal en zouden we als we snel doen met een kwatier er op kunnen zitten.. probleem: het wordt al sneller donker en we moeten een stukje over de dijk die als sluiproute wordt gebruikt rond 5 uur. Wat raden jullie aan?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:14

@ tallechie: ik heb een rood met zwarte wagen en een groot bont paard ervoor.

En Welshjes zijn inderdaad ook leuk om mee te mennen. Wel heel anders dan een groot paard. Als ik ze na elkaar rijd, voelt het altijd heel gek. Achter mijn paard voelt het dan of ik op een hoge toren zit en met de pony of ik met mijn gat over het asfalt ga. ;)

@ rivaldo: ik zou niet in de schemering op zo'n sluiproute gaan rijden. Meeste paarden zijn in de schemering wat onrustiger (is instinct) en zicht is dan ook minder dus mensen (automobilisten) zien je dan minder goed.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:15

hmm lampjes op je wagen ;) gewoon van die fietslampjes, je pony ziet echt nog wel heel goed in et donker

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:05

het is een klein stukje van 300 meter ofzo, daarna ben ik in het bos, waar zowat geen vekeer rijd.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:08

@Rivaldo: ik zou wel zorgen dat je goed zichtbaar bent!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:09

Tine: ik heb ook een rode wagen :-) Ik zal kijken als ik je zie. Rond 11 uur ben ik er wel weer.

Wat is je achternaam kan ik op startlijsten even kijken naar je rijtuignummer. Mag per pb

rivaldo ik zou het ook niet doen of extra verlichting er op

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:10

ja ik doe hesjes aan, lampjes aan me wagen, en leen van stalgenootje een band die zo als een martigaal om zit.

Mijn groom voor vandaag gaat er ook eerst naast lopen en als dat goed is en we zijn de rustige straat in dan stapt hij op, ook zo op de terug weg!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:12

Tine: heb je al gevonden op startlijsten. Zag de naam van je paard staan. Je hebt rijtuignummer 21.
Ik heb nummer 4

Als je het zelf vertrouwt kun je het doen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:16

ik vertrouw hem wel, maar de aso's op de dijk niet altijd.
Dus als ik me niet save voel dan vraag ik hem om hem te blijven vasthouden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:29

Dat bedoelde ik eigenlijk ook. Als jij angstig daar gaat rijden heeft hij vast in de gaten. Als jij het vertrouwt om daar te rijden moet je het doen als je maar goed zichtbaar bent

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:53

L_Rivaldo schreef:
ik vertrouw hem wel, maar de aso's op de dijk niet altijd.
Dus als ik me niet save voel dan vraag ik hem om hem te blijven vasthouden.

Daarom adviseerde ik ook eigenlijk om het niet te doen. Vooral ook omdat je in schemer juist moeilijker zichtbaar bent dan in het donker. Persoonlijk zou ik het niet doen, kun je nog beter wachten tot het echt donker is. Maar goed, jij kent je paard het best.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:50

Ik was vandaag naar buiten geweest met de wagen ging super goed, op de dijk bleef de groom netjes naast hem lopen en kon iedereen er zo langs, toen samen erop en lekker wezen rijden, op de parkeerplaats van het bos stonden geen auto's dus daar wat stuurwerk gedaan.. Daarna door de woonwijk terug, ging super goed, moesten 3 keer door 2 paaltjes heen en paste net heb dus gelijk voor vaardigheid ook geoefend :P

Ik was eerder vrij dus we gingen eerder op pad :) Wel allemaal lampjes en reflectoren om.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:31

Citaat:
Ik heb wel gezegd als ik ouder ben en lichamelijk niet zo goed meer ben er dan uiteindelijk wel welshjes komen, maar ik hoop dat dat nog jaren duurt
Tja ben nu 46 en door allerlei gedoe doen mijn benen het niet meer zo goed.... dus onze tijd is daar... :+ ;)
Maar doe er niet moeilijk over want dat kleine grut is echt hartstikke leuk. Geeft weer een geheel nieuwe dimensie aan het geheel.

Vandaag dus onze Alwyn opgehaald, door de regenbuien en enorme windvlagen heen. Gelukkig had ik de paardentaxi geregeld www.paardentaxi.nl mag misschien geen reclame maken maar ze hebben ons keurig op plaats van bestemming gekregen en Alwyn kwam droog van de wagen af. Wel een beetje trillende beentjes met uitladen :(:) . Daarna eerst kennis laten maken met Sim, die nam hem meteen in bescherming, hij vond hem helemaal geweldig, zo schattig om te zien. Toen Freddy losgelaten onze tiener van 1,5 jaar. Die stormde werkelijk op hem af die idioot en kreeg direct #) want Sim kwam tussenbeide en liet even zien dat hij niet voor niets een hengst is van maar liefst 86 cm!! Na een paar keer gegil en gedoe was het hele zakie weer rustig. Alle drie rustig aan de hooinetten. Freddy deed af en toe nog een poging om Alwyn te molesteren maar dan ging Sim met zo'n boos gezicht tussen hem en Alwyn staan dat hij afdroop.

Was geweldig om te zien hoe zo'n groepje van 3 binnen een half uurtje een rangorde heeft. Ze staan lekker op de paddock en kunnen dus zo de stallen inlopen. Geef ze de komende dagen maar extra hooi, zolang ze flink eten is er geen gedonder.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:41

wat fijn dat het zo goed gegaan is, grappig he dat ze dat gelijk zo gaan bepalen :).. hihi die kleintjes zijn vaak nog het stoerste ook hihi.. leuk!

Ben benieuwd en hoop snel een foto te zien van je knapperd!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:54

dat is hardstikke leuk vanhuisuit!
wij willen foto's zien!!

L_rivaldo fijn dat dat ook lekker ging bij jou! ik heb vandaag al snotterend de pony's gewassen en gevlochten! net maar eens temperatuur opgenomen en toch wel 37.5 dus das niet zo mooi!
L_rivaldo heb jij je pessoa al?

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:39

Foto's, foto's, foto's, foto's Wij willen foto's zien.

De kleinste zijn vaak de baas. Mijn oude shetlander +20 is de baas van mijn welsh. (Hoezo ik vind welshjes cool :-)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:40

Ik men nu een half jaartje en rijd ongeveer 1,5 jaar. Heb dus nog niet veel ervaring en ben nu 23, hoop dus dat de lichamelijke klachten nog wel even weg blijven,.
Veale is nu 7 dus hoop dat ik daar nog lang van kan genieten. Als zijn tijddaar is zien we wel weer verder

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:42

vanhuisuit, mooi dat ze lekker staan te knabbelen. Is altijd afwachten hoe het gaat. Gelukkig is het oged afgelopen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:47

nee, ze denkt zaterdag, vind het wel erg lang duren hoor!! Wil rivaldo hier graag mee longeren dat vind hij zelf leuker, normaal vind hij longeren niet zo leuk, maar als hij moet werken met touwtjes merk je dat hij er meer zin in heeft :D

Ja gelukkig alles goed, had ook afgesproken met die jongen dat als ik me er niet fijn bij voelde dat hij er naast zou blijven, geen probleem, maar al 300 meter en we waren de dijk af ging hij er al bij :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:29

Citaat:
Ik men nu een half jaartje en rijd ongeveer 1,5 jaar. Heb dus nog niet veel ervaring en ben nu 23, hoop dus dat de lichamelijke klachten nog wel even weg blijven
dat hoop ik ook voor je!

Nou dit zijn een paar foto's die ik van de vorige eigenaar heb.

Afbeelding