[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 09:19

Dingetje ziek geweest, maar gelukkig weer beter. Dat is het nadeel he, als je ziek bent moeten die dieren toch gewoon verzorgd worden. Erg lastig dan.
Newmom klungelt zelf en onder begeleiding _O- Ach, we klungelen eigenlijk allemaal hihi
Bianca inderdaad prachtige fotos met honden.
Bak ligt er goed bij, maar het hoost hier -O- -O- Dus vrees dat we vanmiddag toch maar naar binnenbak gaan.
Heb dagje vrij, dus ben "lekker" met het huishouden bezig. :r :r

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:20

Hier nog altijd longontsteking. Laatste dag antibiotica maar ik denk dat ik nog wel een kuurtje nodig heb.
Ik voer wel weer maar mest nog niet af. Net voor het eerst weer paarden buiten gezet maar loop na inspanning nog mega te hijgen.
Hoest ook nog erg, maar het slijm laat nu gelukkig wel los.
Gelukkig is ons bakje nu dooi en kunnen de paarden weer los.
Ik schaam me diep db had 2 weken op stal gestaan. Maar gisteren mocht hij eindelijk. Hieperdepiep db
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:50

Ha, DB is echt blij dat hij zijn benen kan strekken.
Baudyh pas goed op jezelf hoor. En beterschap gewenst.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:18

*\%/* DB voetjes van de vloer :))
Beterschap Baudyh let goed op jezelf :(:)

Hier ff bij Ber langs en Cathey gelongeerd. Die ging voor het eerst dat ik haar heb ook behoorlijk aan de bokkerdebok =:) ben ik wel blij om eigenlijk want hoe dan ook, is goed teken dat ze lekker in haar vel zit en dat eindelijk weer durft. Ze liep daarna weergaloos te showen *D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:25

Ik denk dat de paarden blij zijn dat de bodem weer ontdooid is en zo even lekker de energie eruit gooien. Ik heb ze hier even heel simpel rondgeslingerd, maar ze liepen toch een partij te showen. Vooral Rembrand. Wow, wat kan die knol nog bewegen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:09

Ja echt he =:)

Van de week een keer half gevallen/gestruikeld met dienblad in mijn handen, nogal ongelukkig terecht gekomen natuurlijk precies op die arm/schouder die al zo gevoelig is... gisteren met uitmesten voelde ik het opeens verstrakken... pfff is heel pijnlijk nu >;) -O- maar ff heel rustig aan.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:42

Heerlijk die dooi. Blije vrolijke paarden.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:15

Ok kuurtje op dus ik wil vanmorgen bellen voor een afspraak bij de dokter omdat ik het gevoel had nog een kuur nodig te hebben.
Maar zo ver kwam ik niet. Schoonmoe klaagde over pijn op de borst. Dus met haar naar de dokter. Die vond dat ze naar het ziekenhuis moest. Dan mag je gelijk niet meer met de auto dus wij met de ambulance naar Emmen. Gerrit gebeld dat hij de paarden moest voeren. Daar was ik nog niet aan toe gekomen.
Ze moest blijven. Later heeft gerrit mij opgehaald om zelf naar de dokter te gaan, ik hoesten de longen uit me lijf in het ziekenhuis.
Kom ik bij de huisarts blijkt het helemaal geen longontsteking te zijn maar bronchitis. Weer ander kuurtje.
Schoonmoe is inmiddels ook weer thuis met andere medicijnen. Ze dachten dat het bijwerkingen waren van andere medicijnen.
Ziek zooitje bij ons thuis.
Mocht ik wel weer afmesten. 2 stalletjes alvast gedaan.
Db en Meys. Meys staat al onder de camera. Duurt nog een maand hoor. Maar zo leer ik haar een beetje kennen. Valt verandering straks beter op.

Ted zijn deken er maar eens afgetrokken. Hij gaat echt goed. Van grattenpakhuis naar bijna te dik.
Afbeelding
Trots op mijn Tedje. 24 jaar alweer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:55

Ziet er super uit Baudyh jeetje wat een toestanden allemaal :(:) bronchitis, longontsteking... hoe dan ook je voelt je er vast knap beroerd mee heel voorzichtig doen :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:10

Het heerst enorm, bronchitis en longontsteking. Ik hoor het echt overal om me heen. Dochter en tweede zoon zitten beiden aan de amoxicilline. Ik heb chronische bronchitis, maar het is nog draaglijk dus ik wil geen puffertje.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:17

Schijnen allemaal staartjes te zijn van de griep, dat was een gemene dit jaar...

Zo heb me toch lekker gereden :D ben erg te spreken over mijn andere zadel, heb het idee dat het voor Cathey toch ook prettiger ligt ofzo. Ze zit minder heftig in haar 'hoofd omhoog/strak in de rug'-ding als het al een keertje gebeurt is ze direct weer terug. Blij mee :D
Dit is voorbeeld van zo'n 'hoofd omhoog /strak in haar rug'ding-momentje en dat gebeurde vandaag maar 2x ofzo. Heb tijden gehad dat het elke zoveel meter gebeurde := of dat we wel minuut zo stil stonden en zijn maar springen / dreigen te steigeren :oo

Afbeelding

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:04

Dingetje ohh wat eng! Gelukkig gaat het weer wat beter en die zorg voor de beesjes is zwaar dan.. :(:)
Newmom ja dat zij onze ervaren menner ook al; "Sommige mensen zeggen dat je oudere paarden niet meer kunt beleren dan, maar in veel gevallen is het makkelijker ze hebben al zo veel meer gezien en zijn al zo veel meer gewend". Geduldig paard! Ook wel ideaal! :D Is overigens niet zo dat wij Disco helemaal uit handen hebben gegeven, hij word min of meer door mijn vriend beleerd nu maar dus wel onder begeleiding. Er kijken een paar ervaren ogen mee zeg maar. Ben ik heel blij mee! En mijn vriend leert het zo ook gelijk goed aan. Plus ik luister goed naar hoe hun mennen, daar kan ik in het rijden ook weer rekening mee houden (gebruik van zelfde stemhulpen etc.).
Bianca ik vind het ook heel gaaf altijd die foto's van je op facebook! Het is soms ook net of je mee rijd zeg maar. Heel mooi!
Baudy vrolijk paardje! :D Hier waren ze ook blij met de dooi! :)) En ochjee wat een peg bij jullie met de gezondheid! :(:) Hopelijk slaat deze kuur beter aan voor je! :j Ted ziet er goed uit zeg! :D
VHU wat fijn dat Cathey zo goed in der vel ziet! Ze ziet er ook goed uit! :D
Tine ook vrolijke paardjes haha! Gaaf dan hé dat showen!

Hier hoor ik het ook veel griep, bronchites, longontsteking. Gaat behoorlijk dit jaar! Ik heb aan het begin even een griepaanval gehad, was er ineens een dag knap beroerd van maar daarna ging het ook vlot weer goed en was het ook zo over.

Heb zelf ook weer op Disco gezeten, staleigenaresse heeft even meegekeken en gaf nog een goede tip. Wauw! Heb echt fijn gereden. :D Zei al als mij dit nou 3 jaar terug was gezegd.... :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 07:29

Hier ook geveld door de griep. 40gr. Koorts en niet warm te krijgen. %)

Besmettelijk topic :(:)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:01

Ik werd vorige week een beetje ziek, maar het lijkt erop dat ik het overwonnen heb.

Verder een beetje down, ons nieuwe hondje moet weer weg. Echt niet leuk, want ik ben echt gek op haar. Maar de bouvier die wil haar echt graag opeten :( En de bouvier dan maar weg :P dat vind manlief niet goed -O-

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:15

Als ik jullie zo hoor dan werk dit jaar de griepprik wel, heb af en toe en minne dag of een loopneus maar ben tot nu toe nog gevrijwaard geweest.
Ipsilonka Jammer dat dat het nieuwe hondje niet door de oude wordt getolereerd hoop dat je er een goed huisje voor kan vinden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:58

He Ips wat naar zeg -O-
En goed bezig met jullie paard Marinke, zo leuk dat jullie er samen mee werken :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:41

Een van de pony's van Magicmist (heeft ook af en toe in dit topic meegepraat) is poosje terug overleden, staat bij IM. Denk meld het even omdat sommigen haar wel kennen. Kun je ze even een hart onder de riem steken -O-

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:58

Hier 3 weken geleden griep gehad,vond dagen ervoor dat ik eens wat meer slaap nodig had.....lag paar dagen later plat....wel 3x per dag me in de auto gehesen en de pony gevoerd( staan 2,5 km verderop)
Ips.balen van het hondje.
Marinke.leuk om zo mee te leren mennen/ rijden opdezelfde comando

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:39

HT, wat een ellende dan he, als je ziek bent. Wel weer helemaal beter nu?
VHU, wat triest. Kan me haar even niet meer zo snel voor de geest halen, maar ben daar tegenwoordig blijkbaar sowieso slecht in :o
Marinke, lekker bezig zo.
Ips, wat ontzettend vervelend!!
Janouk, beterschap
Bianca, nog aan het trainen met de honden?
Ava, ik hoop dat het goed gaat met je. Ik mis je wel hoor.

Ik heb tot nu toe * klopt af * geen last van griepverschijnselen.Ooit eens gelezen op fb, of het de reden is weet ik niet, maar sinds ik iedere ochtend een halve citroen uitpers en met warmwater drink voor mijn ontbijt eigenlijk niet meer echt ziek geweest. Zoonlief wel af en aan vreselijk aan het hoesten. Deze ronde gelukkig (nog) niet snachts. Zo sneu, want dat is vreselijk vermoeiend. Hij lust geen drop oid, dus erg lastig. Vandaag wel weer heel trots op hem. Hadden springwedstrijd en vlak voor hij de ring in moest weigert Sam op een hindernis en valt zoonlief op de grond. Heeft nu zere duim, maar wel weer heel dapper er op. Dan is het eigenlijk te kort om weer vertrouwen te krijgen, maar hij reed er echt aan (wel iets te hoog tempo, maar ja, beter dan weigeren) en toch 2x foutloos rond. Een van mijn bijrijders en Lanouska (leuk om je weer eens te zien!!!) waren er voor de geestelijke ondersteuning van moeders hahaha. Ik blijf een watje hoor. Daarna snel naar huis, want wedstrijd was uur later dan normaal begonnen en dan is het toch wel ernstig bedtijd voor de jongeman.

Helaas helpt de citroensap dan weer niet tegen hoofdpijn, want alweer een weeklang heel erge hoofdpijnen, vooral smorgens. Dus heb ook wat minder zin om morgen weer te moeten werken, als het dan een drukke groep is, is dat haast niet te harden. Maar goed, het is niet anders. Centjes moeten ook verdiend worden.

Nou, ik ga maar eens de binnenkant van mijn ogen opzoeken. Trusten!

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:21

:(:) Ips wat jammer van je hondje :(
Tine hoofdpijn is ook erg vervelend :(:)
Janouk beterschap :(:)

Is echt hardnekkig hoor wat er rond gaat, merk nog steeds dat ik niet op en top fit ben hoor, maar goed is vast wel weer over voordat ik een jongetje ben :D

Vanmiddag druk programma, stallen doen, mestkar legen en dan ga ik weer heerlijk een buitenritje doen, dat is er van de week nog niet van gekomen.

Iedereen een fijn weekend :evaw:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:10

Ik ben denk ik bijgelezen..
Vanmorgen opgestaan met hoofdpijn, medicijn voor mij is trainen... dus op de mtb en op pad in het bos..lekker vol gas...en toen :oo bijna over de kop gegaan =:) ....maar honden en ik alles goed...wel iets afgebroken van mijn fiets, en pijnlijke hand....
Hoofdpijn wel weg, door ontspannen inspanning. +:)+
Iedereen beterschap !!!!!
Iedereen weekeind voor de deur...geniet van en met je paarden...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:13

Vandaag zo gelachen. Ik mocht vanmorgen invallen in groep 6/7. In de kleine pauze hadden ze met elkaar iets bekokstoofd en dat zouden ze om 11 uur gaan doen. Een oplettende pleinwacht had dat gehoord en via de directrice werd ik vast gewaarschuwd dat ik iets kon verwachten. Zo grappig als je het dan van te voren weet en je ze ziet ginnegappen naar elkaar, en hoe dichter het bij 11 uur kwam, hoe meer je de spanning voelde. Ze hadden er nog veel werk van gemaakt, want ik moest in de pauze uit het lokaal gelokt, zodat iemand een ipad kon pakken zonder dat ik het wist. Dus iemand anders had zogenaamd haar knie erg geblesseerd om mij naar buiten te lokken. Nou, om 11 uur ging dus de ipad aan met muziek en gingen ze allemaal staan en dansen. Ik lag helemaal dubbel. Wat een leuke, en vooral ook aardige actie. Dus ik heb het nummer even op het grote digibord gezet en heb ze even lekker laten dansen (ze waren met een toets bezig...) Daarna gingen ze heel braaf weer stil aan het werk. Ik was zo blij dat ik wist dat er iets ging komen, anders had ik waarschijnlijk toch anders gereageerd.

Ze vonden het helemaal te gek nu (een andere juf waarbij ze het ook hadden gedaan was heel erg boos geworden). Ik heb ook weer iets geleerd, soms moet je gewoon even gek doen, zodat ze daarna weer lekker werken.

Zometeen lekker met zijn drieen naar het theater, Slagerij van Kampen. En dan weer druk weekend, morgen springwedstrijd en zondag dressuurwedstrijd. En de bak moet nog beter gevlakt worden. De nieuwe snippers zijn nu nog bruikbaar voor heuveltraining ;-)

Fijn weekend allemaal!

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 00:34

Oooh wat een boel zieken hier! Hier thuis nu allemaal weer wat aan t opkrabbelen. Ik hoest nog wat maar we houden t erop dat ik de hekkensluiter ben.
Ik hoop dat iedereen weer wat opgeknapt is.
Vandaag onze jongste zoon (1 jaar) voor t eerst schoenen aan, en dus zelf lopen buiten. Gelijk naar de paarden♡ Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 09:19

Ahhh <3 lief zeg.

Gisteren klusser langsgeweest voor ons toilet, maandag moet het klaar zijn, 't ziet er in ieder geval alweer netjes uit. Kon daardoor alleen niet naar stal, huis is nu wel weer helemaal opgeruimd je moet toch wat he :))

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 10:52

Lekker rustig in het topic.
Van de week al 1 keer gemend. Pfff, gaat slecht dat trainen van mij.
Donderdag Queenie naar haar nieuwe baasjes gebracht, wat een verrot gevoel geeft dat joh!

VHU is lekker aan het opruimen :P
newmom lekker met kind bij paard.
Tine heeft alweer een druk weekend.
Biancaooo hoe gaat t met het lijf nu?

Ik ben nu lekker aan het werk en de rest van het weekend heb ik helemaal niks! Heerlijk huis voor mij alleen en genieten maar.