[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:26

Jammer VHU, echt zonde.
Hindernissen zitten er geloof ik aardig in. Nog ff tijdlijsten uitprinten en dan slapen. Morgen al om 10:08 starten.
Sta nu trouwens 4e van de 8. Ga wel zakken morgen maar dat hindert niet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:32

Begreep dat 50% van de klasse I is afgekeurd op hartslag/metabool en 8 v/d 13 klasse 2. Was dus slagveld. Lekker je eigen wedstrijd rijden Baudyh, ervaring opdoen en jullie staan er nu hartstikke goed voor, mooi hoor!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 08:54

Goedemorgen,
Vhu, super gereden, zonde van de extra lus, maar de conditie van Ollie is dus wel echt perfect !! geweldig goed getraind dus ! _/-\o_ _/-\o_
Baudyh, veel plezier en veel succes vandaag !
Ollie en lanouska, ook veel succes !

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 09:32

zo ik ben helemaal klaar voor de zon...niets op programma.....waar is de zon????? ^)
voor iedereen die wedstrijd heeft,ritjes gaat maken met paard/pony en hussen en ezels(is ezelvrouwtje er nog) veel plezier vandaag +:)+

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 10:17

Iedereen succes vandaag !!!!

VHU idd ollie heeft het super gedaan. Stoere pony hoor!!

Hier ook niets op de planning. Remko is 4 dagen weg van het werk en mijn ouders
zijn op vakantie. Voel me dus een beetje eenzaam -O- naja ga zo het huis maar een
beetje opruimen en dan lekker een rondje met Robijn doen. Het is hier ook nog helemaal
niet warm.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:07

Ahhhh niets aan he Maisie :(:) zo in het weekend. Mijn man mag volgende week weer, dan vertrekt hij al op zondag, vind ik ook altijd maar niets.

Hier ook nog helemaal niet echt warm. Gewoon lekker temperatuurtje en bewolkt, wel prima zo na al die zon van gisteren :+

Ga straks lekker poepscheppen :)ddd
Iedereen fijne dag :wave:

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:17

Goedemiddag!

Ik ben ook weer terug van vakantie :D

Net klaar met alle was wegwerken bleh. Nu maar even op marktplaats speuren voor een kinderkamer.

Iedereen een hele fijne dag, hopelijk met niet al te veel regen maar zonder die hitte van gisteren!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:39

Vhu super gelopen met die hitte.
CLaud kamertje uitzoeken zo leuk.
Hier vanmorgen fikse onweersbui nu warm dus ik blijflekker binnen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 16:54

VHU: wat een super resultaat, en dat met die hitte en extra kms. Wel heel jammer dat je zo je prijs bent misgelopen, maar wel heel netjes dat de organisatie het je zo heeft verteld. En dat commentaar is natuurlijk ook een mooie prijs.
Claud: lekker rondspeuren naar leuke spulletjes

Hier is het raar weer, benauwd, dan wat druppen, dan weer zon.

Vanmorgen heeft zoonlief eerst op Samoerai gereden. Na het rijden er zonder zadel op (op vliegendeken) met nog wel voor zekerheid hoofdstel om, pony naar de zomerwei gebracht. Dit ging super goed. Daarna met Amerigo op wedstrijd. Ze hebben er weer 2 bekers en 2 winstpunten bij. Inmiddels staat de teller al op 18. Helaas in beide proeven wat storing. Omdat iemand het grappig heeft gevonden om naast de markering van de letters ook wat extra's blauw te spuiten in de ringen (een enorme "hoi" tussen de F en B op de hoefslag in ring 1 en een grote vlek bij de C). Volgens Amerigo waren deze creatieve uitingen wel heel erg gevaaarlijk, dus daar wilde hij absoluut niet overheen. Tja, je moet als pony toch wel iets doen, om te voorkomen dat je baas te snel te veel winstpunten krijgt . Gelukkig was de baas niet bang om hem aan te pakken. Nu een paar weekjes lekker door trainen (ook maar wat blauwe vlekken ;-0) en dan eind van de maand weer een wedstrijdje.

Ik denk dat Rembrand vandaag maar een vrije dag krijgt. Ben erg moe en heb (daardoor?) totaal geen zin.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:19

Leuk voor je zoon Tine!! apart van de blauwe vlekken in de bak.

Als ik moe ben heb ik ook geen zin om iets met de paarden te doen.

Ik heb vanmorgen even met robijn gereden en nog een kruiwagen stront geschept.
Ga nu eten en dan weer terug. Nog even Robin longeren en met Ferro nog een rondje.
Het is hier nu wel behoorlijk warm maar staat een lekker windje en ik kan veel onder de
bomen rijden dat scheelt ook wel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:34

Tja, was iemand lollig en had wat spuitverf over (was gebruikt om aan te geven waar de letters moesten komen). Jammer, anders had hij voor de 1e proef denk ik wel 2 wp gehad. Nu een paar 4-en gescoord.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:41

Die dingen horen ook niet in de ring, geef Amerigo groot gelijk :+ knap van je zoon dat hij lekker is doorgereden ondanks de storingen en mooi resultaat 8-)
Dagje rust zal Rembrand niet erg vinden met dit weer {:} hoe gaat het met je hand trouwens?
Zo jij bent lekker actief Maisie :j

Hier ook flink poep geschept en lijntje opgeschoven zodat ze weer lekker gras kunnen eten. Moet zeggen ze zien er welvarend uit maar goed, het is ook zomer :Y) en wil Ol na gisteren wel goed laten eten. Zag er verder niets aan trouwens. Wel aan de badkuip die stond bijna leeg dus er is gisteren heel goed gedronken. Daarna langs de Mac, erg fout maar oei wat zijn die milkshakes met dit weer heerlijk :9

Ben benieuwd of ze het in Hellendoorn droog hebben gehouden, leek op buienradar dat het daar flink ging onweren ...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:47

VHU: op dagen als vandaag (dat ik niet zelf men) gaat het redelijk, maar als ik men, en dan met name met Rembrand, doet het best pijn. Ik rij nu met knopen in de leidsels (tot lussenleidsels klaar zijn), maar volgens mij mag ik dat niet op wedstrijd (nog geen reactie van knhs gehad; ook niet op vraag hoe het nu staat met dispensatie, dit wordt nl aangevraagd; van de week maar weer eens gaan bellen)

Vanmorgen vlak voor we op wedstrijd gingen nog even zelf het zwembadje geplakt. Net opgepompt en nu maar hopen dat hij goed blijft.

Poepscheppen vandaag lekker uitbesteed. Zometeen maar eens eten gaan koken. Morgen lekker een georganiseerde buitenrit ohz maken. Ben wel benieuwd of ik het vol kan houden, maar zal wel moeten hahah.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 05:47

Knappe Amerigo en Patrick *\o/* Gefeliciteerd met de bekers.
@Tine ik hoop dat de lussenleidsels verlichting gaan geven. Achter een koerspaard op de sulky vind ik het fijn rijden, maar daar is ook zoveel power naar voren. Ik ben benieuwd of het in de marathon ook goed gaat.

Wij hebben gisteren geen wedstrijd gereden, maar een demonstratie op de Ripse Paardendagen.
Leuk om aan niet paardenmensen en ruiters de mensport uit te leggen en voor hen een kur op muziek te rijden. Vooral vragen over het rijden van een keertwending en de hulpen voor galop.

Helaas was de bak wel heel zwaar om te verzamelen en ook nog 350 kg te trekken :D
Tijdens de kur op muziek sloeg Janouk het stuk verzameling in draf/galop maar over en de galopwissels liet ze ook maar voor wat het was :=
Ik kon het haar niet kwalijk nemen, ze had alles nodig om de koets aan het rollen te houden.

Voorlopig ga ik me focussen op wedstrijden onder het zadel met Janouk tot aan de Districtskampioenschappen; dus ons zie je even niet op de menwedstrijden. Wel jammer, maar Janouk kan niet alles tegelijk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 08:01

Goedemorgen

Janouk: Jammer dat de bodem zo zwaar was, maar goed, dat is het voordeel van de kur, mensen weten niet wat er gaat komen ;)

Nou, wij gaan zo op buitenrit.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 08:58

goedemorgen,
janouk balen dat de bak zo zwaar was, wel leuk om daaraan mee te doen !
leuk dat je je voorlopig richt op onder het zadel rijden :j
tine, beetje flauw van die blauwe strepen in de bak....onze melody was nogal onder de indruk van de X die ze soms met zaagsel strooiden in de rijbaan....ook zoiets.. >;) :roll: :wow:

t'is mooi weer, fijne dag allemaal..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 10:12

Zo weer thuis van een weekend hellendoorn. Het was top. Heel veel ervaring opgedaan. Echt gaaf om aan zo een grote wedstrijd mee te mogen doen.

Stond na de eerste dag dus 4e en uiteindelijk 6e van de 8 geworden. Weer een wp erbij.

Db heeft het best zwaar gehad hoor. De omstandigheden waren ook zwaar. Het A traject was 6.2 km door vals plat terrein. Nog een flinke mulle heuvel erin. En meer stukken heel mul zand.
Ging van start met hartslag 60 en na A en overgangstraject was dat 72. Na de rust traject B in 7.2 km maar het probleem voor ons is nog dat we te langzaam zijn in de hindernissen dus tussen de hindernissen niet kunnen stappen. Maar de trajecten nu allemaal goed op tijd gereden. Hindernissen in draf, kreeg hem ook niet in galop. Hij is nog zo onder de indruk van alles wat hij ziet dat een tandje harder nog niet wil. Maar dat geeft niks. Alles foutloos. Dat is wat telt.
Na staptraject hartslag 72. Ademhaling was te snel dus temperaturen. Ik schrok van 39.8 gr maar het was goed. Boven de 40 moest je uitspannen bij de trailer en aan de hand terug komen.
Ik hoorde later dat er al 6 terug moesten toen ik reed. Ik reed als 20 ste of zo.
Veel hè. Dat zegt wel wat over hoe zwaar het was.

Db staat nu weer lekker met vliegenjas aan in de wei. Liep goed vanmorgen. Lekker bijtanken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:03

Wat mooi gereden Baudyh, knap gedaan hoor +:)+ en als de dag erna je paard er goed bijstaat, dan weet je dat je het goed hebt gedaan :j

Janouk als trekpaard in de ring, o nee, het is een kur :+ jammer maar wel heel leuk dat je een demo hebt gegeven. Nu onder het zadel, is het geschud klaar?

Het schijnt straks noodweer te worden ... maar even wat planten van het dakterras gehaald, ben altijd bang dat de boel door de ramen komt.

Vanochtend voor het eerst een stuk gewandeld met ons weidemaatje Ber, een Pools xarabiertje met een onduidelijk verleden die aan ons is afgestaan. Ze was toen ik het hoofdstelletje aandeed direct helemaal in de stress :(:) en toen ik in de bak liep (daar moet ik doorheen wil ik van het terrein af) werd ze helemaal raar ... dacht dat zal wat worden dan. Maar tijdens het wandelen ging ze uiteindelijk ontspannen (en heel groot en hard stappen, tjonge, dat was aanpoten). Ze is dan wel weidemaatje maar heb toch het idee dat een pony het fijn (gaat vinden)/vindt als ze af en toe iets mogen doen. Al is het maar wandelen.
Afbeelding
Ber met Ollie (al dat onkruid op de achtergrond is inmiddels weg en de halstertjes af hoor, plus een badkuip voor het water, dit was 1e dag op de wei, vorige week).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:34

Baudyh, goed gedaan met DB !! twas ook warm, en traject is zwaar daar, goed gereden !

vhu, Ber krijgt het vast heel goed naar d'r zin bij jou !! mooi projectje om wat mee te doen, wie weet !!
ze ziet er mooi uit.

Wij zijn net thuis na een erg leuke dag uit..nu onweer bijna hier..dus pc uit....tot later...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:57

Ppfff wij moeten op visite net nu er noodweer aankomt. Ben dan liever thuis. Maar ja. Paarden en veulens maar binnen gehaald.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 15:14

Hier geen onweer, het is wel heel warm en drukkend. Hoop dat het wegblijft, vind dat maar niets altijd met paardjes op de wei...

Zag erg leuke foto's op facebook Biancocoo :j

Deze wilde ik nog even delen, Ol en ik in actie vlak na de finish <3
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 15:24

vhu, gave foto, Ol nog fris en vrolijk !

we hebben echt een leuke dag gehad..haha...zoontje helemaal blij..dat is nog het mooiste ! :j brandweer was groots aanwezig, spuiten, sproeien..duiker..erg leuk !
bungeejumptrampo's, kano's, waterfietstjes, quad's, booschieten, kruisboogschieten, en alles op 1 ding na..gratis !! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
er was ook iemand met dog frisbee, maar die had net pauze, en t'was zo warm..dus wij zijn naar huis gegaan ! kon zoontje in zwembad, nu onweert het zacht hier verderop..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:36

Goeienavond! Wat een pinksterweekend {:} .
Ik scroll ff terug zover ik kan.

Biancacoo: leuk hoor, de brandweer doet het altijd goed bij kinderen :D . Hier nog steeds geen onweer, zie wel wolken binnen drijven. En hondjes in de zand/waterschelp geweest.

VHU: een supergoede ervaring in de endurance, jammer van het lusje. Mooie actiefoto, vind die vrouw met dat leesbrilletje ook grappig :') .

BaudyH een zware wedstrijd in Hellendoorn gehad, maar met mooi resultaat. Db zal er in moeten groeien, het komt niet vanzelf +:)+ .

Tine gaat op buitenrit, en moet volgens mij een aparte kamer gaan inrichten voor alle bekers. Gefeliciteerd!

Janouk heeft een demo gegeven in een te zware bak. Jammer, dan komt zo'n proef niet lekker uit de verf.

Claud terug van vakantie en op zoek naar babyspulletjes.

Sonjim, wij waren gisteren weg met de twee paarden en verbaasden ons bij terugkomst over de enorme plassen in de bospaddocks. Blijkbaar zijn we letterlijk van de regen weggereden.

Maisie eenzaam... ik zou een rondje dansen als mijn man maar 4 dagen wegbleef. Hij komt echter pas eind juni weer thuis. Maar je bent dat niet gewend, dus ik snap je :P .

HT zocht gisteren de zon, die was bij ons. Sorry Y;( !

Jeskim was haar sponsor/groom kwijt..... logisch, sponsor moet werken om sponsor te kunnen zijn :+

En verder kan ik niet naar beneden scrollen, maar begrijp dat Lanous ook op wedstrijd was.

Gisteren waren stalgenootje en ik met Moos en de Anda naar Heeze, D+V wedstrijd. De Anda om te scoren, stalgenootje was er helemaal klaar voor, en ik heb Moos meegenomen als trainingsgelegenheid op wedstrijdlocatie. Heb nu een keer of 5 met de vierringstrens gereden, nog lang niet wedstrijdklaar, maar ach..... nog geen wp's te verliezen met een eerste wedstrijd, dus hup, meenemen maar.
Hij was braaf, ik heb weer veel bijgeleerd en voor de rest sloeg de wedstrijd nergens op, zullen we maar zeggen. De ranking was goed, de beste was de beste, maar volgens mij zat Sinterklaas incognito in de jury-auto. Ik kende de hele man niet, maar die neem ik niet meer serieus.
Stalgenootje reed de 2 L-proeven van haar leven, werd door de Sint ook ruim getracteerd, maar heeft wel de pech dat ze momenteel steeds 2 á 3 combi's tegenkomt die echt een klasse apart zijn. Dus baalde ze van haar 4e plaatsen, terwijl ze eigenlijk juist apetrots zou moeten zijn :D .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:51

ha, Gem, je onderschat jezelf en Moos gewoon..hihi..goed gereden dus, mooie oefening !!
Maisie..niets aan zo'n poos alleen..
en idd Gem..jij bent vaak heel lang zonder manlief thuis.. :(:)

verder..wolken en zonneschijn nog hier..nog geen zwaar onweer oid..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:12

Nee, ik heb niet goed gereden, maar wel weer bijgeleerd. Onder andere dat ik Moos zonder zweep heel aardig rond kan sturen, met heel licht teugelcontact. Dan is hij los, ontspannen, rond, in balans, taktzuiver, aanleuning goed, nog wel wat te diep (maar dat is helemaal niet erg) en kan ik mooie figuren en inmiddels betere overgangen rijden. Maar zo gauw ik de zweep in mijn rechterhand hou, verander ik blijkbaar "iets" met/in mijn rechterhand waardoor hij meteen stug wordt en dat straft Moos op de rechterhand onmiddellijk af. Dan is het hele beeld weg en wordt hij heel heel heel erg onrustig en uit balans. En ja, dat hoor je op je protocol terug te kunnen zien, zowel in punten als tekst. Maar helaas, deze man in de jury-auto heeft een dutje gedaan. Ik had dus net zo goed lekker op het voorterrein kunnen blijven rijden, want ik schiet hier niks mee op. Jammer, want de zin om weer D+V te gaan rijden wordt zo niet groter. Zonde van de tijd en moeite.