[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:50

Sterkte met de rug Akshay ik vind het naar klinken -O-
Ik had wel toen het nog zo enorm gekneusd was dat mijn ene been/voet raar/koud ging aanvoelen als ik teveel deed en ook wat ongecontroleerd maar dat scheen van de zwelling te komen....

Vwb instructeurs ik geloof niet in wonderen en een plotseling totaal ander paard. Nog nooit meegemaakt althans. Maar wie weet heb ik iets gemist :+ kan ook heel goed hahaha. Nieuwe ideeen....mwah....er is iets als klassieke rijkunst, beetje de basis waar ik van uitga, en dat is allemaal gebaseerd op hetzelfde, wellicht hier en daar iets andere aanpak of inzichten maar echt totaal nieuw....nee. Maar ligt waarschijnlijk totaal aan mij :+

Weet wel dat je met goed dressuurmatig rijden (plus instructie) een paard zoveel fijner kunt maken en met een paar slechte lessen of zelfs een, een paard totaal kunt verpesten (blessures) of van streek kan krijgen. Maar zo te horen zijn Paul en Janouk gelukkig door de wol geverfd.

@S_L hoop dat het goed komt met de sieraden!
@PrinsjeH ga je niet mee dan dat je helpt inspannen en dan weer weg?
@Biancailona klinkt als vreselijk druk!

En de rest ben ik vergeten. Nou ik ga ervandoor, weer filerijden en vergaderen oftewel big fun **not**

PS strontscheppen en verrot bekken/SI gewricht gaan slecht samen....is heel belastend.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:54

Aks....balen van je rug...zenuwtrek...overbelast ??? doe maar voorzichtig met je rug...klinkt echt verkeerd !!
VHU...jee...ik duim dat het meevalt van je auto....
Tine...wat een waardeloos gedoe bij die garage zeg.....
SL...aardbevingen niet gevoeld..bizar !! en bijna....bijna weer die lange reis naar huis maken, is ook wel weer spannend !!
Janouk...is een geweldig paard volgens mij !! en ik verwacht idd dat paul wel weet wat hij doet, niveau ZZ.......gaat helemaal goed komen, als daar vandaag net zo'n zon schijnt als hier bij ons...hebben ze prima weer !!!
En ik ben ook benieuwd hoe het met Tallechie gaat,...en Daan...zo zonder mama...
Frensie...lekker relaxdagje..en Gwin longeren
Prinsjeh...dikke mick met grasbuik...(vind ik altijd eng...zo veel gas in buik..)
Lanouska..klinkt alsof het meevalt met cupido, ik hoop het !! duim voor jullie, hoe is het met de voet van je moeder...?
Maisie...noodstroom....word het vandaag geregeld ??
Bicci..goed bezig !!! knap van je dat je dat allemaal maar regelt !!

Ik heb de hussen gisteren extra laten ravotten, ben erbij gebleven, de jonge reu gaat een graadje te ver, die heb ik zelf afgestraft...het werkt helaas wel wat anders als met de doorsnee hondenrassen...ze zijn veel heftiger als ze boos op elkaar worden, simpel spelen slaat ineens om in heftig vechten..het roedelgedrag en rangorde zijn soortgelijk als bij wolven...dat is wel even een verschil, wat ik ook moet leren en aan moet wennen, maar...ten allen tijde ben ik de baas !! dat moest ik even duidelijk maken...de jonge reu is de hele nacht rustig geweest en heeft geen ruzie meer gemaakt met het teefje
vhu, ik herken het vastpakken van de bek wat mies doet helemaal, dat doet die oude reu hier ook bij het jonge spul..
maar het lijkt nu weer in orde.
en gelukkig is Vamor ook weer wat gekalmeerd...maar hij eet nog slecht.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:03

OMG..... ik ben websitebeheerder van onze menvereniging..... nu heeft de websitebouwer hem helemaal vernieuwd / veranderd, ik de inloggegevens gekregen en heb ik per ongeluk een hele pagina gedelete :x .

(Voor jullie wel een goeiemorgen trouwens :') )

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:35

:+ balen Gem....misschien kan bouwer hem er zo weer op zetten....die heeft vast wel een back-up of zoiets gemaakt.... :Y) succes !!!!!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:05

hahahaha :')
handig gem :P
_O-

(owjee gem is mod.. straks heel ons topic op de mesthoop :+ )

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:16

@gem, hopelijk terug te halen
@aks, nu beter weer om naar de paardjes te gaan. Niet te hard werken met strontschep offensief, ook aan je lichaam denken
@biancacoo, ook druk met opvoeden honden

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:26

Akshay schreef:
_O-

_O- _O- _O- _O- _O- owh...neeeeee..........Gem....doe je voorzichtig... := _O-

Hey Aks...straks worden we gebanned omdat we haar toelachen.... :j :Y) :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:28

ik ben weer bij, maar sluit me deze keer aan bij de samenvattingen :o

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:45

....

Revalidatie weet nog helemaal niks over mij als patient.
Maar moet sowieso niet erop rekenen dat ik voor september terecht kan...

Ik word hier even heel moedeloos van..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:14

Wow aks dat is wel een behoorlijke wachttijd !!!!

Noodstroom werkte vanmorgen nog. Meter van de buren draait wel iets harder nu denk ik.
Hoop wel dat het vanavond is opgelost.

Vanmiddag nog lessen met robijn nog even kijken of ik hem zo fijn aan het lopen krijg als vorige week
en dan zijn we vast wel klaar voor zaterdag. Of beter gezegd het moet maar haha.

dan vanavond alvast mn dressuurtuig poetsen. Is niet heel vies dus doekje er over en klaar. En dan
nog een beetje spulletjes bij elkaar zoeken.

@VHU als je naar Bente gaat geef je dan een update van Robin !!! Foto's plaatsen
mag ook !! Probeer volgend weekend langs te komen en dan ferro mee te nemen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:18

@ Aks; ik had voor de revalidatie eerst 3 maanden wachttijd om bij de arts langs te gaan en daarna 3 maanden om te starten. Maar had geluk, er was een uitvaller dus ik kon al na een maand bij de arts langs en 2,5 maand daarna kon ik starten.

@ Gem lekker bezig dan!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:20

ik vind het zo kleute he...
Tegen de tijd dat ik terecht kan loop ik er al een jaar mee... Ik weet nu niet eens of ik deze vakantie wel kan werken. Na 1 dag ben ik helemaal gaar en moet ik of plat, of mezelf drogeren..
Laat staan 6 dagen in de week.. Vorig jaar had ik daar nog helemaal geen enkel probleem mee... Aahr.. Ik ben gewoon kwaad.. Ik eet wat en ga dan naar stal toe..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:49

Aks: dat is toch idioot dat je nu nog weer paar maanden moet wachten. De gezondheidszorg holt achteruit zeg.
Maisie: nog aan de noodstroom
Gem: oeioeioei
Bianca: weer heel mooie samenvatting. 't Is wat met die pool/oerhonden he? Wat dat betreft ben ik wel blij dat we nu van die sulletjes hebben hoor. Met de Akita moest ik altijd alert zijn.

Vanmorgen weer priveles met Rembrand. Wat kan die knol toch heerlijk lopen. <3 En van die marathon wordt hij dressuurmatig alleen maar beter.
Daarna heeft instructrice eerst op Thabor gereden en ik daarna nog een kwartiertje. Ging ook heel fijn.

En de garage..... :( }:) -:(- Volgens mij word ik gewoon vreselijk bedonderd. Heb ten eerste nog steeds geen leenauto.

Maar dan: ik heb op eigen verzoek de auto laten repareren omdat ik geregeld koelvloeistof moest bijvullen. Omdat ik bang was met pech (met trailer erachter) langs de weg zou komen, toch maar laten repareren. Volgens garage kop op 3 plaatsen gescheurd, dus nieuwe kop erop. Ik haal auto na reparatie op, mag eerste 500 km niet trekken, dus we gaan rijden. Op de 4e dag met pech langs de weg. Turbo is kapot. Volgens garage heeft dat niets met vorige reparatie te maken. Nieuwe turbo erop. Auto weer opgehaald, volgende dag weer met pech langs de weg. Er wordt geroepen dat er een klep krom is. Volgens mensen in mijn omgeving heeft dat te maken met voorgaande reparaties en zou garantie moeten zijn. Bel ik vanmorgen naar garage, roept monteur (die eerst ook klep riep) dat krukas kapot is. (maar hij weet het nog niet zeker. Wat hebben ze dan gisteren gedaan???? ) Zou volgens hem weer niets met voorgaande te maken hebben. Echter volgens mensen in mijn omgeving wel. Maar we hebben helemaal geen knal of geratel gehoord. Bovendien lekte hij vrijdag ook koelvloeistof. Hoe willen ze dat dan verklaren.

Heb er echt geen vertrouwen meer in. Weet nu niet zo goed wat ik moet doen. Ik ga in ieder geval niets meer betalen voor die auto. Maar zou wel erg jammer zijn als hij zo naar de sloop kan en ik al het reparatiegeld (a 4000 euro) zo kan weggooien.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:53

auto"s die je laten zitten door wat voor probleem dan ook }:) en dan garage"s die niet mee werken |o
maisie op noodstroom, arme buren,wat zullen die een rekening krijgen :)*
aks heeft een zenuwtik in haar rug,misschien ritje op je pluizenbol maken, gaat de zenuw weer goed zitten :=
sl: heeft nu zwarte sieraden ipv zilver,straks thuis heerlijk oppoetsen
en over instructie: janouks instructeur had ik een clinic bij gereden,ik had voor de clinic 4 problemen met sunrise, binnen 10 minuten waren die opgelost, en teer en na 1,5 jaar nog op die ene les..... +:)+ tijd voor een nieuwe les bij hem :j

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:14

Blah wat een ontzettende poedersuiker dag..
Zit ontzettend in de stress omdat mijn scriptie 14 juni af moet zijn en ik al 2 weken niets heb gedaan omdat ik er allemaal geen zin meer in heb en geen motivatie meer :(
Gister ook nog eens een ontzettende k.u.t. werkdag gehad, steeds gezeik met de managers van mn werk, die mensen hebben serieus moeite met normaal communiceren. En dan krijg ik vandaag ook nog eens een brief thuis gestuurd dat ik 5 (ja 5..) minuten te laat was en ik hiermee mijn mede collega's dupeer!
Ik heb potverdikkie een half uur door de stromende regen gefietst om er te komen, was optijd aanwezig maar doordat ik zeiknat was had ik wat meer tijd nodig met omkleden enz en daarom klokte ik pas om 11:00 in ipv 10:55.. je moet namelijk 5 minuten van te voren klaar op de werkvloer staan..
collega van me had zichzelf al ingeklokt maar zat gewoon nog lekker te chillen in de "crewroom"

sorry voor de ego post.. heb wel braaf bijgelezen..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:19

**ego-alarm**

ivm benefiet drukte enzo,lukt bijlezen niet, hoop echt dat niks belangrijks mis.
maar even teken van leven , ik doe het nog :)

heb net voor de vrijwilligers leuk kleinigheidje binnen om te bedanken voor de super hulp :D
zo blij mee, iets trg kunnen doen vor hun :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:20

@Jenkins even tanden op elkaar, even doorgaan, je bent er bijna!!!!! Echt je kunt het (anders was je niet zover gekomen)...
Ego-post in zo'n tijd van stress als het helpt, gewoon doen :P
@HT was dan dus superklik in die les! Ik herinner me van een bepaalde instructrice soms nog letterlijk wat ze heeft gezegd, ooit jaren terug en dat pas ik dan ook nog toe. En het werkt altijd :D
@Tine zoiets hebben wij jaren terug gehad met een Nissan Vanette Cargo. Echt in twee maanden tijd voor iets van 3.500,- Euro reparaties. Het vervelende is als je het niet laat repareren dat je met een auto zit die je ook niet meer kunt verkopen. Het bleef maar doorgaan. Die auto viel gewoon bijna spontaan uit elkaar op een gegeven ogenblik (had toen iets van 140.000 gelopen, zou niet mogen maar was wel zo).
Kan me je frustratie enorm goed voorstellen!

Biancocoo als leider van de roedel ~~}>

Nou zeg ben hier helemaal uitgeput na een halve dag vergaderen, wat liep dat allemaal stroef.... ben dan echt blij dat ik maar parttime werk zou er niet aan moeten denken elke dag tussen dat gezever en gezeur te zitten.

@Maisie zal ik dan wel even aan je persoonlijk doen, meestal zie en hoor ik wel het een en ander :) kun je zelf kijken of je het hier plaatst. Ik ga morgen en vrijdag naar stal. Bente is vandaag gelongeerd, ze liep heerlijk, dus dat hele gespring en gedoe kan ook wel aan een heftige hengstigheid hebben gelegen.....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:49

Biancacoo schreef:
Akshay schreef:
_O-

_O- _O- _O- _O- _O- owh...neeeeee..........Gem....doe je voorzichtig... := _O-

Hey Aks...straks worden we gebanned omdat we haar toelachen.... :j :Y) :+

~~}> , ja niets is zeker met Gem aan de knoppenkast Afbeelding!
Gelukkig heb ik mijn 14 jarig zoontje van bijna 1.90 m nog *veegt zweet van voorhoofd*. Hij heeft wel weten te herstellen wat ik fout heb gedaan, heeft tevens een nieuw tabblaadje weten te maken onder het fotoalbum, maar we krijgen de foto's er niet onder het juiste kopje opgezet ^)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:03

@Gem: is blij met handig 'zoontje'... nu fotootjes nog onder de juiste kopjes zien te krijgen... wondere wereld van internetpagina's :+

@VHU: ik dacht geen tijd te hebben om mee te rijden, maar even werk gebeld en ik kon ietsje later beginnen, dus ben uiteindelijk heerlijk mee gaan mennen onverwachts op deze mooie dag *\o/* Mick laat zich het hoofdstel niet aandoen door een ander, vandaar dat ik altijd help met optuigen... Hij liep trouwens heerlijk, wat een manier om een lange werkdag te beginnen! ;-)

@Tine: wat een gedoe met de service voor de auto zeg, zo verlies je toch langzamerhand wel je geduld? Grrr

@Akshay: in zorgenland is het voor jou ook geen koninklijke weg zo te horen, wat een gepruts steeds zeg |o

@Maisie: nog op noodstroom??? Zo ben je ineens weer blij met buren :D

en de rest... vergeten

Worden jullie paardjes ook al weer wolliger in de vacht? Bij Mick is die vacht echt al weer dikker aan het worden na die paar dagen kou, echt bizar zeg... Wij hebben net fotoboek binnen gekregen wat ik had besteld, echt heeel gaafff... een prachtig boek geworden met de titel 'een half jaar Mick op stal', vriendlief zit al hele poos te bladeren en is helemaal in zijn nopjes :D

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:23

avond, straks hier pretecho, ben benieuwd, net paardjes naar paddock gebracht, riet geplukt en dat vinden ze erg. Vandaag zou piet klerkx komen, tja tussen de middag krijgen we telefoon, wordt tussen 1 en 4 hadden file vanmorgen, afspraak stond gepland tussen 10.00 en 14.00. Denk om vier uur nog niemand ik bellen. Vrouwtje aan de telefoon zijn ze nog niet geweest. Ik zo volgens mij als je het over de duvel hebt. Kwamen ze net aanrijden. Chauffeur vertelde ze hadden gisteren al moeten bellen ze moesten namelijk in ochtend naar Leeuwarden onverwachts. Denk ja hoor file, bleek dat niet iedereen gebeld was, sommige echt over de zeik waren, kan begrijpen, stel je ochtend gepland bent en smiddags moet werken. Pfff. Maar goed ze zijn er 8 stoelekes.
Afbeelding

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:30

Mooie stoelen hoor :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:07

mooie stoelen biancailona!

Prinsje lekker wezen mennen

Hier 4 kruiwagens sjit geruimd.. Daarna gereden.. Hij was alleen zo ongelooflijk vlug en voorwaarts.. Daar kan ik met m'n rug nu helemaal niks mee :\ Dus ik baal heel erg.. Hoefsmid is ook geweest dus pootjes weer netjes. En ik heb dus weer 20 km gefietst :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:25

mooie stoelen bezorgd bij BI

de boef van Aks weer mooi op z'n pootjes en balen dat rijden met je rug natuurlijk ook niet opschiet... :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:34

AKs...noem jij dat rustig aan doen ??? 20 km fietsen...didd's voorwaarts is lastig voor je rug....balen balen balen...en dat is zacht uitgedrukt denk ik.... :(:) :(:) :(:)
Gem heeft gelukkig een handige zoon !! super in zo'n situatie !
Prinsjeh een mooi fotoboek, stoer !
BI..mooooooie stoelen !!! maar wel balen dat ze dan zooooo laat komen..lekkere communicatie daar...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:36

:)* Helemaal vergeten op jouw hussen-verhaal te reageren bedenk ik me nu... ik las dat het er wel eens wat heftig aan toegaat in je roedel (zo heet dat toch bij honden? :o )
Ben wel benieuwd hoe het nu met trainen gaat met ze??? Ga je bij iemand lessen enzo???