Vwb de pony's you can't have it all. Ik moet om mijn fysiek denken en het moet wel leuk blijven. Het landje is heel veel werk, mijn man kan me daar niet bij helpen, die werkt ook gewoon de hele week en is vaak weg. En ik heb geen zin om allerlei mensen te regelen om me te helpen. Want mijn ervaring is als het sneeuwt, hagelt, stormt en onweert je toch altijd zelf weer degene bent die het moet oplossen. Als het blijft, blijft het maar dan zullen we in de winter het spul wel op pension gaan zetten. Ik ben er eerlijk gezegd ook wel een beetje klaar mee om meer tijd te besteden aan onderhoud / opruimen / schoonmaken / hooi/ etc halen / verslepen etc dan dat ik kan besteden aan het omgaan met de pony's. We gaan eerst proberen voor Snuit een goede plek te vinden, zijn al wat mogelijkheden, lukt dat niet, dan gaan we proberen voor ALwyn een goede plek te vinden, en daar zijn ook al wat mogelijkheden voor. We hebben alle tijd om een goede plek te zoeken en die zal zeker wel komen.
Ook al zou ik Rizanta niet hebben gekocht dan is het nog teveel, omdat het onderhoud en alle dingen erom heen (mest, hooi/stro, het vele heen en weer lopen, landje heeft toegangsweg waar ik met auto niet bij kan, moet altijd 1 km lopen, dus ook met hooi e.d.) bij het landje gewoon te veel is. Met twee pony's op het landje hoef ik in de zomer ook geen hooi aan te voeren, dat scheelt alweer enorm bijvoorbeeld. En met mestafvoer e.d. scheelt het natuurlijk ook. Dus. Jammer, goed geprobeerd, niet gedacht dat het zoveel werk was, het is niet anders.
Bedankt voor de reacties op die dingetjes van de Paardendrogist. Maar het gaat me niet zozeer om 'echt' springen hoor, het gaat meer om soort caveletti lopen met af en toe in/uitje erbij. Ik spring niet meer omdat ik dat niet meer kan met mijn benen in verlichte zit. Dus als je dan caveletti werk doet zet ik alles wel een gaatje bij, zodat ik iets in verlichte zit kan gaan zitten maar echt zo heerlijk over de sprong in goedeverlichte zit dat kan ik niet meer, dan schiet bij de landing mijn knie weg

@Ollie wat een gave foto die springfoto.
Ik heb helaas geen digitale springfoto's. Ben met een paard M springen geweest vond het zo gaaf met die knol, die had nergens moeite mee.